Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Koeno wrote: 18 Apr 2019 10:39 ondertussen toch al in staat om 40% van woon-werk traject via veldbaantjes te rijden...
Lijkt me een goei manier om het te leren :thumbsup:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Bij 4 moto's de ketting terug van vet voorzien. En 1 ketting terug op spanning gebracht. 8-)
En een bagagerek geplaatst.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Eergisteren de tank van de Ducati opzettelijk leeg gereden. Want dat spel gaat zogezegd op reserve op 150 km terwijl er 21L in de tank kan. 302km dus. Dan 4L erin en dan gaan tanken. 16L erbij. Maakt 20L voor 302km. Die ene, laatste liter geraakt dus nooit verbrand eigenlijk.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Marsman »

ik zou mijnen achterband moeten repareren want één of andere snoodaard heeft daar een piepklein nageltje in gemikt. :shock:
En ondanks het feit dat mijn bandenboer een soortement pasta in de binnenband heeft gefoefeld om zo'n dingen instant te vulcaniseren, doet dat spul niet wat het moet doen. :devil: :furious3:
Weggegooid geld dus.

Hoog tijd dus om mezelf eens een koppel bandijzers aan te schaffen... :roll:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Kofferset naar beneden gehaald en vastgezet op de GSa.
en langzaamaan de koffers beginnen vullen: Woensdagochtend een verlengd weekendje richting eifel/moesel/Deutsche Land

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: 28 Apr 2019 21:51 Kofferset naar beneden gehaald en vastgezet op de GSa.
en langzaamaan de koffers beginnen vullen: Woensdagochtend een verlengd weekendje richting eifel/moesel/Deutsche Land
De leute gewenst met de manne-die-te-rap-vooru-zijn KoenO :thumbsup: :ricky:

Heb trouwens zaterdag in de vlucht dat Paasritteke efkes onder de wielen geschoven. 8-)
Best te pruimen toerke met veel van m'n favoriete geburenwegskes, maar her en der kan ik er toch nog wel wat interessantere stukjes inpassen :geek:
Blijkt dat daar de week voordien ook een paar illustere deelnemers aan de start waren ... haddik moeten weten :wall: ;)
Paddocks.jpg
(141.84 KiB) Downloaded 260 times
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

@ozzepa: zelf was ik achteraf maar deels happy met die rit, omdat er nogal veel doorheen woonwijken en bebouwde kommen werd gekronkeld. Zeker weten dat gij daar iets mooiers van kunt maken !

@koeno: geniet er van !

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

1 gasklephuis vervangen, het andere is voor volgende keer want blijkbaar moet die TPS ook opnieuw ingesteld worden, wat ik zelf niet kan.
ABS-unit doorgespoeld, hopelijk is daarmee het foutmeldingsprobleem ook opgelost. Maar ik vrees er voor.
schoongemaakt en aan de lader gehangen. 8-)

Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

TPS kan je op een 1100 zelf instellen, dus ook op een 1150 veronderstel ik? :dontknow:
Men neme een multimeter, men maakt contact met de correcte contactjes van de TPS, men mete het voltage, men vijze de vijzekens vna de TPS een heel klein beetje los, men verdraaie de TPS (=letterlijk te nemen) totdat het voltage naar uw goesting is, men vijze de vijzekens van de TPS weer vast.
En Kees is klaar. :thumbsup:
Voor details verwijs ik naar Dirk Pauwels, een slimme jongen die heel actief is op het bmwgsclub-forum.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Jaja, Dirk ken ik wel, ben er wel al een paar keer geweest. Ondertussen nog wat info kunnen opsnorren, 't blijft toch nog een beetje latijn... :roll:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Morgen komt er een potentiele koper kijken voor de tiger, dus alles al bijeen van papieren en reservesleutels etc ...

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by OzzePaa »

Aan de moto's niks, maar wel m'n botten in de zon gezet (ja, ze schijnt hier) na de Houyoux-crossing van woensdag ... die lopen namelijk gewoon vol alsguw voetjes moet zetten in 40cm water teneinde één en ander rechtop te houden in een dik pak losse rivierkeiën :roll:
Last edited by OzzePaa on 04 May 2019 20:36, edited 1 time in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

Davy78 wrote: 04 May 2019 09:16 Morgen komt er een potentiele koper kijken voor de tiger, dus alles al bijeen van papieren en reservesleutels etc ...
Even motorrijden on hold, of al iets anders op het oog ?
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 04 May 2019 11:43 Aan de moto's niks, maar wel m'n botten in de zon gezet (ja, ze schijnt hier) na de Houyoux-crossing van zaterdag ... die lopen namelijk gewoon vol alsguw voetjes moet zetten in 40cm water teneinde één en ander rechtop te houden in een dik pak losse rivierkeiën :roll:
Gelukkig waren het alleen maar je botten 8-) want op de plaats waar je naar rechts ging was het denk ik toch wel de diepste plaats daar .

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

F M wrote: 04 May 2019 13:11
Davy78 wrote: 04 May 2019 09:16 Morgen komt er een potentiele koper kijken voor de tiger, dus alles al bijeen van papieren en reservesleutels etc ...
Even motorrijden on hold, of al iets anders op het oog ?
Wegens zijn rugproblemen zal het eerder het eerste zijn...

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by TuttoTerreno »

Moest leder-verzorgingsproducten hebben voor mijn motorpak dat jarenlang in een verhuiskarton heeft gestoken.

Dus wat motorspeciaalzaken bezocht - en ik was niet alleen met dat idee op dat moment, amai.

En en passant wat botten bekeken, wat handschoenen en een helm. Ik moet van den oude stempel zijn want ik verwachte DD sluitingen aan Shoei helmen van >600euro. Ook de handschoenen maakten weinig indruk, zelfs die in het hoogste prijs segment.

Thuisgekomen met een zakje vol leder zeep , balsam (wax) en bezwangerende spray
De centen voor de zeep had ik beter kunnen uitgeven aan een fles aldi gin. Het vuil blijkt diepe verkleuringen te zijn en dus geen vuil dat aan de oppervlakte zit - dat ga ik er niet uit krijgen.
Handig weetje: dat pak is bovenaan wit: witte armen, witte schouders en witte rug. Vond ik altijd al een heel verstandige keuze :whistling:

Maar met een huigje balsem blinkt alles als nooit tevoren. :rayof:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

TuttoTerreno wrote: 04 May 2019 17:46 mijn motorpak dat jarenlang in een verhuiskarton heeft gestoken.
oei, dikwijls begint zo'n pak dan zelf op verhuiskarton te gelijken... :roll:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Muug wrote: 04 May 2019 17:12
F M wrote: 04 May 2019 13:11 Even motorrijden on hold, of al iets anders op het oog ?
Wegens zijn rugproblemen zal het eerder het eerste zijn...
Een beetje een mix van beide. Ik had wat spijt dat ik terug een Tiger800 had gekocht, en testritten met een Multistrada 950 en KTM 1090 versterkten dat gevoel. Nadien ben ik uiteraard beginnen sukkelen met mijn hernia. Die Tiger 800 is een zeer recente motor, en als ik hem nu verkoop recupereer ik nog het maximale van zijn waarde (hij staat daar nu toch maar te staan), en kan ik een klein leningske dat ik nu lopen heb schrappen. Ik zit nu al enkele weken op de ziekenkas, en dat zal nog even duren, dus wat extra financiele ruimte kan geen kwaad. Maar van zodra ik terug kan rijden ga ik terug shoppen hoor ;)

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Marsman »

vandaag eindelijk weer wat tijd gevonden en dat klote-achterwiel gemonteerd. Op zulke momenten heb ik een beetje heimwee naar de PanEuropean met z'n cardan: dat achterwiel zat er op een-twee-drie in. Bij de AT heb ik meer gevloekt en geduveld dan me lief is en kom dus nooit meer in de hemel...
:furious3: :furious3:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by zappa »

TuttoTerreno wrote: 04 May 2019 17:46 ....
Handig weetje: dat pak is bovenaan wit: witte armen, witte schouders en witte rug. Vond ik altijd al een heel verstandige keuze :whistling:

in een schoenenspeciaalzaak ( den schoenlapper dus) om een potje kleur voor witte schoenen ?

of op 'tinternet ? bvb : https://www.bol.com/nl/p/brush-it-schoe ... oductImage
sig nature

Locked