Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 21 Jul 2019 12:19Anders zou ik gevraagd hebben of de claim "Adventure" écht serieus is opgevat, en dat mensen die via hun luchtfilter zand tot in hun moteur trekken een beroep kunnen doen op garantie, of dat die term gewoon eigenlijk "SUV" wilt zeggen, maar dan met meer letters, en dat ze dan zouden zeggen dat zand in de moteur zou wijzen op "oneigenlijk gebruik"... :veryangry: Afin, die vraag heb ik dus niet kunnen stellen....
Misschien maar goed ook want aan dat verhaal zitten veel meer haken en ogen als je het echte verhaal kent. Ik zal het alleen hebben over wat ik zelf gezien heb. Het is inderdaad geweten dat de vorige Ténéré op sommige exemplaren, last had van stof dat achter de luchtfilter binnen kwam en tot in het blok gezogen werd. Ik reed met de Ténéré enkel offroad en heb zonder problemen de schade aan mijn blok vergoed gekregen ook al was de garantieperiode verstreken. Dus enkel lof op dat vlak van Yamaha. Ik heb anderzijds bij de dealer een luchtfilter zien liggen van iemand die dacht dat als je in extreme omstandigheden gaat rijden, zoals bijvoorbeeld een woestijntje in het Noorden van Afrika, je luchtfilter hetzelfde onderhoudsinterval nodig heeft. Tja, daar zaten inderdaad al gaten in de filter en die heeft de schade aan zijn blok, m.i. terecht, niet vergoed gekregen. Bon, maar dat ging inderdaad over de oude Ténéré, dit verslag over de nieuwe. Ik hoop dat de service van Yamaha nog steeds op hetzelfde peil staat. Ondanks zwaar offroadwerk, is Yamaha steeds heel correct met garantie omgesprongen!
Me gusta la moto, me gustas tu.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by bompa »

Ik heb ook zand in de luchtfilterkast gehad bij mijne Ten. in den tijd , is ook onder garantie geregeld geweest ,maar ik snap niet goed dat ze zo zitten te prutsen met hun luchtfilterkast, hopelijk is ze op hun nieuwe Ten. beter,ze hebben het materiaal in huis van een goede luchtfilterkast ,in den tijd op de yz 465 cc kon je makkelijk 2X in de week gaan trainen en dan nog makkelijk 2 reeksen rijden zonder dat je in de problemen zou komen dan zag de luchtfilter er nog goed uit, ik stak elke keer wel een uitgewassen en terug ingeoliede filter er in, maar dat was eigenlijk niet nodig, dus als ze willen zouden ze het wel kunnen wan ze hebben ze nog wel ergens liggen.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by F M »

't spook wrote: 22 Jul 2019 17:36 de 790 adventure R getest
vering en chassis meer dan ok

maar heeft geen duo en/of reiscapaciteit

valt daardoor los door de mand
't spook wrote: 22 Jul 2019 16:18 ik denk dan weemoedig terug aan mijn Transalpke uit 1996
50pk had dat ding, stel u voor
power, kunde ni geloven...
Onda vering die toen ook niet op punt stond (net zoals nu) en meestal een paar maten te zwak uitviel, een blokske dat er met moeite 50 pk uitperste, en toch, 3 koffers, tankzak en vriendin derop en heel europa afgereden, van italie tot schotland... dat ding kon alles...
Ge zijt serieus aan het zeveren :mrgreen:

Maar sorry, het ging hier eigenlijk over een Yahama
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by Muug »

F M wrote: 23 Jul 2019 12:05
't spook wrote: 22 Jul 2019 16:18 ik denk dan weemoedig terug aan mijn Transalpke uit 1996
50pk had dat ding, stel u voor
power, kunde ni geloven...
Onda vering die toen ook niet op punt stond (net zoals nu) en meestal een paar maten te zwak uitviel, een blokske dat er met moeite 50 pk uitperste, en toch, 3 koffers, tankzak en vriendin derop en heel europa afgereden, van italie tot schotland... dat ding kon alles...
Ge zijt serieus aan het zeveren :mrgreen:
Maar neen, hij meent dat, maar ge moet begrijpen dat "alles" in die jaren minder is dan "alles" tegenwoordig. 8-)
Anders gezegd: moest hij vandaag plaatsnemen op zijn TA'ke van toen, 'm zou ferm verschieten. 8-)

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by 't spook »

voilààààà
POL4PREZZIDENT :stupid:
:? KMK :roll:

Arn-o
Posts: 1
Joined: 02 Aug 2019 08:32

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by Arn-o »

Hoi iedereen,

Ik ben Arno, nieuw op dit forum, maar sommigen kennen me misschien als de man achter MaxxMoto - de website die o.a. Muug en Jo mocht uitnodigen voor deze test.

Ik heb dit topic met veel plezier gelezen en er zelf ook net een kort fotoverslagje van gepost op MaxxMoto.be.
http://www.maxxmoto.be/nieuws/maxxmoto- ... enere-700/

Nu moet het me wel van het hart dat sommige meningen hier in de groep precies nogal érg kort door de bocht gaan. Met name Muug en Spook. Ik begrijp dat je eigen moto altijd de beste is, maar om dan gratuite dooddoeners online te smijten zoals daar zijn:

"Met een 950ADV kuis ik een VTR af op circuit"
"Een 790 R heeft geen duo-reiscapaciteit"

...tja, dan leid ik daar vooral uit af dat je je niet langer bij de beginners moet inschrijven en je passagier misschien aan een dieet toe is? ;)

Verder, Muug, vind ik het ook wel straf dat je claimt dat er geen vragenuurtje was, terwijl we letterlijk langer naast de motoren hebben staan praten (Mét de mensen van Yamaha erbij) dan dat er gereden is. Op vragen over de vroegere Ténéré garantie-claims zou Mark Op De Beeck (manager bij D'Ieteren en destijds eindverantwoordelijke voor o.a. dit soort gevallen) je in geuren en kleuren geantwoord hebben, ik heb 'em die vraag namelijk al gesteld en uiteraard is de realiteit toch weer net iets anders dan vaak beweerd wordt door ontevreden eigenaars.

Jammer dat de mondigste forummer in het echte leven toch wat introverter is. Als je ook maar één van je klachten had duidelijk gemaakt aan de voor- of achterrijder van Yamaha, ben ik er zeker van dat ze je minstens een andere Ténéré hadden gegeven om te vergelijken.

En wat betreft de stroop aan m'n baard...tja, dat argument is waarschijnlijk al even oud als de journalistiek zelf, en ik zal de eerste om toe te geven zijn dat er (mede dankzij het web) veel stielbedervers zijn. Dat terzijde is élke review persoonlijk, maar doe ik toch steeds m'n best om een zo goed mogelijk gefundeerd en objectief oordeel te vormen over iedere motor die ik uitprobeer. Aan het jaarlijkse aantal telefoondiscussies en teruggetrokken advertentiebudgetten voor MaxxMoto te zien, doe ik dat nog niet zo slecht.

...en dan vertrek ik nu even op de Ténéré 700 richting Z-Frankrijk, de groeten!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by Tom Thumper »

Dag Arno, tof om hier iets van jou te horen!

Ik heb wel een paar opmerkingen bij uw post.
Arn-o wrote: 02 Aug 2019 09:18 Nu moet het me wel van het hart dat sommige meningen hier in de groep precies nogal érg kort door de bocht gaan. Met name Muug en Spook. Ik begrijp dat je eigen moto altijd de beste is, maar om dan gratuite dooddoeners online te smijten zoals daar zijn:

"Met een 950ADV kuis ik een VTR af op circuit"
"Een 790 R heeft geen duo-reiscapaciteit"

...tja, dan leid ik daar vooral uit af dat je je niet langer bij de beginners moet inschrijven en je passagier misschien aan een dieet toe is? ;)
Hier geeft ik je groot gelijk, dat is nu net het prettige van een forum. Niemand pretendeert hier de wijsheid in pacht te hebben en een mening kan dan ook wat onverbloemder verkondigd worden dan op de site die moet leven van reclame inkomsten.
Arn-o wrote: 02 Aug 2019 09:18 Verder, Muug, vind ik het ook wel straf dat je claimt dat er geen vragenuurtje was, terwijl we letterlijk langer naast de motoren hebben staan praten (Mét de mensen van Yamaha erbij) dan dat er gereden is. Op vragen over de vroegere Ténéré garantie-claims zou Mark Op De Beeck (manager bij D'Ieteren en destijds eindverantwoordelijke voor o.a. dit soort gevallen) je in geuren en kleuren geantwoord hebben, ik heb 'em die vraag namelijk al gesteld en uiteraard is de realiteit toch weer net iets anders dan vaak beweerd wordt door ontevreden eigenaars.
Er is een duidelijk verschil tussen een formeel vragenuurtje en een informeel gesprek tussen de moto's. En sommigen zijn nu eerder minder geneigd om op zo een informeel moment pertinente vragen te stellen. Op inhoudelijk vlak geef ik je gelijk, je bevestigt wat ik hiervoor reeds schreef. Dat is nu net het mooie van zo een forum waarop meerdere meningen kunnen neergeschreven worden. Iemand poneert op een vrij boute manier zijn gedacht en als het te scheef zit, is er altijd wel iemand die wat meer nuance aanbrengt.
Arn-o wrote: 02 Aug 2019 09:18 Jammer dat de mondigste forummer in het echte leven toch wat introverter is. Als je ook maar één van je klachten had duidelijk gemaakt aan de voor- of achterrijder van Yamaha, ben ik er zeker van dat ze je minstens een andere Ténéré hadden gegeven om te vergelijken.
Wat is er jammer aan het feit dat sommige mensen eerder introvert zijn en andere eerder extravert? Of dat sommige beter zijn in het neerpennen van hun mening na er een keer goed over gedacht te hebben eerder dan het even snel in de groep te gooien? Is het jammer dan dat sommige mensen eerder groot zijn en andere eerder klein? Tja ik denk daar anders over.

Als Yamaha België testmotoren ter beschikking stelt, dan mag je er toch van uitgaan dat de moto gewoon op punt staat en alle moto's op een uniforme manier zijn afgesteld? Dat dus, met andere woorden, een tekortkoming die je bij zo een test ervaart, een tekortkoming van het getest model is en niet van het geteste exemplaar. Als dat niet het geval is, dan mag je daar terecht vragen over stellen.

Anderzijds ook hier weer, de mening van Muug was een post of twee later weer genuanceerd door ervaringen van anderen, mooi toch, woord en wederwoord?
Arn-o wrote: 02 Aug 2019 09:18
En wat betreft de stroop aan m'n baard...tja, dat argument is waarschijnlijk al even oud als de journalistiek zelf, en ik zal de eerste om toe te geven zijn dat er (mede dankzij het web) veel stielbedervers zijn. Dat terzijde is élke review persoonlijk, maar doe ik toch steeds m'n best om een zo goed mogelijk gefundeerd en objectief oordeel te vormen over iedere motor die ik uitprobeer. Aan het jaarlijkse aantal telefoondiscussies en teruggetrokken advertentiebudgetten voor MaxxMoto te zien, doe ik dat nog niet zo slecht.

...en dan vertrek ik nu even op de Ténéré 700 richting Z-Frankrijk, de groeten!
Nu vind ik jouw woorden "gratuite dooddoeners online te smijten" niet echt getuigen van veel objectiviteit, dat de quotes die je aanhaalt niet echt genuanceerd zijn, ja, dat klopt, maar om er nu ineens gratuite dooddoenders van te maken, dat is toch wel heel kort door de bocht! Maar gelukkig mag dat hier en dat is de rede waarom ik hier meer opsteek dan op door reclame inkomsten draaiende sites.

Veel plezier in Z-Frankrijk! En als je dan hier ook nog eens linkje post naar uw verslag, zal ik het misschien ook nog eens lezen, met ad-blocker natuurlijk. ;)
Last edited by Tom Thumper on 02 Aug 2019 12:09, edited 1 time in total.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by Davy78 »

Arn-o wrote: 02 Aug 2019 09:18...en dan vertrek ik nu even op de Ténéré 700 richting Z-Frankrijk, de groeten!
Klinkt leuk, veel plezier! Niks beter dan een weekje toeren in het zuiden om wat stoom af te laten ;)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by Muug »

Merci Tom, voor de ondersteunende woorden! Je interpreteert de teksten van mij en het spook vanzelfsprekend op een andere - zachtere - wijze dan Arno, om de simpele reden dat wij elkaar al járen kennen. :thumbsup:
Het bewijst nogmaals hoe moeilijk het is om iets te schrijven dat door iedereen op dezelfde wijze geïnterpreteerd wordt. Vandaar mijn groot respect voor de echte schrijvers, die inderdaad slagen in dit opzet. Mij gaat dit helaas nooit lukken, hoezeer ik ook mijn best doe.
Aan Arno, ik begrijp dat je mijn trouwens zeer algemeen geformuleerde opmerking over stroop en de baard als een persoonlijke slag onder de gordel beschouwt, maar waarom zou ik dat doen? Ik ken je toch niet? We kennen elkaar van haar noch pluim. Maar je opmerking over door importeurs ingetrokken budgetten bewijzen hoezeer die importeurswereld verkeerd in elkaar zit. Beschouw het dus als een ereteken van objectiviteit als het importeursgilde zo reageert op uw werk.
Afin, eens te meer denk ik aan het spreekwoord "Spreken is zilver, zwijgen is goud." Een stelling die ik "in den vreemde" met graagte hanteer. Men mag mij dan gerust als een introvert beschouwen, ik vind dat niet erg. :-)

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by TuttoTerreno »

Arno,
Het is een publiek geheim dat Everts, Cairoli, Rossi én Marquez een deel van hun gage doorheen de jaren hebben doorgestort aan 't Spook opdat hij niet zou deelnemen aan hun competities.
Anders zou hij ze elke reeks minstens 2 keer dubbelen op zijne ka té èm.
:peepwall:

:mrgreen:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by TuttoTerreno »

En on topic. Dat de t700 motor kennelijk een hoogtoerig ding is, wordt dus niet tegensproken.

Dat was eigenlijk het enige opmerkelijke dat ik onthouden had van Muug's betoog.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 03 Aug 2019 20:03 En on topic. Dat de t700 motor kennelijk een hoogtoerig ding is, wordt dus niet tegensproken.

Dat was eigenlijk het enige opmerkelijke dat ik onthouden had van Muug's betoog.
Nuance: je kan hoogtoerig maar je moet niet, en de moto vraagt er ook niet om.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by Wipr »

Ale, veel tekst, weinig beeld. Fotoooo’s svp

Bwa, veel wat je leest is subjectief dus zelf testen is de boodschap. Ontelbare keren heb ik testverslagen gelezen, youtube filmpjes gezien en zelden is er een duidelijke voorkeur of winnaar. Tenzij een BMW GS en af en toe een Vstrom650 en een Ktm adventurer.

Smaken verschillen en dus ook het aanvoelen.

Onlangs ging mijn interesse naar een Honda CB500X maar als ik de testen moet geloven en dan nog de verkoper van Honda, dan moet ik daar naar mijn ervaring ver van wegblijven.

Ok het is geen vergelijk maar de scooter die ik nu heb wordt alom beschreven als een snelle scooter. Voor mij is het slak. De BMW zit nog te diep in t geheugen.

De Nieuwe Yam700 zal gene slechte motor zijn, net zoals de Ktm 790 adventurer dat ook niet is maar krijg het er niet warm van. Slechte motoren? Nee zeker niet maar smaken die verschillen he.

Niettemin toch geweldig dat je dit kon meemaken vind ik!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by duibhce Kaelann »

Wipr wrote: 06 Aug 2019 00:42 Tenzij een BMW GS en af en toe een Vstrom650 en een Ktm adventurer.
Awel, ne Vstrom 650 eigenlijk een schoon vergelijkingspunt. De Tenere 700 is eigenlijk een verbeterde baby-strom. Die laatste heeft enkele jaren de "beste wapen voor de alpen"-trofee gewonnen van dat boekske uit Schellebelle. De Tenere is daar zeker even goed in. En bovendien ook verpakt in een even evenwichtig bang-for-your-buck pakketje.
De T7 is op alle vlakken beter dan de Vstrom: rijplezier op de baan, offroad capaciteit, comfort. En uiterlijk heeft ie ook wat meer allure. Maar net als de Vstrom blinkt ie in niks echt uit. Je krijgt het er niet vlug warm van, je hart gaat er niet vlug sneller van slaan. Gewoon degelijk, maar ook niet meer. Een motor die je met het verstand koopt eerder dan eentje die je met het hart koopt.
Heeft wel het potentieel om een even groot verkoopsucces te worden als de Strom.

en wat betreft foto's, hieronder alvast eentje van Sofie (courtesy of Maxxmoto)
Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 06 Aug 2019 18:22 Gewoon degelijk, maar ook niet meer.
Gosh, je klinkt verwend :-D :w00t:
Je kan ook zeggen dat ie eigenlijk overal heel goed in is. Zeer uitgebalanceerd, heet dat.
Diverse mensen spraken van een Honda-gevoel en dat is eigenlijk een zeer mooi compliment.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 06 Aug 2019 20:17 Gosh, je klinkt verwend :-D :w00t:
Je kan ook zeggen dat ie eigenlijk overal heel goed in is. Zeer uitgebalanceerd, heet dat.
Diverse mensen spraken van een Honda-gevoel en dat is eigenlijk een zeer mooi compliment.
als die even fun had aangevoeld als mijn 5 jaar oude thumpertje met 25 jaar oud motorblokdesign, was ik waarschijnlijk een stuk enthousiaster geweest. Er is op zich niets mis mee, maar volgens mij te veel gemikt op "goed genoeg".
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by Wipr »

duibhce Kaelann wrote: 06 Aug 2019 20:40
Muug wrote: 06 Aug 2019 20:17 Gosh, je klinkt verwend :-D :w00t:
Je kan ook zeggen dat ie eigenlijk overal heel goed in is. Zeer uitgebalanceerd, heet dat.
Diverse mensen spraken van een Honda-gevoel en dat is eigenlijk een zeer mooi compliment.
als die even fun had aangevoeld als mijn 5 jaar oude thumpertje met 25 jaar oud motorblokdesign, was ik waarschijnlijk een stuk enthousiaster geweest. Er is op zich niets mis mee, maar volgens mij te veel gemikt op "goed genoeg".
Ben eens even gaan kijken naar de prentjes op het net en ziet er idd niet slecht uit! Ik heb de SV650 gehad en herinner me dit blok als heel aangenaam terwijl het lang mijn eerst motorfiets niet was en er toen al zwaardere exemplaren de revue gepasseerd waren. Ik herinner me dat het me toch rijsensatie kon bieden.
Geen vergelijk maar pakweg een Street Twin met 55pk vond ik ook heel leuk rijden.
Het is, denk ik, een allemaal statement dat het blok van de mt-07 het blok van de versys en VStrom achter zich laat.

Knappe foto trouwens! :thumbsup:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by bompa »

Als ik lees dat hij 12000 toeren haalt ,dan is het niet echt een offroad moto meer volgens mij ,alleen goed voor harde zand ,grind en asfaltwegen , want ik zie nu niet echt veel motorrijders tegen bvb 8000 toeren op een zwaar offroad baantje rijden, beter een offroadmoto die veel minder toeren maakt en een redelijk koppel heeft op lage toeren, daar heb je veel meer geniet van op het onverharde ,maar de meeste van die moto's zullen heel waarschijnlijk ook geen onverharde baantjes zien denk ik.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by Stefke »

bompa wrote: 07 Aug 2019 00:57 Als ik lees dat hij 12000 toeren haalt ,dan is het niet echt een offroad moto meer volgens mij ,alleen goed voor harde zand ,grind en asfaltwegen , want ik zie nu niet echt veel motorrijders tegen bvb 8000 toeren op een zwaar offroad baantje rijden, beter een offroadmoto die veel minder toeren maakt en een redelijk koppel heeft op lage toeren, daar heb je veel meer geniet van op het onverharde ,maar de meeste van die moto's zullen heel waarschijnlijk ook geen onverharde baantjes zien denk ik.
Bof, even nuanceren. Het blok is van T700 is krak hetzelfde als dat van de MT07. Maximum vermogen wordt gehaald aan 9000tpm, maximum koppel ligt op 6500tpm. Op de tellerpartij geeft de tpm inderdaad max 12000 tpm weer met een rode zone die begint vanaf 10000 tpm. Mijn ervaring is dat dit geweldig leuke blokken zijn, reeds veel koppel onderin beschikbaar en lineair bruikbaar tot ergens 7000 tpm. Dat ding gaat prettig vooruit bij normaal gebruik, zelf met duo rijdt dat nog behoorlijk goed. Rij je dat constant boven de 6000 tpm dan ben je volgens mij asociaal bezig. Het kan perfect maar dit lijkt mij eerder geschikt voor hooligan circuitgebruik. :dontknow:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by duibhce Kaelann »

Stefke wrote: 07 Aug 2019 17:12 Bof, even nuanceren. Het blok is van T700 is krak hetzelfde als dat van de MT07. Maximum vermogen wordt gehaald aan 9000tpm, maximum koppel ligt op 6500tpm. Op de tellerpartij geeft de tpm inderdaad max 12000 tpm weer met een rode zone die begint vanaf 10000 tpm. Mijn ervaring is dat dit geweldig leuke blokken zijn, reeds veel koppel onderin beschikbaar en lineair bruikbaar tot ergens 7000 tpm. Dat ding gaat prettig vooruit bij normaal gebruik, zelf met duo rijdt dat nog behoorlijk goed. Rij je dat constant boven de 6000 tpm dan ben je volgens mij asociaal bezig. Het kan perfect maar dit lijkt mij eerder geschikt voor hooligan circuitgebruik. :dontknow:
Ik weet niet hoe het zit op de MT07 en of dat veel afwijkt van de T700. Maar op de Tenere vond ik het koppel iets té lineair en ook dat maximaal vermogen komt er nogal voorspelbaar uit. Niet gelijk op mijn Versys die een veel leuker "jaaaaa gaaaz!!" gevoel geeft als je wat meer toeren maakt. Ik twijfel er niet aan dat de T700 in absloute cijfers sneller gaat zijn dan de Versys, maar in rijgevoel is het toch een beetje bedeesder. Misschien eerder een "valse trage" op dat vlak.
En ja, de Tenere heeft koppel, maar het lijkt er wel allemaal zo braaf uit te komen. Misschien is het wel een gevolg van de keuze om geen electronica en rijmodi te voorzien. Iets dat op deze motor zeker een verdigbare keuze is. Maar het lijkt er wel op dat ze daarna het blok iets te braaf getuned hebben om het "controleerbaar" te houden voor de gemiddelde menselijke rechterpols?
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply