Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Ik snap de verwondering langs de andere kant, door hottellekes te nemen,
en dag etappes van 100 a 150km te nemen op tracks die haalbaar zijn voor mensen met basis ervaring
denk ik dat ge met enige vorm van ervaring wel kunt inschatten wat er kan en wat niet...
Ze rekenen op zware allroads, dus ik vermoed daar dat ze dan niet de extreemste wegen/banen/paadjes zullen afgaan,
en als die er in zit, dat dat dan een kleinere dag etappe is, en de dag nadien een langere etape op snellere gravel baantjes?

natuurlijk als er een totale beginner bij komt, lijkt het mij plots een ander verhaal...

ach, 't zal nog niet voor 't eerste jaar zijn denk ik dan,
wie weet doen ze het binnen 2 jaar niet meer wegens te veel miserie ;-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Koeno wrote: 15 Feb 2019 11:15 wie weet doen ze het binnen 2 jaar niet meer wegens te veel miserie ;-)
Onderschat het succes van dergelijke dagen niet. Dat Adventures populair zijn dezer dagen is niet toevallig. Kijk naar de rotheid van de gemiddelde Vlaamse weg. Wat ben je nog met een racer? Dus ja, iedereen wilt wel op zijn gemak zijn op die rotwegen van ons.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

Sleutelke omgedraaid, motor startte, banden opgepompt, motokleren aangedaan, 5 km gereden, wat motokleren uitgedaan, nog 30 km gecruised, blij weer thuisgekomen.

Het was al weer veel te lang geleden dat ik nog op de moto gezeten had. :grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

F M wrote: 17 Feb 2019 15:14 Het was al weer veel te lang geleden dat ik nog op de moto gezeten had. :grin:
Op de moto zitten kan toch ook zonder al dat gedoe van banden op spanning zetten, motokledij aandoen en weer uitdoen, starten... 8-) :peepwall:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

Ja en toch is dat zo simpel nog niet bij mij. Ik was nog vergeten te vertellen dat ik ook nog 2 fietsen moest verzetten, 3 jassen van de moto halen, en nog een pul, een regenbroek en regenjas, en nog wat buffs. Mijn moto dient meer als kapstok dan om mee te rijden. :oops:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Ik ben zaterdag mijn eigen moto gaan ophalen. :!:

KTM 950 Adventure dus, van 2005. Volgens de papieren is 'm oranje, maar er kleven zoveel stickers op dat het eigenlijk ook wel appelblauwzeegroen kan zijn. :pillepalle: :devil:

Verder is mijn schoon motoke dat ik acht jaar lang met zoveel liefde omgeven heb, op 2,5 jaar tijd veranderd in een oud, vuil, verroest ventje. :bigcry: :devil: :devil:

Er zal behoorlijk veel elleboogvet en okselzweet nodig zijn om van deze lelijke eend weer een schoon Sneeuwwitje te maken! :wall:

Staan op het programma:
- alle carrosserie eraf
- compleet ende geheel wassen, zowel de losse carrosserie als de rest
- remzuigers vooraan en achteraan ne keer goed in 't vet zetten
- remmen ontluchten
- gaskabels vervangen
- olie- en oliefilter vervangen
- enkele tientallen boutjes die megaroestig (aan de remschijven, op 't stuur, etc) zijn vervangen
- de ketting, die eruit ziet of ze heeft een paar jaar op het dek van een oceaanschuimer gelegen, eens goed invetten en zien of dat nog kan dienen als ketting :peepwall:
- een megagrote pulle "carburateurreiniger" in de tank kieperen, want hij staat al sinds augustus stil, en voor augustus 2018 stond 'm ook sinds augustus stil :whip:
- de koppelingsplaten bekijken want die hapt weer hard
- en ongetwijfeld gaat er nog wel iets opduiken dat dringend werk vraagt
- ofwel een andere gewone accu kopen, ofwel een oplader voor een platte Li-ion-accu kopen

en als dat allemaal gedaan is dan ga ik hem eens proberen starten 8-)

Kortom, ge gaat hem nog niet meteen in levende lijve zien, of ge gaat persoonlijk moeten langskomen thuis :thumbsup:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Gisteren voor de zoveelste keer de uitlaten van de varadero moeten verleggen...
Die beesten blijven in de weg liggen en dus langzaam aan maak ik mij klaar om ze naar 'tcontainer park te brengen...
vraagprrijs op 2dehands is 50euro, maarjah, wie zoekt dat nu toch zo originele uitlaten...

Terwijl de CB nog eens kort gestart, daar moet ik eens afspraak maken voor onderhoud,
en eens prijs vragen voor het wisselen van een dichting... kwestie dat ik mijn herspoten motorblok langzaam aan zie vervuilen van de olie :'(

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Droopy »

Muug wrote: 18 Feb 2019 12:42 Ik ben zaterdag mijn eigen moto gaan ophalen. :!:

KTM 950 Adventure dus, van 2005. Volgens de papieren is 'm oranje, maar er kleven zoveel stickers op dat het eigenlijk ook wel appelblauwzeegroen kan zijn. :pillepalle: :devil:

Verder is mijn schoon motoke dat ik acht jaar lang met zoveel liefde omgeven heb, op 2,5 jaar tijd veranderd in een oud, vuil, verroest ventje. :bigcry: :devil: :devil:
...
:devil: Korte samenvatting : 2,5 jaar geleden heb je die KTM verkocht om daarna een (twee?) andere moto's te kopen en terug te verkopen. Nu heb je je eigen KTM terug gekocht waar nu een heleboel werk en kosten aan zijn omdat de tussentijdse eigenaar er niet echt naar gekeken heeft. :o

Hoe krijg je dat thuis verkocht Muug :?: :whistling:


Maar toch wens ik je veel succes en plezier aan het herstelwerk van je oude geroeste KTM geliefde en hopelijk heb je er dan veel rijplezier ermee. ;) :) :)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Droopy wrote: 18 Feb 2019 17:00 Hoe krijg je dat thuis verkocht Muug :?: :whistling:
Gewenning, Droopy, dat is het sleutelwoord. ;)

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Raketman »

Ik heb mijne oude KTM vandaag ook nog eens gespot...bestickering is eraf, kuipwerk kweetnie hoe hard geschonden, roest overal, ziet er verwaarloosd uit tot en met. En hij is kapot naar't schijnt. Tja, daar had ik voor gewaarschuwd...

Die ga ik alvast niet terugkopen.
Nil volentibus arduum

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by OzzePaa »

Allezvooruit ...
weer wat omhanden om uw overvloed beschikbare vrijen tijd zinvol op te vullen :mrgreen: ;)
Proficiat met de wederinbezitneming :!:
De Moeltistrada blijft aan boord :?:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

Ja, de Duc houdt hij als betrouwbare motor :lol: :lol: :lol:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Droopy »

Muug wrote: 18 Feb 2019 21:15
Droopy wrote: 18 Feb 2019 17:00 Hoe krijg je dat thuis verkocht Muug :?: :whistling:
Gewenning, Droopy, dat is het sleutelwoord. ;)
:grin: :thumbsup:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by TRooPER »

Droopy wrote: 19 Feb 2019 08:12
Muug wrote: 18 Feb 2019 21:15
Droopy wrote: 18 Feb 2019 17:00 Hoe krijg je dat thuis verkocht Muug :?: :whistling:
Gewenning, Droopy, dat is het sleutelwoord. ;)
:grin: :thumbsup:

dat is de overtreffende trap van het 'wipr' syndroom :peepwall: :lol:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

F M wrote: 19 Feb 2019 01:31 Ja, de Duc houdt hij als betrouwbare motor :lol: :lol: :lol:
:mrgreen:
Ik hou 'm effenaf inderdaad nog wat bij. Minstens tot als de KTM weer naar mijn volle goesting is. :thumbsup:
En eigenlijk begin ik dat rood stuk ongeluk wel een tof machien te vinden. :w00t:


Heb ik trouwens gedaan vandaag: al een resem plakkers eraf gehaald, van Klim en Giantloop en Arrow en zo.
Ik heb ook wat zitten kijken wat ik alsnog zou verkopen, want de moto hangt echt wel vol goodies: giantloop tanktas, Touratech stuurkappen, RADE Xenonlamp met carbon rallyscherm, RADE-voetsteunen...
Last edited by Muug on 20 Feb 2019 09:47, edited 1 time in total.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by zappa »

Muug wrote: 19 Feb 2019 19:31

Heb ik trouwens gedaan vandaag: al een resem plakkers eraf gehaald, van Klim en Giantloop en Arrow en zo.
Ik heb ook wat zitten kijken wat ik alsnog zou verpatsen, want de moto hangt echt wel vol goodies: giantloop tanktas, Touratech stuurkappen, RADE Xenonlamp met carbon rallyschermpe, RADE-voetsteunen...
Ik zag een foto van "hem" op een remork en hij ziet er anders wel best koel uit 8-)
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Die foto heb ik nog niet gezien.
Het is waar, de moto roept heel luid IK BEN STOER!!!!!! Maar dat is eigenlijk niet zo mijn stijl.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Marsman »

ik heb vandaag nog eens naar mijne moto gekeken :cry:
Ik heb namelijk van meneer doktoor het absolute verbod gekregen om mij de volgende 2 maanden voort te bewegen met iets alwaar het woord "fiets" in voorkomt...
:thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :sad-grey:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

@marsman, das ne serieuze minderen. Toch niks té definitief?
dus gij hoopt op nog 2 maanden vries en sneeuw zodat gij een deftig excuus hebt ;-)

veel beterschap alleszins :)

Vandaag de GSa nog eens kunnen gebruiken voor woonwerk...Aalst -Brugge - Aalst...
muziek in de helm, Handvatverwarming op standje 1 en gaaazzzzzzzzzzzzz
enkel beseft: die sjoepapen staan echt ni handig voor bij te pompen aan tankstation, vooraan geen mogelijkheid om lucht in die band te krijgen....

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by den Bullet »

Koeno wrote: 20 Feb 2019 18:05
...

die sjoepapen staan echt ni handig voor bij te pompen aan tankstation, vooraan geen mogelijkheid om lucht in die band te krijgen....
Bijvoorbeeld 8-)

Locked