Oost-Duitse Motormusea

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Oost-Duitse Motormusea

Post by Muug »

Morgen doen we er twee 8-)
Eentje in Zschopau en eentje in Slot Augustusburg.
Wij zitten dat zitten. :w00t:

Trouwens, Oost-Duitsland is een enorme aanrader voor motorrijders. 100 meter rechtdoor bestaat hier niet! En vlak ook niet. Alles gaat hier de hele tijd op en neer en heen en weer! :ricky: Nergens traject controle, en ook geen (twee tot nu toe) flitscamera's! En perfect asfalt, en véél logeermogelijkheden.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Oost-Duitse Motormusea

Post by OzzePaa »

Ah ... top :!: :thumbsup: Een geheel nieuwe wereld is u geopenbaard alzo ;) :grin:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Oost-Duitse Motormusea

Post by duibhce Kaelann »

De laatste keer dat ik in Oost-Duitsland was hing het daar vol met anti-lgbt posters, want "heimat braucht kinder" :roll:
Maar leuk rijden was het wel :ricky:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Oost-Duitse Motormusea

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 22 Jul 2021 22:36 De laatste keer dat ik in Oost-Duitsland was hing het daar vol met anti-lgbt posters, want "heimat braucht kinder" :roll:
Maar leuk rijden was het wel :ricky:
Ge zijt er misschien op gefixeerd? :mrgreen: Wij hebben daar nog niks van gezien. :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Oost-Duitse Motormusea

Post by F M »

Oost-Duitsland is een redelijk ongedefinieerde regio. Ik heb in een deel van Oost-Duitsland maar weinig interessante wegen gezien.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Oost-Duitse Motormusea

Post by Muug »

Thuringen en Saksen, bezuiden de autostrade naar Dresden. Zeer mooi! Niks dan heuvels en bossen en perfecte wegen.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Oost-Duitse Motormusea

Post by F M »

Ja, dat ziet er beter uit dan het stuk Oost-Duitsland naar Berlijn toe.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Oost-Duitse Motormusea

Post by Marsman »

Jaaaaaren geleden (quand j'étais jeune et beau) zijn we ooit eens naar het Thüringer Wald geweest en dat was adembenemend. Toen zijn we tevens in Eisenach naar de fabriek geweest waar ze ooit allerhande auto's hebben ineen geflanst (oa EMW, Opel, Wartburg) en dat hadden ze omgevormd tot museum. Niet al te groot, maar wel interessant om te doen.
Ik ben absoluut niet happig op alles wat ginds in het oosten ligt, maar ik ben wel met een goed gevoel van die reis naar huis gekomen: vriendelijke en gastvrije mensen, lekker eten, goedkoop (toen nog) slapen en ongelofelijk toffe wegen :thumbsup:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Oost-Duitse Motormusea

Post by F M »

Ik was me niet eens bewust dat het Thüringer Wald in Oost-Duitsland lag. Daar heb ik ook al mooie ritten gereden.

Wat bezoeken betreft: Wim en ik hebben een paar jaar terug een bezoek gebracht aan de motorenfabriek van BMW in Berlijn. Dat was ook de moeite. Als je de gids mocht geloven was de kwaliteitscontrole zo goed dat er eigenlijk zo goed als niets mis kan lopen met een BMW-motor. :mrgreen:

Trouwens, voor wie ook maar een beetje in geschiedenis geïnteresseerd is, is Berlijn een ideale stad voor een citytrip. :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply