Marketing en modeverschijnselen

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Wipr
Posts: 1686
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Marketing en modeverschijnselen

Post by Wipr » 20 Dec 2017 00:08

De scramblers, retro gestyled motoren enz enz. Alles komt terug, old school is hot

Maar.....

Wat me eigenlijk opvalt is dat als je naar de promotie campagnes, filmpjes ziet voor de nieuwe motoren en het doelpubliek dat ze voor ogen hebben...

Voorbeeld. Voor de promo van de Honda NSX125 kwamen er jonge mensen in voor, amper de puberteit ontgroeid. Logische verklaring

De brochures voor de Pan European ST1100 bijvoorbeeld: een duidelijk rijpere man met enige standing naast de motor. Type Richard Gere. Zie het nog zo voor me. Leek me logisch en gepast maar een Pan European zou het dus niet worden.

Voor de scramblers en retro de wat ruigere man, meestal met een baard (zoals de hedendaagse mode voorschrijft)
All roaders reclame: geciviliseerd doch met stoppels en verwijzende naar de drukke maatschappij ontvluchten.

Maaaarrrrrrr.....

Waar ik nu echt van verschiet is dat de promotie voor de zware, dure klasse van BMW (baggers) en vooral de nieuwe Honda Goldwing dit model gekoppeld wordt aan “jonge hippe mensen” sportief, casual doch enige klasse.

Ze willen duidelijk een nieuwe weg inslaan wat betreft het imago van sommige motoren. Het meest viel me dat op bij de nieuwe Goldwing.

Voorbeeldje:

https://youtu.be/AKaBu8aiaUI

User avatar
Muug
Posts: 6804
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by Muug » 20 Dec 2017 10:55

"jonge hippe mensen, sportief, casual doch enige klasse" = snobs van 50+ die zichzelf nog geweldig jong vinden, én de rijkdom hebben die jonge hippe mensen doorgaans niet hebben? :dontknow:

Stefke
Posts: 1408
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by Stefke » 20 Dec 2017 14:22

Wipr wrote:
20 Dec 2017 00:08
Voorbeeldje:

https://youtu.be/AKaBu8aiaUI
Amaai, wat een slecht filmpje zeg! :roll:
2016: 45000 :ricky: 2017: 17000

User avatar
toeternietoe
Posts: 187
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by toeternietoe » 21 Dec 2017 14:40

wat is er dan slecht aan dat filmke?

Ik was alleszins verrast door het uiterlijk van de goldwing. Tot recent was de Goldwing naar mijn overtuiging een even estethisch verschijning als een Sumo-worstelaar op een racefiets. De moto in het filmke ziet er zowaar aantrekkelijk uit.
To Ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by Harald » 21 Dec 2017 16:18

Oei, ik haf ni goed opgelet. Ik dacht dat er een nieuwe pan was
Zal ma terug onder mijnen steen kruipen zekers

Blackbert
Posts: 2197
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by Blackbert » 21 Dec 2017 17:29

toeternietoe wrote:
21 Dec 2017 14:40
wat is er dan slecht aan dat filmke?

Ik was alleszins verrast door het uiterlijk van de goldwing. Tot recent was de Goldwing naar mijn overtuiging een even estethisch verschijning als een Sumo-worstelaar op een racefiets. De moto in het filmke ziet er zowaar aantrekkelijk uit.
De prijs van de moto?
Die 2 gereformeerde seuten, waarvan er 1 'een idee' heeft: als we nu de witte Prius eens thuis laten?
Na die film heb ik steeds geen idee hoe die moto er eigenlijk uitziet, wel dat de monteur zijn ADHDpillekes vergeten nemen was.
:dontknow:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
toeternietoe
Posts: 187
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by toeternietoe » 21 Dec 2017 19:06

Blackbert wrote:
21 Dec 2017 17:29
toeternietoe wrote:
21 Dec 2017 14:40
wat is er dan slecht aan dat filmke?

Ik was alleszins verrast door het uiterlijk van de goldwing. Tot recent was de Goldwing naar mijn overtuiging een even estethisch verschijning als een Sumo-worstelaar op een racefiets. De moto in het filmke ziet er zowaar aantrekkelijk uit.
De prijs van de moto?
Die 2 gereformeerde seuten, waarvan er 1 'een idee' heeft: als we nu de witte Prius eens thuis laten?
Na die film heb ik steeds geen idee hoe die moto er eigenlijk uitziet, wel dat de monteur zijn ADHDpillekes vergeten nemen was.
:dontknow:
Ah ja, ik snap het. Maar dat is iets waar nogal wat reclame- en ander filmpjes last van hebben. Hier is het wel extreem, dat wel. Of dat het koppel gereformeerde seuten zijn, kon ik zo direct niet zien.
To Ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
F M
Posts: 2992
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by F M » 22 Dec 2017 08:28

toeternietoe wrote:
21 Dec 2017 14:40
Ik was alleszins verrast door het uiterlijk van de goldwing. Tot recent was de Goldwing naar mijn overtuiging een even estethisch verschijning als een Sumo-worstelaar op een racefiets. De moto in het filmke ziet er zowaar aantrekkelijk uit.
MeToo.

De vorige Goldwing, ondanks de logge verschijning, was vroeger mijn droommotor. Tot ik er een proefrit mee gereden heb.
Maar nu heb ik zin om die nog eens te proberen. Ziet er gelikter uit, is heel wat moderner geworden. Heeft eindelijk zelfs een electrisch bediend windscherm :roll: . En ook eindelijk een automatische versnellingsbak, wat voor mij onmisbaar is bij zulk een motorfiets.

En Honda beweert dat hij beter rijdt. Maar dat zei men bij de vorige versie ook. "Rijdt wel sportief voor zulk een zware motorfiets". Dat 2e deel van die zin moet wel met nadruk uitgesproken worden. 8-)

Het prijskaartje is natuurlijk ook een domper... :?
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1466
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by bompa » 23 Dec 2017 14:28

Wipr wrote:
20 Dec 2017 00:08
De scramblers, retro gestyled motoren enz
https://youtu.be/AKaBu8aiaUI
Wat ik mij eigenlijk afvraag , als je op 2dehans kijkt worden er tegenwoordig veel moto's aangeboden die verbouwd zijn, maar is dat allemaal wel ok , moeten die eigenlijk niet terug gekeurd worden ,dat hebben ze mij in den tijd toch wijs gemaakt of het moest door een firma gedaan zijn die daar een vergunning voor heeft, of zijn dat maar fabeltjes.

Als die Goldwing zo handig is als zijn voorgangers is dat wel een vlot machien ,in den tijd in de club was er eentje die al de oefeningen heel vlotjes afwerkte een de meeste punten had op de oefeningen let zijne goldwing .

User avatar
F M
Posts: 2992
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by F M » 24 Dec 2017 14:18

bompa wrote:
23 Dec 2017 14:28

Als die Goldwing zo handig is als zijn voorgangers is dat wel een vlot machien ,in den tijd in de club was er eentje die al de oefeningen heel vlotjes afwerkte een de meeste punten had op de oefeningen let zijne goldwing .
Dat zegt meer over de rijder dan over de Goldwing, wees daar maar zeker van !
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest