Endurofun opleiding

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Post by petervdc »

Ik volg op 11 aug dees opleiding : [url]
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Endurofun opleiding

Post by Muug »

Best sympathiek, de insteek van deze cursus. Het is eigenlijk een cursus "plantrekkerij". En de prijs is ook mooi democratisch. Image

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Endurofun opleiding

Post by petervdc »

Best sympathiek, de insteek van deze cursus. Het is eigenlijk een cursus "plantrekkerij". En de prijs is ook mooi democratisch. Image
Je hebt 3 keer gelijk Image
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Endurofun opleiding

Post by laouen »

Hmmm, klinkt wel heel interessant Image

maareuh, dat zijn wel heel veel topics om op 1 voormiddagje te overlopen Image volgens mij kan je daar met gemak een week over leuteren Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Endurofun opleiding

Post by Muug »

maareuh, dat zijn wel heel veel topics om op 1 voormiddagje te overlopen Image volgens mij kan je daar met gemak een week over leuteren Image
oezo veel topics, waarzo veel topics? Image

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Endurofun opleiding

Post by petervdc »

Hmmm, klinkt wel heel interessant Image

maareuh, dat zijn wel heel veel topics om op 1 voormiddagje te overlopen Image volgens mij kan je daar met gemak een week over leuteren Image
Yep, volgens mij ook.
Nu ja, tzal wat algemeen zijn denk ik, maar tlijkt me eigenlijk razend interessant.
Ik heb altijd veel te veel me op reis (ik rij ook alleen, dus ik heb plaats genoeg), maar toch, verfijnen kan altijd h?.

Kwil ooit es (vb met die gasten) op offroad reis.
Dus nog v??l te oefenen peis ik... Image

En ik moet maar es die Type 1 cursus boeken Image
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Endurofun opleiding

Post by laouen »

maareuh, dat zijn wel heel veel topics om op 1 voormiddagje te overlopen Image volgens mij kan je daar met gemak een week over leuteren Image
oezo veel topics, waarzo veel topics? Image
Ik bedoelde op dit:

We bespreken:
De juiste opbouw van bagage op de motor
Welke bagage nodig en welke overbodig
Welke kleding/bagage plaatsbesparend zijn en welke beter zijn dan andere
Cursus navigatie, plaats leren bepalen op kaart?
Basis EHBO, wat te doen bij kleine verwondingen
Uitleg over ongevallen scenario?s, en wat dan te doen
Cursus voeding , algemeen wat eten&drinken in ons lichaam teweeg brengt
Basis mekaniek over de motor, banden monteren, kleine reparaties,?
Wat te doen bij pech
Welke banden keuze
Terrein keuze, waar onze tent opzetten
Tips en tricks over tentjes,materiaal,kledij?
...

vooral die 3 puntjes onderaan verontrusten mij Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Endurofun opleiding

Post by Muug »

aja zo
jawel
dat klopt
er gaat niet veel tijd overschieten om te rijden
wat blijkbaar ook niet echt de bedoeling is precies

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Endurofun opleiding

Post by Blackbert »

Nu niet om de ambetanterik uit te hangen, maar 'k ga 't toch doen: Al die puntjes kunnen door iemand met enige ervaring schoon op papier of in een pdf gezet worden en uitgedeeld. Of je spendeert een avondje of 2 op 't net om 't uit te zoeken. 100?, en verplicht voor 2 groepen. Image Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Endurofun opleiding

Post by Blackbert »

gaan ze niks vertellen over spare parts en gereedschap? Image

omdat ik in mijne goeie ben:
synthetisch ondergoed en t-shirt, geen katoen. droogt rapper en was je mee onder de douche. fleeceke en broek uit de outdoorshop. duur maar licht, warm en klein op te bergen. compressiezakken zijn uw vrienden daarvoor. lichte, soepele, evt waterafstotende schoenen. om dezelfde reden.
handdoek ook uit die shop, niet duur. pet tegen de zon en de regen.
coolmax sokken. uw voetjes stinken zo niet en blijven droger.
tentje dat groot genoeg is voor u. er hoeven geen 3 madams bij te kunnen, je gaat toch te moe zijn. 't is ook rapper warm daarbinnen (klein, in een grote zijn die madams daar wel handig voor)
zelfopblazend matje. die uit de decathlon zijn goed genoeg, moet niet perse thermarest zijn. een breder modelleke voorkomt kou in de ledematen omdat uw armen ernaast liggen. kopkussen idem als je daar behoefte aan hebt.
slaapzak. kost wat wil je wat hebben, vraag maar aan de Mod. de mijne pakt eigenlijk niet klein genoeg in, maar 't is dan ook geen dons.
een koplamp, zoals een Petzl.
koken: setje potten die in elkaar passen, een brander op benzine, zoals in je moto. bestek. een opvouwemmer kan handig zijn, een grote mok ook, in metaal.
een paar noodmaaltijden (adventure meal of zoiets bij AS adv), nemmt geen plaats in en is best te vreten. oploskoffie. olie, peper en zout. ne camelbag voor water onderweg.
als ge echt de wildernis intrekt, zeker een 'footprint' voor onder je tentje, komen er geen gaatjes in de bodem.
pillekes tegen kak en kots, een pijnstiller en ontstekingsremmer, nagelknipper, ...

meer hebt ge echt niet echt nodig. de riemen waar je alles mee vastlegt zijn uw wasdraad, ...

voor de moto: binnenbanden in de juiste maat, alhouwel sommige alleen 21' meenemen. HD binnenbanden gemonteerd, gewone als spare mee.
bandenlichters. een BMW GS om uw achterband van de velg te duwen. potje ruitenreiniger (van de mama) als 'vet' om die band er weer op te krijgen. op alcoholbasis, droogt snel, minder kans dat de velg door de band draait.
kijk of je met het boordgereedschap alles los krijgt wat nodig is in 't veld. ik krijg er mijn wielen mee uit, en ook de koplamp en de carburateurs, ...
koppel bougies voor na 't zwemmen. klein potje loctite 243. de olijfolie uit uw keuken kan als koppelingsolie dienen. zorg voor een sleuteltje n?8 om die nippel te lossen. kettingvet, motorex offroad. achterste remblokken evt. tie-wraps in 't kort en in 't lang. Imageiserende tape. 2componentenmetaal voor dat gat in het koppelingsdeksel. een compressorke uit de brico zonder de behuizing, juiste stekker eraan. 7 bar met een voetpompje is hard werken. zorg voor vertrek dat alle bouten vaststaan, met loctite indien nodig (handleiding). paar extra spanriemen om uw koffers bijeen te houden na die totter. lader voor gsm en kodak, op 12V of op de zon.

ne rol wcpapier. Image
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Endurofun opleiding

Post by Tom Thumper »

Tja, 100 euro voor een kwalitatieve opleiding in een klein groepke zou inderdaad een democratische prijs zijn maar als het al verplicht is voor de deelnemers aan vijf reizen (Pyrenee?n staat vier keer op het programma) vind ik dat al een pak minder interessant. Daarnaast is er het volledig overladen programma maar daar wil ik het niet meer over hebben. Ik heb het een keer aangedurfd om Bart daar eens op te wijzen, sindsdien heb ik alle zonden van Israel over mij gekregen... Nee, ik ga dus mijn boekje niet meer opendoen over de manier waarop Endurofun werkt. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Endurofun opleiding

Post by Muug »

niet aantrekken Tom, chacun sa vie. Image

trouwens : Image Image Image ! Image

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Endurofun opleiding

Post by laouen »

zelfopblazend matje. die uit de decathlon zijn goed genoeg, moet niet perse thermarest zijn. een breder modelleke voorkomt kou in de ledematen omdat uw armen ernaast liggen.
Ik ga hier toch efkes tegenspreken. Koukleumen gelijk ik zijn beter af met een goed isolerend matje (thermarest heeft er nu die supercompact wegbergen) dan met een superwarme slaapzak.
kopkussen idem als je daar behoefte aan hebt.
Niet nodig! Een klein kussensloopje met daarin dat fleece truitje en je hebt een heerlijk kussen en weer wat plaats bespaard!
slaapzak. kost wat wil je wat hebben, vraag maar aan de Mod. de mijne pakt eigenlijk niet klein genoeg in, maar 't is dan ook geen dons.
Wat die slaapzak betreft: beter synthetisch dan dons. Dons is veel warmer op voorwaarde dat 'm droog blijft. Van zodra dat vochtig wordt, is het geen zak meer waard (letterlijk). En die nieuwe synthetische modellen zijn tegenwoordig ook al vrij compact. Ik heb mijn oog al op een paar modellekes laten vallen, maar tis nog efkes sparen vrees ik Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Endurofun opleiding

Post by petervdc »

gaan ze niks vertellen over spare parts en gereedschap? Image
BB, dat is toch ook maar door jaren ervaring dat ge zo'n dingen weet ?
Had ge dat allemaal op voorhand geweten, dan zouden uw eerste vakanties toch aangenamer verlopen zijn ? En een paar minder miskopen...
Fietskledij uit de Aldi is bv geen zak waard, je moet idd wat geld uitgeven (vb As Adv, of de Berghut, enz) om goei kwaliteit te hebben.

Dus, is dat zijn geld waard, tjah, ik denk van wel...

Natuurlijk is uw lijstje ook dankbaar meegenomen ! Image
Keep going

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Endurofun opleiding

Post by petervdc »

Tja, 100 euro voor een kwalitatieve opleiding in een klein groepke zou inderdaad een democratische prijs zijn
Kzal het weten te zeggen of het goed was Image
Keep going

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Endurofun opleiding

Post by frederikw »

Matjes: http://www.exped.com/exped/web/exped_ho ... enframeset . Nog nooit zoveel geld gegeven aan een matje, en toch nog nooit zo gelukkig geweest met een dure aankoop. Door de isolatie van die matjes kunt ge een maatje lichter van slaapzak meepakken (=less weight). Wel veel spijt gehad van de Decathlonmatjes (al was het 'maar' 20? dat die kosten.. weggesmeten geld)

Als ge er goesting voor hebt kunt ge inderdaad op de verschillende forums alle mogeiljke informatie vinden die ge nodig hebt. Of met mannen gelijk BB eens een avond op cafe gaan zitten Image Maar wat vooral van belang is, is de juiste 'mindset'. En uteindelijk krijgt die alleen maar door het echt te gaan doen. 't is maar als uw olleke pijn doet dat ge het belang van goed ondergoed leert erkennen. Image

Wij zijn zo eens voor h??l lang op reis vertrokken en hadden eigenlijk juist niets mee. De eerste paar weken hebben we gewoon onderweg dingen gekocht die we echt nodig hadden (kurkentrekker bijvoorbeeld), maar evengoed hebben we zo heel veel brol niet meegepakt die we toch nooit hadden gebruikt ('t is te zeggen... die zes petanqueballen hadden we beter niet meegepakt..)

User avatar
F M
Posts: 5046
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Endurofun opleiding

Post by F M »

('t is te zeggen... die zes petanqueballen hadden we beter niet meegepakt..)
Image
I am confused. Oh no, maybe not!

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Endurofun opleiding

Post by TRooPER »

LEATHERMAN ! met verschillende bitsets


zoiets leert ge idd door de jaren, en meestal begint ge met kleine dichtbij huis reizen, en dan iets verder en iets langer met meer bagage,
en dan terug minder bagage en iets efficienter.

tis elk beetje zijn smaak en goesting maar alle handige tips zijn welkom,
maar ik zou er ook geen 100 euro voor uitgeven.

genoeg fora om gratis info op te doen
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Endurofun opleiding

Post by laouen »

Matjes: http://www.exped.com/exped/web/exped_ho ... enframeset . Nog nooit zoveel geld gegeven aan een matje, en toch nog nooit zo gelukkig geweest met een dure aankoop.
juist ja Image dat eerste zeer zeker, dat tweede misschien... maar dan moet het toch al ne keer heel stevig vriezen denk ik Image

wij hebben daar ook es naar gekeken bij de Berghut en dat braafkes en heeeeeeeeeeel voorzichtig terug gelegd Image ge hebt duur en extreem duur en die Exped is duidelijk de Rolls Royce (of was het de Koenigsegg?) onder de slaapmatjes Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Endurofun opleiding

Post by frederikw »

Laouen, ga nog eens kijken en bekijk dan direct eens de synmat ipv de downmat. Ik denk dat ik die rond de 100? betaald heb (K2). Iets minder isolatie voor veel minder geld Image

Ma daar slaap ik dus ?cht goed op, iets wat mij nog niet gelukt was (zonder overdadig drank gebruik) op andere matjes. en 't is zo schattig opgerold in zijn klein zakske Image

Ik moe dringend commisie vragen bij exped Image

Post Reply