Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Droopy »

den Bullet wrote: 13 May 2022 19:21 Hopelijk binnen afzienbare tijd heropstappen.

Ik weet nog niet wat het gaat doen met de onderrug dus blijf ik voorlopig wantrouwend uitkijken naar dat heropstappen.
Ik was gestopt omdat ik vooral niet meer achteruit kon kijken wegens de geknelde zenuwen in de nekwervels.

Gelukkig heb en ken ik heel wat baantjes om dit uit te proberen.

Fingers crossed ... :peepwall:
Het kan misschien onnozel klinken maar zou dit kunnen helpen om de nek een beetje te ontlasten :https://www.bol.com/nl/nl/p/auto-dode-h ... gJWr_D_BwE ) :dontknow:

Hopelijk snel succes met het heropstappen. :thumbsup:

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by den Bullet »

Droopy wrote: 17 May 2022 16:19
Het kan misschien onnozel klinken maar zou dit kunnen helpen om de nek een beetje te ontlasten :https://www.bol.com/nl/nl/p/auto-dode-h ... gJWr_D_BwE ) :dontknow:

Hopelijk snel succes met het heropstappen. :thumbsup:
Niks onnozels aan Droop! Ik heb op de Dokker aan beide zijden dode-hoek-spiegel(tjes) staan omdat dat een volledig gesloten bestelwagentje is en niet achteruit kàn gekeken worden. Ook op de rechter zonneklep heb ik een spiegel geplaatst (naar analogie met mijn Trafic die ook volledig gesloten is) en dit vooral om meer rechtsachter te kunnen kijken bij het naar links uitrijden van bv. een winkelparking.

Dat heeft mij al veel geholpen.

Op de moto gaat mij dat niet veel helpen, maar de VanVan is wel gezegend met riante achteruitkijkspiegels, en dat helpt al veel 8-)

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Droopy »

den Bullet wrote: 18 May 2022 07:37 ...
Op de moto gaat mij dat niet veel helpen, maar de VanVan is wel gezegend met riante achteruitkijkspiegels, en dat helpt al veel 8-)
:thumbsup: ;)

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Dit weekend de Ktm eens in zijn blootje zetten zie. Olie, filters, stuurrizers, osco oil slangetje vervangen, soft luggage monteren...
Koeno, als ge eens een blote ktm wilt zien, ge weet waar m staat.

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by den Bullet »

Muug wrote: 20 May 2022 08:19 Dit weekend de Ktm eens in zijn blootje zetten zie. Olie, filters, stuurrizers, osco oil slangetje vervangen, soft luggage monteren...
Koeno, als ge eens een blote ktm wilt zien, ge weet waar m staat.
Toch de zondag niet hè! Ik verwacht u (en anderen) ergens in Ninof ... 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

den Bullet wrote: 20 May 2022 08:42
Muug wrote: 20 May 2022 08:19 Dit weekend de Ktm eens in zijn blootje zetten zie. Olie, filters, stuurrizers, osco oil slangetje vervangen, soft luggage monteren...
Koeno, als ge eens een blote ktm wilt zien, ge weet waar m staat.
Toch de zondag niet hè! Ik verwacht u (en anderen) ergens in Ninof ... 8-)
Ook juist, 'k zal 't eens voorleggen thuis, of ze mee komt. En die van ons misschien ook, want ze wilt een race Ducati. 8-) En, 't is onbegrijpelijk, onze agenda is leeg dit weekend. :dontknow:

Koeno
Posts: 3200
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Koeno »

Muug wrote: 20 May 2022 08:19 Dit weekend de Ktm eens in zijn blootje zetten zie. Olie, filters, stuurrizers, osco oil slangetje vervangen, soft luggage monteren...
Koeno, als ge eens een blote ktm wilt zien, ge weet waar m staat.
Altijd al eens een naakte Oostenrijkse triene willen aanschouwen ;-)

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Koeno wrote: 20 May 2022 09:04
Muug wrote: 20 May 2022 08:19 Dit weekend de Ktm eens in zijn blootje zetten zie. Olie, filters, stuurrizers, osco oil slangetje vervangen, soft luggage monteren...
Koeno, als ge eens een blote ktm wilt zien, ge weet waar m staat.
Altijd al eens een naakte Oostenrijkse triene willen aanschouwen ;-)
Nog nooit zult ge zo een ranke slanke naakte deerne aanschouwd hebben! (in 't echt...)

