Site met testresultaten van alle helmen!

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
Post Reply
TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Site met testresultaten van alle helmen!

Post by TRX »

Allez, dan mag ik blij zijn dat ik op Dijon gecrasht ben met mijn schone nieuwe XR1100 en niet met mijn ouwe XR1000 Image , den 1100 scoort iets beter dan de 1000 volgens die test.
Had eerste stint gereden met mijne 1000 met 'klaar' vizier (circuit lag verzopen door hoosbui net voor start) en dan 2e stint met 1100 met spiegelvizier.
Na highsider toch vrij hard neergekomen op zij-achterkant links maar nix van hoofdpijn gehad, heeft klap goed opgevangen Image .

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Site met testresultaten van alle helmen!

Post by laouen »

hmm, ik ga toch ne keer zo nen HJC passen denk ik. Da's een van de weinige integraalhelmen die geen ton weegt, double D sluiting heeft en blijkbaar uitstekend scoort in de crash tests...

ben wel verbaasd van de resultaten van die Shoei Image zelfs mijn oude rammelkast van een Airoh scoort nergens rood Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Site met testresultaten van alle helmen!

Post by F M »

Tja, het zijn soms wel ontnuchterende resultaten. Mijn peperdure Schuberth C3 heeft slechts 3 sterren. De oudere C2 heeft er dan weer 4.

De zeer goedkope Caberg Trip haalt 5 sterren !

Maar een zeer belangrijk aspect voor helmen is de pasvorm. Zo past de C3 mij perfect. De Caberg Trip had ik ook geprobeerd, omdat ik deze site al kende toen ik een neiuwe helm ging kopen. Maar die helm past me totaal niet. De C3 was toen nog niet getest, want een rating van 3 sterren vind ik toch maar wat minnetjes... Image

Ik troost me dan maar dat het toch beter is dan 1 ster, en dat ik de helm zo goed als nieuw tweedehands heb kunnen kopen.
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply