Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Droopy »

TuttoTerreno wrote: 09 Aug 2020 22:10 ...

Bizar moment: zag een motor naast de weg in de gracht/lagere berm liggen. Gestopt, teruggekeerd:
...

Dubbel bizar, dat is al de tweede keer dat ik op dat baantje ne motor in de berm zie steken. De vorige keer was het medisch personeel nog aan het zoeken naar een manier om bij de piloot te raken die meters dieper in de vallei lag/hing.

Drievoud bizar: beide waren van de weg geraakt op een recht stuk, ver van de "gevaarlijke bochtjes" verwijderd.
Misschien zitten er knikjes of bubbels op het wegdek waardoor je (meestal bij hogere snelheden) even van het wegdek loskomt met alle gevolgen erbij :?:

User avatar
Bij
Posts: 435
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Bij »

Vandaag de italiaanse schone van wat accessoires voorzien.
De Topkoffer erop gezet en de GPS steun voorzien en aangesloten in het dashboard
Attachments
IMG-2677.JPG
IMG-2678.JPG
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Davy78 wrote: 21 Jul 2020 20:19 30.000? Hebt ge geen nulleke teveel gezet?
de eerste set (Dunlop) werd vervangen op 27000km door deze Road5. Volgende week zal er een nieuwe Road5 op komen bij kmstand 60000. De huidige heeft er dus 33000km opzitten. Inderdaad een nulleke teveel dus... :mrgreen:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Nieuwe achterband en nieuwe balhoofdlagers laten plaatsen. En die laatste heb ik nu net zelf op de min of meer juiste spanning gemonteerd... :twisted:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Het uurloon bij de betere BMW dealer is ongeveer 110€. :pillepalle: Voor die prijs vervangen ik de lagers met plezier zelf.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Muug wrote: 28 Aug 2020 12:08 Het uurloon bij de betere BMW dealer is ongeveer 110€. :pillepalle: Voor die prijs vervangen ik de lagers met plezier zelf.
Ja natuurlijk, maar niet als het een firmamoto is.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Hoe kan je eigenlijk weten of een knipperlicht ok is voor Lux/Duitsland?
bv mijn Sevenfifty heeft 4 goedkope dingen erop staan... knipperen duidelijk, volgens mij zelfs op een vrij ok ritme...
De CBR hetzelfde, achteraan & vooraan andere dan origineel, maar vrij duidelijke & goed ritme...

'k ga dit weekend op weekend naar Lux... zou feitelijk eens met CBR willen gaan, maar hoe ben ik zeker dat ze daar niet gaan vallen over niet originele knipperlichten?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Koen,
ik zou het mij niet echt aantrekken.
Ze staan er op, ze werken. Wat kan het probleem zijn?
Twee weekends geleden hebben we twee dagen door de Ardennen gereden. 850km op twee dagen, aan een hoog tempo. Omdat de achterband van de KTM nogal kort bij de slijtblokjes zit, omdat de uitlaat niet CE-gekeurd is, omdat er van die ambetante berichten zijn dat ge wordt tegengehouden en gekeurd... ben ik met de R100R gegaan.
We hebben nul komma nul niks van politie gezien... :|

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 31 Aug 2020 10:51 Koen,
ik zou het mij niet echt aantrekken.
Ze staan er op, ze werken. Wat kan het probleem zijn?
Twee weekends geleden hebben we twee dagen door de Ardennen gereden. 850km op twee dagen, aan een hoog tempo. Omdat de achterband van de KTM nogal kort bij de slijtblokjes zit, omdat de uitlaat niet CE-gekeurd is, omdat er van die ambetante berichten zijn dat ge wordt tegengehouden en gekeurd... ben ik met de R100R gegaan.
We hebben nul komma nul niks van politie gezien... :|
Me neither ... maar toch : 2 weken geleden op zaterdag toerke Monschau gereden. In de afzink van Steckenborn naar de Ruhrsee had de voorrijder het bordje niet gezien dat moto's int weekend op die "Strecke" verbiedt. We wilden paar 100 meter verder terugdraaien, maar een strategisch opgestelde Polizei-motard wenkte ons het tiental motoren te komen vervoegen die nog een beetje verder al naast de weg stonden :roll:
20Euro "Verwarnungsgeld" per stuk en we mochten onze afdaling verderzetten ... precies een ticket voor een rollercoaster in het pretpark :lol:
Bij twee Duitse apparaten werd er tevens aandachtig naar de knalpot gekeken. Wij kregen enkel nog de tip mee onze "Geschwindigkeit" int oog te houden want er waren "heute viele Kontrolle in die Gegend". Al bij al een mooie rit, maar in dat stuk van de Eifel is het plezier er toch zowat af : kilometers bijartwegen waar je slechts 50/70 mag is op den duur eerder saai.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Mij nog maar eens mateloos zitten ergeren aan de vorm/inhoud/sluitmechanisme van de smalle yamaha koffers... Er komt wel eens een dag dat ik ze ter plekke uit elkaar ram... :furious3:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Stefke wrote: 31 Aug 2020 20:40 Mij nog maar eens mateloos zitten ergeren aan de vorm/inhoud/sluitmechanisme van de smalle yamaha koffers... Er komt wel eens een dag dat ik ze ter plekke uit elkaar ram... :furious3:
Filmpje! Filmpje! Filmpje!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Muug wrote: 31 Aug 2020 21:20 Filmpje! Filmpje! Filmpje!
Bof, de bewakingscamera van den Delhaize in Halle zal vandaag toch ook wel al 8 minuten aardig beeldmateriaal opgeleverd hebben... Zo rond 19u40 ongeveer... :veryangry:

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Droopy »

Motorbalans van de zomermaanden : een woon-werk ritje en een kort avondritje. , nog geen 100 km . :o

Excuses genoeg : de elektrische fiets is ideaal voor het woon-werkverkeer en telt een beetje als sportalternatief, te warm en te druk aan de kust dus dan rij ik ook minder graag rond op de moto en, nog maar eens, grote zorgen met onze geesteszieke zoon. :wall:

Het is nu stilletjes aan rustiger op alle fronten dus laat de Indian summer maar komen. :) :ricky:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

Droopy wrote: 01 Sep 2020 17:13 Motorbalans van de zomermaanden : een woon-werk ritje en een kort avondritje. , nog geen 100 km . :o

Excuses genoeg : de elektrische fiets is ideaal voor het woon-werkverkeer en telt een beetje als sportalternatief, te warm en te druk aan de kust dus dan rij ik ook minder graag rond op de moto en, nog maar eens, grote zorgen met onze geesteszieke zoon. :wall:

Het is nu stilletjes aan rustiger op alle fronten dus laat de Indian summer maar komen. :) :ricky:
Niet om je een beetje jaloers te maken, Droop, maar nu wilt dat toch wel lukken dat ik editie NR 5 van het gelijknamig toerke morgen nog ne keer ga checken zie ;) :ricky:
Hopelijk valt alles, zoals je al een beetje aangeeft, weer wat in z'n plooi en kun je de volgende nog wat rubber verslijten puur voor de fun :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by petervdc »

Muug wrote: 28 Aug 2020 12:08 Het uurloon bij de betere BMW dealer is ongeveer 110€. :pillepalle: Voor die prijs vervangen ik de lagers met plezier zelf.
wtf ?? ik dacht dat de 80 bij mijn ktm dealer al véél was :wall:
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Vandaag mijne moto nog is gestart, maar heb hem binnen laten staan, ik zit weer te sukkelen met mijne rug , heb dit jaar nog niet veel gereden, maar 't zal wel is beteren zeker, normaal had ik verleden maand al zeker is naar de veluwe gereden ,maar 'k zit wa tegen met mijne rug :(

User avatar
Bij
Posts: 435
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Bij »

Bompa, ge moet dan voor u gaan zitten dan ziede uwe rug ni :mrgreen: :mrgreen:
In alle geval sterkte ermee. Bij mij was het vorige week ook weer op het randje van een geblokkeerde rug. Gelukkig op tijd naar osteopaat en na 2 dagen terug de oude ;)
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Bij wrote: 03 Sep 2020 20:41 Bompa, ge moet dan voor u gaan zitten dan ziede uwe rug ni :mrgreen: :mrgreen:
In alle geval sterkte ermee. Bij mij was het vorige week ook weer op het randje van een geblokkeerde rug. Gelukkig op tijd naar osteopaat en na 2 dagen terug de oude ;)
:mrgreen: ik heb dit jaar al redelijk veel zitten sukkelen met mijne rug, niet dat ik altijd in mijne rug had , maar voelde dat het klaar zat om er in te schieten en dan moet ik oppassen, maar nu voor de moment heb ik weer prijs ,ik heb er ooit is platen van laten nemen, en de dokter zegde ,het is versleten ,best laten opereren , en doe je dat niet zal je er mee moeten leren leven, ik denk dat ik terug meer moet fietsen en in beweging blijven volgens mij. 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Er al veel voorbij gelopen :|

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

De nieuwe Z-Technik V-Stream eindelijk gemonteerd op Gertruud. De kort afgezaagde, bekraste, oude was zolang het warm weer was plezant, maar voor de Luxemburg-midweek die eraan komt toch liever windstil achter een vitrine op dottostraat ;)
Bij Boonstra-parts een okkazie ophangbeugel voor de linker uitlaatpot van den FJR besteld ... een schuivertje van niks in de Vozegezen vorige maand had tot gevolg dat het daarvan deeluitmakende beugeltje waar de linker koffer op steunt, afgebroken was. Die laatste hing nu zowat te bungelen en in linkerbochten was dat geen zicht :mrgreen:
Niet direct aan de motor, maar het remote-knoppeke van de Drift Ghost helmcamera opengevezen en met behulp van een fijne soldeerbout en secondenlijm weer aan de praat gekregen. Na 5 jaar had het ding er de brui aan gegeven en nergens nog een nieuw exemplaar te verkrijgen :roll:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Locked