bon, ten dus. Af en toe probeer ik eens een discreet tje te placeren met mijn Sonja. Wat doe ik, ik stuur in en als mijne neus in de juiste richting staat, sleur ik eens aan de gas en duw met mijn edele voetjes op de steun die langs de binnenkant van den bocht zit. Soms lukt da een beetje, soms lijkt het alsof het niet goed komt. Dus mijn vraag: wat is de theorie om te ten.
ps: tis voor op niet verharde wegen. Op asfalt/beton durf ik daar nog niet eens aan denken.
driftkikker
Re: driftkikker
De snelheid waarmee je de bocht ingaat? ? ?
Daar in N frankrijk, met husa, goed veel gas (in 6de) op een gravelbaantje, dat rechtdoor over een heuvel gng...dacht ik maar 't draaide niet zichtbaar achter een struik naar links remmen had geen zin in die kiezels smijten verdomme , mijne hartslag boven de 7d toeren en 't achterwiel van husa stak me bijna rechts voorbij, maar ben d'r goed doorgekomen, das de eerste keer dat ik zo gedrift heb
Daar in N frankrijk, met husa, goed veel gas (in 6de) op een gravelbaantje, dat rechtdoor over een heuvel gng...dacht ik maar 't draaide niet zichtbaar achter een struik naar links remmen had geen zin in die kiezels smijten verdomme , mijne hartslag boven de 7d toeren en 't achterwiel van husa stak me bijna rechts voorbij, maar ben d'r goed doorgekomen, das de eerste keer dat ik zo gedrift heb
sig nature
Re: driftkikker
neen,
nu beweer je dat je oerend hard moet gaan om te driften, terwijl je als je het een beetje beheerst, quasi ter plekke kan doen. Timpo kan dat bvb.
gasdosering is het sleutelwoord , en oefenen (maal tienduizend).
Als de neus in de goeie richting wijst, en de kont van de moto nog niet (maar wel bijna), dan kan je eens ferm maar gecontroleerd gas geven. Je kan dit zelfs stapvoets oefenen. De moto inkantelen hoeft niet echt, kan zelfs gevaarlijk zijn als je hem te ver inkantelt en per ongeluk te wild drift want dan schiet de achterkant wild en ongecontroleerd weg. Ik zou dus durven zeggen : vergeet het inkantelen. Leer eerst wennen aan het spinnend zijdelings wegschuiven van het achterwiel.
Ook : kijktechniek : blijven kijken waar je naar toe wilt.
ook : stuurtechniek : blijven sturen in de richting waar je naar toe wilt. Je zal merken dat je bij het driften ongewild veel te zwaar gaat tegensturen en daardoor wegstuurt van de richting waarin je wilt gaan.
Verder : de gashendel niet plots couperen want als de achterband dan te plots grippeert wordt ej er misschien af geslingerd. Dus het gashendel gecontroleerd toedraaien.
nu beweer je dat je oerend hard moet gaan om te driften, terwijl je als je het een beetje beheerst, quasi ter plekke kan doen. Timpo kan dat bvb.
gasdosering is het sleutelwoord , en oefenen (maal tienduizend).
Als de neus in de goeie richting wijst, en de kont van de moto nog niet (maar wel bijna), dan kan je eens ferm maar gecontroleerd gas geven. Je kan dit zelfs stapvoets oefenen. De moto inkantelen hoeft niet echt, kan zelfs gevaarlijk zijn als je hem te ver inkantelt en per ongeluk te wild drift want dan schiet de achterkant wild en ongecontroleerd weg. Ik zou dus durven zeggen : vergeet het inkantelen. Leer eerst wennen aan het spinnend zijdelings wegschuiven van het achterwiel.
Ook : kijktechniek : blijven kijken waar je naar toe wilt.
ook : stuurtechniek : blijven sturen in de richting waar je naar toe wilt. Je zal merken dat je bij het driften ongewild veel te zwaar gaat tegensturen en daardoor wegstuurt van de richting waarin je wilt gaan.
Verder : de gashendel niet plots couperen want als de achterband dan te plots grippeert wordt ej er misschien af geslingerd. Dus het gashendel gecontroleerd toedraaien.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: driftkikker
En dat is waarom ze mij altijd gezegd hebben dat je wat meer gewicht op het [i:2y81cn81]buitenste[/i:2y81cn81] stepje moet zetten bij het driften in een bocht,De moto inkantelen hoeft niet echt, kan zelfs gevaarlijk zijn als je hem te ver inkantelt en per ongeluk te wild drift want dan schiet de achterkant wild en ongecontroleerd weg. Ik zou dus durven zeggen : vergeet het inkantelen.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: driftkikker
uw gewicht naar voor verplaatsen kan ook helpen.
toen de Transalp er nog uitzag als een Transalp zo ne keer een offroadinitiatie gevolgd bij CMB Tongeren. eerste oefening: kijken, insturen, achterrem dicht. daarna: kijken, insturen, gas geven. en ja hoor je kan een Varadero een 180? laten draaien als je er wat hevig tegenaan gaat.
'k zou er ook weer op moeten oefenen, maar de gravelparking hier aan de bib is
a) nooit leeg
b) in de achtertuin van 't flikkenkot
toen de Transalp er nog uitzag als een Transalp zo ne keer een offroadinitiatie gevolgd bij CMB Tongeren. eerste oefening: kijken, insturen, achterrem dicht. daarna: kijken, insturen, gas geven. en ja hoor je kan een Varadero een 180? laten draaien als je er wat hevig tegenaan gaat.
'k zou er ook weer op moeten oefenen, maar de gravelparking hier aan de bib is
a) nooit leeg
b) in de achtertuin van 't flikkenkot
grease up your baby for a ball on the hill
Re: driftkikker
Zo kunt ge'm schoon onderuit stampen...en duw met mijn edele voetjes op de steun die langs de binnenkant van den bocht zit.
Zo kunt ge'm veel beter onder controle houden...En dat is waarom ze mij altijd gezegd hebben dat je wat meer gewicht op het [i:2lt2280l]buitenste[/i:2lt2280l] stepje moet zetten bij het driften in een bocht,
Nil volentibus arduum
Re: driftkikker
leren driften met een lichtere enduro ?
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today