Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Schussboelie »

duibhce Kaelann wrote: 24 Jan 2022 12:05
Koeno wrote: 24 Jan 2022 09:35 Dus geïnvesteerd in:
Goei marsjandies!
Ik ben ook steeds mee rfan geworden van zo'n harnas. Bij het desteren offroad draag ik die sowieso altijd. Maar ook bij gewone wegritjes grijp ik steeds vaker naar het harnas om onderaan te doen.
Indeed!
Zeker in de hete zomer, harnas aan, cross shirt of dunne/geventileerde jas erover en gaan! :ricky:
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Koeno »

wel ik moet nu nog iets slijtvast vinden dat erover kan...
voorlopig mijn gewone textiele vest (maar dan zonder die beschermingstukken erin)...

voor op de baan kan ik dan kiezen tussen mijn leder richa 3Do vest die goed aansluit of harnas & textielvest...
hopelijk moet ik de bescherming nooit echt uittesten :D

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by duibhce Kaelann »

Schussboelie wrote: 24 Jan 2022 12:15 Indeed!
Zeker in de hete zomer, harnas aan, cross shirt of dunne/geventileerde jas erover en gaan! :ricky:
:stupid:
op die 35+C dagen in de Balkan is dat mijn standaard: vest uit wanneer het te warm wordt, onderaan een cross shirt voor ventilatie. Slijtvastheid van dat shirt trek ik me niet zo aan, dat is gemakkelijk en goedkoop vervangen moest het eens nodig zijn.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Laten we dan toch hopen dat jullie lichte overjasje verdomd goed scheurbestendig is ! Want dat is het crossharnas natuurlijk helemaal niet.

Danilo Petrucci kan er van meespreken: een flink gat in zijn elleboog, toen bij een valpartij de elleboogbeschermer compleet weggerukt werd.

Vanaf secondje 52 ongeveer zie je de wonde (flink geblurred, de losers). Maar die 52 seconden ervoor zijn toch ook flink de moeite, en geven wel een klein ideetje van het terrein waarover die mannen vliegen. Je kan nauwelijks nog van "rijden" spreken, als je hun snelheden ziet. :?
Iets beter filmpje:


Afin, kortom, ik versta dat het wel "koel" is om met een luchtig harnas te rijden, met daarover een luchtig jasje. Maar pas toch maar op. :?

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Koeno »

dat vroeg ik me dus ook af.
Bij mij was het idee om onder mijn textiel vest dit te dragen.
Dus beschermstukken uit het textiel en dit vestje eronder...

dan ben ik zeker dat de beschermstukken op de juiste plek zitten en dat de buitenlaag nog steeds slijtvast is...
(ook al ligt mijn tempo 100keer lager als zo'n dakar man ;-) )

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Dat allemaal gezegd zijnde, kan ik melden dat ik extreem tevreden ben van de bescherming die de BMW Rallye Pro II jas mij gegeven heeft. Ik ben keihard op mijn rechterkant gevallen op een vettig betonwegje. OK, blauwe plek van 15cm op mijn rechterheup maar voor de rest niks. OK, scheurtje in rechter supraspinatuspees, maar da's van het schuiven met mijn arm in een verkeerde houding. De elleboog- en schouderbescherming heeft perfect zijn werk gedaan en mijn schouder volledig intakt gehouden. Plus bizar genoeg zie je nauwelijks iets aan het motorpak. :shock:
Afin, ikke dik tevree met dat 2dehands pakje. :thumbsup:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Koeno wrote: 24 Jan 2022 13:15 dat vroeg ik me dus ook af.
Bij mij was het idee om onder mijn textiel vest dit te dragen.
Dus beschermstukken uit het textiel en dit vestje eronder...

dan ben ik zeker dat de beschermstukken op de juiste plek zitten en dat de buitenlaag nog steeds slijtvast is...
(ook al ligt mijn tempo 100keer lager als zo'n dakar man ;-) )
Als dat inderdaad een goed stevig textielen jas is, dan lijkt dat inderdaad een goed idee.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Koeno »

ik denk dat ik mogelijks mijn vest iets te groot gekocht heb (en broek)...
maar met alle laagjes erin zit dat gemakkelijk...
met laagsjes eruit kan ik de bescherming teveel verdraaien...

vandaar mijn idee,
mijn textielvest is eentje van Richa, geen topmerk naar mijn weten, maar toch kwaliteit...

