F M wrote: ↑20 May 2020 10:07
goedkoper
En bij scottoiler moet je dacht ik een vacuum vinden. Dat gaat sowieso mijn petje te boven.
Vandaar. Maar ik begin scottoiler nu wel te overwegen.
ik heb mijn Scottoiler zelf gemonteerd en daar kwam inderdaad wel een zekere dosis aan technische kennis en wat durf aan te pas: de benzinetank moest eraf en de onderdrukleiding moest doorgeknipt.
Gelukkig heb ik bij de aankoop van de motor een kleine investering gedaan in de vorm van een originele technische handleiding. Die vind je vandaag de dag voor minder dan €100. Met een Revue Moto Technique of een Haynes ben je ook al een heel stuk verder. Demontage/montage van de onderdelen die er af moesten ging dus zeer vlot.
Nog een handigheidje op de AT: de achtervork is hol en daar zijn gaten in voorzien (afgesloten met een rubber dichting) om de olieleiding door te leiden. Op die manier zit die altijd beschermd tegen vuiligheid en steenslag.
En de Scottoiler zelf? Wel, die doet z'n werk voortreffelijk
Wel een beetje uitkijken dat je de motor niet te lang in z'n vrijloop laat draaien want van zodra die loopt krijg je smering en dat resulteert wel eens in een druppeltje olie, ergens op een mooie oprit
En ook vergelijken waar je de olie koopt want de prijzen die ze daar voor durven vragen....