Naam en Faam (merkimago)

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Naam en Faam (merkimago)

Post by Wipr »

De zoektocht loopt stilaan ten einde. Voor het komende jaar :mrgreen: zal het wellicht een scooter worden, kwestie om dan terug te verlangen naar een schakelbrommer :whistling:

Het zal weinigen interesseren de scooters maar ik heb na de typische bekende scootermerken (Honda, Yamaha, Suzuki) mijn oog een laten vallen op Sym maar vooral Kymco. En als ik me niet vergis toch de fabrikant van motorblokken die in tal van Europese en Japanse constructeurs hun weg gevonden hebben. Bmw G450x blok en andere bmw motorblokken bijv die van hun scooters, tal van onderdelen voor Honda.......

En speciale naar mijn mening niet onaardig uitziende scooters. https://www.google.be/search?q=kymco+cv ... MgvZMGhkCM

Jopet heeft toch een kymco gehad dacht ik niet?

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Naam en Faam (merkimago)

Post by Jopet »

Inderdaad Wim, door gezondheidsredenen van de KTM 1190 naar een scooter (Xciting 500 Ri ABS) mogen gaan en heel veel plezier aan beleefd. Gelukkig gaat het beter met de gezondheid en kunnen we ook weer met een gewone motor rijden.
Heb die scooter trouwens nog altijd staan, ik kan er niet van scheiden :lol:
Voor lokale ritten (minder dan 50km) en woon werk verkeer vind ik het ideaal, verre ritten of reizen zag ik er niet mee zitten. Wegligging is goed maar echt diep in de bochten kun je er wel niet mee gaan, prestaties zijn gewoon, afwerking is net ietsje minder dan de een Honda of zo maar is wel ok hoor, de nieuwe AK 550 is qua prestaties, wegligging, afwerking en zo wel beter maar ook een pak duurder.
Kymco zou ik 100% aanraden, was een occasie van 2 jaar met 800km, kort na de aankoop nieuwe batterij in geplaatst en voor de rest behalve het normaal onderhoud geen euro kosten gehad in 4 jaar, startte altijd zelfs in de winter bij vriestemperaturen....
O.a. Kawasaki en BMW maken gebruik van Kymco onderdelen, Kawasaki koopt ze volledig in en plakt hun logo er op, BMW maakt in de scooters tot 80 % gebruik van onderdelen door Kymco geproduceerd. Zelfs de range extender in de elektrische BMW i3 is van Kymco makelij....

Succes met de zoektocht en veel rijplezier!

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Naam en Faam (merkimago)

Post by Wipr »

Dank voor de feedback Jo :thumbsup:

Post Reply