Opmerking: kan je de VanVan in een 200cc krijgen in Belgie?den Bullet wrote: ↑08 Apr 2019 10:05Dienen Devil is nog een pak smaller/kleiner/... dan de originele casserolle ...
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
- den Bullet
- Posts: 1475
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Nope, de VanVan is volledig uit het gamma gehaald in België; in het buitenland week ik het niet.Wipr wrote: ↑09 Apr 2019 23:33Opmerking: kan je de VanVan in een 200cc krijgen in Belgie?den Bullet wrote: ↑08 Apr 2019 10:05
Dienen Devil is nog een pak smaller/kleiner/... dan de originele casserolle ...
Dat is al sinds een paar jaar zo
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Momenteel aan't bijleren overbanden...
De mens waar ik mijn onderhoud laat doen blijft altijd anakee 2 aanbevelen voor mijne GSa.
maar van velen hoor ik dat scorpion trail 2 veeeeel beter zou moeten zijn.
Alsook de roep voor Heidenau K60 Scout, welke mij dan weer zeer grof lijkt voor als het sporty alterego naar boven komt.
Puur profielmatig, lijkt mij de anakee2 beter voor licht allroad (al vraag ik mij af, of dat voor mijn niveau uitmaakt) en de K60 nog beter.
ik wil zo'n beetje nen band die alles kan:
Plat met stepkes over de grond den bocht door.
En allroad een beetje capabel (ik besef dat blubber & zand nooit een optie zullen zijn met een allroad band).
iemand voorstellen?
Levensduur kijk al wat minder naar, den band moet plezier brengen :p
De mens waar ik mijn onderhoud laat doen blijft altijd anakee 2 aanbevelen voor mijne GSa.
maar van velen hoor ik dat scorpion trail 2 veeeeel beter zou moeten zijn.
Alsook de roep voor Heidenau K60 Scout, welke mij dan weer zeer grof lijkt voor als het sporty alterego naar boven komt.
Puur profielmatig, lijkt mij de anakee2 beter voor licht allroad (al vraag ik mij af, of dat voor mijn niveau uitmaakt) en de K60 nog beter.
ik wil zo'n beetje nen band die alles kan:
Plat met stepkes over de grond den bocht door.
En allroad een beetje capabel (ik besef dat blubber & zand nooit een optie zullen zijn met een allroad band).
iemand voorstellen?
Levensduur kijk al wat minder naar, den band moet plezier brengen :p
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Shinko 804/805 https://www.youtube.com/watch?v=N_2y9LSxbvQ ... en tis nog waar ook
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Volgens een allroadbandentest van Motoplus (die uiteindelijk tests plaatsen van Motorrad) in 2016 is de Pirelli Scorpion Trial II ruimschoots de betere van een stuk of zes die ze getest hebben, op droog, in het nat, in veel bochten, qua slijtage. De Anakee II was maar poverkes in die test. Maar we zijn 2019 natuurlijk. Bovendien bevat die test geen offroad-gedeelte. Maar eigenlijk rijdt ge met zo'n mastodonten toch maar op brave veldwegskes, dus veel blokken en zijdelingse grip hebt ge daarvoor niet nodig.
Wilt ge met alle geweld toch stoer gaan doen, dan ga je sowieso voor echt ruige banden kiezen, als de Heidenau K60 of - godbetert - de TKC80.
Afin, als ik u was zou ik eens in het "duits" zoeken naar recentere tests van allroadbanden. Maar ik vrees dat ge van alroad banden weinig offroadtests gaat vinden .
@Ozzepa, ik zou me kunnen vergissen maar het zou zijn dat Koeno nog wat sportiever rijdt dan u? Die kerel in dat filmke zegt zelf dat die Shinko's gene vetten zijn als ge er serieus plat mee door den bocht gaat.
Wilt ge met alle geweld toch stoer gaan doen, dan ga je sowieso voor echt ruige banden kiezen, als de Heidenau K60 of - godbetert - de TKC80.
Afin, als ik u was zou ik eens in het "duits" zoeken naar recentere tests van allroadbanden. Maar ik vrees dat ge van alroad banden weinig offroadtests gaat vinden .
