Motornieuws!

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motornieuws!

Post by Muug »

Symboolbeleid... nagel op de kop.... al vele decennia eigenlijk.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Motornieuws!

Post by OzzePaa »

Onbevestigd maar wel voor velen veelbelovend motornieuws is dan weer : https://www.motor.nl/nieuws/gerucht-een ... k-in-2023/
En Husky zou iets met de naam Blåpillen gaan uitbrengen ...
https://www.motor.nl/nieuws/husqvarna-b ... 24_12_2020
Hoe het verder staat met hun Norden blijkt niet echt duidelijk.
https://www.motor.nl/nieuws/wat-is-er-a ... orden-901/
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Motornieuws!

Post by Stefke »

OzzePaa wrote: 06 Jan 2021 23:57 Onbevestigd maar wel voor velen veelbelovend motornieuws is dan weer : https://www.motor.nl/nieuws/gerucht-een ... k-in-2023/
Vreemd genoeg laat mij dat volledig koud. Zo'n GW lijkt mij wel iets. Ik passeer(de) dat regelmatig en ik zou daar wel eens mee willen rijden. 8-)

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Motornieuws!

Post by Droopy »

https://www.motoren-toerisme.be/nieuws/ ... m8WyZrdKWM. Vanaf 2035 moeten we dus weer zelf, zoals in onze kinderjaren, vroem vroem, pawt pwat pwat en andere motorgeluiden imiteren tijdens het rijden.😁

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Motornieuws!

Post by Wipr »

OzzePaa wrote: 06 Jan 2021 23:57 Onbevestigd maar wel voor velen veelbelovend motornieuws is dan weer : https://www.motor.nl/nieuws/gerucht-een ... k-in-2023/
En Husky zou iets met de naam Blåpillen gaan uitbrengen ...
https://www.motor.nl/nieuws/husqvarna-b ... 24_12_2020
Hoe het verder staat met hun Norden blijkt niet echt duidelijk.
https://www.motor.nl/nieuws/wat-is-er-a ... orden-901/
Was 2 weken geleden nog bij Racing Center Deurne en blijkbaar zijn ook de svart en vitpilen in de 701 uitvoering niet meer verkrijgbaar. Ze worden ook niet meer geproduceerd. Enkel de 125 en 401cc. In India misschien nog met het 250cc blok maar volgens de technieker in Deurne gaat Husqvarna op andere dingen inzetten dan op de roadmarkt. Een waar succes was het niet.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Motornieuws!

Post by TuttoTerreno »

Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motornieuws!

Post by Muug »

Dat is niet meteen gelukt.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Motornieuws!

Post by Blackbert »

TuttoTerreno wrote: 23 Nov 2021 15:52 Image
Lekker
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Motornieuws!

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 23 Nov 2021 16:50 Dat is niet meteen gelukt.
zo beter?

Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motornieuws!

Post by Muug »

jep, ja, soms moet je de goeie url hebben.
Dat ziet er een ferme bolide uit, iets waar ik helemaal niks mee kan doen want ik ben een gigantische offroad sissy :oops:

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Motornieuws!

Post by Blackbert »

Oei, er hangt ene met zijn oor achter de rand van de foto. En zij maar doen of ze 't niet gezien heeft.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Motornieuws!

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 23 Nov 2021 21:08 jep, ja, soms moet je de goeie url hebben.
Dat ziet er een ferme bolide uit, iets waar ik helemaal niks mee kan doen want ik ben een gigantische offroad sissy :oops:
WR450F met toren en wat extra plastiek. Benieuwd of ze er een markt gaan voor vinden, @14k euro.
Anderzijds, als je zelf zoiets wil bouwen op basis van een standaard sportenduro, ben je evenveel kwijt aan onderdelen én bakken frustratie want die custom made solutions blijken nooit echt te passen.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motornieuws!

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 24 Nov 2021 07:46........want die custom made solutions blijken nooit echt te passen.
En ziedaar het gigantische succes van allroadmoto.be. Die jonge kerel doet niet anders dan zo'n dingen monteren. De fabrikanten zijn dolgelukkig (want een pak minder zogenaamde garantieproblemen die eigenlijk het resultaat zijn van het gepruts van de particulier met twee linkerhanden). Zelfs BMW en Yamaha hebben hem al gecontacteerd of hij aub niet enkel voor hen wilt werken. Maar hij weigert. 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motornieuws!

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 24 Nov 2021 07:46
Muug wrote: 23 Nov 2021 21:08 jep, ja, soms moet je de goeie url hebben.
Dat ziet er een ferme bolide uit, iets waar ik helemaal niks mee kan doen want ik ben een gigantische offroad sissy :oops:
WR450F met toren en wat extra plastiek. Benieuwd of ze er een markt gaan voor vinden, @14k euro.
Jawadde :freak: Er zijn echt geen grenzen meer. De AJP PR7 en de KTM 690R waren al duur, maar deze gaat er dus een kleine 50% over! :yikes:
In dat licht bekeken vind ik de verbouwing van deze KTM EXC500 door ervaren rot Paul Stewart (aka RTW Paul) enorm indrukwekkend.
https://rtwpaul.com/2019/12/12/adventur ... tw-riding/

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Motornieuws!

Post by TuttoTerreno »

KTM heeft ook ooit eens een 450 Rally replica uitgebracht. Die was ook niet gratis :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motornieuws!

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 24 Nov 2021 08:45 KTM heeft ook ooit eens een 450 Rally replica uitgebracht. Die was ook niet gratis :roll:
Neeje, maar die dingen verkopen dus echt. Heb je al eens gezien hoeveel rally's er tegenwoordig in en vlakbij Europa worden georganiseerd? Tunesia rally, BalkanRally, Griekenland rally.... ik weet de exacte namen niet meer, maar er zijn er een pak! En jawel, er zijn ook nog genoeg mensen die geld en tijd genoeg hebben om daar met exotische machines aan deel te nemen. Dus ja, daar is een markt voor.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Motornieuws!

Post by TuttoTerreno »

ook een schoontje, uit dezelfde stal maar zonder yamaha hart :

Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Motornieuws!

Post by duibhce Kaelann »

TuttoTerreno wrote: 24 Nov 2021 07:46 WR450F met toren en wat extra plastiek. Benieuwd of ze er een markt gaan voor vinden, @14k euro.
Anderzijds, als je zelf zoiets wil bouwen op basis van een standaard sportenduro, ben je evenveel kwijt aan onderdelen én bakken frustratie want die custom made solutions blijken nooit echt te passen.
Het is een niche. maar ik denk wel dat ze dit gaan verkocht krijgen. Net omwille van wat je zelf al aangeeft: de kost om zelf zoiets in elkaar te steken ligt in dezelfde grootteorde. CCM heeft indertijd ook iets gelijkaardigs geprobeerd met de GP450. Die was iets goedkoper, maar had wel wat problemen en zag er niet zo "rally raid" uit. Voor dat publiek mogen die looks gerust wat extra kosten.

Als Honda nu eens die CRF450L Rally met redelijke onderhoudsintervallen zou gaan maken, het zou verkopen als zoete broodjes imho.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Motornieuws!

Post by TuttoTerreno »

onderhoudsinterval mag geen probleem zijn, dat is puur een kwestie van hoe groot het olie reservoir is. Op de foto's zie je een extra radiator onder de koplamp, wie weet is dit een oliekoeler.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Motornieuws!

Post by TuttoTerreno »

duibhce Kaelann wrote: 24 Nov 2021 11:51 Als Honda nu eens die CRF450L Rally met redelijke onderhoudsintervallen zou gaan maken, het zou verkopen als zoete broodjes imho.
wel, die hebben ze ooit op de EICMA voorgesteld... en nooit in productie genomen.

Als die Yamaha/Fantic effectief bij de dealers aankomt, is de doelgroep volledig bediend.


Dat is gewoon HET probleem bij die japanners. Die willen met de europese (enduro) markt zo weinig mogelijk te maken hebben, en als ze wat proberen, is het met opgetrokken handrem.

In die zin is het zalig dat Fantic/minarelli (+ toeleverancier Athena) het hele offroad programma van Yamaha cadeau krijgt om er wat moois van te maken en aan te passen aan de europese regeltjes.

Yamaha kan zich concentreren op de productie terwijl Fantic heel de zever met regelgeving, marketing en contact met particulieren (garantie...) overneemt.

het probleem met Fantic is dat ze zich voorlopig enkel op de IT, DE en FR markten concentreren (en ze kunnen nu al niet volgen met de productie in Treviso).

Post Reply