Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's

Post by Droopy »

Stefke wrote: 23 Jan 2022 21:21 Col d' Agnel 2002.

Is dat een Honda Pan European of een Pan African met die zebrastreepjes :?: :grin: :grin: :peepwall:
(en een stickertje van M&T aktief (bestaan die nog?))

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's

Post by F M »

Is dat niet de moto van Vrom geweest?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's

Post by Muug »

Vrom heeft al met vanalles gereden, maar dat zebra-exemplaar is zeker weten van stefke. :)

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's

Post by den Bullet »

F M wrote: 25 Jan 2022 10:45 Is dat niet de moto van Vrom geweest?
Nope, wel (effe) van "Ik rij filevrij" van M&T (13.06.2003) 8-)

Image

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's

Post by F M »

Muug wrote: 25 Jan 2022 11:38 Vrom heeft al met vanalles gereden, maar dat zebra-exemplaar is zeker weten van stefke. :)
Ja, ik verwar met een Pan van de volgende generatie, en het waren geloof ik zwart-witte blokken van een finishvlag op de koffers.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Bij
Posts: 435
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's

Post by Bij »

den Bullet wrote: 25 Jan 2022 11:40
F M wrote: 25 Jan 2022 10:45 Is dat niet de moto van Vrom geweest?
Nope, wel (effe) van "Ik rij filevrij" van M&T (13.06.2003) 8-)
Die demonstatie van Stefke heb ik toen ook gezien... was best wel een tof initiatief van M&T ben daar toen nog met een paar collaga's naatoe geweest. :grin:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's

Post by F M »

Nu je het zegt, ik ben daar ook gaan kijken. Ik herinner me niet deze Pan met Stefke, maar er was iemand bezig datzelfde te doen met een Goldwing.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's

Post by Blackbert »

Bon, tweede helft jaren 90, ZZR600 van 93, 30k op de teller in een wreed costuum, vandaar een serieus lagere prijs dan een originele.
Erop terugkijkend eigenlijk een maatje te klein voor mijn onderstel, maar kom, als je pas komt kijken als motorrijder ben je niet heel kieskeurig.
Omdat er, kort na de aankoop en zware verbouwing van een huis, een tweede gemotoriseerd voertuig nodig was, moest ik niet echt kiezen tussen 2 of 4 wielen. Er moest wel erg op het budget gelet worden. Vandaar ook de armyboots (ja, ooit nieuw gekregen van de Belgische staat).
Er bestond met moeite internet, ik denk zelfs dat de allereerste versie van het M&Tforum nog niet online was. Maar iedereen kende wel de jaarlijkse Herfstrit in Hamme. Daar dus.
Image
Een jaarke of 2 later denk ik nog eens, maar intussen had ik die ZZR toch iets stijlvoller aangekleed. En motobotten gekocht.
Image
Tussen die 2 prenten zit nog een week in Tour'nsol, organisatie door M&T, samen met mijn pa.
En een 10 daagse alpencols, solo. van de ene B&B naar de volgende.
Dan kwam het M&Tforum echt tot leven en waren er interessantere mensen en ritten dan opstoppingen in de Vlaamse veldwegen.
Waarvoor dank.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's

Post by duibhce Kaelann »

De Diversion 900 in de Bourgogne. Toen reden we als bleukes nog op 2 dagen naar daar want dat was een lange rit :laughing:
Vele kilometers later was er al geen seconde aarzeling meer om met een bende halve garen op een dagske binnendoor naar Lyon te rijden... :ricky:

Foto is genomen aan de wijnboer in Vosne-Romanée waar ik enkele jaren eerder nog ging druiven plukken voor het academiejaar van start ging.
Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's

Post by OzzePaa »

Blackbert wrote: 30 Jan 2022 10:19 ....... Er moest wel erg op het budget gelet worden. Vandaar ook de armyboots ....
Maar ze waren wél proper gekuist pesies ;) :thumbsup: :grin:

Het Grote Treintje-rijden Evenement in Moerzeke ... op zich schoon initiatief van de Hartrijders, maar ze hebben mij er toch ook slechts 2 keer gezien :pillepalle:
Wel wat later dus dan Bert's momenten. Voor de rest : aftandse BOY-jas en ditto broek gekregen bij de Div900GT-nr1, (jij hebt dus ook met zo'n dweil gereden, Duib ;) )met eronder zo'n zelfde blinkende combat-boots.
Een goeie SHOEI kon er wel af, onder lichte dwang van de zonen 8-)
Maar qua budget dus vergelijkbaar ... dat ging zelfs zover dat het fottoke kopen niet aan de orde was :mrgreen: :lol:
Zelf dan maar eentje trekken van de plek in de fotowand waar ik blijkbaar als enige de fotograaf had zien staan ...

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's

Post by Blackbert »

OzzePaa wrote: 30 Jan 2022 11:00
Maar ze waren wél proper gekuist pesies ;) :thumbsup: :grin:
Dat leer je wanneer je ze krijgt. :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's

Post by F M »

Awel, om mee in het clubje te komen, zo een Diversion 900 heb ik ook gehad. Hier in 2002, op terugweg van de Vogezen. Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto, het waren nog geen digitale.
Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's

Post by duibhce Kaelann »

OzzePaa wrote: 30 Jan 2022 11:00 Het Grote Treintje-rijden Evenement in Moerzeke ... op zich schoon initiatief van de Hartrijders, maar ze hebben mij er toch ook slechts 2 keer gezien :pillepalle:
Ooit 1 keer zo'n treintje-rit mee gedaan. Dat was toen om Karookezum een plezier te doen, voor het goede doel. Halverwege afgehaakt en met een paar anderen in de Burn-Out gaan hangen. Probleem was niet zozeer het saaie treintje rijden, maar wel enkele "stewards" die dat als een opportuniteit zagen om zich eens ongestraft uit te leven op de baan.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's

Post by Muug »

Ja, daar was die rit ook bekend voor. Racers die dachten dat ze op het eiland Mann meededen aan de Tourist Tropy. Hele rare dingen gezien daar.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's

Post by OzzePaa »

F M wrote: 30 Jan 2022 12:54 Awel, om mee in het clubje te komen, zo een Diversion 900 heb ik ook gehad. Hier in 2002, op terugweg van de Vogezen. Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto, het waren nog geen digitale.
Image
Het was idd eigenlijk best een prima betrouwbare alledaagse-allemansvriend waar velen (eerste) moto-ervaring mee hebben opgebouwd ... en kunt er van zeggen wat ge wilt, maar als ge met zo'n zwadderaar goed en vlot bochten kon pakken, is dat alleen maar bevorderlijk geweest voor uw kunnen ... en dan wil ik daarmee niks over mijzelf beweren ;) :mrgreen: :lol:
Die groene is toch een 600, niet :?: :dontknow:
En de terugreis : was die dermate lang dagge er baard aan overgehouden had, Frans :?: 8-) ;) :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's

Post by F M »

De groene is ook ne 900. Van de Guido (van onze rit in Luxemburg 2 jaar terug).

Ik heb vroeger lange tijd een baard gehad, Marc, tot ik er uitslag van kreeg. :cry:
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply