Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11765
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Wat voor wrak staat er nu eigenlijk weer in uw kerststal??? :w00t:
Zijt gij de Heilige van de Hopeloze Gevallen geworden of zo? :mrgreen:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Droopy »

:idea: Misschien kan je hier wat wijzer uit worden :
https://www.blackbirdownersclub.eu/phpB ... php?t=7614

Koeno
Posts: 3201
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

De aanhouder wint (uiteindelijk)...

Image

Oliefiltersleutel waar de band uiteindelijk afgebroken is (voordat de filter wou lossen) mogen repareren.
Deze was ik deze morgen gaan halen in de hubo...
Mijn oliefiltersleutel is een gladde metalen band, krijgt wel grip maar geeft niet zoveel grip als deze (waar punten opzitten)..
Image

gevolg van dit alles is dat mijn pols misschien wel een ietsie pietsie té veel kracht heeft moeten zetten...

Koeno
Posts: 3201
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Muug wrote: 27 Dec 2020 09:42 Wat voor wrak staat er nu eigenlijk weer in uw kerststal??? :w00t:
Zijt gij de Heilige van de Hopeloze Gevallen geworden of zo? :mrgreen:
:lipsrsealed2:

Image
'k ben het tv kijken beu.... :p dus wou een hopeloos geval minder hopeloos maken? :dontknow:

User avatar
Muug
Posts: 11765
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Ja, ik versta u, ik zoek ook nog een alternatief voor het TV- kijken...

Allez, wéér een SV??? Gij zit in een club of wa? :thumbsup:

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by zappa »

Muug wrote: 27 Dec 2020 17:58 Ja, ik versta u, ik zoek ook nog een alternatief voor het TV- kijken...

Allez, wéér een SV??? Gij zit in een club of wa? :thumbsup:
Is dat ook met het zelfde blok als mijn Prudence ? :shock:
sig nature

Koeno
Posts: 3201
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

zappa wrote: 28 Dec 2020 00:58
Muug wrote: 27 Dec 2020 17:58 Ja, ik versta u, ik zoek ook nog een alternatief voor het TV- kijken...

Allez, wéér een SV??? Gij zit in een club of wa? :thumbsup:
Is dat ook met het zelfde blok als mijn Prudence ? :shock:
Prudence is een freewind dacht ik ?
Dat is een 1 cilinder 650CC, de SV is een 2-cilinder... Dus een ander blok.

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by den Bullet »

Gear indicator en quickshifter geïnstalleerd op de Fé zijn nieuw circuitspeelgoed (allez, hij heeft het vooral gemonteerd; ik was slechts - nuttige - assistent ...).

Nu wachten op maart om op besloten terrein te knallen :headbang: :pom:

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by zappa »

Koeno wrote: 28 Dec 2020 09:40
zappa wrote: 28 Dec 2020 00:58

Is dat ook met het zelfde blok als mijn Prudence ? :shock:
Prudence is een freewind dacht ik ?
Dat is een 1 cilinder 650CC, de SV is een 2-cilinder... Dus een ander blok.
ja en een st-één- koppige - cilinder :mrgreen:

Op de foto lijkt dat blok wat op dat van prudence.
sig nature

Koeno
Posts: 3201
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Muug wrote: 27 Dec 2020 17:58 Ja, ik versta u, ik zoek ook nog een alternatief voor het TV- kijken...

Allez, wéér een SV??? Gij zit in een club of wa? :thumbsup:
Goh nee... de garagist waar we (want 'k heb het samen met ne alweer gedaan) deze gekocht hebben, zou die anders uitvoeren naar Polen/of soortgelijks.
Wegens niet interessant voor hem om in orde te zetten... Daardoor was de prijs dus ook interessant....
Omdat wij enkel onderdelen betalen (en geen werkuren, want die tikken wel aan natuurlijk) is het voor ons een plezant spel...
Nadien toch weer zelf eens mee rijden en dan waarschijnlijk terug te koop... tenzij deze bij één van beide aanslaat... :peepwall:

Ondertussen toch al:
1. Bougies vervangen.
2. Luchtfilter vervangen.
3. Kettingset vervangen.
4. Olie & Oliefilter vervangen.
5. KVS afgetapt (nieuwe moet er nog op)
6. Remklauwen voorzien van nieuwe pistons, dichtingen, stofringen, ontluchtingsnippels,

Todo:
- Momenteel zweeft de voorkant in het ijle... Voorvork moet er uit om de stofkappen te vervangen... qua vering/demping zat het wel goed...
- staalomwonden remleiding steken, en vloeistof derin..
- KVS weer opvullen.
- stuurgewichtjes steken
- starten ;-)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Wipr »

Een SV650, super motor vond ik dat. Het exemplaar dat ik had, had geen ABS en de val die ik ermee gedaan heb had perfect vermeden kunnen worden mocht er ABS op,gezeten hebben. Zo een nieuw exemplaar zou ik nog durven overwegen.

Was echt een leuke motor!

Veel plezier ermee! :thumbsup:

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by den Bullet »

Koeno wrote: 29 Dec 2020 00:05
...

Todo:
- Momenteel zweeft de voorkant in het ijle... Voorvork moet er uit om de stofkappen te vervangen... qua vering/demping zat het wel goed...
- staalomwonden remleiding steken, en vloeistof derin..

...
De voorvorken en remmen (Tokico) van Suzuki zijn legendarisch aan de slappe kant ...

Koeno
Posts: 3201
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

den Bullet wrote: 29 Dec 2020 02:04
Koeno wrote: 29 Dec 2020 00:05
...

Todo:
- Momenteel zweeft de voorkant in het ijle... Voorvork moet er uit om de stofkappen te vervangen... qua vering/demping zat het wel goed...
- staalomwonden remleiding steken, en vloeistof derin..

...
De voorvorken en remmen (Tokico) van Suzuki zijn legendarisch aan de slappe kant ...
Bij de vorige was de voorvork lek, en kon ik in stilstand gewoon het vork tot op zijn einde duwen...
bij deze kan ik er serieus wat gewicht op lanceren en ik duw hem niet zomaar op zijn zijn einde...
voor mij "goed genoeg" om dat deze niet volledig op te halen... stofkappen zien er darentegen niet lief meer uit, dus die vervangen we wel...

Qua remmen, hoop ik alleszins dat nieuwe dichtingen & pistons & staalomwonden remleidingen toch al een verbetering zullen zijn...

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Droopy »

Koeno wrote: 29 Dec 2020 00:05
Goh nee... de garagist waar we (want 'k heb het samen met ne alweer gedaan) deze gekocht hebben, zou die anders uitvoeren naar Polen/of soortgelijks.
Wegens niet interessant voor hem om in orde te zetten... Daardoor was de prijs dus ook interessant....
Omdat wij enkel onderdelen betalen (en geen werkuren, want die tikken wel aan natuurlijk) is het voor ons een plezant spel...
Nadien toch weer zelf eens mee rijden en dan waarschijnlijk terug te koop... tenzij deze bij één van beide aanslaat... :peepwall:

...

- Momenteel zweeft de voorkant in het ijle... Voorvork moet er uit om de stofkappen te vervangen... qua vering/demping zat het wel goed...
- staalomwonden remleiding steken, en vloeistof derin..
- KVS weer opvullen.
- stuurgewichtjes steken
- starten ;-)
Je bent dus zo'n beetje de Vlaamse versie van "wheeler dealers" maar dan in de spin-off versie "biker dealers". :)
Misschien eens naar Discovery channel bellen :?: :grin:
'k Kan alleen maar mijn (denkbeeldige) hoed voor afnemen voor je hobby en kennis. :thumbsup:

Koeno
Posts: 3201
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Droopy wrote: 29 Dec 2020 10:31 Je bent dus zo'n beetje de Vlaamse versie van "wheeler dealers" maar dan in de spin-off versie "biker dealers". :)
Misschien eens naar Discovery channel bellen :?: :grin:
'k Kan alleen maar mijn (denkbeeldige) hoed voor afnemen voor je hobby en kennis. :thumbsup:
Dat is té veel eer... ik denk eerder aan Flipping Bangers ;-)
't Punt is dat we zeker niet alle kennis hebben, maar we nemen tijd om dingen bij te leren...
gisteren voor de tweede keer een kettingset gestoken, vorige keer kwam Bullit nog helpen.... Deze keer zonder hulp toch vlot afgewerkt...

Vandaar ook mijn vele topics hier op't forum, ik doe ook beroep op de kennis van anderen hier (die er pakken meer van kennen als mij)...

Maar 't is plezanter als elke avond in de zetel te hangen...
Ik ben geen boekenverslinder, of puzzelaar... dus moest ik wel iets zoeken om mij te entertainen ;-)

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

Koeno wrote: 29 Dec 2020 10:35 Ik ben geen boekenverslinder, of puzzelaar...
Ik wel.

Ik kijk met verbazing en bewondering naar al die mensen hier met zo veel kennis en handigheid. :thumbsup:

Van dat laatste kan ik enkel maar dromen... :( Ik blijf maar puzzelen en boeken verslinden en youtube kijken. :?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by duibhce Kaelann »

den Bullet wrote: 29 Dec 2020 02:04 De voorvorken en remmen (Tokico) van Suzuki zijn legendarisch aan de slappe kant ...

De mijne indertijd was een ouder modelleke. Maar inderdaad vooraan toch andere veren en olie gestoken. De staalomvlochten remleidingen zorgden wel voor iets meer remkracht, maar erg weinig "gevoel". Was uiteindelijk niet zo tevreden van het resultaat.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by den Bullet »

F M wrote: 29 Dec 2020 11:27
...

Ik kijk met verbazing en bewondering naar al die mensen hier met zo veel kennis en handigheid. :thumbsup:

Van dat laatste kan ik enkel maar dromen... :( Ik blijf maar puzzelen en boeken verslinden en youtube kijken. :?
Ach, wat binnen mijn mogelijkheden ligt heb ik in meer dan veertig jaar opgebouwd; ik moest wel beginnen met zelf te sleutelen omdat mijn eerste moto uit 1951 stamde ...
Broerlief reed toen met een BSA uit '67 en vermits er toen nog geen Haynes WPH waren (toch niet voor die bakken) en internet nog niet bestond, waren we dus wel aangewezen op zelf sleutelen in tial-and-error stijl ...
En op den duur vindt ge dat dan plezant :P

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Ja, en ge hebt gasten gelijk mijne maat hier, die niet nadenken en er gewoon aan beginnen. Koppeling van de camionet vervangen? Hup en beginnen, geen idee hoe of wat en welke sleutels er nodig zijn. Ik ben dan meestal de hulplijn, want bij een probleem zoek ik het op en kan hij verder... 8-) Zijn principe is dat het niet moeilijk is, uit elkaar halen en in andere volgorde terug in elkaar.
Ik heb dat ook al eens geprobeerd en dat viel wel mee. Koppakking van de auto stuk, klein drama voor mij. Simpele mechaniek zeiden ze, paar vijzen los en klaar. En dan zullen wij de kop vlakken. Ben er dan toch ook aan begonnen. Was toch blij met het WPHB en de hulplijn om distributie en ontsteking goed te zetten. Helaas krijg ik de carburatie niet goed, dus staat het gehaal stof te vangen in mijn garage. :wall:
Maar bon, Koeno heeft gelijk, veel interessanter dan in de zetel te hangen...

Image
Image

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by zappa »

Stefke wrote: 29 Dec 2020 16:33

Image
die hamer daar vooraan, dat zou ook mijn ding zijn :mrgreen:

Ik vrees dat ik (meer, zal ook wel ) zeker 2 dingen mankeer ; handigheid ! en er verstand van hebben ! En bij dit soort sleutelen heb je ze beiden nodig? En dan ook nog wel het gevoel "ik kan dat" mankeer ik, waardoor ik, mocht al iets lukken, nog steeds het gevoel zou hebben dat het niet goed gedaan is en ik vooral aan mezelf en mijn capaciteiten zou twijfelen.

Maar chapeau voor de doe het zelvers !
sig nature

Locked