die enduro training van Frans Verhoeven
View My Video
Bij Frans thuis eerst koffie & koeken. Foto's bekeken van een fotoshoot in Roemeni?, waar hij gaat trainen in de bergen. Vanuit een helicopter en met een speciale actie camera genomen, die ze speciaal daarvoor huurden. Prachtig!!
Maar nu wij...8 mannen en 3 madammen ai ai je zag sommige mannen al denken : daar gaat ons tempo...
En inderdaad tempo dat was het, van in begin de gas erop
Zelden asfalt om eens op adem te komen, totaal 3,5 l camelbak verbruikt en bij tankstops meer geld uit gegeven aan drinken dan aan naft.
Afentoe (waar komt die vandaan?) kwam Frans achter je rijden, en bij volgende stop (aansluiting bij systeem D ) kreeg je uitleg wat je wel moest doen om vlotter dit of dat te rijden
De pauze 's die er in zaten, was om oefening / hindernissen te rijden.
De boom : (hoe gemakkelijk ziet dat er toch uit tot je zelf moet )
We hadden onderweg ook al "natuurlijke" soortgelijke hindernissen gehad, gelukkig stond Frans daar klaar om je op te vangen. 't voorwiel wou wel maar dat achterwiel werkte tegen
all?e hup :
ook Benedikte :
Van Vera heb ik geen foto, die vloog over de boom, nam ook de daar acher liggende boom stammen en schoot nog eens 30 meter verder de bos in, heftig!
Terug verder : gaaaaaas !!!
Tot het zeer mulle zand zwaar materiaal pfff
Om vervolgens naar de diepe sloot te rijden, ziet er op de foto niet zo diep en stijl uit, maar ik moest toch moeite doen om boven te geraken.
De achterste rijder Jac, die tijdens de rit moto's en madammen opraapt (maar we hebben zijne rug gespaard en de mannen moesten maar zelf recht geraken )
niet voor watjes..
Re: niet voor watjes..
Dan de middagstop (eindelijk )
ik was blijkbaar wreed moe, ik zit met mijn ogen toe
Na de middag terug zeer vlot vele bochten tussen bomen en in "knippen" (wasbord ? gewoon putten kort opelkaar) gereden, na enige uitleg ging dit beter, maar blijft moeilijk, je zit in een ritme, zo'n put of 3 dan komt er een langere put en hop je bent je ritme kwijt.
Een soort crossparcours in de bos : Jiiiihaaaa! dat was leuk, zulke kombochten, daar kon je niet uitvliegen
De dri ft bocht :
(beetje expressionistisch getrokken )
Ik ging die 1x rijden, om eens te proberen, maar 't ging langs om beter en heb blijven rondjes rijden.
Zelf Frans werd enthousiast dat ik vorderingen maakte
Hierna volgde nog een up tempo (hadden we eigenlijk al iets anders gereden ) door kronkelige bospaden, links de sloot, rechts de boom, kort je moto rond leggen was de boodschap
Als een kudde raasden we verder, tot Olaf daar stil voor z'n moto en naast een dikke boom lag
Slik, werd even zeer stil
Maar hij kwam bij, zal toch wel enkele minuten "weg" geweest zijn
Er lag net na een bocht een schuin liggende boom, daar is waarschijnlijk zijn moto omhoog gegaan en naar links gevallen en hij zelf i[color=#BF0040:3iw1y8mj]s [/color:3iw1y8mj]typfout[/size:3iw1y8mj]rechtdoor tegen een boom aan gevlogen, je zag duidelijk de geschonden schors om +-1m hoogte.
Hij had een nekbrace aan, gelukkig, ik weet niet hoe het zou verlopen zijn zonder
Van wat er voorgevallen was , wist hij niks meer.
Maar naar 't schijnt zouden ze Frans die op 't einde van een wegje wacht, nu niet willen laten wachten hebben en ze hem probeerden hem bij houden...
Maar eind goed al goed, verder is er niks ongelukkigs gebeurd, de madammen hebben hun rubber meer onderaan gehouden dan de mannen
Veel vertrouwen gekregen (boompjes das wel nog niet alles )
foto genomen door Frans, van 2 tomaatjes, de een al wat rijper dan de andere
sig nature
Re: niet voor watjes..
Die linkse rijder , da's Van Halen
en nu even serieus
Amai ni, Zappa, gij zot konijn! Ik begin bang van u te worden ...
en nu even serieus
Amai ni, Zappa, gij zot konijn! Ik begin bang van u te worden ...
Re: niet voor watjes..
en nu even serieus
Amai ni, Zappa, gij zot konijn! Ik begin bang van u te worden ...
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: niet voor watjes..
Sjieke dinges.
Nu kunnen we beginnen zeuren om ook eens een uitlegske te krijgen.
Nu kunnen we beginnen zeuren om ook eens een uitlegske te krijgen.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: niet voor watjes..
Ik weet dat je ondertussen een andere moto hebt dan de klx maar wat heb je dan juist?
Re: niet voor watjes..
Ik weet dat je ondertussen een andere moto hebt dan de klx maar wat heb je dan juist?
Husaberg FE 390
sig nature
- duibhce Kaelann
- Posts: 2910
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Chapel-of-the-Well
- Contact:
Re: niet voor watjes..
the last of its kind
vanaf volgend jaar wordt het gewoon een KTM met andere kleurkes.
vanaf volgend jaar wordt het gewoon een KTM met andere kleurkes.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: niet voor watjes..
En in 2014 sitten die 70? blokken in .....KTM 't zal "lenen" zijn zekerthe last of its kind
vanaf volgend jaar wordt het gewoon een KTM met andere kleurkes.
sig nature
Re: niet voor watjes..
nog efkes en we zien ons eigenste zappa den dakar meebollen
"...the path is the destination"
Re: niet voor watjes..
Husaberg... Weet dat het nu onderdeel is van KTM maar daar houdt het ook mee op. Buiten crosser bouwen ze toch niets anders toch?
Misschien een hillclimbing specialist
Misschien een hillclimbing specialist
Re: niet voor watjes..
Crosser, enduro, supermoto. voor de boomknuffelaars allemaal 't zelfde, maar die willen alleen maar zeuren.
grease up your baby for a ball on the hill