Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Mario »

den Bullet wrote: 06 Apr 2019 13:56
Image
swel geen zicht zo'n grote nummerplaat op die pocket bike :laughing:

User avatar
Stefke
Posts: 2904
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Mario wrote: 07 Apr 2019 09:19 swel geen zicht zo'n grote nummerplaat op die pocket bike :laughing:
om dan nog te zwijgen van die kachelbuis... :shock:

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 07 Apr 2019 14:11
om dan nog te zwijgen van die kachelbuis... :shock:
Dienen Devil is nog een pak smaller/kleiner/... dan de originele casserolle ... :mrgreen:

Image

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Tom Thumper »

The Awfully Big Marine Named Camouflage uit zijn winterslaap gehaald. Natuurlijk ergens in November niet aan de druppellader gehangen maar ook dit jaar was het geen probleem, sleutel in het contact, even duwen op het startknoppeke en joepla, gaan met die banaan.

Effe langs de carwash gepasseerd om het goorste vuil weg te spuiten en een schoon toerke gedaan in Waals Brabant. Al een geluk dat ik niet te veel tijd verloren had in de carwash want ik kon het natuurlijk niet laten om een paar schoon offroad wegen te nemen. Dat was weer veel te lang geleden
Me gusta la moto, me gustas tu.

Koeno
Posts: 3203
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Zaterdag de GS ook nog eens gewassen...
na enkele veldbaan-escapades en rij&glij momenten was het iets te erg geworden.
'k Moet wel eens een makkelijke manier vinden om velgen & spaken proper te krijgen....
De uitlaten die ooit zo proper waren.... hebben de strijd opgegeven en zijn hervallen in het typische bmw-vuil-grijze-uitzicht.

Banden nog eens bekeken, een voorbandje heeft op meeste plaatsen tussen 1 a 2mm
achterband rond de 2mm
en eind deze maand een 5-daags motorweekendje in eifel, dus ben aan't twijfelen om beide nog te vervangen.

En dan gisteren de paasrit met 2F4U gereden.
een technsich ritje doorheen kleine baantjes.
Iets waar zelfs zo'n zware gs hem vrij goed thuisvoelt....

't Is lang geleden dat ik zo overtuigd ben geweest van de kwaliteiten van een motorfietske...
maar goed, elke keer ik dat zeg, duurt het een paar maand voor der iets anders in de garage staat :dontknow:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

Koeno wrote: 08 Apr 2019 10:32Banden nog eens bekeken, een voorbandje heeft op meeste plaatsen tussen 1 a 2mm
achterband rond de 2mm
en eind deze maand een 5-daags motorweekendje in eifel, dus ben aan't twijfelen om beide nog te vervangen.
:shock: Ik zou niet twijfelen :shock:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3442
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Blackbert »

F M wrote: 08 Apr 2019 13:18
Koeno wrote: 08 Apr 2019 10:32Banden nog eens bekeken, een voorbandje heeft op meeste plaatsen tussen 1 a 2mm
achterband rond de 2mm
en eind deze maand een 5-daags motorweekendje in eifel, dus ben aan't twijfelen om beide nog te vervangen.
:shock: Ik zou niet twijfelen :shock:
:stupid:
grease up your baby for a ball on the hill

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by TRooPER »

Tom Thumper wrote: 08 Apr 2019 10:24 The Awfully Big Marine Named Camouflage , sleutel in het contact, even duwen op het startknoppeke en joepla, gaan met die banaan.


en de sleutel laten zitten .......

:peepwall:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by zappa »

TRooPER wrote: 09 Apr 2019 19:40
Tom Thumper wrote: 08 Apr 2019 10:24 The Awfully Big Marine Named Camouflage , sleutel in het contact, even duwen op het startknoppeke en joepla, gaan met die banaan.


en de sleutel laten zitten .......

:peepwall:

:mrgreen: :mrgreen:
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2904
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Koeno wrote: 08 Apr 2019 10:32 Banden nog eens bekeken, een voorbandje heeft op meeste plaatsen tussen 1 a 2mm
achterband rond de 2mm
en eind deze maand een 5-daags motorweekendje in eifel, dus ben aan't twijfelen om beide nog te vervangen.
Tja twijfelen, deed ik vroeger ook nog wel eens rap nog een weekendje meepikken. En op zo'n weekend rij je die laatste millimeters er zo gelijk af... Ik ben ook nog wel eens zo lomp geweest.
Eentje van lang geleden maar 't was wel een tof bandje op 't einde, nog maar denken aan insturen en hopla daar ging 'm! :mrgreen:
Tegenwoordig durf ik al vervangen op 2mm. Naar 't schijnt komt verstand met de jaren... 8-)
Image

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

den Bullet wrote: 08 Apr 2019 10:05
Stefke wrote: 07 Apr 2019 14:11
om dan nog te zwijgen van die kachelbuis... :shock:
Dienen Devil is nog een pak smaller/kleiner/... dan de originele casserolle ... :mrgreen:

Image
Opmerking: kan je de VanVan in een 200cc krijgen in Belgie?

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by den Bullet »

Wipr wrote: 09 Apr 2019 23:33
den Bullet wrote: 08 Apr 2019 10:05

Dienen Devil is nog een pak smaller/kleiner/... dan de originele casserolle ... :mrgreen:

Image
Opmerking: kan je de VanVan in een 200cc krijgen in Belgie?
Nope, de VanVan is volledig uit het gamma gehaald in België; in het buitenland week ik het niet.

Dat is al sinds een paar jaar zo :cry:

Koeno
Posts: 3203
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Momenteel aan't bijleren overbanden...
De mens waar ik mijn onderhoud laat doen blijft altijd anakee 2 aanbevelen voor mijne GSa.
maar van velen hoor ik dat scorpion trail 2 veeeeel beter zou moeten zijn.
Alsook de roep voor Heidenau K60 Scout, welke mij dan weer zeer grof lijkt voor als het sporty alterego naar boven komt.

Puur profielmatig, lijkt mij de anakee2 beter voor licht allroad (al vraag ik mij af, of dat voor mijn niveau uitmaakt) en de K60 nog beter.
ik wil zo'n beetje nen band die alles kan:

Plat met stepkes over de grond den bocht door.
En allroad een beetje capabel (ik besef dat blubber & zand nooit een optie zullen zijn met een allroad band).

iemand voorstellen?

Levensduur kijk al wat minder naar, den band moet plezier brengen :p

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by OzzePaa »

Shinko 804/805 :sweetheart: https://www.youtube.com/watch?v=N_2y9LSxbvQ ... en tis nog waar ook :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Volgens een allroadbandentest van Motoplus (die uiteindelijk tests plaatsen van Motorrad) in 2016 is de Pirelli Scorpion Trial II ruimschoots de betere van een stuk of zes die ze getest hebben, op droog, in het nat, in veel bochten, qua slijtage. De Anakee II was maar poverkes in die test. Maar we zijn 2019 natuurlijk. Bovendien bevat die test geen offroad-gedeelte. Maar eigenlijk rijdt ge met zo'n mastodonten toch maar op brave veldwegskes, dus veel blokken en zijdelingse grip hebt ge daarvoor niet nodig.
Wilt ge met alle geweld toch stoer gaan doen, dan ga je sowieso voor echt ruige banden kiezen, als de Heidenau K60 of - godbetert - de TKC80.

Afin, als ik u was zou ik eens in het "duits" zoeken naar recentere tests van allroadbanden. Maar ik vrees dat ge van alroad banden weinig offroadtests gaat vinden .

@Ozzepa, ik zou me kunnen vergissen maar het zou zijn dat Koeno nog wat sportiever rijdt dan u? Die kerel in dat filmke zegt zelf dat die Shinko's gene vetten zijn als ge er serieus plat mee door den bocht gaat. :|

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Koeno wrote: 10 Apr 2019 09:33 maar van velen hoor ik dat scorpion trail 2 veeeeel beter zou moeten zijn.
For what its worth: ne maat van mij die ieder jaar redelijk wat plezier km's op zijn GS zet zweert bij die scorpion trails. Hij doet af en toe wel wat offroad, maar dat zal heel beperkt zijn.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

Muug wrote: 10 Apr 2019 12:19 @Ozzepa, ik zou me kunnen vergissen maar het zou zijn dat Koeno nog wat sportiever rijdt dan u? Die kerel in dat filmke zegt zelf dat die Shinko's gene vetten zijn als ge er serieus plat mee door den bocht gaat. :|
Ik heb met beide heren gereden. Ik denk niet dat Koeno sportiever rijdt dan OzzePaa.

Tenzij Koeno met zijn GSA veel harder scheurt dan met zijn vorig scheurijzer.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 10 Apr 2019 12:19 .......
@Ozzepa, ik zou me kunnen vergissen maar het zou zijn dat Koeno nog wat sportiever rijdt dan u? Die kerel in dat filmke zegt zelf dat die Shinko's gene vetten zijn als ge er serieus plat mee door den bocht gaat. :|
Wat de rijstijl betreft weetek het niet en ga me dus er niet over uitspreken, maar wattem zegt is : "I wanna haul ass on the pavement, haul ass on the trails ..." En dat bedoel ik met : 't is nog waar ook : ge kunt het allebei in vol vertrouwen met die rubbers :thumbsup:
Alleen zegt 'em ook ... "I don't care much 'bout mileage" ... en dat moete niet echt verwachten van de Shinko's ;)

De laatste 805 (achter) vervangen met 5300km door Scorpion Rally STR. De 804 (voorste) ligt er nog op met 13000km en nog efkes te gaan.
Alhoewel de Scorpion toch meer straat-gericht is, voelt hij mij niet sportiever aan op hellingshoek.
Prijsmatig ist ook wel OK : 209€ voor een set Shinko's op losse wielen bij de Ronnie. De Scorpion achterslof : 145 ...
Last edited by OzzePaa on 10 Apr 2019 17:57, edited 1 time in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Blackbert
Posts: 3442
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Blackbert »

Alles waar grote blokken opstaan ipv groeven in getrokken zal zwaar inboeten op nat asfalt.

Op droge banen kunde met een rallycross band zoals Pirelli MT21 en Dunlop D908 de rullekes van de randen rijden (wel op normale druk zetten). Op natte wegen is 't beter om bochten te pakken gelijk een bomma of ge ligt op uw doos.

Die tussenin gevallen zoals een K30 zullen daar ook ergens tussenin zitten vermoed ik. Maar ge weet wat ge moet doen om de grens te vinden ...

Is er al een Pirelli Scorpion MT90 AT (de KTM Adventure band) in de maten van uw gummikoe?
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3203
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

De GSa past mij beter dan de Varadero & VFR.
naar mijn gevoel rijd ik toch wel wat sportiever met de GSa dan met de vorige motoren
(eerste keer in mijn leven dat ik zelfs eens een stepje over de grond liet schuren)
Maar ik ga mij niet boven iemand anders plaatsen qua sportiever of minder sportief, 'k ben alleszins geen rossi natuurlijk

Offroad is momenteel beperkt, maar bv in augustus doe ik wel eens een dagje om dat weer beter te leren.
Pure modder & zand zal nog niet direct nodig zijn, dus de echte noppenbanden zullen wel nog wat overbodig zijn.

Ik kan niet genoeg inschatten het verschil tussen het groffere van een K60 of het bravere scorpion trail 2.
Of zelfs met die Shinko dingen.

Levensduur is niet mijn hoofd criteria momenteel.... maar wel plezier....
zal dat filmke van shinko vanavond eens bekijken...

Op't nat heb ik liefst wel een band dat ik kan vertrouwen.
Ik ben namelijk niet zo de typische mooi weer rijder :p

Locked