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Droopy »

den Bullet wrote: 20 May 2022 08:42 Toch de zondag niet hè! Ik verwacht u (en anderen) ergens in Ninof ... 8-)
Die vliegende Hermannen beginnen blijkbaar om 11u, even over en weer vlammen van het zeetje naar Ninove en 's middags gaan werken haal ik echt niet. :wall: :(

(maar ik hoop dat er een kleine mooie fotoreportage volgt Bullet) :whistling: ;)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by OzzePaa »

den Bullet wrote: 20 May 2022 08:42 Toch de zondag niet hè! Ik verwacht u (en anderen) ergens in Ninof ... 8-)
Goh ... naar den andere kant van Broeksele bollen om naar (volledig akkoord : toffe, interessante, coole, unieke, échte ;) ) moto's te gaan kijken, of een toerke Vlaamse Ardennen en de Zwalm te doen, is tempting. Maar de weegschaal slaat toch door naar de Echte en La Semois deze keer. Eens kijken of FM wat zwart aan de weg gesmeerd krijgt ;) :mrgreen: :rayof:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by den Bullet »

OzzePaa wrote: 20 May 2022 18:30 Goh ... naar den andere kant van Broeksele bollen om naar (volledig akkoord : toffe, interessante, coole, unieke, échte ;) ) moto's te gaan kijken, of een toerke Vlaamse Ardennen en de Zwalm te doen, is tempting. Maar de weegschaal slaat toch door naar de Echte en La Semois deze keer. Eens kijken of FM wat zwart aan de weg gesmeerd krijgt ;) :mrgreen: :rayof:
Bwa, Ninof -> Geraardsbergen -> Lessines -> en voor ge 't weet zit ge richting Chimay (via barrages de l'Eau d'Heure) aan de Semois/Semoy ...

't Is ni dat ge daar nen helen dag moet zijn ;)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by OzzePaa »

den Bullet wrote: 20 May 2022 19:40
OzzePaa wrote: 20 May 2022 18:30 Goh ... naar den andere kant van Broeksele bollen om naar (volledig akkoord : toffe, interessante, coole, unieke, échte ;) ) moto's te gaan kijken, of een toerke Vlaamse Ardennen en de Zwalm te doen, is tempting. Maar de weegschaal slaat toch door naar de Echte en La Semois deze keer. Eens kijken of FM wat zwart aan de weg gesmeerd krijgt ;) :mrgreen: :rayof:
Bwa, Ninof -> Geraardsbergen -> Lessines -> en voor ge 't weet zit ge richting Chimay (via barrages de l'Eau d'Heure) aan de Semois/Semoy ...

't Is ni dat ge daar nen helen dag moet zijn ;)
Nee, maar voor slechts een snelle blik op al dat blinkend blik ist toch ook niet echt de moeite dan :?
Just out of curiosity eens rap een "intressant" rondje getekend in Mapsource ... Via Otto-en N-strades tot Ninof nie al te tof, en dan zoals je zegt tof tot Bohan en vervolgens wee min of meer recht omhoog tussen Dinant en Ciney, langs Namèche en Hanut verder noordwaarts nor'uus nipt geen half-duusd km :whistling:
Volgende keer geburentoerke terplekke is een beter gedacht, mijgedacht ;) :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

onderhoud!

remvloeistofjes, koppelingsvloeistof, motorvloeistof, filtertjes, zeefjes, risers gemonteerd, ander kettingoliebuisje (osco-oiler) gemonteerd....

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by TuttoTerreno »

ik heb m'n Guzzi verkocht.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by OzzePaa »

TuttoTerreno wrote: 23 May 2022 15:17 ik heb m'n Guzzi verkocht.
Proficiat. :thumbsup: Of dat al dan niet spijtig is, zul je zelf wel beoordelen, maar wij zijn natuurlijk kurieus welke wielen er dan vanaf nu over al die schoon wegen en wegskes onder München en in La Bella Italia gaan rollen. Gezien de toch tamelijk lyrische uitlatingen over een bepaalde Berber-brommer, zou die het wel eens kunnen zijn :?: :idea:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 23 May 2022 15:17 ik heb m'n Guzzi verkocht.
Mor allez en ge waart er zo content van! :shock: En die moto was zo content met u! :(
Dat vraagt om een verklaring: vertel, welke gevoelens en ervaringen hebben ervoor gezorgd dat je er niet meer tevreden van was, zodat je hem verkocht hebt?
En, zoals Ozzepa wilt weten: wat is er voor in de plaats gekomen?
Zo'n Touareg? :ricky:

Koeno
Posts: 3200
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Koeno »

Awel, ik val ook van mijn stoel (figuurlijk).


Langs mijn kant... heb ik 2 keer bijna een motor verkocht...
Vanavond een 3e persoon die langskomt, hopelijk 3e keer goeie keer...

Ondertussen ontdekt dat ik tijdens mijn laatste allroad momentjes met de GSa niet enkel de lagers mogelijks vernield heb (zat er aan te komen)
Maar ook een ophangpunt van mijn extra toolbox verloren ben...

De GSa begint zijn onderdelen van zich af te werpen zo blijkt :D

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: 23 May 2022 15:46 .....

De GSa begint zijn onderdelen van zich af te werpen zo blijkt :D
Zolang hij er KoenO nie afwerpt, moogde content zijn ;) :mrgreen: :lol: :lol:

(open deur, hé Koen ...)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by F M »

TuttoTerreno wrote: 23 May 2022 15:17 ik heb m'n Guzzi verkocht.
Ik sta ook perplex. :w00t:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stefke »

TuttoTerreno wrote: 23 May 2022 15:17 ik heb m'n Guzzi verkocht.
dju, geen kleurrijke vogel meer in de leuke verslaggeving... :(

Locked