Moto's die ge niet al te veel ziet passeren en waarvan ge foto's hebt getrokken

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Moto's die ge niet al te veel ziet passeren en waarvan ge foto's hebt getrokken

Post by Muug »

Bij deze een topic over moto's die je ergens onderweg gezien hebt en waarbij je het gevoel had van "tiens, dat heb ik nu nog nooit - of zo goed als nooit - in 't echt gezien zie". Ik zal zelf meteen met twee modellekes beginnen die ik de afgelopen maanden heb mogen bewonderen. :thumbsup:
Last edited by Muug on 31 Aug 2018 09:57, edited 1 time in total.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto's die ge niet al te veel ziet passeren en waarvan ge foto's hebt getrokken

Post by Muug »

Een Zeus-zijspan. Uitermate zeldzaam. Is een heus chassis met auto-motorblok. Twee achterwielen zijn aangedreven. Heeft eigenlijk niks meer met motorrijden te maken. Meer info: http://www.zijspannend.nl/sidebike-zeus/

Image

Image

Image

Image

Image

Cockpit in het zijspan, beetje moeilijk om te zien
Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto's die ge niet al te veel ziet passeren en waarvan ge foto's hebt getrokken

Post by Muug »

Norton Commander. Wankel-motor. Uitermate zeldzaam. Ik moet er nog ergens een reklamefolder van liggen hebben. Minstens 25 jaar oud. Was vér zijn tijd vooruit door zijn allesomvattende kuip, de geïntegreerde koffers, pinkers, mistlampen en vol innovatieve dingetjes, zoals bvb de eindoverbrenging: een ketting die in een gesloten kettingkast loopt, en dus altijd gesmeerd is, en nooit vuil wordt. Gaat dus véle tienduizenden kms mee. Was één van de allerduurste moto's van zijn tijd. Vandaar dat je die eigenlijk nooit ziet, behalve op specifieke motortreffens wellicht. Deze is een echt Brits exemplaar, ontmoet in Ieper.
Meer info : https://www.motorcycleclassics.com/clas ... 0z14sozbea

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto's die ge niet al te veel ziet passeren en waarvan ge foto's hebt getrokken

Post by den Bullet »

Image

750 F1 van een vriend.
Foto bij ons thuis (en de buren kwamen op straat om te zien wat er gebeurd was ... :mrgreen: )
One of the most stunning creations of its time, the 750 F1 remains one of the most highly sought after bikes in Ducati history.

The F1 is a truly minimalist bike; there is nothing ornamental or unneccessary about it, and its every detail and component conveys this as the essence of a bike.

Image

Bimota Mantra op bezoek bij Mong Blok; niet moeders mooiste maar toch een specialleke 8-)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Moto's die ge niet al te veel ziet passeren en waarvan ge foto's hebt getrokken

Post by Stefke »

Ah, jammer. Ben juist terug van Gedinne, daar staat meestal wel wat exotisch bijeen op de campingweide. Helaas geen foto's van. Zag ik passeren: Moto Guzzi Mille GT, iets met een 2cvblok in, Guzzi Le Mans 1, 2 en 3, Moto Morini's, ongewone zijspancombinaties zoals dat Zeus gedrocht.... Ik kom wel alle dagen een Zero tegen en soms ook een CX650 Turbo. En laatst zag ik een HD Liberator of zoiets. Met vuilgele M-plaat, motor precies helemaal origineel, afgeleefd en vettig, piloot 70+ in even vettige jeanstenue en grijze paardenstaart...

Ik heb wel een prentje van de unieke RubCo-Kreidler 50cc racer uit 1972. Maar dat is buiten categorie... 8-)
Image

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Moto's die ge niet al te veel ziet passeren en waarvan ge foto's hebt getrokken

Post by zappa »

den Bullet wrote: 31 Aug 2018 11:05


Image

Bimota Mantra op bezoek bij Mong Blok; niet moeders mooiste maar toch een specialleke 8-)



Ze hebben bij den amerikaan goed naar dienen moto gekeken om hun pan america te ontwerpen?

Image
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Moto's die ge niet al te veel ziet passeren en waarvan ge foto's hebt getrokken

Post by Stefke »

Muug wrote: 31 Aug 2018 09:55 Norton Commander. Wankel-motor. Was vér zijn tijd vooruit
Ver vooruit weet ik niet. BMW is in de jaren 70 komen aandraven met volle kuipen en stroomlijn en koffers en.... En verder denk ik ook aan de PC800 en de ST1100 van Honda die ook die jaren uitgebracht zijn.
Wat ik nog specialer vind dan die kettingkast is de constructie van de achteras... De buis van de achterbrug is nauwelijks dikker dan de wielas die er dwars doorloopt... :shock: Hoe sterk is dat dan...? :roll:
Maar inderdaad niet echt veel in het wild te zien zo'n Commander.

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto's die ge niet al te veel ziet passeren en waarvan ge foto's hebt getrokken

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 01 Sep 2018 10:14
...
Wat ik nog specialer vind dan die kettingkast is de constructie van de achteras... De buis van de achterbrug is nauwelijks dikker dan de wielas die er dwars doorloopt... :shock: Hoe sterk is dat dan...? :roll:

..
.
dat is niet de dwarsbuis dat ge ziet; da 's een dikke uitgeslepen rondel ;)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Moto's die ge niet al te veel ziet passeren en waarvan ge foto's hebt getrokken

Post by Stefke »

Geen idee wat het is, een driecylinder diesel in elk geval. Smart-blok of VW-blok in kon het niet direct zien. Ingeschreven op NL kenteken.

Image

Image

Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto's die ge niet al te veel ziet passeren en waarvan ge foto's hebt getrokken

Post by Muug »

ah, een Himalayan 8-)

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto's die ge niet al te veel ziet passeren en waarvan ge foto's hebt getrokken

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 05 Sep 2018 09:33 Geen idee wat het is, een driecylinder diesel in elk geval. Smart-blok of VW-blok in kon het niet direct zien. Ingeschreven op NL kenteken.

Image

Image
Star Twin Thunder Star 1200 TDI


http://youtu.be/HgNKO-mEjVw

;)


User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto's die ge niet al te veel ziet passeren en waarvan ge foto's hebt getrokken

Post by den Bullet »

Niet zo zeldzaam, want ik zie die bijna elken dag ...

(En ja, Stefke: :oops: :peepwall: )

Image


User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto's die ge niet al te veel ziet passeren en waarvan ge foto's hebt getrokken

Post by den Bullet »

Da's dienen van Patrick Fret 😎
Flying Hermans in Ninove, 2016 I presume, want vorig jaar stond 'm naast de Egli Vincent van Paul Coene 😎

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Moto's die ge niet al te veel ziet passeren en waarvan ge foto's hebt getrokken

Post by Stefke »

Yep, toch wat verschil met de uwe, carterdeksel gepolierd, voorvork,remklauw anders...

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto's die ge niet al te veel ziet passeren en waarvan ge foto's hebt getrokken

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 05 Sep 2018 18:39 ..., carterdeksel gepolierd, voorvork,remklauw anders...
Die van hem is jonger ('74); ik heb de zwarte carter, Ik heb de Scarab remklauw, hij de Brembo. Hij de Ceriani voorvork, ik de Marzocchi.

Unterschied muss sein!


User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Moto's die ge niet al te veel ziet passeren en waarvan ge foto's hebt getrokken

Post by zappa »

der staat een 4 te veel ? :shock:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto's die ge niet al te veel ziet passeren en waarvan ge foto's hebt getrokken

Post by Muug »

Wel Bullet, it's your lucky day makker. Ge hebt uw appeltje voor de dorst in uw garage staan.

Post Reply