@Ozzepa, ik zou me kunnen vergissen maar het zou zijn dat Koeno nog wat sportiever rijdt dan u? Die kerel in dat filmke zegt zelf dat die Shinko's gene vetten zijn als ge er serieus plat mee door den bocht gaat.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Ik heb met beide heren gereden. Ik denk niet dat Koeno sportiever rijdt dan OzzePaa.
Tenzij Koeno met zijn GSA veel harder scheurt dan met zijn vorig scheurijzer.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Wat de rijstijl betreft weetek het niet en ga me dus er niet over uitspreken, maar wattem zegt is : "I wanna haul ass on the pavement, haul ass on the trails ..." En dat bedoel ik met : 't is nog waar ook : ge kunt het allebei in vol vertrouwen met die rubbers
Alleen zegt 'em ook ... "I don't care much 'bout mileage" ... en dat moete niet echt verwachten van de Shinko's
De laatste 805 (achter) vervangen met 5300km door Scorpion Rally STR. De 804 (voorste) ligt er nog op met 13000km en nog efkes te gaan.
Alhoewel de Scorpion toch meer straat-gericht is, voelt hij mij niet sportiever aan op hellingshoek.
Prijsmatig ist ook wel OK : 209€ voor een set Shinko's op losse wielen bij de Ronnie. De Scorpion achterslof : 145 ...
Last edited by OzzePaa on 10 Apr 2019 17:57, edited 1 time in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Alles waar grote blokken opstaan ipv groeven in getrokken zal zwaar inboeten op nat asfalt.
Op droge banen kunde met een rallycross band zoals Pirelli MT21 en Dunlop D908 de rullekes van de randen rijden (wel op normale druk zetten). Op natte wegen is 't beter om bochten te pakken gelijk een bomma of ge ligt op uw doos.
Die tussenin gevallen zoals een K30 zullen daar ook ergens tussenin zitten vermoed ik. Maar ge weet wat ge moet doen om de grens te vinden ...
Is er al een Pirelli Scorpion MT90 AT (de KTM Adventure band) in de maten van uw gummikoe?
Op droge banen kunde met een rallycross band zoals Pirelli MT21 en Dunlop D908 de rullekes van de randen rijden (wel op normale druk zetten). Op natte wegen is 't beter om bochten te pakken gelijk een bomma of ge ligt op uw doos.
Die tussenin gevallen zoals een K30 zullen daar ook ergens tussenin zitten vermoed ik. Maar ge weet wat ge moet doen om de grens te vinden ...
Is er al een Pirelli Scorpion MT90 AT (de KTM Adventure band) in de maten van uw gummikoe?
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
De GSa past mij beter dan de Varadero & VFR.
naar mijn gevoel rijd ik toch wel wat sportiever met de GSa dan met de vorige motoren
(eerste keer in mijn leven dat ik zelfs eens een stepje over de grond liet schuren)
Maar ik ga mij niet boven iemand anders plaatsen qua sportiever of minder sportief, 'k ben alleszins geen rossi natuurlijk
Offroad is momenteel beperkt, maar bv in augustus doe ik wel eens een dagje om dat weer beter te leren.
Pure modder & zand zal nog niet direct nodig zijn, dus de echte noppenbanden zullen wel nog wat overbodig zijn.
Ik kan niet genoeg inschatten het verschil tussen het groffere van een K60 of het bravere scorpion trail 2.
Of zelfs met die Shinko dingen.
Levensduur is niet mijn hoofd criteria momenteel.... maar wel plezier....
zal dat filmke van shinko vanavond eens bekijken...
Op't nat heb ik liefst wel een band dat ik kan vertrouwen.
Ik ben namelijk niet zo de typische mooi weer rijder :p
naar mijn gevoel rijd ik toch wel wat sportiever met de GSa dan met de vorige motoren
(eerste keer in mijn leven dat ik zelfs eens een stepje over de grond liet schuren)
Maar ik ga mij niet boven iemand anders plaatsen qua sportiever of minder sportief, 'k ben alleszins geen rossi natuurlijk
Offroad is momenteel beperkt, maar bv in augustus doe ik wel eens een dagje om dat weer beter te leren.
Pure modder & zand zal nog niet direct nodig zijn, dus de echte noppenbanden zullen wel nog wat overbodig zijn.
