Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Bij »

Vorige week tijdens mijn (traphal en badkamerschilder)verlof toch nog even tijd gevonden om de grotere vitirne op de guzzi te vijzen.
Zondag dan maar eens een toerke gaan doen ... Veeel beter zo :thumbsup:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Blackbert »

Muug wrote: 22 Dec 2020 11:56
OzzePaa wrote: 22 Dec 2020 11:54 U pesies wel gammezeerd :thumbsup: 8-)
Geamuseerd ! :yikes:
Het was een bijna dood ervaring! :pillepalle: :pillepalle:
:wink:
et voila

https://advrider.com/f/threads/neduros- ... ass.50717/
grease up your baby for a ball on the hill

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Muug wrote: 21 Dec 2020 12:04 wel, zoiets mag toch ook maar 150kg hebben, dus eigenlijk zit de CRF er al een paar kilo boven. Afin, er zal wel een veiligheidsmargeke zijn zekers. :whistling:
En ze hebben dat ook in het oranje :mrgreen:
Er is toch een simpel oplossing daarvoor , en dat is gemakkelijk zelf te maken, denk dat ik dat al zeker 38 jaar heb gebruikt , je maakt een H van verwarmingsbuizen , ,maar de H moet een halve draai draaien zodat een kant onder de moto komt en een kant op de grond, aan de linkse kant zet je een langer buis aan de H zodat je de moto kan optillen, moet je aan het voorwiel werken schuif je de hefboom iets naar voor en komt het voorwiel naar boven en , en om gewoon aan de moto te werken zet je het in het midden onder de moto, ik heb het niet meer, verledenjaar weg gegeven ,ik gebruikte het voor mijne crossmotor ,voor mijn enduro motors en voor mijne Tenere , en het werkte voor die allemaal. 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

En hoe neem ik dat op de moto mee? :dontknow:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TuttoTerreno »

de brommer neerleggen en dan uw wiel eruit halen.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by duibhce Kaelann »

voor onderweg zijn er trail stands / jacks in allerlei kleuren en gewichten, van idioot overprijst tot zelfgemaakt met onderdeeltjes uit de kringloopwinkel. BDCW, Lyndon, Bartang, ...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Muug wrote: 22 Dec 2020 20:39 En hoe neem ik dat op de moto mee? :dontknow:
Maar zo een krikje gelijk ik hier al eerder zien staan heb met zo een plateautje op neem je toch ook niet mee onderweg op de moto , maar die steun die ik gemaakt had had ik wel bij op het crossparcour als ik ging crossen met mijne crossmoto :grin: maar dan was ik daar wel met de wagen en remork , maar voor onderweg heb ik ook is iets nagemaakt wat hier al is aan bot gekomen is , een buis die je kan uitschuiven, maar dan moet je ook nog je zijpikkel bij gebruiken, Trooper heeft er hier nog zo een afgehaald dat ik weggaf, ook simpel te maken en te gebruiken.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Zoiets was het ongeveer dat ik gemaakt heb https://cdn.webshopapp.com/shops/215573 ... -stand.jpg , dat werkt , dat ik gemaakt had heb ik uitgetest op mijn Tenere inden tijd , maar je hebt je zijpikkel ook wel nodig

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Jawel, ik heb dat. :thumbsup:
Maar dat grippeert niet op mijn tegelvloer. :wall:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Raketman »

De enige keer dat ik op reis ooit vooraan platgereden heb, heb ik een paar beton-snelbouwblokken onder mijn carterplaat geduwd die langs de rand van de parking lagen en zo mijn voorwiel eruit gehaald...
Nil volentibus arduum

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Muug wrote: 22 Dec 2020 22:48 Maar dat grippeert niet op mijn tegelvloer. :wall:
1 tegel weghalen? 8-)

En zojuist nog eens een hele avond aan de remmerij zitten kloten. Ik heb ondertussen al gevonden dat de remklauwen best niet gesplitst worden om nieuwe dichtingen en pistons te steken. Tussen de klauwen zit een nieuwe rubberen o-ring van 7 mm en die wil de boel blijkbaar niet dichthouden. Blijkbaar bij beiden klauwen want ze staan lichtjes vettig na een paar dagen onder druk. Waarom dat een rubberen dichting is weet ik niet, ik heb er nu koperen o-ringen ingesteken en hupla direct opgelost. Morgen de andere klauw ook aanpakken. Verder is dat remmerijwerk echt een klotejobke want binnen de kortste keren hangt alles vol remolie. En op een cementtegelvloer is dat extra... :furious3: :furious3: . Misschien moet ik ook een paar tegels weghalen... :wall:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Muug wrote: 22 Dec 2020 22:48 Jawel, ik heb dat. :thumbsup:
Maar dat grippeert niet op mijn tegelvloer. :wall:
Ik zal morgen is kijken of ik een foto vind van die H die ik thuis gebruikte , daar moet ik ook nog wel foto's van hebben ,en dat kan je volgens mij nergens kopen .

