Keuring

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Keuring

Post by den Bullet »


Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Keuring

Post by Mario »

alleen in Vlaanderen :?
maar wellicht zullen Brussel en Wallonië het na verloop van tijd ook wel doen

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Keuring

Post by Schussboelie »

Mario wrote: 17 Aug 2021 11:50 alleen in Vlaanderen :?
maar wellicht zullen Brussel en Wallonië het na verloop van tijd ook wel doen
Ze zullen wel moeten, heel België wordt doo rEuropa verplicht om een keuring in te voeren.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Keuring

Post by OzzePaa »

En of Europa een "verkoop/ongeval"-keuring voldoende vindt ? :dontknow:
Inallegeval is hiermee hopelijk het scenario van een jaarlijks uitstapje naar de GOCA afgewend :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Keuring

Post by Raketman »

Is weer zo onduidelijk als het maar kan zijn...wat als ik een wrak aankoop (en daar volledig akkoord mee ben) voor restauratie ? Of ene in't buitenland zonder papieren ? Niet dat ik het erg zou vinden moest er geen periodieke keuring komen, want dan moet ik jaarlijks een paar dagen verlof opofferen om met de hele kraam naar een keuringsstation te gaan :pillepalle: ...
Nil volentibus arduum

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Keuring

Post by Schussboelie »

Raketman wrote: 17 Aug 2021 23:55Is weer zo onduidelijk als het maar kan zijn...wat als ik een wrak aankoop (en daar volledig akkoord mee ben) voor restauratie ? Of ene in't buitenland zonder papieren ? Niet dat ik het erg zou vinden moest er geen periodieke keuring komen, want dan moet ik jaarlijks een paar dagen verlof opofferen om met de hele kraam naar een keuringsstation te gaan :pillepalle: ...
Zo onduidelijk als maar kan zijn... Het is ook nooit goed.
Omdat de federale overheid zijn werk niet gedaan heeft (alternatieven om de veiligheid te bevorderen voorstellen aan de EU) wordt ze verplicht om keuringen te organiseren.
Aangezien dat een gewestelijke bevoegdheid is, is het aan de deelstaten om de modaliteiten te bepalen.
Vlaanderen doet tenminste wél zijn werk en verzint een plan dat, in mijn ogen althans, voor ons motards eigenlijk helemaal niet slecht is.
Er komt géén periodieke keuring en géén keuring op conformiteit, we bevinden ons dus nog altijd in een heel bevoorrechte positie tegenover automobilisten.
Men is dan ook nog zo attent om de informatie ook meteen te delen, ook als alle modaliteiten nog niet gekend zijn.
Als ze nu niks zeggen en wachten tot alle details bekend zijn is het ook niet goed want dan duurt het te lang...
Raketman wrote: 17 Aug 2021 23:55wat als ik een wrak aankoop (en daar volledig akkoord mee ben) voor restauratie ?
Als bekend is dat dat een wrak zal je dus naar de keuring moeten he, alvorens je die terug kan inschrijven?
Hoezo is dat onduidelijk?
Raketman wrote: 17 Aug 2021 23:55Of ene in't buitenland zonder papieren ?
Je zal sowieso je papieren in orde moeten brengen alvorens je die kan inschrijven, dat is nu niet anders.
En als je niet aan een CoC geraakt zal je, ook net zoals nu al het geval, zelfs een conformiteitskeuring moeten ondergaan. Niets nieuws onder de zon tot hier.
En élk tweedehandsvoertuig dat je wil inschrijven zal gekeurd moeten worden, ongeacht vanwaar die komt.
Dat is toch niet zo onduidelijk?
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Keuring

Post by Koeno »

Schussboelie wrote: 18 Aug 2021 08:37 En élk tweedehandsvoertuig dat je wil inschrijven zal gekeurd moeten worden, ongeacht vanwaar die komt.
Dat is toch niet zo onduidelijk?
Strikvraag:

Mijn CBR 600 F4I, was tot vorig jaar ingeschreven.
Ik heb nog steeds papieren die op mijn naam staan, maar nummerplaat is naar andere moto overgezet.

Wat zou het geval als ik die binnen 2 jaar terug wil inschrijven.
Gaan ze dat bekijken als verkochte motor die moet gekeurd worden?
Of omdat papieren nu al op mijn naam staan (ook al is dat geen eigendomsbewijs) zonder keuring in te schrijven?

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Keuring

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: 18 Aug 2021 08:44
Schussboelie wrote: 18 Aug 2021 08:37 En élk tweedehandsvoertuig dat je wil inschrijven zal gekeurd moeten worden, ongeacht vanwaar die komt.
Dat is toch niet zo onduidelijk?
Strikvraag:

Mijn CBR 600 F4I, was tot vorig jaar ingeschreven.
Ik heb nog steeds papieren die op mijn naam staan, maar nummerplaat is naar andere moto overgezet.

Wat zou het geval als ik die binnen 2 jaar terug wil inschrijven.
Gaan ze dat bekijken als verkochte motor die moet gekeurd worden?
Of omdat papieren nu al op mijn naam staan (ook al is dat geen eigendomsbewijs) zonder keuring in te schrijven?
Ooit 2 krak dezelfde Yam Div 900's van de Franse polies gehad ... Toen de eerste in de Spaghetti tegen een muurtje belande, de plaat op den andere gevezen. Later allebei verkocht en de gele plak aan den FJR gehangen. Wel ooit routinecontrole gehad, maar nooit opmerking over gekregen :whistling: Verzekering was wel op de hoogte maar had er geen probleem mee.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Keuring

Post by Raketman »

Schussboelie wrote: 18 Aug 2021 08:37 ...
Dat is toch niet zo onduidelijk?
Nee, natuurlijk niet. Ik zal in't vervolg (nog) beter nadenken voor ik iets post. Silly me.

Het is wel verwonderlijk dat Europa zou akkoord gaan met het vlaamse plan, dat er eigenlijk geen is. Conformiteit en periodiek had tenminste voor wat ambiance gezorgd, hetgeen het nu is is eigenlijk een dikke scheet in een fles.
Nil volentibus arduum

Post Reply