Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Jopet »

Muug wrote: 21 Nov 2021 09:54 FM en Jopet die wat meningen deelden over bepaalde passen
Niettegenstaande de censuur die je over de afgelopen 3 weken gevoerd heb blijf ik bij mijn mening, helaas ben ik ook al een dagje ouder en laat mijn geheugen me wat in de steek en weet ik dus niet meer wat mijn mening was die ik over die bepaalde passen gedeeld heb.... :? :shock: :o
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Van't weekend als kadooke sealskinz (ofzoiets) kousen kadoo gehad... wotterproef...
Dat moet ik eens testen....

Wat ik niet wist is dat ge best uw benen scheert als ge dat aandoet...
Daar zit verdekke zo nen band op dat water insijpeling van bovenaf moet tegengaan... die voelt gelijk ductape...

Kortom, binnenkort geen natte voetjes meer als de 2dehandsbotten het water liever binnenlaten dan buitenhouden...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Ik ben daar alleszins super content van. Ik draag er trouwens nog andere kousen onder.
Last edited by Muug on 23 Nov 2021 10:13, edited 1 time in total.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 22 Nov 2021 20:27 Ik ben dat alleszins super content van. Ik draag er trouwens nog andere kousen onder.
:stupid:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by F M »

Koeno wrote: 22 Nov 2021 19:48 Daar zit verdekke zo nen band op dat water insijpeling van bovenaf moet tegengaan... die voelt gelijk ductape...
Dus iemand met een lymfenoedeem doet deze kousen best niet aan?


Ik vraag dat voor een vriend
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

Naar gewoonte wat batterijen in veiligheid gebracht. Op het rek in de warme kelder. En aan de druppellader. 8-)

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Droopy »

Stefke wrote: 29 Nov 2021 21:33 Naar gewoonte wat batterijen in veiligheid gebracht. Op het rek in de warme kelder. En aan de druppellader. 8-)
Na het lezen van Stefke zijn berichtje besloten om ook tot actie over te gaan. :)

Net terug van een (voor)avondritje , genoten van zalig rustige wegen en de moto zijn batterij is weer bijgeladen. :grin:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Gisteren de normale ruit op de KTM gemonteerd.
Plus efkes de accu/alternator/gelijkrichter getest. Motoke starten en zien hoe diep de accu gaat, en dan checken wat de spanning erover is bij ralenti en licht verhoogd toerental. Conclusie: alles is dik OK 8-)

Bij de CRF zitten er ondertussen voor en achter Hyperpro's onder. Een heel pak beter dan de originele slappe ressorts. :pillepalle:

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Jopet »

In mijn garage tegen de voorpinker van mijn moto gelopen , krak zei dat en zo lagen we aan een nieuwe pinker, tjah als ge lomp zijt en ge hebt geen orde in uw garage dan kan dat gebeuren hé :wall:
Naar M&M Inghelbrecht gebeld, afspraak gemaakt en pinker laten vervangen, moto effe laten nakijken, bleek toen ook dat achterremblokjes versleten was, remblokjes laten vervangen.
153 euro later konden we weer vertrekken met een gratis thermosfles van BMW erboven op :ricky:

Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Koplamp van de KTM eens gedemonteerd en in de wasbak van de keuken eens een beurt gegeven. :mrgreen: Dat was ook nodig, want vorige week in het donker op kleine wegjes viel het wel op dat de lichtopbrengst enorm flauw was.

Aan de binnenkant hing een soortement waas tegen het glas, en ook de spiegel was zo precies wat aangeslagen. Maar ja, na 118000km, hoe kan het anders. Dus lavabo vol water en zeepsop, koplamp erin en via de twee gaten kon ik dan met een flessenborstel de binnenkant reinigen. Resultaat: het waas op de binnenkant van het glas is weg, dus dat is al goed.
Toen wou ik de spiegel zelf proper wrijven, en ik vroeg hier aan de kleinste van 't huis om een zakdoek rond haar smalle wijsvinger te doen en om haar vinger dan in de lamp te steken, om te zien of ze op de spiegel kon wrijven. Dat lukte in zekere mate - haar vinger is natuurlijk niet abnormaal lang of smal - maar het bleek dat ze de zilververf van de spiegel aan het wrijven was! :shock:
Dus zijn we maar snel gestopt met wrijven. :?
Een nieuwe lamp blijkt vervelend duur te zijn. Tweedehands vind ik niet goedkoper dan 125€ in Nederland (en dan weet je niet wat je krijgt). Dus we doen nog wat verder met wat we hebben... maar er gaat wel een nieuwe halogeen in! :thumbsup:
Image
url nederlands

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Allez, zondag de einddempers van de Ktm van nieuwe wol voorzien. Aja, 't is winter eh. 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Een uur gereden met de KTM. waw. :|
Volgende week eens bellen om de Ktm eens te laten masseren door een professioneel ktm-technieker. Is tien jaar gelden of zo.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by duibhce Kaelann »

Vandaag Sofie haar Terra omgeboud naar een Strada. Lees: de spaakwielen vervangen door de SM-gietwielen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by zappa »

duibhce Kaelann wrote: 11 Dec 2021 18:52 Vandaag Sofie haar Terra omgeboud naar een Strada. Lees: de spaakwielen vervangen door de SM-gietwielen.
:-o
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 11 Dec 2021 18:52 Vandaag Sofie haar Terra omgeboud naar een Strada. Lees: de spaakwielen vervangen door de SM-gietwielen.
En waarom? :?:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 12 Dec 2021 12:55 En waarom? :?:
Omdat de Terra die hier in België staat toch voor 99% op de baan gebruikt wordt. En de 17-17 combinatie zet de zithoogte wat lager dan de 21-18 combo van de Terra. De Terra in BGR blijft uiteraard wel op de grotere spaakwielen staan. Maar die is wat verlaagd in de vering.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

https://www.alpentourer.nl/nieuws/off-r ... eel-italie
In NL waren ze ook al stukken aan't verbieden voor Allroad/Offroad.
in IT gooien ze het hele land al in de weegschaal

Is dit dan het gevolg van de groene golf die zich aan't opwerpen is?
(niet dat ik daar iets tegen heb, maar zo langzaamaan begint het toch te dagen dat gemotoriseerd verkeer onmogelijk gaat gemaakt worden binnen dit en enkele jaren). :peepwall:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Dus zelfs geen mountainbikes toegelaten. :shock:
Ze zijn ginder echt wel zot geworden. :pillepalle: :pillepalle: :pillepalle:

Ik voel het al, ik ga mij een tractor moeten kopen. 8-)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Muug wrote: 16 Dec 2021 11:31 Ik voel het al, ik ga mij een tractor moeten kopen. 8-)
Ik heb dat al... ene op 2 wielen... ze noemen het ook ne GS... :lipsrsealed2:

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Schussboelie »

Heeft iemand de Italiaanse inhoud al tegoei bestudeerd?
Volgens het artikel van Alpentourer gaat het om bos en weilanden, dat betekent niet noodzakelijk ook de oude militaire wegen (zoals de LGKS en dergelijke) en strade bianchi...
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Locked