Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Blackbert »

Kunnen we ne keer een week of 2 wisselen?
Dan ziet de mijne er ook weer uit gelijk nieuw.

:mrgreen: :peepwall: :thumbsup:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Blackbert wrote: 17 Mar 2019 17:30 Kunnen we ne keer een week of 2 wisselen?
Dan ziet de mijne er ook weer uit gelijk nieuw.
:mrgreen: :peepwall: :thumbsup:
Merci ! :grin:

Wel, als ge mij financiële vrijheid geeft om roestige boutjes te vervangen door nieuwe, en als ik iemand mag inschakelen om uw plamuur bij te werken en te herspuiten, dan wil ik dat wel doen.
Maar, wacht, ik ga mij eerst een BTW-nummer aanschaffen. :mrgreen:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by OzzePaa »

... ik krijg ineens goesting om Gertruud onder handen te pakke :tongue: Azo properzeg :o :drif:
Hebde da spel al beloofd dagge hem nu nooit of te nimmer meer zult wegdoen :?: ;) :mrgreen: :grin:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Droopy »

Zo blinken :o schoon machien. :thumbsup: :thumbsup:

Zou het kunnen zijn dat dit een 950 versie is :?: :laughing:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Droopy wrote: 18 Mar 2019 09:49 Zo blinken :o schoon machien. :thumbsup: :thumbsup:
Zou het kunnen zijn dat dit een 950 versie is :?: :laughing:
Neeneen, da's zijn topsnelheid. :-)
In eerste
:laugh3:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Gedaan aan mijn motorfiets (lees snelle groene getransformeerde kikker scooter) Niks nougadebolle nada! :dontknow:

Tijdens de mooie februari dagen afgehaald bij de dealer, op 2 dagen 140-150 km op de teller gezet en staat nu al een maand stil. Slecht weer, paar jonkies en een verblijf in betere oorden maken dat ik het motorrijden simpelweg vergeten was. Vandaag een paar moto’s zien rijden maar het deed me amper iets. Ik denk dat het virus meer en meer uit het bloed lijkt te verdwijnen. Doch content dat er nog iets voor handen zal zijn als alles, zoals tegenwoordig meer regel dan uitzondering is, weer vast staat in het verkeer.

De Piaggio Beverly 350 (welke onnozelaar heeft deze naam bedacht :peepwall: :furious3: :dontknow: ) zit goed in elkaar en degelijk maar een andere onnozele Italiaan vond dat er, naar hedendaagse normen, LED dagverlichting aan te pas moest komen in de richtingsaanwijzers moest komen maar in de koplamp steekt men dan een simpel warm licht lampje. Dus fel Wit LED licht met een “warme” lichtbundel uit de koplamp :roll:

Dus een LED lamp besteld via den Ali met zijnen expres dienst. 6000k H7 specs :dontknow:

Dus binnen een dikke week steken we dat er eens in.

Nog een andere rondvraag. De middenbok en zijspoor zijn altijd van staal. Nu ben ik de eerste jaren bij iets nieuw allergisch aan krassen, zelfs aan middenbok en zijspikkel, daar waar ze contact maken met de stenen. Bestaat er iets van plastiek (bijna een taboewoord de laatste tijd) om erover te schuiven? Klinkt te gek voor woorden maar zot zijn doet gene zeer voorlopig en voor sommige zaken drijft me dat wat verder :mrgreen:

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by den Bullet »

Krimpkous?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Wipr wrote: 23 Mar 2019 02:23 Nog een andere rondvraag. De middenbok en zijspoor zijn altijd van staal. Nu ben ik de eerste jaren bij iets nieuw allergisch aan krassen, zelfs aan middenbok en zijspikkel, daar waar ze contact maken met de stenen. Bestaat er iets van plastiek (bijna een taboewoord de laatste tijd) om erover te schuiven? Klinkt te gek voor woorden maar zot zijn doet gene zeer voorlopig en voor sommige zaken drijft me dat wat verder :mrgreen:
Ge neemt gewoon overal een plastieken plaat mee om uw brommerke op te zetten? :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 23 Mar 2019 11:36
Wipr wrote: 23 Mar 2019 02:23 Nog een andere rondvraag. De middenbok en zijspoor zijn altijd van staal. Nu ben ik de eerste jaren bij iets nieuw allergisch aan krassen, zelfs aan middenbok en zijspikkel, daar waar ze contact maken met de stenen. Bestaat er iets van plastiek (bijna een taboewoord de laatste tijd) om erover te schuiven? Klinkt te gek voor woorden maar zot zijn doet gene zeer voorlopig en voor sommige zaken drijft me dat wat verder :mrgreen:
Ge neemt gewoon overal een plastieken plaat mee om uw brommerke op te zetten? :thumbsup:
Nee nee, Muug ...
'tis om te voorkomen dat, als de Wippr zijn Beverly dermate gezwind op hellingshoek door de bochten zwiert, het ijzerwerk gensters slaat ;) :mrgreen: :laughing: :lipsrsealed2:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

den Bullet wrote: 23 Mar 2019 09:25 Krimpkous?
Astemblift, wat een F A N T A S T I S C H idee. Merci merci. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

