Motorkeuring

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Motorkeuring

Post by pingu »

Geldt er in Duitsland niet de regel dat alle gemonteerde accessoires een TüV keurmerk moeten hebben? Zou ik nog mee kunnen leven. Maar alles gaat inderdaad afhangen van de exacte bepalingen.

Aan het nut voor de verkeersveiligheid durf ik sterk twijfelen. 't zou veel nuttiger zijn om al die "varkensruggen", betonnen, houten en andere paaltjes langs de weg, vangrails zonder "vangplank", rap-rap met "pek" opgelapte stukken wegdek, enz. enz. aan te pakken :evil: . Dat gaat ongetwijfeld véél meer effect hebben op ge ongevalstatistieken. Maar ja, dat kóst geld i.p.v. van geld op te brengen, dus daar gaan we alleen van kunnen dromen :devil:

User avatar
Blackbert
Posts: 3445
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Motorkeuring

Post by Blackbert »

Mijn e-gekeurde Akra's hebben geen cat, zoals de originele reactorbuizen. Sas is ook afgedopt. En ik rij met een Xenonlamp.
Daar kan wel eens werk inzitten om erdoor te geraken.

Keuringsstations zijn Vlaamsch, anders zou je ook weten of je de LEZ in Bxl nog binnenmag.
't Zal wel in dezelfde categorie vallen als de 'levensgevaarlijke' US pickups die ineens niet meer thuishoren op Vlaamse wegen. Afgekondigd door die van financiën, onder een manteltje van veiligheid en milieu en zo, maar 't gaat hem eigenlijk om de duizenden €€ BIV en rijtax die ze mislopen. :twisted:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Motorkeuring

Post by den Bullet »

Droopy wrote: 11 Mar 2020 10:28 Is autokeuring een Vlaamse of een Belgische bevoegdheid :?: :dontknow:

...
Gewestelijke bevoegdheid, maar gebaseerd op de Europese regelgeving, dus de verschillen tussen Vlaams, Waals of Brussels niveau zullen miniem zijn.

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Motorkeuring

Post by Droopy »

Bedankt Bullet. ;)

Post Reply