Zijt content dat ge dat niet kunt zien...
waarom steken supermoto bestuurders benen uit in de bochten?
Re: waarom steken supermoto bestuurders benen uit in de boch
Nil volentibus arduum
Re: waarom steken supermoto bestuurders benen uit in de boch
Zijt content dat ge dat niet kunt zien...
Re: waarom steken supermoto bestuurders benen uit in de boch
Tja, 't is te zien wat je een laptimer noemt ?. Ik had gewoon een grote digitale klok van mijn pa 'gesjoept' en in mijn tanktas gestoken.
Knie leggen was hier idd niet van toepassing wegens regelmatige vooraf opgegeven rondetijden die moesten gevolgd worden. Wat ik trouwens een zeer oneerlijk onderdeel vond, want met ne laptimer is daar niet veel moeilijk aan. Ze hadden die dingen daar gewoon moeten verbieden, hoe kunt ge nu bewijzen dat ge regelmatig kunt rijden met zo'n ding ? Er waren er die voluit gingen en dan op de rechte lijn gingen surplacen terwijl ze op hunnen timer aan't kijken waren...wat een klucht . Er waren er trouwens redelijk veel die die tijd te laag gezet hadden en zich dan serieus verslikten...Edoch dit geheel terzijde .
Ik had mijn tijd op 2m10 gezet en gezorgd dat ik mijn eerste ronde op een 'rond' getal passeerde.
En ja, ik was zo ene die vol uit ging en dan na de laatste chicane een seconde of 10 op het gemak reed. Waarom ? Heel simpel... Voor ne keer dat ik met mijn adventure op circuit kon wou ik hard rijden en me amuseren, 'traag' rijden op circuit interesseert mij niet (tenzij ik iemand aan het voorrijden ben).
Kan ik dan niet constant rijden? Mmmmm, heb ooit een uur aan een stuk constant 1.50 en 1.51 gereden op Zolder, is dat constant genoeg ?
Jaar der op was ik trouwens 2e op die proef met dezelfde klok die helaas platte batterij had , gelukkig had ik 2 rondes kunnen rijden met klok, in de 3e ronde viel em uit, dan maar op het gevoel gereden en blijkbaar goed gereden .
Ivm het constant rijden.... ik doe nog al veel rittensport en dat heb je daar ook. Je hebt de gewone TK's, moet je op tijd afklokken om pakweg 36km/h te halen, betekent dat je snel kan rijden, je stopt voor het gele bord en rijdt dan in de juiste lopende minuut binnen. Je hebt dan echter ook de RT's waar je vanaf een aantal km na de start op elke willekeurige plaats geklokt wordt (ze staan meestal goed verborgen), das pas een uitdaging, je weg zoeken, afstand in de gaten en gemiddelde berekenen. Soms is een gps toegelaten, dan is het zolang je geen fouten maakt redelijk simpel, gewoon kijken naar je gemiddelde, maak je een fout, tja, dan klopt je gemiddelde natuurlijk niet meer. Andere wedstrijd, zoals die van komende zaterdag zijn gps-en simpelweg verboden, dus daar is het met de rekenmachine en/of tabellen... Das andere koek dan op een circuit wat rondjes draaien zunne.
Re: waarom steken supermoto bestuurders benen uit in de boch
Ik was het nog bijna vergeten dat er bewijzen van zijn:
[youtube:9pv1eum4]http://www.youtube.com/watch?v=nGjtW0DUz2U[/youtube:9pv1eum4]
Kon me toch ook niet laten doen door diene superduke, die had ook 2.10 opgegeven en was ong. 1 ? 2 sec voor mij over de lijn gereden bij de start, ideale speelkameraad, mijn 'mindere' moto (qua banden en remmen dan wel) kon ik compenseren door de toch wel vrij goeie kennis van het circuit . Was ??n van de plezantere sessies dat ik ooit reed op Zolder .
Re: waarom steken supermoto bestuurders benen uit in de boch
zodat eea makkelijker kan ontsnappen....maar ik steek soms wel eens uit reflex mijn binnenste voet uit. ....... als ik in mijn broek doe