Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Marsman »

THX Koeno ;)

Nks definitief idd, maar als den doktoor iets zegt, dan moet ge daar naar luisteren hé. Vooral als ge niet meer van de jongsten zijt :(

Voor mijn part moet het vriezen noch sneeuwen want ik heb daar zelf een verschrikkelijke hekel aan. En daarbij: dan vriest en sneeuwt het ook voor jullie en zo egoïstisch ben ik nu ook weer niet ingesteld :grin: :grin:

Maar, toegegeven: het pikt wel :furious3:




Koeno wrote: 20 Feb 2019 18:05 @marsman, das ne serieuze minderen. Toch niks té definitief?
dus gij hoopt op nog 2 maanden vries en sneeuw zodat gij een deftig excuus hebt ;-)

veel beterschap alleszins :)
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Vanmorgen lucht in de bandjes van de CB geblazen...
Plots het besef gekregen dat dat beestje dit jaar 27 wordt...
Hem gestart met 1 drukje op de knop en opt gemakske naar't werk gebold...

Hmmm, blij dat ik dat mormeltje nog niet weggedaan heb, en stiekem al aant plannen hoe ik hem nog schoner en beter kan maken :p

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Deze middag ne scooter gaan ophalen dat ik gekocht had. Het motorwiel met de meest debiele onnozele benaming dat ik ooit gehoord heb. Een Beverly begot. :roll: 350cc kaki mat groen. Hier is hij al omgedoopt tot den beffer :dontknow:
Al een toertje gedaan van 0-45km op de ODO

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Wipr wrote: 22 Feb 2019 22:46 Al een toertje gedaan van 0-45km op de ODO
en? al beu? 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

De KTM verlost van zijn spiksplinternieuwe SwMotech valbaren en de even nieuwe Touratech stuurkappen. Iemand interesse?

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Marsman »

Muug wrote: 23 Feb 2019 08:08 De KTM verlost van zijn spiksplinternieuwe SwMotech valbaren en de even nieuwe Touratech stuurkappen. Iemand interesse?
spijtig, maar mijn Barkbusters worden maandag geleverd :P
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

En ge hebt geen dertig dagen tijd om ze terug te sturen? :w00t:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Marsman »

uiteraard :grin:
Maar ze zijn ondertussen al gemonteerd en ik ben blij met het resultaat. :thumbsup:

En daarbij, ik vermoed dat de uwe niet op de mijne zullen passen :dontknow:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Marsman wrote: 25 Feb 2019 14:47 uiteraard :grin:
Maar ze zijn ondertussen al gemonteerd en ik ben blij met het resultaat. :thumbsup:
En daarbij, ik vermoed dat de uwe niet op de mijne zullen passen :dontknow:
Als dat niet dezelfde moto is, vast niet neen. :lol:

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Mario »

Raketman wrote: 19 Feb 2019 00:32 Ik heb mijne oude KTM vandaag ook nog eens gespot...bestickering is eraf, kuipwerk kweetnie hoe hard geschonden, roest overal, ziet er verwaarloosd uit tot en met. En hij is kapot naar't schijnt. Tja, daar had ik voor gewaarschuwd...

Die ga ik alvast niet terugkopen.
allez Raketman, gij als übersleutelaar onder ons
een schoon projectje, dat zeg ik ! :grin:

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Mario »

Muug wrote: 19 Feb 2019 19:31 Heb ik trouwens gedaan vandaag: al een resem plakkers eraf gehaald, van Klim en Giantloop en Arrow en zo.
Ik heb ook wat zitten kijken wat ik alsnog zou verkopen, want de moto hangt echt wel vol goodies: giantloop tanktas, Touratech stuurkappen, RADE Xenonlamp met carbon rallyscherm, RADE-voetsteunen...
heb jij een truc om dat properkes te doen ?
mij hebben ze ooit wijsgemaakt om eens te proberen met een haardroger en zo van die plastic koffieroerders maar geen flauw idee of dat wel doeltreffend is en ook de eventuele plaksporen zo verdwijnen

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Mario wrote: 26 Feb 2019 07:56eventuele plaksporen
Haardroger maakt de lijm wat zachter, maar toch mee opletten want de sticker zelf wordt ook slapper en rekbaarder en dat kan contraproductief werken.
Ouderdom van de stickers speelt ook een rol. Verse stickers zijn nog sterk en veerkrachtig en die kan je relatief gemakkelijk verwijderen omdat je er goed hard aan kan trekken. Maar oude stickers die veel UV licht gezien hebben zijn een ramp, die trek je in stukjes.
Lijmresten verwijder ik altijd met wasbenzine. Een wondermiddel daarvoor. We gebruiken dat zelfs op laptops.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Tom Thumper »

Wat is er mis met de good old WD-40 om stickers te verwijderen?
Me gusta la moto, me gustas tu.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Stickers verwijderen....

