Test Yamaha Tracer 900 GT

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Test Yamaha Tracer 900 GT

Post by Stefke »

Mijn oude werkpaard en andere werkpaarden op de werkvloer waren al een tijdje aan vervanging toe. Ge kunt ook niet blijven rijden met afdankertjes, dus heb ik daar eens mijn schouders ondergezet. Ik kwam prijs-kwaliteit uit bij de Yamaha Tracer 900GT. Ideaal in bijna alle opzichten. Aardige zithouding, standaard handvatverwarming, beter verstelbaar zadel, bijna volledig instelbare vering, koffers weliswaar smal, cruisecontrol. Verstelbaar scherm, handkappen, quickshifter, tractiecontrole, verschillende rijmodi en ik ben hier en daar misschien nog iets vergeten. Bon, voorstel goedgekeurd, moto's besteld. 11500 euro per stuk.
En ondertussen zijn we een exact 1 jaar verder, tijd voor een verslagske. 8-)

Wat je in testverslagen kan weervinden is ongeveer allemaal juist, dus zoek je maar best even een testverslagje op. :ricky:
Het is een aardig apparaat met een ronduit schitterend motorblok aan boord. Een 3 cylinder, ik ben daar al langer liefhebber van. Overal koppel genoeg, overal vermogen genoeg, heerlijke draaicultuur en dito sound. Aardige versnellingsbak, tenminste wat verhoudingen betreft. Strak afgeveerd, vooraan volledig instelbaar, achteraan alleen voorspanning en uitgaande demping. Verstelbaar scherm, voor mij net niet perfect, in geen enkele stand. De zithouding is een beetje supermotard-achtig, kort bij het stuur, rechte rug, bekken een beetje naar voor gekanteld. Het zadel is voor mij perfect, net hard genoeg, nergens last van, ook niet na een hele dag in het zadel. Sturen doet dat ding geweldig goed en licht. Helemaal niet topzwaar, in sommige situaties wil het voorwiel zelfs de lucht in, bij hogere snelheden wordt de neus wat zoekerig. :whistling:
Alles bijeen voelt de moto ook licht aan, echt een plezier voor dagelijks gebruik. Dankzij de smalle koffers is het ook een plezier om tussen de files te filteren. De niet zo korte draaicirkel komt wel wat roet in het eten gooien, zij het alleen bij het betere gymkanawerk in de files of stad. De zijpoot is wat aan de korte kant, dus hangt de moto wel over als je die gebruikt. Het is dan ook wat moeilijker om op te stappen ondanks de smalle koffers. Maar bon ik zet die toch in 99% van de gevallen op de middenbok. Dat gaat vrij makkelijk, dus goed uitgebalanceerd die handel. Alleen jammer dat middenpoot te laag hangt of te breed is want die wordt aardig bij geschuurd bij wat sportieve rijstijl. Ik ben zo laatst bijna in het decor geëindigd want ik durfde niet dieper gaan uit schrik dat het achterwiel zou wippen. Mede door de Michelin banden die er nu op liggen kan je daar ongelofelijk hard mee gaan, die Tracer blijft echt heerlijk stabiel. Dat was met de standaard Dunlop banden wel even anders... :o Rijdt even makkelijk op snelweg als tussen de files, lange bochten, korte bochten, de betere kleine stuurwegen, stadsverkeer, dat ding is overal thuis.
Wat prentjes:

Een ietwat sportieve GT look, een wat saaie kleur. De kleur die ik wou was uitverkocht en er hing een wachttijd aan van 3 maanden... :thumbsdown:
Image

Een eenvoudig maar overzichtelijk TFT-schermpje. Een irritante brandstofmeter. Die blijft vol aangeven tot +-200km en dan halfvol waarmee je nog 100km kan rijden. Verhoudingen kloppen naar mijn gevoel dus niet. Handvatverwarming met drie standen, warm, heel warm en heet. :w00t: Lichtsterkte van het scherm past zich automatisch aan. Verschillende zaken zelf in te stellen via het menuwieltje rechts aan het stuur.
Image

De knoppenwinkel links. Teveel knoppen, is na een jaar nog steeds niet blindelings te bedienen... Kan ook aan mij liggen natuurlijk. De cruisecontrol werkt niet meer en geeft foutmelding. Jammer want dat is echt een interessante optie. Niet gedacht dat ik dat zo nuttig en comfortabel zou vinden, vooral op snelweg dan. Werkt wel alleen vanaf 4 de versnelling en vanaf 46km/u. Jammer want in een zione 30 kan dat ook wel interessant zijn. De verschillende rijmodi gebruik ik niet, staat gewoon op B (bompa...), de andere zijn naar mijn goesting te nerveus. Tractiecontrole werkt nu af en toe (omdat ik dat forceer :ricky: ), met de Dunlopbanden en normaal rijden in de regen bijna altijd... :pillepalle: .
Image

De knoppenwinkel rechts. Het menuwieltje staat eigenlijk niet goed, nauwelijks te bedienen tijdens het rijden. Om te selecteren draaien, om te activeren duwen. Maar als je duwt draai je toch nog dikwijls, dus zit je toch weer in een ander menu...
Image

De voorvork doet haar werk best goed. Stond standaard te hard gedempt, na wat prutsen is dat nu beter naar mijn goesting. Links de ingaande demping te regelen, in de rechterpoot de uitgaande demping te regelen. Remmen doet hij goed maar ook niet verbluffend. Remmen missen naar mijn zin wat "bite", hard remmen vraagt hard knijpen. Maar bon, Yamaha schrijft voor de leidingen na 4 jaar te vervangen, dus dan komen er wel staalomvlochten leidingen op. Het ABS geeft regelmatig een knipperend lampje, dus ergens foutmelding. Het blijft trouwens gewoon netjes werken ondanks de foutmelding.
Image

De achterveer is instelbaar met draaiknop wat betreft voorspanning. Uitgaande demping te regelen op de demper zelf met stelschroef. Die achterveer krijgt wel wat vuil te slikken dankzij de smalle en open achterbouw.
Image

De voetsteunen zijn gewoon van alu zonder rubbers, een beetje vreemd voor een toermoto. Ze staan ietwat naar achter maar er is veel te weinig ruimte voor een modale 43. De schetsplaat is veel te klein en met je hielen zit je tegen de achterbrug te schuren en tegen de passagiersvoetsteun.
Image

Een budgetmoto moet ergens zijn prijs waarmaken. Na een maand of twee was de vernis op de schetsplaten al verdwenen. Of ik moet mijn voeten stilhouden... :mrgreen: Het uitlaatje is van het korte type en maakt wel wat herrie. Boven de 8000 tpm klinkt hij echt als een racemoto...
Image

Slijtpunt op de achterbrug.
Image

De quickshifter, ik zie het nut er niet van in maar het is toch handig voor comfortabel en snel schakelen :lol: . Ik heb geen ervaring met andere shifters maar ik vind 'm wispelturig schakelen. Soms boterzacht en snel, meestal erg brutaal. Lukt beter als het pookje al op spanning gezet wordt. Terugschakelen kan niet. Moet met de koppeling gebeuren. Bij dat terugschakelen naar 1 gaat het regelmatig fout, dat wil niet altijd goed lukken. Ligt dat nu aan de QS die er tussen staat? Ik moet meestal 2 pogingen ondernemen. Slipperkoppeling aan boord. Ik heb de indruk dat ze toch wat roet in het eten komt gooien als ik flink terugschakel en zo op de motor afrem. Ik rem dus niet zoveel af als ik zou willen...
Image

Een flinke en blijvende bron van ergernis: de koffers. Ze hadden groter mogen zijn maar dat wist ik bij aankoop. Veel erger is dat je altijd de sleutel nodig hebt om ze te openen. :furious3: :furious3: En zo'n koffer gaat toch een keer of 10 per dag open. En laat die sleutel nu net zeer onbereikbaar zijn zo diep tussen de teller en het stuur. De sleutel valt er alleen af te halen door het stuur naar links te draaien. :furious3:
Image

