Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

Stefke wrote: 17 Aug 2021 22:31 Volgetankt en de ketting eens gesmeerd. En ook nog eens aan de kant gezet om de obligate foto te maken... :ricky:

Image
bijna ingereden! 8-)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

TuttoTerreno wrote: 17 Aug 2021 23:23
Stefke wrote: 17 Aug 2021 22:31 Volgetankt en de ketting eens gesmeerd. En ook nog eens aan de kant gezet om de obligate foto te maken... :ricky:

Image
bijna ingereden! 8-)
Ja, en de cijferkes staan allemaal mooi op één lijn ... d'er zal dus nie mee gefoefeld zijn ;) :mrgreen: :mad: :lol: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

De moto na zes dagen Vogezen weer op onze koer geparkeerd! :rayof:

Hebben we geleerd: de 95000km oude vering achteraan is zeer geschikt voor de Vogeeze Wegen, maar ontoereikend voor onze vlaamse hobbelwegen. :lipsrsealed2:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by F M »

Stefke wrote: 17 Aug 2021 22:31 Volgetankt en de ketting eens gesmeerd. En ook nog eens aan de kant gezet om de obligate foto te maken... :ricky:

Image
Dit is de Tracer, neem ik aan? Jouw modeljaar heeft een mooier tft-scherm dan de nieuwe generatie.
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Vandaag eens met de vtr gereden...
enkele aandachtspuntjes ontdekt:

1. Uitlaten= te luid :peepwall:
2. Knipperlichten, moeten die niet knipperen als ge ze aanzet? nu doen ze vooral niks...
3. Achterrem, juist daar moest ik precies nog remvloeistof in doen... beetje uit het oog verloren...

Kuipwerk: ik kan niet genoeg spuiten en zwart/wit-lak matchen is pokke moeilijk...

vanop afstand ziet het er goed uit maar in't echt is het zwarte te dof en het wit te geel...
en door mijn frustratie is de blanke lak ook maar korrelig gespoten...

Image

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

vraagske mijne vaste bandenman (bandenboetiek) is met conge...
en ik vrees tegen datte mterug komt dattem niet direct tijd zal hebben...

ik heb hier 2e set velgen liggen voor de gs en zou daar mijne scorpion trail 2 banden willen opleggen...
dus 'k zoek iemand die dat kan doen... maar ik gok dat niet elke bandencentrale staat te springen om mijn oude banden er terug op te trekken? of ben ik daar mis in?

kennen jullie iemand in de buurt van haaltert (beetje omrijden mag altijd) die mij zo kunnen depaneren?

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Blackbert »

Nee, in die buurt niet. Hier in de Kempen zeker 2 die daar geen probleem van maken. Ne nee hebde al ...
En waarom die daar zelf niet oplepelen? De eerste keren zeker goed om wat zweet te laten :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

geen ervaring noch de nodige benodigdheden... en dan moet er wss nog gebalanceerd worden ook... alweer geen ervaring noch de nodige benodigdheden...

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Bij »

Een oud collega van mij die komt dat aan huis doen
http://www.bandenaanhuis.be/
Ik weet alleen niet tot hoever zijn actie terrein is.
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

ne KTM SX 65 voor junior gekocht. big mistake.

man man man wat een merde, een half uur rijden, een half uur vloeken, ne wenende zoon
en dan thuis ne resem onderdelen online bestellen en een paar uur werk om alles weer (voor heel efkes) in orde te brengen.

daar zal rap iets Japans voor in de plaats komen.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

gelukkig kosten de onderdelen niet heel veel en zijn ze makkelijk te vinden.

en het zou niet moeilijk zijn om er weer van af te geraken, gezien "iedereen" een KTM/HQV wil.

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Wielenset gaan ophalen bij den bandenboer...
Achterwiel proberen losmaken en eerste torx-dop gewoon afgetrokken.. niet vervormd maar gewoon afgebroken...
uiteindelijk met een dop uit iets duurdere set toch losgekregen..

