Welke merken hebben propere motorblokken?

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
Online
User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Welke merken hebben propere motorblokken?

Post by Muug »

Leuk filmpje.
Van een tiental motormerken werd van nieuwe motorfietsen die aan hun eerste service toe waren (dus na 1000km zeker?) een oliestaal afgenomen om te zien hoeveel partikels erin zaten. Er zijn daar blijkbaar normen voor. Met partikels bedoelen ze vanalles, dus niet enkel metaalschilfers van het blok, maar ook verpakkingmateriaal, stof, zand, pluisjes, houtschilfers....en andere rommel die in een atelier/werkplaats rond hangt.
De resultaten zijn voor bepaalde merken lichtjes verontrustend. 8-) Maar toch niet onverwacht. :mrgreen:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Welke merken hebben propere motorblokken?

Post by OzzePaa »

FORTNINE :!: Plezant-intressante site vind ik dat ook 8-) Z'n bandenriews zijn ook altijd te smaken, en bovendien niet gespeend van logische concluzies.

Deze recente bijvoorbeeld ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5045
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Welke merken hebben propere motorblokken?

Post by F M »

Fortnine :thumbsup:
Vermits ik op zijn channel geabonneerd ben, had ik het filmpje al gezien.

Zijn vorige filmpje heeft trouwens ook mijn interesse opgewekt. Ik ben aan het peinzen om een Helite airbagvest te kopen.

Ouwe, bangelijke mens ben ik dus. :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

Online
User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Welke merken hebben propere motorblokken?

Post by Muug »

ik hoor die mens eigenlijk niet graag praten :? dus naar meer filmkes heb ik niet meer geluisterd.

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Welke merken hebben propere motorblokken?

Post by Koeno »

ik heb het ook moeilijk met zijn accent, maar vind zijn filmkes & approach wel de max.
zijn testen met autobanden op moto's ga ik niet snel vergeten :D
maar ook als hij de KTM 390 gaat testen in de jungle.... de urban jungle....

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Welke merken hebben propere motorblokken?

Post by petervdc »

Ik vind em super ! Humor intelligentie logica...
Keep going

Online
User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Welke merken hebben propere motorblokken?

Post by Muug »

iedereen kent 'm blijkbaar. Maar ikke niet.
't is heel koddig, maar ik vind zijn stem - overigens perfect qua timbre, articulatie, etc - in het geheel niet passen bij zijne kop :lol:
Ik verwacht nen ouweren dikkeren meneer ipv een jonge kerel.
Stemmen zijn koddig.
Onze XCountry - die we toch eens een half jaar gehad hebben - heb ik zo eens van ene gekocht de kanten van Charleroi. Aan de telefoon klonk die als een ouwe, gepensioneerde man die het leven moe was. De eigenaar van die stem was een jonge kloeke kerel die nog dertig moest worden. :laugh3:

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Welke merken hebben propere motorblokken?

Post by Mario »

't is een totaal andere insteek, maar ik kijk wel graag naar de filmpjes van RevZilla.com (da's een winkel, dus hun bedoeling is te verkopen)
hun filmpjes zijn informatief en ook een zekere graad van humor
de stemmen staan me ook aan :)

User avatar
F M
Posts: 5045
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Welke merken hebben propere motorblokken?

Post by F M »

Mario wrote: 18 Mar 2021 10:36 de filmpjes van RevZilla.com
:w00t: :w00t: :w00t: :w00t:
Hoeveel duizenden filmpjes bekijk jij dan wel???

:grin: :grin: :grin:

En heb je ondertussen een korte baard, een middellange baard of een lange baard ? :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Welke merken hebben propere motorblokken?

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 17 Mar 2021 14:48 Stemmen zijn koddig.
het lijkt wel of hij heeft dit ingesproken:
https://www.youtube.com/watch?v=OwLJq3bgysA

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Welke merken hebben propere motorblokken?

Post by bompa »

Muug wrote: 15 Mar 2021 11:39 Leuk filmpje.
een oliestaal afgenomen om te zien hoeveel partikels erin zaten. Er zijn daar blijkbaar normen voor. Met partikels bedoelen ze vanalles, dus niet enkel metaalschilfers van het blok, maar ook verpakkingmateriaal, stof, zand, pluisjes, houtschilfers....en andere rommel die in een atelier/werkplaats rond hangt.
De resultaten zijn voor bepaalde merken lichtjes verontrustend. 8-) Maar toch niet onverwacht. :mrgreen:
Wij namen vroeger op het werk al oliestalen bij oliewissel van al de machines en vrachtwagens en deden die binnen bij den olieleverancier den ELF om te laten onderzoeken, kregen zo elke keer het overzicht van wat er in die olie zat ,en zo konden we mee in het oog houden van de slijtage die die motoren deden .

Post Reply