De koffers sluiten moeilijk. De vier haken moeten goed zitten of je kan de hendel niet dichtklappen. Zitten de haken goed dan moet je toch flink tegen het deksel duwen om ze echt goed te sluiten zoniet blijft de hendel toch wat openstaan.
Image
Image

Vreemd, geen isolerende rubbers op de voetsteunen, wel eentje rond het remhendel??? :dontknow: Vervelend, want strak millimetergewijs doseren is er niet meer bij..
Image

De handige maar ook wat vervloekte middenpoot, misschien moet ik er een stuk afslijpen... :rayof:
Image

Handige draaiknop voor de hoogteverstelling van de koplamp, 1 knop per lamp. De 12v stekker die +- permanent in gebruik is kan niet goed overweg met vocht en is dus al aardig verroest.
Image

De handgrepen zijn van de juiste dikte en van hard rubber. Toch al wat afgesleten de linkerkant. Nog niet zo erg als bij de veel te zachte BMW handgrepen.
Image

Het lijkt nu misschien een beetje alsof het toch niet zo'n degelijke motor is maar dat is wat overdreven. Alles bijeen is dit een echt relatief comfortabele toermoto met een toch wel erg sportieve inborst. Ik vind het echt een gemakkelijke, comfortabele en sportieve moto. Ik had wel gehoopt dat er de eerste 100000km probeemloos mee zou te rijden zijn maar dat kan al niet meer... De foutmeldingen van het ABS en de cruiscontrol had ik niet verwacht en een zekeringkastje dat al geoxideerd is had ik ook niet verwacht. Een andere Tracer heeft gelijkaardige problemen met een motorstoringlampje dat niet uitgaat, een QS die niet meer werkt, een menu dat niet meer selecteerbaar is en de noodknipperlichtschakelaar die niet meer werkt. Rondvraag leert dat sommige van die problemen ook wel eens op een Tenere 1200 voorkomen. De problemen worden momenteel onderzocht, dus veel meer kan ik er niet over vertellen.
Verder een aardige GT voor een smal budget die ik zeker kan aanbevelen! Ook de moeite denk ik is de kleine broer, de TRACER GT700, minder "luxe" aan boord maar ook een schitterend blokje.

Nog wat cijfertjes:
Dunlop D220 banden gingen 26000km mee en werden met nog ruim 2 tot 3mm profiel toch vervangen door PilotPower vooraan en Road5 achteraan.
Kettingset vervangen op 26000km
Gemiddeld verbruik tot nu toe bedraagt 4.8l/100km
Tankinhoud mocht groter zijn, +-300 tot 340km met een tank.
Last edited by Stefke on 28 Feb 2020 16:24, edited 1 time in total.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Test Yamaha Tracer 900 GT

Post by Muug »

schoooooooooooooon verslagje ! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Die camouflage coating is echt wel top :sweetheart:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Test Yamaha Tracer 900 GT

Post by F M »

Nu snap ik waarom je me de Tracer 900 aanraadde ipv de KTM 790.

Nu, voor mij blijf ik er bij. Er is absoluut geen klik tussen mij en de Tracer.
De quickshifter, ik zie het nut er niet van in maar het is toch handig voor comfortabel en snel schakelen :lol:
Das een goeie. :wall:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Test Yamaha Tracer 900 GT

Post by Raketman »

"Maar bon, Yamaha schrijft voor de leidingen na 4 jaar te vervangen, dus dan komen er wel staalomvlochten leidingen op. Het ABS geeft regelmatig een knipperend lampje, dus ergens foutmelding."

Bij ABS systemen de originele leidingen zomaar vervangen door stalen is doorgaans niet zo'n best idee. Tenzij ge het helemaal wilt laten tilt slaan natuurlijk.
Nil volentibus arduum

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Test Yamaha Tracer 900 GT

Post by Marsman »

Raketman wrote: 28 Feb 2020 17:02 "Maar bon, Yamaha schrijft voor de leidingen na 4 jaar te vervangen, dus dan komen er wel staalomvlochten leidingen op. Het ABS geeft regelmatig een knipperend lampje, dus ergens foutmelding."

Bij ABS systemen de originele leidingen zomaar vervangen door stalen is doorgaans niet zo'n best idee. Tenzij ge het helemaal wilt laten tilt slaan natuurlijk.
een beetje uitleg graag
:dontknow: 8-)
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Test Yamaha Tracer 900 GT

Post by Stefke »

Raketman wrote: 28 Feb 2020 17:02 Bij ABS systemen de originele leidingen zomaar vervangen door stalen is doorgaans niet zo'n best idee. Tenzij ge het helemaal wilt laten tilt slaan natuurlijk.
Ik zie het probleem niet zo direct. Misschien omdat het blokkeerpunt sneller bereikt wordt? Anderzijds zou ik denken dat rubberen leidingen nogal zwaar belast worden onder dat pulserend ABS gebruik en dus sneller "moe" zijn. :dontknow:
Op mijn GS heb ik die rubberen leidingen al heel vroeg vervangen zonder problemen. :dontknow:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Test Yamaha Tracer 900 GT

Post by duibhce Kaelann »

een rempedaal met rubber? :dontknow: :?:

hadden ze schakelpedalen op overschot die dringend op moesten ofzo?
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Test Yamaha Tracer 900 GT

Post by Raketman »

Bij moderne, snel pulserende ABS-systemen is het type remleiding bepalend voor de werking ervan. Als daar standaard rubberen exemplaren opzitten, dan zal dat systeem enkel optimaal werken met die remleidingen en geen andere. De relatieve rek van de leiding is een noodzakelijk deel van de doseerbaarheid, die moet compenseren voor de hypergevoelige moderne pompen. Als ge die rek wegneemt dan zal dat systeem idd veel sneller gaan aangrijpen op momenten dat er helemaal geen noodzaak is voor ABS-werking. Zelfs zodanig snel dat het mega irritant kan worden en uw remmerij totaal onvoorspelbaar maakt. Ik heb al verschillende keren moeten teruggrijpen naar originele leidingen ipv de door de klant gewenste stalen remleidingen, enkel en alleen omdat er niet meer mee te rijden, of in dit geval te remmen viel. Zelfs bij de meest simpele en onschuldige remmaneuvres ging het ABS in werking bij het overschrijden van oneffendheden of verandering van ondergrond. Ook bij droog en warm weer.
In alle gevallen ging het over moto's met snelpulserend Brembo materiaal. Bij oudere en traag pulserende systemen (<5x /s) was dat effect er niet. Waarschijnlijk ook daardoor dat ge er bij nen R1150 geen last van zult hebben. Dienen Tracer heeft (dacht ik) Sumitomo's met een pomp die +50x /s kan pulseren.

De tijden dat een stalen remleiding op een moderne motorfiets per definitie beter is dan een rubberen licht al behoorlijk lang achter ons...
Nil volentibus arduum

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Test Yamaha Tracer 900 GT

Post by Marsman »

Raketman wrote: 01 Mar 2020 01:19 Bij moderne, snel pulserende ABS-systemen is het type remleiding bepalend voor de werking ervan. Als daar standaard rubberen exemplaren opzitten, dan zal dat systeem enkel optimaal werken met die remleidingen en geen andere. De relatieve rek van de leiding is een noodzakelijk deel van de doseerbaarheid, die moet compenseren voor de hypergevoelige moderne pompen. Als ge die rek wegneemt dan zal dat systeem idd veel sneller gaan aangrijpen op momenten dat er helemaal geen noodzaak is voor ABS-werking. Zelfs zodanig snel dat het mega irritant kan worden en uw remmerij totaal onvoorspelbaar maakt. Ik heb al verschillende keren moeten teruggrijpen naar originele leidingen ipv de door de klant gewenste stalen remleidingen, enkel en alleen omdat er niet meer mee te rijden, of in dit geval te remmen viel. Zelfs bij de meest simpele en onschuldige remmaneuvres ging het ABS in werking bij het overschrijden van oneffendheden of verandering van ondergrond. Ook bij droog en warm weer.
In alle gevallen ging het over moto's met snelpulserend Brembo materiaal. Bij oudere en traag pulserende systemen (<5x /s) was dat effect er niet. Waarschijnlijk ook daardoor dat ge er bij nen R1150 geen last van zult hebben. Dienen Tracer heeft (dacht ik) Sumitomo's met een pomp die +50x /s kan pulseren.