Ik kan niet genoeg inschatten het verschil tussen het groffere van een K60 of het bravere scorpion trail 2.
Of zelfs met die Shinko dingen.
Levensduur is niet mijn hoofd criteria momenteel.... maar wel plezier....
zal dat filmke van shinko vanavond eens bekijken...
Op't nat heb ik liefst wel een band dat ik kan vertrouwen.
Ik ben namelijk niet zo de typische mooi weer rijder :p
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Met een GsA mij gedacht geen evidentie, KoenO ... Gertruud hare middenbok héél soms in specifieke situaties, maar de voetsteuntjes hebben nog nooit "getoucheerd" (tenminste toch niet zonder dat er ook ander spul bekrast ging worden ).Koeno wrote: ↑10 Apr 2019 17:11 De GSa past mij beter dan de Varadero & VFR.
naar mijn gevoel rijd ik toch wel wat sportiever met de GSa dan met de vorige motoren
(eerste keer in mijn leven dat ik zelfs eens een stepje over de grond liet schuren)
..........
Op't nat heb ik liefst wel een band dat ik kan vertrouwen.
Ik ben namelijk niet zo de typische mooi weer rijder :p
Volledig mee eens dat, als je het nat niet schuwt, vertrouwenswaardig rubber wil dat in zulke omstandigheden niet onverwacht voor bruine strepen zorgt. Maar ik vind bij de Shinko's toch meer confidence dan bv bij de Heidi Scout. Heb zo een set of drie-vier versleten en dat zijn absoluut goeie banden waar ik (in droog) mee reed alsof er echte straatrubbers onder zaten, maar ze zijn duidelijk harder op de zijkant. Aloewel je zoals Bert zegt, met dikke blokken wat anders mag verwachten, is de veel zachtere compound van de Shinko echt best OK bij nattigheid.
De Pirelli Scorpion MT90 AT in front enkel 21' voor zover ik tinternet kan betrouwen ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Aan de scooter gedacht......een aftermarket luidere uitlaatdemper...... to do or not to do. Met de bmw hoorde de auto’s me aankomen. Met de scooter totaal niet en de toeter is precies een eend met dichtgeknepen keel, dus ook niets om over te stoefen.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Het stepke is momenteel enkel rechts dat het enkele keren gebeurd is.OzzePaa wrote: ↑10 Apr 2019 17:56 Met een GsA mij gedacht geen evidentie, KoenO ... Gertruud hare middenbok héél soms in specifieke situaties, maar de voetsteuntjes hebben nog nooit "getoucheerd" (tenminste toch niet zonder dat er ook ander spul bekrast ging worden ).
Volledig mee eens dat, als je het nat niet schuwt, vertrouwenswaardig rubber wil dat in zulke omstandigheden niet onverwacht voor bruine strepen zorgt. Maar ik vind bij de Shinko's toch meer confidence dan bv bij de Heidi Scout. Heb zo een set of drie-vier versleten en dat zijn absoluut goeie banden waar ik (in droog) mee reed alsof er echte straatrubbers onder zaten, maar ze zijn duidelijk harder op de zijkant. Aloewel je zoals Bert zegt, met dikke blokken wat anders mag verwachten, is de veel zachtere compound van de Shinko echt best OK bij nattigheid.
De Pirelli Scorpion MT90 AT in front enkel 21' voor zover ik tinternet kan betrouwen ...
(Eifelweekends zijn daar een goed moment voor blijkbaar).
Links nog nooit.
Momenteel staat de keuze op Pirelle Scorpion Trail 2.
Enkele testen gelezen. en er mij bij neergelegd dat de gemiddelde allroad band (anakaa2 of 3, metzeler tourances, A41,... ) er stoer uit zien en op de baan best goed presteren, maar dat ze in offroad allen beperkt zijn.
De scorpion komt uit vele test altijd als dé overwinnaar... mijn huidige anakee2 wordt nooit meer in de vergelijking opgenomen,
maar ik vermoed dat de moderneere scorpion wel wat voordeel zal hebben.
Bij de groffere modellen, ben ik dan weer wat bang voor tegenvallende prestatie op de baan.