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 24 Jan 2022 13:13 Afin, kortom, ik versta dat het wel "koel" is om met een luchtig harnas te rijden, met daarover een luchtig jasje. Maar pas toch maar op. :?
In mijn geval zitten de beschermstukken zelf allemaal apart met 2 litsen vast rond mijn ellebogen en onderarmen. De stukken stof ertussen zijn eigenlijk enkel om alles gemakkelijk in 1 keer aan en uit te kunnen trekken. Dus niet structureel om de beschermstukken op hun plaats te houden.
Maar je hebt gelijk, bij een harnas waar de beschermstukken enkel op de stof vast zitten zoals bij Petrux is dat zeker iets om rekening mee te houden.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by OzzePaa »

Zaterdag stond ik na een vettig-nat-Voerritje bij de tankbeurt in Bassenge plots met Gertruud hare naftstop in m'n pollen :o
Hoe noemen ze dat :?: ... "Zamac" :?: :dontknow:

Muug, mocht ge eraan denken uwe GS in stukken te verkopen : maakt maar een prijske voor da spel hé ;) :mrgreen: :lol: :lol: .

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

menne GS in stukken verkopen ! :shock:
ik ken da
den eerste wilt de voorvork...
de volgende het chassis
den derde de pinkerkes...
en ondertussen moet ik alle onderdelen hier over de koer uitspreiden om nog menne weg terug te vinden :?
thanks, but no thanks ;)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stefke »

OzzePaa wrote: 24 Jan 2022 14:06 Hoe noemen ze dat :?: ... "Zamac" :?: :dontknow:
ik denk eerder "lomp zijn"... :mrgreen: :peepwall:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by OzzePaa »

Stefke wrote: 24 Jan 2022 20:45
OzzePaa wrote: 24 Jan 2022 14:06 Hoe noemen ze dat :?: ... "Zamac" :?: :dontknow:
ik denk eerder "lomp zijn"... :mrgreen: :peepwall:
:smash: ... Maar tis toch ook redelijk "Zamac" zah ;) :lol: Zie wel niet goed in hoe dat nog te repareren is :roll:
Het alternatief met DuctTape enzo was toch ook nie alles ... :whistling:
Blinkend nieuw 184€ bij BMW ... één (1) gevonden op héééél tinternet en da moest ook nog 65€ kosten :shock:

Tegelijk met nogmaaris een achterframe voor den FJR, want die zijnen derrière stond dus weer wa scheef wegens op 2 plekken gescheurd sinds het laatste bodemonderzoek in den Eifel.
En een accu voor Gertruud, want die heeft, ondanks het Optimate-infuus waar ze 's winters buiten aanhangt, met fris weer toch moeite om de zaak rond te krijgen. De Yuashi zit er nochthans maar een dikke 2 jaar in :? :krabje:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

De entropie is zijn werk aan het doen... uw motobeestjes zijn aan het desintegreren... :(

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by F M »

OzzePaa wrote: 25 Jan 2022 00:23 sinds het laatste bodemonderzoek in den Eifel.
Ben je ondertussen nog niet afgestudeerd als geoloog? Toch al heel wat bodemonderzoeken achter de rug, mijn gedacht.
I am confused. Oh no, maybe not!

Stoffel
Posts: 464
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stoffel »

Na een dikke maand was de demper voor de cbr250 toegekomen, moest er onmiddellijk op :whistling: , oow, met e keur ;)
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by OzzePaa »

F M wrote: 25 Jan 2022 17:51
OzzePaa wrote: 25 Jan 2022 00:23 sinds het laatste bodemonderzoek in den Eifel.
Ben je ondertussen nog niet afgestudeerd als geoloog? Toch al heel wat bodemonderzoeken achter de rug, mijn gedacht.
Helaas vinnek het echt geen diploma om mee uit te pakken :roll: :wall: ... maar aan een handleiding hoeresjans in dat verband kan ik onderwijl wel beginnen, ja. ;) :lol:

@Muug : "entropie" ... dat is dan iet ecologisch-milieubewust wat er aan het gebeuren is :?: ;) :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Droopy »

Muug wrote: 20 Jan 2022 14:02
OzzePaa wrote: 20 Jan 2022 11:25
Toch wel voor "een prijske" zekers :?: ;) :lol:
Allez, voor u wil ik er 50 euro afdoen. :thumbsup:
Met alles wat er hierover al gepost is heb ik al eens bij de "koop en verkoop" rubriek gekeken maar ik zie nog altijd geen GS te koop staan voor een prijske. :dontknow:

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Droopy »

Stoffel wrote: 25 Jan 2022 21:25 Na een dikke maand was de demper voor de cbr250 toegekomen, moest er onmiddellijk op :whistling: , oow, met e keur ;)
En, tevreden over of nog niet uitgetest :?:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by OzzePaa »

Vandaag Gertruud haar KungLong ellentrikdoosje toe gekregen. Morgen de okkasje-naftstop en ik trek de materiaalkist open :rayof:

.... en en passant veel goesting om me den idealen brommer te pimpen : ne BKTMW beg*t ;) :mrgreen: :lol: :lol:

Image

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Locked