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Stefke wrote: 22 Dec 2020 23:29
Muug wrote: 22 Dec 2020 22:48 Maar dat grippeert niet op mijn tegelvloer. :wall:
1 tegel weghalen? 8-)
Ik zal er een paar kasseien in verwerken, in mijne vloer. :lol:
Mijn tegels daarentegen zijn van die volkeramische cat.5 of zoiets, dus olie- en vetbestendig en zo. De betere keukenvloer zeg maar. Al een miljoen keer content geweest daarmee. Ge wilt het niet weten, maar de KTM is een enorme wildplasser. Als ge die zijn olie wilt wisselen dan kunt ge een half uur bezig zijn met allerlei maatregelen om toch maar niet te morsen, maar da's allemaal zinloos: morsen doet ge toch. Er zijn teveel gaten waaruit de olie kan lekken, en ze zijn zeker niet allemaal op plaatsen waar ge een potteke kunt onderzetten.
- de gewone aftapplug. Daar kan je een pot onderzetten. Wel opletten, die middenbok zit een béétje in de weg.
- een oliezeefje rechtsonder waaruit olie loopt maar langzaam druppelt, en dan loopt dat langsonder 't carter. Ook hier zit de middenbok een beetje in de weg.
- de olietank zit vanvoor boven vanalles, en de plug ervan zit boven een resem elektrische stekkers en andere dingen. Ge moet foefelen met een zelfgemaakte aluminium "funnel" om de olie af te leiden naar een opvangbak. En sowieso lekt dat. Bovendien zit in die tank, in de buurt van de aftapplug, een olieleiding-met-oliezeef, die ge er ook moet uitpeuteren.
Afin, een hoop gaten in de motor waarlangs olie aan uw vingers kan ontsnappen.
En die tegels hebben dat geweten, vraag het ze maar :mrgreen:

Afin, 't is nog niet zo erg als bij een Bugatti Veyron, waar er 16 aftappluggen zijn. 8-)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 23 Dec 2020 08:28 ..........

Afin, 't is nog niet zo erg als bij een Bugatti Veyron, waar er 16 aftappluggen zijn. 8-)
Zet het uit uwe kop : da past toch niet in uw keuken :lol: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 23 Dec 2020 10:45
Muug wrote: 23 Dec 2020 08:28 ..........

Afin, 't is nog niet zo erg als bij een Bugatti Veyron, waar er 16 aftappluggen zijn. 8-)
Zet het uit uwe kop : da past toch niet in uw keuken :lol: :lol:
Zwijgt, ze vragen 20.000$ om daarvan de olie te wisselen. :pillepalle:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TRooPER »

Muug wrote: 23 Dec 2020 11:48
OzzePaa wrote: 23 Dec 2020 10:45
Zet het uit uwe kop : da past toch niet in uw keuken :lol: :lol:
Zwijgt, ze vragen 20.000$ om daarvan de olie te wisselen. :pillepalle:
inclusief luchtfilter :grin:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

bompa wrote: 23 Dec 2020 01:11
Muug wrote: 22 Dec 2020 22:48 Jawel, ik heb dat. :thumbsup:
Maar dat grippeert niet op mijn tegelvloer. :wall:
Ik zal morgen is kijken of ik een foto vind van die H die ik thuis gebruikte , daar moet ik ook nog wel foto's van hebben ,en dat kan je volgens mij nergens kopen .
Ik zal het nog niet direct gevonden hebben denk ik, heb juist is op de harde schijven aan het zoeken geweest , maar niet gevonden , ik heb het ooit hier geplaatst want we zijn er ooit nog over bezig geweest , en mijn eerste harde schijf met fietsroutes ,motorroutes en alle foto's krijg ik niet meer open, maar kom ik de foto nog ergens tegen plaats ik hem wel.

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Muug wrote: 23 Dec 2020 11:48 Zwijgt, ze vragen 20.000$ om daarvan de olie te wisselen. :pillepalle:
De zoon van een vriendin die in Zwitserland woont loopt nu stage in een garage in Gstaad. Vaste klant is daar oa Eccelstone. Die hebben daar een hele kelder vol staan met van die exotische apparaten. Die staan allemaal tip top in orde en worden ook jaarlijks onderhouden voor de klant, hoewel daar gewoon NIET of nauwelijks mee gereden wordt. :wall: Naar schijnt is ook een groot deel voorzien van exotische nummerplaatjes. :? Geld is allemaal geen probleem jong!

edit; Anderen rijden dan weer wel eens met hun (minder) exotisch apparaat.
[youtube]https://youtu.be/OpBUJt6wjns[/youtube]

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Stefke, ge moet zover niet gaan. Hier een dorp verder weet ik een kiné die een kleine Lotus Caterham heeft waarmee hij af en toe op circuit gaat. Als hij daar niet mee rijdt staat dat beestje in een verwarmde stal met airco en een ferme alarminstallatie. De garagist/eigenaar heeft als belangrijke taak die exoten jarenlang in optima forma te houden, en dat houdt ook in er heel af en toe mee rijden. En die wagens zijn natuurlijk vooral beleggingen, waarvan quasi zeker is dat ze binnen tien jaar dubbel zoveel waard gaan zijn, of zoiets.

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Stefke wrote: 22 Dec 2020 23:29 Ik heb ondertussen al gevonden dat de remklauwen best niet gesplitst worden om nieuwe dichtingen en pistons te steken. Tussen de klauwen zit een nieuwe rubberen o-ring van 7 mm en die wil de boel blijkbaar niet dichthouden. Blijkbaar bij beiden klauwen want ze staan lichtjes vettig na een paar dagen onder druk. Waarom dat een rubberen dichting is weet ik niet, ik heb er nu koperen o-ringen ingesteken en hupla direct opgelost.
En hupla terug volledig naar af. werkt niet met koperen dichtingen, kan ook niet eigenlijk :wall: :wall: Uiteraard bewegen die klauwhelften altijd een beetje tov elkaar bij maximale remdruk. Daarom moet dat een rubberen dichtingetjes zijn dus.... :wall: :furious3:

Locked