De nieuwe M&T

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: De nieuwe M&T

Post by Mario »

ik heb al een meer geciviliseerd model, dat dateert van 2003 ("rondrijden" begint stillekesaan een groot woord te worden), en heb de geneugten van een droge koppeling al niet meer
wel die van een beenharde vering en een sportieve rijhouding, wat een van de redenen is dat ik jammer genoeg nog amper mee rij, want dat in combinatie met onze slechte wegen én de bijna veralgemeende snelheidsbeperking tot 70 km/u (maar in Wallonie nog 90 dacht ik :) ), maakt het niet bepaald plezant meer met zo'n scheurijzer rond te tuffen

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: De nieuwe M&T

Post by den Bullet »

Mario wrote: 08 Mar 2019 09:47 ik heb al een meer geciviliseerd model, dat dateert van 2003 ("rondrijden" begint stillekesaan een groot woord te worden), en heb de geneugten van een droge koppeling al niet meer
wel die van een beenharde vering en een sportieve rijhouding, wat een van de redenen is dat ik jammer genoeg nog amper mee rij, want dat in combinatie met onze slechte wegen én de bijna veralgemeende snelheidsbeperking tot 70 km/u (maar in Wallonie nog 90 dacht ik :) ), maakt het niet bepaald plezant meer met zo'n scheurijzer rond te tuffen
Daarom ook mijn 125'tje (en ben er toch al es mee geflitst :o ).

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: De nieuwe M&T

Post by Stefke »

Muug wrote: 07 Mar 2019 12:42 Met nen Duc 900SS van de jaren '90 wilt ge niet op ralenti rijden :ugeek: Dat klinkt en voelt alsof er grote stukken ijzer los zitten in de moteur. :yikes:
Maar toch is dat een machtig apparaat. Karakter met hopen, die nieuwe sportieve ducs zijn er maar niks tegen... 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De nieuwe M&T

Post by Muug »

Stefke wrote: 08 Mar 2019 11:20
Muug wrote: 07 Mar 2019 12:42 Met nen Duc 900SS van de jaren '90 wilt ge niet op ralenti rijden :ugeek: Dat klinkt en voelt alsof er grote stukken ijzer los zitten in de moteur. :yikes:
Maar toch is dat een machtig apparaat. Karakter met hopen, die nieuwe sportieve ducs zijn er maar niks tegen... 8-)
Ha ik geef u groot gelijk. En den Bullet weet dat 'm die 900SS altijd weer terug aan mij mag verkopen als hij of Fé dat beu is. :thumbsup:
Mijn Multistrada van 2005 is wat dat betreft bvb al een heel groot verschil.
Hij klinkt wel nog als een ijzeren rammeldoos als hij stil staat, maar hij rijdt en veert zijdezacht en zelfs de koppeling laat zich vederlicht bedienen, zelfs al is ze toch nog luchtgekoeld. Maar het is in die zin nog een "goeie ouwe" Duc omdat hij megaveel koppel bij lage toeren heeft. "Maar" 85pk maar bij groen licht moet ge opletten dat het voorwiel niet te hoog gaat. En in de regen ook vooral niet te bruusk vertrekken. 8-)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: De nieuwe M&T

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 07 Mar 2019 11:37 Ach, wie weet komt er ooit nog iets zwaarders ... :whistling:
En juist vandaag valt mijn oog op iets leuk... :o
Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: De nieuwe M&T

Post by Blackbert »

Stefke wrote: 10 Mar 2019 14:35
den Bullet wrote: 07 Mar 2019 11:37 Ach, wie weet komt er ooit nog iets zwaarders ... :whistling:
En juist vandaag valt mijn oog op iets leuk... :o
Image
Voorwaarde is dan wel dat ge ne lange baard laat groeien, uw haar achteroverkamt en een tros tattoos laat zetten. :book2:
Anders wel een tof machien ja.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: De nieuwe M&T

Post by zappa »

Blackbert wrote: 10 Mar 2019 19:47

Voorwaarde is dan wel dat ge ne lange baard laat groeien, uw haar achteroverkamt en een tros tattoos laat zetten. :book2:
Anders wel een tof machien ja.
:shock: euh ik kijk wel naar een ander merk :mrgreen:
sig nature

Post Reply