OzzePaa wrote: 23 Mar 2019 13:24
Muug wrote: 23 Mar 2019 11:36
Wipr wrote: 23 Mar 2019 02:23 Nog een andere rondvraag. De middenbok en zijspoor zijn altijd van staal. Nu ben ik de eerste jaren bij iets nieuw allergisch aan krassen, zelfs aan middenbok en zijspikkel, daar waar ze contact maken met de stenen. Bestaat er iets van plastiek (bijna een taboewoord de laatste tijd) om erover te schuiven? Klinkt te gek voor woorden maar zot zijn doet gene zeer voorlopig en voor sommige zaken drijft me dat wat verder :mrgreen:
Ge neemt gewoon overal een plastieken plaat mee om uw brommerke op te zetten? :thumbsup:
Nee nee, Muug ...
'tis om te voorkomen dat, als de Wippr zijn Beverly dermate gezwind op hellingshoek door de bochten zwiert, het ijzerwerk gensters slaat ;) :mrgreen: :laughing: :lipsrsealed2:
:mrgreen:
Al gensters genoeg, laat het maar zo op de motor. ;)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Vandaag de GSa nog eens laten genieten van een vrij vlotte rit....
Het laatste beetje schaamrand is van de band gereden.
650km extra op den teller.... van hier naar diepenbeek, naar weiswampach en dan daar in Luxemburg & Duitsland een stevig ritje gedaan...
enkel het naar huis rijden was er een beetje te veel aan...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

De RT heeft het klimaat nog wat opgewarmd door wat co de lucht in te sturen. Maar van de warmte niet veel gevoeld, hoe zuidelijker, hoe kouder en hoe natter...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Moto buitengezet voor een schoonmaakoperatie. Strandstoel buitengezet, koffie, snoepgoed en krant erbij. Af en toe naar mijn moto gekeken, een klapke gedaan met enkele voorbijgangers en 5 uur later moto weer binnen gezet. Geen kabouters gezien, dus moto nog even vuil. Volgende keer dan maar. Misschien. 8-)

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by zappa »

Stefke wrote: 24 Mar 2019 22:58 Moto buitengezet voor een schoonmaakoperatie. Strandstoel buitengezet, koffie, snoepgoed en krant erbij. Af en toe naar mijn moto gekeken, een klapke gedaan met enkele voorbijgangers en 5 uur later moto weer binnen gezet. Geen kabouters gezien, dus moto nog even vuil. Volgende keer dan maar. Misschien. 8-)
Verkeerde plaats !

Image
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Ik heb er mee gereden ! :grin:
Een voorbereiding van de MPR4 effenaf :rayof:

De zuiderlus van de MPR4 is werkelijk fabuleus mooi kan ik u al zeggen. Unesco zou dat deel van Henegouwen (90 buiten de bebouwde kom! Zo goed als géén flitspalen, of verkeersdrempels, of asverschuivingen, of al die andere shit waarmee ze de Vlaanders volgestouwd hebben :devil: ) moeten uitroepen als beschermd erfgoed. Wat een keur aan mooie gigantische herenhoeves, en herenhuizen die mooi aantonen dat de Walen ooit wel degelijk de rijkste helft van 't land hadden, en erg mooie oeroude industriële complexen. Voorwaar, ge zou er een complex van krijgen, zoveel schoons ginder, en géén lintbebouwing. :w00t:
Mannekes ge kunt daar nog écht uwe gang gaan ! :ricky: :ricky: :ricky:
De rit passeert alover Moeskroen, maar zo ter noordoosten daarvan moet ik nog eens de rit hertekenen, want dat was niet echt boeiend.
Mor afin, echt, en met zulk prachtig weer vandaag, en dan die donderende Ducati onder mijn gat, gewéldig zeg ik u ! :rayof: :rayof:
En ik weet nu nog altijd niet wat de actieradius is, van dien Duc... :dontknow:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

F M wrote: 24 Mar 2019 21:38 De RT heeft het klimaat nog wat opgewarmd door wat co de lucht in te sturen. Maar van de warmte niet veel gevoeld, hoe zuidelijker, hoe kouder en hoe natter...
Was ik nog vergeten te zeggen: er worden wel degelijk wegen vernieuwd in het zuidelijke landsdeel. Enkele wegen die in erbarmelike staat verkeerden, werden voorzien van splinternieuw asfalt. bv tussen Gesves en Spontin :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Gisteren effkes op de moto gereden om te kijken of de rug het al terug aankan.

Zal nog effkes nodig hebben vrees ik :(

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Davy78 wrote: 25 Mar 2019 13:13 Gisteren effkes op de moto gereden om te kijken of de rug het al terug aankan.

Zal nog effkes nodig hebben vrees ik :(
olapola?!
Watskepeurt :?: :o

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Muug wrote: 25 Mar 2019 13:20
Davy78 wrote: 25 Mar 2019 13:13 Gisteren effkes op de moto gereden om te kijken of de rug het al terug aankan.

Zal nog effkes nodig hebben vrees ik :(
olapola?!
Watskepeurt :?: :o
Verkeerd (zittend) beroep gekozen :)
Had al last sinds januari, maar een paar weken geleden ineens door een verkeerde beweging een hoop spieren die vast zitten. Is al wat beter, maar zal toch nog wel wat tijd nodig hebben.

Locked