Voorwiel... daar moet ge blijkbaar nen inbus sleutel van 22mm voor hebben..
allo kroket, dat mankeer ik precies ergens... :wall:

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Koeno wrote: 26 Aug 2021 14:06 allo kroket, dat mankeer ik precies ergens... :wall:
Ik zou thuis eens moeten kijken of ik dat liggen heb, een kroket, ehm een inbus van 22mm. ;)

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Gisterenavond de schokdemper uit de KTM gehaald. De demping was zo precies wat weggevallen. :? Bleek ook redelijk nattekes te staan onderaan. 8-)
Afin, binnensteken bij Mototech en dan kunnen ze dat eens reviseren. 't is al 25.000km en 6 jaar geleden. Vorige keer was het 160 euro. :whip: Benieuwd wat het nu gaat zijn.

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Muug wrote: 26 Aug 2021 15:17
Koeno wrote: 26 Aug 2021 14:06 allo kroket, dat mankeer ik precies ergens... :wall:
Ik zou thuis eens moeten kijken of ik dat liggen heb, een kroket, ehm een inbus van 22mm. ;)
'k heb het al kunnen oplossen... niet de meest koosjere manier, maar wel opgelost :peepwall:
Wielen zijn gewisseld...
Achteraan was echt pies of keek.
Vooraan is dat toch maar een raar concept dat bmw heeft... een gewone dop zou toch makkelijker zijn :p

Klusje voor deze winter zal alvast zijn het poetsen van die remklauwen en kijken of de pistons nog wel goed zijn...
zag er niet zo denderend uit, maar waren natuurlijk nog gigantisch vuil :)

vanavond als vrouwlief thuis is ne keer met de baanbandvelgen naar de selfcarwash rijden om het beest eens wat proper te spuiten...

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Koeno wrote: 26 Aug 2021 16:44poetsen van die remklauwen
Met Pledge, ge weet het eh!

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Ik dacht de remschijven te behandelen met wat wd40 voor meer bling
en de remblokskes (om ze wat langer te laten meegaan) iets a la kopervet ofzo...

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

monteer toch gewoon een scottoiler op die schijven en vul die met WD40!

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by F M »

Koeno wrote: 26 Aug 2021 16:47 Ik dacht de remschijven te behandelen met wat wd40 voor meer bling
en de remblokskes (om ze wat langer te laten meegaan) iets a la kopervet ofzo...
En in plaats van die rare bevestiging van dat voorwiel, had je het niet beter vastgelijmd?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

van 't weekend, in de non-stop regen:

1) Fantic verkocht, ik kon niet gewoon geraken aan die 2T. Nu op zoek naar een viertakter.

2) SX 65 gekuist, en nadien weer in orde gebracht (nieuwe bougiekop & bougie) en alles ne keer helemaal volgens het boekje ingesteld. Ook geprobeerd om uit te vissen waar ql de smeerlapperij rond de uitlaat / power valve vandaan komt. The quest continues.

3) YZ 65 gekocht, vering & hendels & ... afgesteld volgens het boekje.


Ik ben bevooroordeeld, kweetet, maar het is en blijft toch een genot om aan een yamaha te werken, terwijl hetzelfde werkje telkens ergerlijk is bij een KTM. Allez, de mengselschroef aan de carb bij de KTM zit gewoon op een totaal onbereikbare plaats, tussen/achter de veerpoot. faut le faire.
Bougie zit ook quasi onbereikbaar: daarvoor moet ge tenminste de plastics eraf vijzen (en in principe best meteen de tank). 5 vijzen, waarvan 4 gewoon in de plastiek van de tank gevezen zijn, dwz. zonder schroefdraad. Super voorzichtig zijn, want die draaien natuurlijk meteen "zot".

Het kan ook anders: de yz65 heeft maar 1 radiator (links) en via de andere kant hebt ge meer dan genoeg toegang tot de bougie. Instelschroeven van de carb gewoon aan dezelfde kant, en gewoon zonder meer binnen bereik.

Locked