Raad van tantekaat https://www.tantekaat.be/tip/stickers/

Zelf gebruik ik een stickerverwijderaar maar met nagellakverwijderaar lukt het ook. Lijmresten eventueel met WD40 kan, aceton kan ook.
Een haardroger desgewenst ook maar niet te fel tegen de sticker houden want de lak kan je ermee beschadigen. Een heteluchtblazer kan heel zeker ook, en een groen sponske ook maar dan verwijder je wellicht meer dan enkel de sticker en lijmresten :mrgreen: been there done that :roll:

Wat de scooter betreft...... nog ni beu :mrgreen:
Ik zeg al wel jaren tegen mijn madam dat ik een motor van rond de 1000€ wil kopen en deze helemaal naar mijn hand wil zetten. Liefst met stalen benzinetank om deze op mijn eigenzinnige manier te verkloten of misschien zelfs wel te verfraaien. :grin:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Wipr wrote: 26 Feb 2019 11:44 Ik zeg al wel jaren tegen mijn madam dat ik een motor van rond de 1000€ wil kopen en deze helemaal naar mijn hand wil zetten. Liefst met stalen benzinetank om deze op mijn eigenzinnige manier te verkloten of misschien zelfs wel te verfraaien. :grin:
Met uw lastalenten, uw creativiteit, en de florerende custom scene van tegenwoordig zou ik zeker niet lang twijfelen.
Als ge wat inspiratie wilt kan ik u wel een lijst van custombouwers bezorgen. Er staan er elke maand wel enkele in mijn BIKE magazine.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Muug wrote: 26 Feb 2019 11:47
Wipr wrote: 26 Feb 2019 11:44 Ik zeg al wel jaren tegen mijn madam dat ik een motor van rond de 1000€ wil kopen en deze helemaal naar mijn hand wil zetten. Liefst met stalen benzinetank om deze op mijn eigenzinnige manier te verkloten of misschien zelfs wel te verfraaien. :grin:
Met uw lastalenten, uw creativiteit, en de florerende custom scene van tegenwoordig zou ik zeker niet lang twijfelen.
Als ge wat inspiratie wilt kan ik u wel een lijst van custombouwers bezorgen. Er staan er elke maand wel enkele in mijn BIKE magazine.
Merci Muug, al probeer ik net zo weinig mogelijk andere kunst te zien omdat de kans dan groot is dat je stijlkenmerken gaat kopiëren toch? Of is da ni erg :dontknow:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Raketman »

Ik denk dat ge al wreed gaat mogen spartelen om nog stijlkenmerken uit te vinden die nog niet gedaan zijn.
Gewoon doen waar ge zelf goesting in hebt en wat ge zelf tof vindt.
Nil volentibus arduum

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by den Bullet »

Wipr wrote: 26 Feb 2019 17:24
Merci Muug, al probeer ik net zo weinig mogelijk andere kunst te zien omdat de kans dan groot is dat je stijlkenmerken gaat kopiëren toch? Of is da ni erg :dontknow:
Ggogle-Image ne keer op Steampunk motorcycles ;)

Ne stijl die al een tijdje heel traag in opgang is 8-)

Bijvoorbeeld

Image

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Gerief in huis gehaald om de voorpoten van de CB te polieren/polijsten.
De uitlaten van de varadero nog eens verlegd (ze maken meer en meer kans om hun weg naar het containerpark te vinden, liggen dik in de weg).

En de gs gepakt om naar't werk te rijden... waar onder de baan mij enkele interessantjes zijwegjes opvielen die ik vanavond eens wil gaan inspecteren :p

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Een oudere motorrijder met een recente CB1100 ABS uit de nood geholpen. Buiten adem kwam hij vragen of ik kon helpen, de batterij was leeg en hij kreeg 'm niet in gang gelopen... Startkabels bovengehaald, mijn okselfrisse Triumph gestart, verbonden en hup daar ging de CB. 't was best een fraai zicht die twee moto's naast elkaar... 8-)

Locked