Kzou feitelijk gewoon een 2e set velgen moeten hebben om zelf te wisselen :p
of eigenlijk: eerst afwachten wat die allroad dag in augustus brengt en kijken hoe motivated ik achteraf nog ben...
als dan het virus toeslaat, kan ik nog altijd veranderen
Mocht iemand toch nog ideekes of meningen hebben:
Please share!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Meningen genoeg. Zo'n GSA is gewoon te zwaar om echt offroad te doen, dus ik leg daar geen allroad banden op. Het is mossel noch vis. Ik ben soms redelijk autistisch, daarom blijf ik bij Michelin. MPR, MPR2, MPR3, MPR4 en nu de MR5. Volledig mijn ding, hoe die uit testen komt interesseert mij absoluut niet.
En echt offroad rijden zal ik wel met iets licht doen, mét echte noppenbanden. Dat beetje gravel of droge offroad dat ik per toeval rij doe ik ook wel met die straatbanden.
En: kiezen is verliezen...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Ik geef u geheel gelijk. Bij gewoon rustig rijden zijn al die exotische en gehypte banden helemaal niet nodig om een veldwegje te berijden. Het is inderdaad niet voor niets dat ze bij de allroadbandentests gewoon op het asfalt blijven. Maar tóch geven allroadbanden volgens mij - op diezelfde vlakke droge veldwegen - met hun bredere en diepere groeven toch net dat ietsje meer grip, zowel zijdelings als in rechte lijn, waardoor er wat minder wielspin is bij accelereren, wat minder kans is dat een wiel in een flauwe bocht wilt wegglijden, wat harder geremd kan worden. Dus die allroadbanden zullen een ietsje meer "sportieve" rijstijl toelaten, op veldwegen. Of gewoon voor meer rust in het hart zorgen, dat is ook erg belangrijk.
En, heel misschien, ik heb er nog geen tests van gezien, kunnen ze ook meer water verzetten dan gewone banden? Omwille van de bredere, diepere groeven? Dus op de autostrade minder kans op aquaplaning?
Voorwaar, misschien wordt het stilaan eens tijd dat men eens een deftige offroadbandentest doet van al die flashy allroadbanden.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Maar dan worden een 'Big Adventure Rides' van 500 km op één dag georganiseerd voor die motoren. En ga je dat meedoen met straatbanden ?
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Klopt, en dat zullen aangepaste veldwegen zijn. Niet te zwaar en zeker niet te zompig. Ik heb met die mensen gemaild en die claimen dat dat helemaal geen probleem is om daar zelfs als totale newbies over te beginnen. Vergeet niet: in Wales, Engeland, Schotland zijn véél meer schone veldwegen dan hier.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Dat probleem stelt zich niet. IK doe niet mee aan zo'n georganiseerde dingen en ALS ik all offroad wil baggeren neem ik wel iets lichter met noppenbanden.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Gisteren wat powertrainig gedaan met de GSA...
Veldbaantje ingereden, dat uiteindelijk leek dood te lopen... maar vrij smal en langs beide kanten een veld dat geploegd was,
waar ik dus niet zomaar door ga rijden (den boer zijn werk niet om zeep helpen + te veel kans dat mijnen olifant hem vast rijdt).
Dus dan maar aan de hand proberen keren....
na enkele keren over en't weer duwen was ik zelfs aant twijfelen om hem gewoon op zijne kant te leggen en op de cilinder te keren...
maar dat leek mij ook zo overbodig :p
't was alleszins plezant, en draagt direct bij aan het avontuurlijk gevoel
ondertussen toch al in staat om 40% van woon-werk traject via veldbaantjes te rijden...
Veldbaantje ingereden, dat uiteindelijk leek dood te lopen... maar vrij smal en langs beide kanten een veld dat geploegd was,
waar ik dus niet zomaar door ga rijden (den boer zijn werk niet om zeep helpen + te veel kans dat mijnen olifant hem vast rijdt).
Dus dan maar aan de hand proberen keren....
na enkele keren over en't weer duwen was ik zelfs aant twijfelen om hem gewoon op zijne kant te leggen en op de cilinder te keren...
maar dat leek mij ook zo overbodig :p
't was alleszins plezant, en draagt direct bij aan het avontuurlijk gevoel
ondertussen toch al in staat om 40% van woon-werk traject via veldbaantjes te rijden...