De tijden dat een stalen remleiding op een moderne motorfiets per definitie beter is dan een rubberen licht al behoorlijk lang achter ons...
Dàt is wat ik noem een goeie uitleg!
Mercie Chris :thumbsup: :thumbsup:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Test Yamaha Tracer 900 GT

Post by Stefke »

Marsman wrote: 01 Mar 2020 11:39 Dàt is wat ik noem een goeie uitleg!
Mercie Chris :thumbsup: :thumbsup:
jaja, maar Sumitomo's ?? :dontknow: een virus ofzo :dontknow:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Test Yamaha Tracer 900 GT

Post by duibhce Kaelann »

Stefke wrote: 01 Mar 2020 11:46 jaja, maar Sumitomo's ?? :dontknow: een virus ofzo :dontknow:
de fabrikant van de fameuze "bleu spots". Nog steeds de ongeëvenaard in mijn motorcarrière kwa "gevoel" en feedback. :thumbsup:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Test Yamaha Tracer 900 GT

Post by Stefke »

duibhce Kaelann wrote: 01 Mar 2020 15:02 de fabrikant van de fameuze "bleu spots". Nog steeds de ongeëvenaard in mijn motorcarrière kwa "gevoel" en feedback. :thumbsup:
:idea: Hazo! Geen idee van waar die op Triumph kwamen, maar dat is toch ook goed gerief. 8-)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Test Yamaha Tracer 900 GT

Post by Koeno »

Raketman wrote: 01 Mar 2020 01:19 Bij moderne, snel pulserende ABS-systemen is het type remleiding bepalend voor de werking ervan. Als daar standaard rubberen exemplaren opzitten, dan zal dat systeem enkel optimaal werken met die remleidingen en geen andere. De relatieve rek van de leiding is een noodzakelijk deel van de doseerbaarheid, die moet compenseren voor de hypergevoelige moderne pompen. Als ge die rek wegneemt dan zal dat systeem idd veel sneller gaan aangrijpen op momenten dat er helemaal geen noodzaak is voor ABS-werking. Zelfs zodanig snel dat het mega irritant kan worden en uw remmerij totaal onvoorspelbaar maakt. Ik heb al verschillende keren moeten teruggrijpen naar originele leidingen ipv de door de klant gewenste stalen remleidingen, enkel en alleen omdat er niet meer mee te rijden, of in dit geval te remmen viel. Zelfs bij de meest simpele en onschuldige remmaneuvres ging het ABS in werking bij het overschrijden van oneffendheden of verandering van ondergrond. Ook bij droog en warm weer.
In alle gevallen ging het over moto's met snelpulserend Brembo materiaal. Bij oudere en traag pulserende systemen (<5x /s) was dat effect er niet. Waarschijnlijk ook daardoor dat ge er bij nen R1150 geen last van zult hebben. Dienen Tracer heeft (dacht ik) Sumitomo's met een pomp die +50x /s kan pulseren.

De tijden dat een stalen remleiding op een moderne motorfiets per definitie beter is dan een rubberen licht al behoorlijk lang achter ons...
Maar ik snap het niet goed...
ik dacht dat ABS enkel in actie kan treden als de sensor ziet dat de abs ring niet meer draait (en dus blokkeert).
Ik snap dat de staalomwonden remleiding sneller tot dat punt kan leiden, maar al bij al wilt dat nog steeds zeggen dat het wiel zou blokkeren?

Of is het eerder dat de moderne rempomp/klauw icm staalomwonden remleiding té snel het wiel zou blokkeren?

Teach me oh mighty teacher ;-)

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Test Yamaha Tracer 900 GT

Post by Droopy »

En kijk, toevallig staat er in de weekend bijlage van Het Nieuwsblad een testverslag van de Yamaha Tracer 700. :)

Dat stemvorkje komt daar ook heel goed uit het testverslag (maar Stefke zijn verslag is wel gedetailleerder en realistischer). ;)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Test Yamaha Tracer 900 GT

Post by Muug »

Koeno wrote: 02 Mar 2020 08:22Of is het eerder dat de moderne rempomp/klauw icm staalomwonden remleiding té snel het wiel zou blokkeren?
Té snel, inderdaad. :thumbsup:

Wat Raketman zegt is dat de technologie zo hoog-technologisch is geworden, dat zelfs de rek van de remleidingen er in mee gecalculeerd werd. Gelijk dat ze tegenwoordig ook de rek van uw chassis kunnen uitrekenen en nog van die straffe stoten. Dus verandert ge dan één parameter van die serieus ingewikkelde wiskunde, tja, dan gaat uwen ABS van slag zijn.
Voor de R1150GSsen is dat niet het geval, om de simpele reden dat de ABS-computers van toen zo rap/snel/accuraat niet waren. En als ge denkt aan de ABS-testen die gij en ik samen offroad gedaan hebben, dan komt dat wel overeen met onze bevindigen toen eh :thumbsup:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Test Yamaha Tracer 900 GT

Post by Stefke »

Hmmm, op het to do lijstje voor de garage staat al:
nakijken werking Cruisecontrol, werkt niet meer + knipperend lampje
nakijken verklikker ABS, geeft regelmatig foutmelding doch ABS blijft werken
corrosie zekeringkast rechts, hoe komt dat?
sinds vandaag extra op de lijst:
remlicht blijft branden, remschakelaars lijken in orde en tikken... :furious3:
en nog op de lijst:
"mij terug vertrouwen geven in Yamaha..." :mrgreen:

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Test Yamaha Tracer 900 GT

Post by pingu »

Stefke wrote: 03 Mar 2020 20:12 "mij terug vertrouwen geven in Yamaha..." :mrgreen:
Twee jaar terug stond die Tracer 900 bovenaan op mijn lijstje, samen met de V-Strom 1000. Was er toen een betrouwbare Yamaha dealer in mijn buurt geweest, dan had er hier ook zo'n Tracer op den hof gestaan. 't is uiteindelijk zo'n V-Strom geworden, puur omdat er een top Suzuki dealer op 5km van mijn deur zit. Als ik dit lees, dan mag ik precies niet klagen met mijn 2j en probleemloze 40.000km...

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Test Yamaha Tracer 900 GT

Post by Droopy »

Stefke wrote: 03 Mar 2020 20:12 ...
sinds vandaag extra op de lijst:
remlicht blijft branden, remschakelaars lijken in orde en tikken... :furious3:
Heb ik ook eens voorgehad, bleek uiteindelijk een klein steentje te zijn dat tussen het rempedaal en het motorblok zat waardoor dat rempedaal net niet helemaal naar boven ging en dat was net voldoende om contact te maken met het remlicht en net te weinig om het remmen te storen tijdens het rijden.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Test Yamaha Tracer 900 GT

Post by Muug »

Maar misschien moet Stefke er ne keer een gewoonte van maken om die moto één keer per maand grondig te wassen, zodat alle zekeringskes en contactjes proper blijven? :peepwall:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Test Yamaha Tracer 900 GT

Post by Stefke »

Muug wrote: 04 Mar 2020 11:16 Maar misschien moet Stefke er ne keer een gewoonte van maken om die moto één keer per maand grondig te wassen, zodat alle zekeringskes en contactjes proper blijven? :peepwall:
8-) Nope, zekeringkast zit of zou goed beschut moeten zitten. De andere Tracer heeft een droge zekeringkast en wordt elke week gepoetst. En die heeft gelijkaardige problemen. Het zijn wel die twee die het meeste rijden. En die het meeste zout gezien hebben. 3 andere Tracers hebben geen problemen. :dontknow:

Post Reply