Ik had hem niet gezien...

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Ik had hem niet gezien...

Post by duibhce Kaelann »

van dat soort statistieken rond taalverandering gaat mijn linguïstenzintuigje kriebelen. Taalvariatie en -verandering was één van mijn favoriete onderwerpen in de studententijd. :thumbsup:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Ik had hem niet gezien...

Post by OzzePaa »

duibhce Kaelann wrote: 02 Apr 2021 14:03
van dat soort statistieken rond taalverandering gaat mijn linguïstenzintuigje kriebelen. Taalvariatie en -verandering was één van mijn favoriete onderwerpen in de studententijd. :thumbsup:
Om nog efkes dit off-topic-spoor te volgen : deze week een miniserie bekeken, gebaseerd op de manhunt naar de "UnaBomber" in de U.S.
De focus in de serie lag op het feit dat ze die kwiet hebben kunnen opsporen dankzij linguïstisch onderzoek van door hem geschreven brieven, documenten en zijn befaamd "manifest".
Meer nog : de rechterlijke toelating tot huiszoekingsbevel dat zijn identiteit onomstotelijk bewees, werd verleend puur gebaseerd op forensisch linguïstisch bewijs.
Interessant interessegebied heb/had je daar, Duib ;) :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Ik had hem niet gezien...

Post by duibhce Kaelann »

OzzePaa wrote: 02 Apr 2021 15:03 Interessant interessegebied heb/had je daar, Duib ;) :thumbsup:
Die miniserie heb ik nog niet gezien. Maar die arrestatie is wel middenin mijn studies gebeurd (ja, zo oud ben ik al). :)
Na mijn studies nog een tijd gespendeerd aan onderzoek en ontwikkeling in de computerlinguïstiek en taaltechnologie aan de UA. Maar sinds ik in de privé werk niet meer zo actief mee bezig.

"Language Change" van Jean Aitchison heeft tijdens mijn studies een belangrijke rol gespeeld in het heroriënteren van mijn interesse in literatuur naar taalkunde. Nog steeds een zeer relevant boek. En wanneer ik dit soort artikels tegen kom, neem ik ook nog graag de tijd om wat verder te lezen. Het daarin vermelde CGN-corpus heb ik nog mee geannoteerd en vormde ook een belangrijke bron voor mijn onderzoek. :book2:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Ik had hem niet gezien...

Post by OzzePaa »

duibhce Kaelann wrote: 02 Apr 2021 16:34
OzzePaa wrote: 02 Apr 2021 15:03 Interessant interessegebied heb/had je daar, Duib ;) :thumbsup:
Die miniserie heb ik nog niet gezien. Maar die arrestatie is wel middenin mijn studies gebeurd (ja, zo oud ben ik al). :)
Na mijn studies nog een tijd gespendeerd aan onderzoek en ontwikkeling in de computerlinguïstiek en taaltechnologie aan de UA. Maar sinds ik in de privé werk niet meer zo actief mee bezig.

"Language Change" van Jean Aitchison heeft tijdens mijn studies een belangrijke rol gespeeld in het heroriënteren van mijn interesse in literatuur naar taalkunde. Nog steeds een zeer relevant boek. En wanneer ik dit soort artikels tegen kom, neem ik ook nog graag de tijd om wat verder te lezen. Het daarin vermelde CGN-corpus heb ik nog mee geannoteerd en vormde ook een belangrijke bron voor mijn onderzoek. :book2:
Kijk eens aan :thumbsup: :geek:
Ja , er is inderdaad nog wel wat werk aan de verfijning van die technologie, maar toch al fenomenaal wat er sinds die medio-jaren 90 en het toen booming L&H-wonder al kan. Moet natuurlijk ook wel als absolute must bij veel AI-toepassingen.

Wel tekenend dat Ted's opsporing net mogelijk werd door de technologische evolutie in deze industrial society welke hij in z'n manifest zo verguisde en als de vernietiging van de persoonlijke vrijheid wilde aanklagen en uitdragen.
Nu, zo zot was die gedachte niet, want ik vraag me zelf ook, net als het hoofdpersonnage van de serie in het allerlaatste shot, waarom ik in hemelsnaam int kot van de nacht stil sta te staan voor een rood verkeerslicht op een godverlaten kruispunt ... :whip: ;) :dontknow:

Dat alles gezegd zijnde on-topic even opmerken dat Bas' bijdrage i.v.m de betere zichtbaarheid van gele lampen mij toch niet zo zot lijkt. Als je er mee rond rijdt val je inallegeval op tussen de witte halo-xenon-led-massa. En dat is uiteindelijk waar het om gaat, niet.
Maar als iedereen er mee rond rijdt, is het voordeel natuurlijk weg. Mijn Simca's hadden ze, net als alle andere Franse wagens destijds, allemaal standaard.
In mist zijn ze zeker meer geschikt, maar dan voor de bestuurder zelf. En mogelijk ook potentieel minder verblindend voor tegenliggers. Maar of dat echt ooit wetenschappelijk onderzocht is weet ik niet.
Het verhaal erachter waarom de Fransoozen er allemaal van voorzien waren is wel amusant :arrow: https://www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/w ... r-BB1eCmm2
Of : https://topgear.nl/autonieuws/waarom-he ... koplampen/
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Ik had hem niet gezien...

