Zen and the art of motorcycle restauration

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Zen and the art of motorcycle restauration

Post by Blackbert »

gewoon drankje pakken een kijken ...

grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Zen and the art of motorcycle restauration

Post by duibhce Kaelann »

Zeer schoon om dat proces zo te zien. De aandacht voor detail, de zorgvuldigheid en de eenvoud van de gebruikte tools. En het prachtige resultaat!

Ik weet zo nog wel een Ural staan in vergelijkbare staat in Bulgarije. En misschien nog ne verlorengelopen Dnepr en een Izh ook.

De gebruikte "degreaser" lijkt wel verdacht veel op het spul van de buurman dat ik zelf in Bulgarije ook voor vanalles en nog wat gebruik: de eerste paar liters die uit een zelfgemaakt rakia/wodka-destilaat komen en waar nog wat methanol kan inzitten. Niet geschikt voor consumptie, maar ideaal als ontvetter.

Zou de Pol trouwens al gezien hebben hoe gemakkelijk dat het is om bandjes te vervangen? :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Zen and the art of motorcycle restauration

Post by den Bullet »

Geweldig! 8-)

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Zen and the art of motorcycle restauration

Post by Raketman »

Mooi en kundig gedaan, alleen spijtig dat er zoveel tijd verkwanseld wordt aan een apparaat dat in wezen enkel goed is om als bootanker te gebruiken. Afschuwelijk slechte kwaliteit, metaal dat zo slecht is dat ge het bijna met uw handen kunt breken. Absurd slecht gegoten, spelingen die in volle millimeters uitgedrukt worden ipv in tienden of honderdsten. Daar valt geen 500km mee te rijden zonder dat er één of andere fundamentele component volledig in frutten draait. Op het einde kreeg ik efkes hoop toen die ketting in beeld verscheen, ik dacht dat ze'm aan een groot rotsblok gingen binden en ergens in't midden van een zee of meer gingen gooien waar dat thuishoort. Maar helaas. Alle tijd, kosten en materiaal die daar ingegaan zijn, zijn helaas volledig verkwanseld, nog in de verste verte niet in verhouding tot de waarde van zo'n ding (zijn prijs in oud ijzer gewicht) en hadden ze beter geïnvesteerd in een DKW, Zundapp of BMW.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zen and the art of motorcycle restauration

Post by Muug »

Raketman wrote: 27 Dec 2020 17:29 Mooi en kundig gedaan, alleen spijtig dat er zoveel tijd verkwanseld wordt aan een apparaat dat in wezen enkel goed is om als bootanker te gebruiken.......... Op het einde kreeg ik efkes hoop toen die ketting in beeld verscheen, ik dacht dat ze'm aan een groot rotsblok gingen binden en ergens in't midden van een zee of meer gingen gooien
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Zen and the art of motorcycle restauration

Post by den Bullet »

Raketman wrote: 27 Dec 2020 17:29
... en hadden ze beter geïnvesteerd in een DKW, Zundapp of BMW.
Of Ducati ... :oops: :oops: :oops:

Post Reply