Uw hoofd leeg rijden

Kletsen over moto's en andere motodingen.
bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Uw hoofd leeg rijden

Post by bompa »

Davy78 wrote: 12 Dec 2017 09:45 Is rijden in vlaanderen dan ooit echt leuk geweest?

Maar dat zijn dan vooral kleine landweggetjes uiteraard.

Voor echt rijplezier moet ge inderdaad op zijn minst naar de ardennen ...
In vlaanderen dat weet ik niet ? Maar hier in de Kempen rij ik toch nog altijd even graag rond gelijk in begin de jaren 70 , misschien ligt het eraan dat ik met een enduro beginnen motorrijden ben en altijd op die kleine wegeltjes gereden heb ,Als ik naar de Ardennen rij zoek ik gewoonlijk ook die kleine en heel smalle baantjes op dus eigenlijk weinig verschil van soort wegen da ik gewoonlijk rij alleen het landschap verschilt dan ,maar hierachter kan ik me nog goed amuseren met mijne Tenere , rij ik naar de Veluwe of die kanten uit neem ik mijne bandit wegens toch een lange rit over de snelweg.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Uw hoofd leeg rijden

Post by F M »

Ik versta u volledig, Bompa.

Maar als pure asfaltrijder heb je die optie niet. Ik houd van wegen met redelijk tot goed asfalt, liefst 2 rijvakken breed, met redelijk wat bochten en weinig ziistraten of lintbebouwing.

Dat is hier nagenoeg niet te vinden. Daarom heb ik ook pas plezier als ik minstens de Maas zuidwaarts oversteek. En dat kost me al een uur rijden heen, en een uur rijden terug. Snel eens op de motor springen voor een kort ritje met toch liefst een minimum aan bochten, betekent meer dan de helft een maximumnelheid van 50 km/u, met een maximum van 70 km/u.

En dan nog waanzinnig aandacht geven aan alles en nog wat.

Dus heb ik op zijn minst dagritten nodig om me echt te vermaken. :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Bij
Posts: 435
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Uw hoofd leeg rijden

Post by Bij »

Ik zit gelukkig nie zo ver van den bompa en ozzepa hunne speeltuin en ik kan me daar ook wel voor een paar uur gaan amuseren :mrgreen:
Langs den andere kant kopke leegrijden na het werk gaat alleen nog met mijn fiets :grin:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Uw hoofd leeg rijden

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: 12 Dec 2017 11:22 Maar voorwaarde 1 is volgens mij niet te hard moeten opletten tijdens het rijden.
Ik heb je zin wat aangepast, want zo vind ik 'm persoonlijk beter :thumbsup:

Het komt wat overeen met wat FM zegt : geen gedoe rond je hoofd. Gewoon die zalige kronkelende tweevaksweg voor je neus, zonder gevaarlijke zijstraten en zo. Blik gefocust op het verdwijnpunt en gaan met die banaan.

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Uw hoofd leeg rijden

Post by den Bullet »

Bof, ik wip effe over de taalgrens en daar is 't al goed bollen 8-)

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Uw hoofd leeg rijden

Post by Mario »

ik heb gisteren goed kunnen bollen en uitleven met mijn tweewieler
los door de sneeuw, af en toe driften, heel af en toe een voetje aan de grond maar dat was't
kop was ook leeg bij het thuiskomen en me geamuseerd

plezant, zelfs zonder motor of speciaal banden en tutti quanti, gewone, oude stadsfiets
alleen moet ge niet te veel volk hebben dat in de weg komt rijden en liefst ook wat deftig zicht wat 's avonds niet altijd evident is dit seizoen

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Uw hoofd leeg rijden

Post by Muug »

lol. Mario. Ge zegt het zelf:"alleen moet ge niet te veel volk hebben dat in de weg komt rijden"
:mrgreen:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Uw hoofd leeg rijden

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 12 Dec 2017 15:48 Bof, ik wip effe over de taalgrens en daar is 't al goed bollen 8-)
ge kunt daar ook goed bollen zonder eerst te wippen... 8-)

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Uw hoofd leeg rijden

Post by Raketman »

Hoofd leegrijden is idd een uitdaging in de Vlaanders. Als ge niet oplet komt ge met meer stress thuis dan dat ge vertrokken zijt :? :mrgreen: .

Vandaag heb ik mijn hoofd leeggesleuteld...stoofke aan in de garage, muziekske erbij, en op't gemak de kabelboom van de Victoria gemaakt en beginnen aansluiten. Morgen ga ik mijn hoofd verder leegmaken en een dagske stoofhout gaan kappen. Manieren genoeg te verzinnen :) .
Nil volentibus arduum

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Uw hoofd leeg rijden

Post by Wipr »

Raketman wrote: 12 Dec 2017 20:50 Hoofd leegrijden is idd een uitdaging in de Vlaanders. Als ge niet oplet komt ge met meer stress thuis dan dat ge vertrokken zijt :? :mrgreen: .

Vandaag heb ik mijn hoofd leeggesleuteld...stoofke aan in de garage, muziekske erbij, en op't gemak de kabelboom van de Victoria gemaakt en beginnen aansluiten. Morgen ga ik mijn hoofd verder leegmaken en een dagske stoofhout gaan kappen. Manieren genoeg te verzinnen :) .
Dat sleutelen is hier iets anders maar ben helemaal mee. :thumbsup: Al is een gezellige houtstoof in de garage geen optie spijtig genoeg. In de woonst wel. Stoofke is eerder een elektrische werkplaatskachel.

Post Reply