2021 Ducati Multistrada V4

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by Droopy »

F M wrote: 11 Dec 2020 14:21 Als de zoon van mijn overbuur arriveert met zijn Porsche Panamera, zeg ik altijd tegen mijn vrouw: "hij heeft weer zijn goedkope wagen gekozen vandaag..."

Er zijn genoeg mensen die zich kunnen veroorloven zo veel geld uit te geven.
Inderdaad, hier bij ons is de Porsche garage gewoonweg de grootste qua oppervlak van alle garages. :shock:

Voor een ordinaire garage van VW, Ford, Mazda, Kia, etc moet je al richting Brugge of Maldegem gaan. :(

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by Muug »

Stefke wrote: 11 Dec 2020 15:01
Muug wrote: 11 Dec 2020 08:20 Straffe technologiën ook trouwens: bij deze motor worden zelfs de achterste twee cylinders uitgeschakeld in bepaalde omstandigheden, om de rijder niet te roosteren bvb.
Dat bestaat toch al efkes. Er zijn een paar automerken waar de V- motoren ook maar op één cylinderrij werken onder deellast of bij rustig gebruik. Pas bij vraag naar meer vermogen krijgen alle cylinders ontsteking.
Bij auto's bestaat alles "al efkes". 8-)
Het VTEC systeem van de Honda VFR800 bestond ook al een tijd bij de wagens.
Het mag dus gerust gezegd worden dat deze Multistrada de eerste productiemotorfiets is waarbij dit van toepassing is. :thumbsup:

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by Jopet »

Droopy wrote: 11 Dec 2020 15:12 Inderdaad, hier bij ons is de Porsche garage gewoonweg de grootste qua oppervlak van alle garages. :shock:

Voor een ordinaire garage van VW, Ford, Mazda, Kia, etc moet je al richting Brugge of Maldegem gaan. :(
OEF, gelukkig noem je niet Opel als ordinaire garage of ik ging nog mij geviseerd voelen :peepwall:

In het Porsche Center Knokke staan er toch maar een auto of 12 in de showroom :shock: Tjiens, nu je het zegt, in mijn Opel garage staan er maar een 10 tal auto's in de toonzaal :?
Gemakshalve vergeet ik er wel bij te zeggen dat in de 2de showroom achteraan misschien wel 30 occasie Porsche's staan 8-)

MAAR! bij Auto's Lierman staan er toch een gans pak meer auto's dan in het Porsche Center :w00t:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by Raketman »

Na grondige analyze heb ik besloten om toch maar niet voor deze Ducatie te gaan. 170Pk is wat magerkes voor ne reisenduro die offroad kan. Als ze tegen de 200 geraken wil ik het misschien nog eens overwegen, want met 170 kan dat apparaat mijn skills toch niet aan. Vermoedelijk zou ik na twee dagen al niet meer weten waar kruipen van frustratie.
Nil volentibus arduum

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by F M »

Eigenlijk feitelijk, ik heb al moto's gehad met 150 en 145 pk. :pillepalle:
De 90 van mijn huidige zijn meer dan genoeg om plezier te hebben. :ricky:
I am confused. Oh no, maybe not!

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by pingu »

Jopet wrote: 11 Dec 2020 11:38
pingu wrote: 11 Dec 2020 08:20
:shock:
Da's meer dan ik 2 jaar terug voor een nieuwe CX5 moest neertellen!

Ik vraag mij toch echt af hoe dat verkocht raakt...
Ja maar je hebt dan ook een basic CX5 gekocht hé, die van mijn broer was toch een stuk duurder (2.5 full option) ;) , mijn dochter haar CX30 had ongeveer dezelfde catalogusprijs als die Ducati, maar wel bij Cools een heel mooie korting gekregen van bijna 14%.

Maar bij "hoe dat verkocht geraakt" kun je dezelfde vraag stellen bij een Mercedes GLA - C, BMW X1 - 3 of Audi Q3 - 5 series om ongeveer in dezelfde grootte te blijven, ze zijn allemaal een pak duurder dan je CX5 maar toch veel meer verkocht dan de CX5.... en daarom veel beter afgewerkt, neen hoor, Mazda vind ik voor hun geld heel proper en net afgewerkt! :thumbsup:
Nope, alles behalve het basismodel (weliswaar een 2l ipv een 2.5, die 2.5 is me qua belasting te duur). Maar niemand betaalt natuurlijk de catalogusprijs voor een auto, en dat zal voor die Multistrada wss niet anders zijn. Ik blijft het toch veel geld vinden voor een 'hobby'.

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by Droopy »

Jopet wrote: 11 Dec 2020 20:59
OEF, gelukkig noem je niet Opel als ordinaire garage of ik ging nog mij geviseerd voelen :peepwall:

In het Porsche Center Knokke staan er toch maar een auto of 12 in de showroom :shock: Tjiens, nu je het zegt, in mijn Opel garage staan er maar een 10 tal auto's in de toonzaal :?
Gemakshalve vergeet ik er wel bij te zeggen dat in de 2de showroom achteraan misschien wel 30 occasie Porsche's staan 8-)

MAAR! bij Auto's Lierman staan er toch een gans pak meer auto's dan in het Porsche Center :w00t:
Toettoet, Opel is een van die ordinaire merken waarvan we wel nog een officiële dealer hebben hier. :devil: :grin:
Maar om je te troosten Jopet :sweeet: een van onze twee wagens is ook een Opel. ;)

Wel grappig is dat de niet-officiële Opel garage hier meer Opels verkocht dan de officiële, daarom is die dan maar gestopt en nu is de niet-officiële Opel garage de officiële geworden. :?
Vroeger stonden er bij de niet-officiële garage recente leasewagens in zijn showroom en die kocht hij aan via... yep, Opel.
(kan je nog volgen) :o :grin:

Zo hebben wij er daar al drie Opels gekocht, de laatste was amper 11 maand oud, had iets van 20.000 km op de teller en er zitten heel wat toeters en bellen op die ik nieuw nooit zou bijbetaald hebben, die prijzen waren toch snel 25 à 30% goedkoper dan een nieuwe en met nog eens 2 jaar garantie erbovenop. Nu moet hij helaas ook nieuwe wagens en alle modellen verkopen. Het was dat of ook stoppen...
Onze vervanger voor de Modus komt ook van daar, dat was een buitenkansje op leeftijd. ;)

En Lierman, die zou ik niet echt aanraden want daar ken je zeer zelden de voorgeschiedenis van zijn occasiewagens. (in die prijscategorie zou ik nog eerder naar Standaert in Oostkerke gaan)


Wat je bij ons niet kan vinden is (on topic) een Ducati of andere motogaragist. Daar moeten we nog verder voor gaan. :cry:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by Stefke »

pingu wrote: 12 Dec 2020 15:29 Ik blijft het toch veel geld vinden voor een 'hobby'.
Tja, sommige hobby's mogen blijkbaar veld kosten. Bovendien staan veel van die dure auto's moto's dikwijls ingeschreven op een zaak. Kwestie van onkosten te kunnen maken, zelfs al wordt die niet (eens veel) voor de zaak gebruikt.

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by Jopet »

Droopy wrote: 12 Dec 2020 16:35 Zo hebben wij er daar al drie Opels gekocht, de laatste was amper 11 maand oud, had iets van 20.000 km op de teller en er zitten heel wat toeters en bellen op die ik nieuw nooit zou bijbetaald hebben, die prijzen waren toch snel 25 à 30% goedkoper dan een nieuwe en met nog eens 2 jaar garantie erbovenop.
Ik heb mij een gloednieuwe nieuwe Insignia Sport Tourer GSi gekocht en heb 35% minder betaald dan de catalogusprijs, das nog meer prijsverschil dan een ex-leasing wagen hé 8-)
Ik rij nu 2 1/2 jaar rond met deze wagen en heb nog geen enkel ander GSi Sport Tourer tegengekomen, 1 X een Grand Sport maar dus nog geen enkele break :shock:

Droopy wrote: 12 Dec 2020 16:35 En Lierman, die zou ik niet echt aanraden want daar ken je zeer zelden de voorgeschiedenis van zijn occasiewagens. (in die prijscategorie zou ik nog eerder naar Standaert in Oostkerke gaan)
Lierman zou ik ook nooit gaan, behalve eventueel om een occasie stuk te vinden om een oudere wagen te herstellen. Standaert daarentegen zou ik iedereen durven naar toe zenden, werken nog aan eerlijke prijzen en heeft altijd mooie occasies staan waar hij een eerlijke garantie op geeft.

Droopy wrote: 12 Dec 2020 16:35 Wat je bij ons niet kan vinden is (on topic) een Ducati of andere motogaragist. Daar moeten we nog verder voor gaan. :cry:
En wat kun je nog vinden van officiële dealers in Brugge? Behalve scooterverdelers van Vespa, Kymco en Sym is er niets te vinden van dealers in Brugge, geen enkele Japanner, Duitser, Italiaan of gelijk wat van gewone baan motoren. Vroeger hadden we nog Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki, BMW en Moto Guzzi... maar allemaal zijn die dealers een stille dood gestorven of doen ze geen motoren meer....
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by Raketman »

Gezien de voorwaarden die merken opleggen aan iemand om officiële dealer te worden werkelijk hallucinant zijn (zowel qua shopinrichting of het verplichte aantal motoren dat moet aangekocht worden bvb) is het niet eens verwonderlijk dat vrijwel geen mens daar nog wilt aan beginnen...
Nil volentibus arduum

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by Stefke »

Raketman wrote: 13 Dec 2020 18:00 Gezien de voorwaarden die merken opleggen aan iemand om officiële dealer te worden werkelijk hallucinant zijn (zowel qua shopinrichting of het verplichte aantal motoren dat moet aangekocht worden bvb) is het niet eens verwonderlijk dat vrijwel geen mens daar nog wilt aan beginnen...
...of dat nog gewoon wil verderzetten... De VW garage hier is al heel lang gestopt omdat die niet meer naar de pijpen van D'Ieteren wou dansen. De Hyundai garagist bedankte ook feestelijk en is als onafhankelijke alle merken verder gegaan want hem geen windeieren opleverde. En de Honda motozaak is gewoon gestopt wegens kostbeu en een aardig bedrag gekregen voor zijn gebouw. Maar die heeft het spel schoon gespeeld. 5 jaar lang elk bod afgewezen tot het bod hoog genoeg was. 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by Muug »

Geef het nog een paar jaar en we gaan naar NL of FR moeten om een nieuwe te kopen. Of naar Brussel.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by OzzePaa »

Ook in deze contreiën zie ja dat gebeuren. M'n jongste broer is er al 42 jaar carossier en zag het allemaal van dichtbij evolueren : jarenlang wast de Peugeot-referentie in de streek, maar sinds 2018 zei Lavrijsen ook salut en de kost, en doet sindsdien ook z'n eigen zin. De "officiëlen" die het volhouden worden dan weer alleen maar groter : onze jongste maakt het mee bij de Imacar Heusden waar Peugeot, Opel, DS, Kia en Hyundai onder één dak staan.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by Tom Thumper »

Hier in de buurt worden garages overgenomen door grote, ja echt grote Hollandse ketens. Alles van PSA in de ruime omgeving is al van Van Mossel. Die groep heeft 27 merken en 700 verkoopspunten in Nederlands en België.

Gelukkig is de Ducati garage nog van een kleine verdeler. Ik zal er straks eens binnenspringen om de Multistrade V4, als ik dat hier lees, is er eindelijk een moto op de markt die aan mijn noden voldoet. ;)
Last edited by Tom Thumper on 14 Dec 2020 10:15, edited 1 time in total.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by F M »

Ik denk dat je niet met de voeten op de grond gaat geraken. :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by Droopy »

Wat ik dan weer niet snap is dat er in een godvergeten dorpje zoals Handzame (buurt Diksmuide) bvb een kleine maar fijne dealer van zowat alle merken van Italiaanse moto's zit. :)

zijn goed verlichte showroom viel op in het donker want anders was ik er los voorbij gereden, 'k heb niet de ambitie om een Italiaanse moto te kopen maar qua design... yummie. :grin:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by Muug »

Droopy wrote: 15 Dec 2020 10:55 Wat ik dan weer niet snap is dat er in een godvergeten dorpje zoals Handzame (buurt Diksmuide) bvb een kleine maar fijne dealer van zowat alle merken van Italiaanse moto's zit. :)

zijn goed verlichte showroom viel op in het donker want anders was ik er los voorbij gereden, 'k heb niet de ambitie om een Italiaanse moto te kopen maar qua design... yummie. :grin:
Effe gekeken.
Zoals ik dacht: geen Ducati.
Wel Benelli, MV Agusta (die had ik wel verwacht) en ook SWM.
Erg kleine merken dus.

Bij ons in de buurt, in Laarna, zit of zat ook een SWM-dealer. Maar eigenlijk was dat geen motorfiets dealer. Dat was ene met een grote garage/magazijn in een nieuw industrieterreintje en eigenlijk was zijn hoofdzaak coole brede sportvelgen en banden verkopen en monteren. Om één of andere reden had die SWM daarbij genomen maar hij had geen motorhart. De Superdual heeft een tijd mijn interesse gehad.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by TuttoTerreno »

Droopy wrote: 15 Dec 2020 10:55 Wat ik dan weer niet snap is dat er in een godvergeten dorpje zoals Handzame (buurt Diksmuide) bvb een kleine maar fijne dealer van zowat alle merken van Italiaanse moto's zit. :)

zijn goed verlichte showroom viel op in het donker want anders was ik er los voorbij gereden
Gezien er niet veel van zijn, moeten de klanten wel tot daar komen, eh.

Ik breng mijn italiaan naar een officieel "service point", wat letterlijk een schuur is midden in de weides en maisvelden. En die gasten hebben zoveel werk dat ge minstens 6 weken op voorhand moet aankloppen.

en gezien de boomende markt - en het (onverwachte) succes vd V85TT, zie ik dat niet meteen veranderen.

Post Reply