Post by den Bullet »

Maar een pak minder lichtopbrengst. Ik heb er eentje gehad in de Bonneville en rap terug verwisseld met een wit, nadat ik 's nachts in d'ardennen de weg absoluut niet kon zien. En ok, ik ben nachtblind maar toch.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Ik had hem niet gezien...

Post by F M »

F M wrote: 05 Sep 2020 20:08 Een gast die ik wel kan smaken is Fortnine, die allerlei motorzaken tegelijk grappig en wetenschappelijk benadert.
Die zin klopt dus niet helemaal. De gast heet Ryan, die een werknemer is bij Fortnine. Fortnine is een Canadese (moto)webwinkel, die ook aan motorjournalistiek doet via een youtubekanaal.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Ik had hem niet gezien...

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 06 Apr 2021 14:49 Die zin klopt dus niet helemaal. De gast heet Ryan, die een werknemer is bij Fortnine. Fortnine is een Canadese (moto)webwinkel, die ook aan motorjournalistiek doet via een youtubekanaal.
We hadden u verstaan zunne, Frans. Ge zit hier niet op Facebook :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ik had hem niet gezien...

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 06 Apr 2021 20:29
F M wrote: 06 Apr 2021 14:49 Die zin klopt dus niet helemaal. De gast heet Ryan, die een werknemer is bij Fortnine. Fortnine is een Canadese (moto)webwinkel, die ook aan motorjournalistiek doet via een youtubekanaal.
We hadden u verstaan zunne, Frans. Ge zit hier niet op Facebook :mrgreen:
Jamaar die zin klopt niet helemaal hoor, want eigenlijk kunt ge niet op Facebook zitten, en bij uitbreiding op geen enkele site. :lipsrsealed2:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Ik had hem niet gezien...

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 06 Apr 2021 20:46 en bij uitbreiding op geen enkele site. :lipsrsealed2:
gij vergeet dat ik in een datacenter gewerkt heb :lol:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ik had hem niet gezien...

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 06 Apr 2021 20:51
Muug wrote: 06 Apr 2021 20:46 en bij uitbreiding op geen enkele site. :lipsrsealed2:
gij vergeet dat ik in een datacenter gewerkt heb :lol:
Wel dan, dan zou je moeten beseffen dat je op hoogstens een deeltje van een site kan zitten. 8-)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Ik had hem niet gezien...

Post by F M »

duibhce Kaelann wrote: 06 Apr 2021 20:29
F M wrote: 06 Apr 2021 14:49 Die zin klopt dus niet helemaal. De gast heet Ryan, die een werknemer is bij Fortnine. Fortnine is een Canadese (moto)webwinkel, die ook aan motorjournalistiek doet via een youtubekanaal.
We hadden u verstaan zunne, Frans. Ge zit hier niet op Facebook :mrgreen:
Hoezo, je had me verstaan? Terwijl ik verkeerde info gaf? :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ik had hem niet gezien...

Post by Muug »

Wij zijn flexilinguïsten. :thumbsup:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Ik had hem niet gezien...

Post by Koeno »

F M wrote: 07 Apr 2021 08:27
Hoezo, je had me verstaan? Terwijl ik verkeerde info gaf? :dontknow:
Ach, der lopen er hier nog rond die enkel verkeerde info geven hoor :p
we kunnen daar al me om ;-)
tegenwoordig leest iedereen gewoon wat hij wilt lezen, da's gemakkelijker :peepwall:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ik had hem niet gezien...

Post by Muug »

Koeno wrote: 07 Apr 2021 19:58
F M wrote: 07 Apr 2021 08:27
Hoezo, je had me verstaan? Terwijl ik verkeerde info gaf? :dontknow:
tegenwoordig leest iedereen gewoon wat hij wilt lezen, da's gemakkelijker :peepwall:
:w00t:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Ik had hem niet gezien...

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 07 Apr 2021 20:46
Koeno wrote: 07 Apr 2021 19:58
tegenwoordig leest iedereen gewoon wat hij wilt lezen, da's gemakkelijker :peepwall:
:w00t:
Hoezoo ... :?: :krabje: : de verplichte-lectuur-dictatuur van de humaniora ligt inderdaad al een tijdje achter mij hoor ;) :mrgreen: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Ik had hem niet gezien...

Post by Stefke »

nog maar eens besloten om fors te vertragen en te stoppen op de rotonde. En heerlijk lang op de claxon te duwen. Ik zag de bui hangen, de auto kwam veel te vlot naar de rotonde gereden en ik zat verstopt achter de A-stijl, dat ging niet goed komen... Madam verschoot serieus en de kleine achterin werd netjes tussen de zetels naar voor gekatapulteerd... :roll:

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Ik had hem niet gezien...

Post by Blackbert »

Om dat leermoment af te ronden heb je ze een kalender kado gedaan met die moto-zien/kijken affiches? :twisted:

Met een andere, meer doorsnee motorrijder zou dat wel eens slechter kunnen aflopen ...
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply