Wanneer de Terra's aan vervanging toe zijn is dat zeker een van de opties. Maar SWM is nu niet bepaald een merk dat impact heeft op de motormarkt. Bij de mainstream merken gaapt er ondertussen een hemelsbreed gat tussen de 310GS/390ADV en de T700/790ADV. De 701 da's zowat de enige, maar met 920mm zadelhoogte ook niet erg toegankelijk.
Motornieuws!
- duibhce Kaelann
- Posts: 2910
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Chapel-of-the-Well
- Contact:
Re: Motornieuws!
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Motornieuws!
Dan vervang je de Terra toch gewoon door een gouwe ouwe F650GS?
- duibhce Kaelann
- Posts: 2910
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Chapel-of-the-Well
- Contact:
Re: Motornieuws!
ja, in de modellekes die niet meer gemaakt worden is er wel nog keus
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Motornieuws!
Vergeet de SWM. Dat ziet er "cute" uit, dat heeft de juiste cijfers, maar het lijkt toch allemaal fragiel, de dealers hebben er weinig ervaring mee, het zijn ook niet allemaal moto dealers, en het is toch Italiaans dus hoe zit het met onderdelen ???
Wat de dealers betreft: ene zit er in een industrieterreintje de kanten van Beervelde zit er een SWM-dealer. Deed eigenlijk vooral schoon autovelgen. Heeft er dan dat SWM-dealership bijgenomen. Demo-model? Nope. Even mee rijden om te zien of ik zoiets wel wil kopen? Nope. En dan zie je in zijn schone grote garage al die schone velgen en übercoole bandjes staan, en dan denk je, tja....
En ge vertrekt om niet meer weer te keren.
Wat de dealers betreft: ene zit er in een industrieterreintje de kanten van Beervelde zit er een SWM-dealer. Deed eigenlijk vooral schoon autovelgen. Heeft er dan dat SWM-dealership bijgenomen. Demo-model? Nope. Even mee rijden om te zien of ik zoiets wel wil kopen? Nope. En dan zie je in zijn schone grote garage al die schone velgen en übercoole bandjes staan, en dan denk je, tja....
En ge vertrekt om niet meer weer te keren.
Last edited by Muug on 29 May 2020 15:56, edited 2 times in total.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2910
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Chapel-of-the-Well
- Contact:
Re: Motornieuws!
De fabriek staat in Italië, maar de eigenaars zijn chinees (Shineray)
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Motornieuws!
Ik weet het.duibhce Kaelann wrote: ↑29 May 2020 12:57 De fabriek staat in Italië, maar de eigenaars zijn chinees (Shineray)
Dus, voor reserveonderdelen na zoveel jaar: vergeet het.
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1204
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Motornieuws!
Er bestaat daar een kleine broer van, in supermoto versie met ABS
Moet een ongelooflijk beest zijn.
Swm SM 500 R
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =221805406
Moet een ongelooflijk beest zijn.
Swm SM 500 R
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =221805406
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1204
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Motornieuws!
De fantic caballero 500 rally is het onvermijdelijk alternatief voor een SWM
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1204
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Motornieuws!
Het probleem is dat de japanners het hier alweer laten afweten.duibhce Kaelann wrote: ↑28 May 2020 19:35Sjieke dinges. Maar ik blijf uitkijken naar nieuwe modellekes met een wat kleinere kubieke inhoud. Dat mag gerust een paar 100cc minder zijn in ruil voor een lager gewicht. Met die 58pk en 60Nm aan 166kg (droog, 186 voorzien van alle vloeistoffen en gevulde tank) van de Terra heb ik eigenlijk al meer dan genoeg plezier. Een goeie opvolger daarvoor zou ik wel zien zitten. Een T7 zit ook al vlot boven de 200kg. De 790 Adv zit in dezelfde gewichtsklasse als de T7, is een stuk duurder en legt ook pk en koppel-cijfers voor waarvan ik denk: da's cool, maar ik heb dat niet nodig.
die hebben het gerief, mits wat kleine aanpassingen. Maar ze willen het niet op de markt brengen.
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1204
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Motornieuws!
Aprilia brengt binnenkort de 660 Tuareg uit.
Die hebben ooit ook geweldige kleinere tweecilinder enduro's gebouwd, maar da's allemaal stillekes onder de mat geveegd en vergeten.
RXV 450 en 550
Die hebben ooit ook geweldige kleinere tweecilinder enduro's gebouwd, maar da's allemaal stillekes onder de mat geveegd en vergeten.
RXV 450 en 550
- duibhce Kaelann
- Posts: 2910
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Chapel-of-the-Well
- Contact:
Re: Motornieuws!
Die RXV's waren al bijna uit mijn geheugen vervaagd. Zo'n RXV450
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Motornieuws!
Maar onbetrouwbaar, en ook geen stukken meer van te krijgen.
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1204
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Motornieuws!
Zelfs de 701 is niet zo betrouwbaar als het lijkt, mijn vriend. Je wilt trouwens ook tien jaar later nog onderdelen willen kunnen kopen. Zelfs 30 jaar later moet dat nog kunnen.
En ze zijn te hoog, alweer. De reisenduro's zijn eenvoudigweg te hoog voor driekwart van de bevolking. En ik tel de vrouwen mee. In heikele omstandigheden wil je echt goed aan de grond kunnen met beide voeten. Je bent niets met 20 of 30cm veerweg dan.
En ze zijn te hoog, alweer. De reisenduro's zijn eenvoudigweg te hoog voor driekwart van de bevolking. En ik tel de vrouwen mee. In heikele omstandigheden wil je echt goed aan de grond kunnen met beide voeten. Je bent niets met 20 of 30cm veerweg dan.
Re: Motornieuws!
Binnenkort, een Himalayan met het twin blok, dat gaat heel mooi zijn.
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Motornieuws!
De meeste mensen zijn gewoon te klein!Muug wrote: ↑30 May 2020 08:00 Zelfs de 701 is niet zo betrouwbaar als het lijkt, mijn vriend. Je wilt trouwens ook tien jaar later nog onderdelen willen kunnen kopen. Zelfs 30 jaar later moet dat nog kunnen.
En ze zijn te hoog, alweer. De reisenduro's zijn eenvoudigweg te hoog voor driekwart van de bevolking. En ik tel de vrouwen mee. In heikele omstandigheden wil je echt goed aan de grond kunnen met beide voeten. Je bent niets met 20 of 30cm veerweg dan.
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: Motornieuws!
Exact wat de Himalayan-meneer mij begin vant jaar vertelde op die grote brommershow
Zone RXV lijkt me toch wat te "cross-achtig" om de lange hort op te gaan, niet
Edit : wacht ... Je bedoelde wss de Touareg Rally versie
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1204
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Motornieuws!
Wel
Alleszins toch een merk dat al een eeuw bestaat en voorzien van veel ijzer dat gelast kan worden. En het kost quasi niks.
Alleszins toch een merk dat al een eeuw bestaat en voorzien van veel ijzer dat gelast kan worden. En het kost quasi niks.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2910
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Chapel-of-the-Well
- Contact:
Re: Motornieuws!
De eerste Himalayans hadden last van scheuren aan het balhoofd. Wel te lassen en ze hebben dat redelijk snel aangepakt bij de verdere productie.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings