inkantelen in rechtse haarspeldbochten
inkantelen in rechtse haarspeldbochten
bovenstaande lukt bij mij niet zo goed geen idee waarom niet maar rechter haarspeldbochten worden recht en stapvoets genomen terwijl linker haarspeldbochten dan wel weer vlot gaan, zal wel iets te maken hebben met de straal van de bocht maar enfin, als ik voorrij ist altijd opstopping achter me bij een rechter knik
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN
inkantelen in rechtse haarspeldbochten
Bergop of bergaf maakt geen verschil?
inkantelen in rechtse haarspeldbochten
Vanachter rijden dan.
De draaicirkel naar rechts is inderdaad kleiner. Ten tweede is mogelijk je linkeroog dominant, waardoor je gemakkelijker links achterom kijkt en dus ook beter links een haarspeldbocht neemt. En ten derde hebben velen ook nog eens een kant waar alles vloeiender gaat.
Dat kan je maar verbeteren door eraan te werken. Cursusje meepikken en veel oefenen.
De draaicirkel naar rechts is inderdaad kleiner. Ten tweede is mogelijk je linkeroog dominant, waardoor je gemakkelijker links achterom kijkt en dus ook beter links een haarspeldbocht neemt. En ten derde hebben velen ook nog eens een kant waar alles vloeiender gaat.
Dat kan je maar verbeteren door eraan te werken. Cursusje meepikken en veel oefenen.
I am confused. Oh no, maybe not!
inkantelen in rechtse haarspeldbochten
Euh, waarom ?F M wrote:De draaicirkel naar rechts is inderdaad kleiner
Keep going
inkantelen in rechtse haarspeldbochten
Ik doe veel liever rechtse bochten dan linkse
Tenzij mee de enduro, een linkse kombocht
gaat vlotter links, been naast de wiel, en tegen de schuine opstaande rand...hupla
en hier gaat rechts dan stugger ?
Tenzij mee de enduro, een linkse kombocht
gaat vlotter links, been naast de wiel, en tegen de schuine opstaande rand...hupla
en hier gaat rechts dan stugger ?
sig nature
inkantelen in rechtse haarspeldbochten
dat is omdat uwe cardan links hangt, bij de oude GS met cardan rechts hebt ge dat probleem niet...
inkantelen in rechtse haarspeldbochten
Omdat wij rechts rijden, tiens !petervdc wrote:Euh, waarom ?F M wrote:De draaicirkel naar rechts is inderdaad kleiner
I am confused. Oh no, maybe not!
inkantelen in rechtse haarspeldbochten
FM, ge kent duidelijk de theorie van het dominante oog maar ge hebt 'm juist omgekeerd - en dus foutief - in uw hoofd zitten.F M wrote:De draaicirkel naar rechts is inderdaad kleiner. Ten tweede is mogelijk je linkeroog dominant, waardoor je gemakkelijker links achterom kijkt en dus ook beter links een haarspeldbocht neemt. En ten derde hebben velen ook nog eens een kant waar alles vloeiender gaat.Dat kan je maar verbeteren door eraan te werken. Cursusje meepikken en veel oefenen.
Het is nl zo dat uw moeilijkste keerkant aan de kant van uw dominante oog zit ! En dus niet omgekeerd. Ik verklaar het efkes : als uw linkeroog dominant is, dan wil dat eigenlijk zeggen dat uw hersens alle info willen verzamelen met dat linkeroog. Kijk je naar rechts dan zit je neusbrug in de weg en je hersens gaan je hoofd automatisch harder in de goeie richting keren. Daardoor gebruik je automatisch beide ogen heel erg goed : het rechteroog heeft sowieso veel zicht want naar rechts zit er sowieso niks in de weg, en het linkeroog ook. Resultaat : je rechterbochten kan je ultrakort keren.
Maar bij Zwiep kan het zijn dat het rechteroog dominant is. In dat geval gaat zijn hoofd de moeite niet doen om hard over zijn rechterschouder te kijken want dat rechteroog heeft sowieso een zeer goed zicht op de weg. Het moet gewoon efkes naar rechts draaien in de oogkas. En ja, en als de chauffeur zijn hoofd niet goed verdraait, dan lukt het keren ook veel minder goed.
Verder zijn rechterhaarspeldbochten inderdaad een pak korter dan de linkse, want we rijden op de rechterhelft van de rijbaan.
Truk met de duif om kort keren rustig en stabiel uit te voeren, en al zeker bergaf : gebruik de achterrem licht slepend om de moto te stabiliseren. En laat de koppeling wat doorslippen en hou het gas er wat op zodat je ten allentijde over voldoende en vloeiende traktie beschikt en regel die traktie door met je koppeling te spelen.
inkantelen in rechtse haarspeldbochten
Awel, bedankt voor de uitleg. Ik dacht altijd dat het met links- of rechtshandig te maken had... :stomstom:
Today is the tomorrow you were promised yesterday.
inkantelen in rechtse haarspeldbochten
linkeroog is meesteroog of dominant
linkerbochten liggen mij beter
maar ik ben dan ook nen averechtse
linkerbochten liggen mij beter
maar ik ben dan ook nen averechtse
jommo... nagommenegank...
inkantelen in rechtse haarspeldbochten
Mja bij mij is het hetzelfde moet ik vaststellen. Linkeroog is dominant en links gaat me het beste af. Lijkt wel te kloppen met mijn theorie over rechtshandig zijn, maar dan zou voor de meeste mensen links het gemakkelijkst zijn? Dus tot daar mijn theoriesusse wrote:linkeroog is meesteroog of dominant
linkerbochten liggen mij beter
maar ik ben dan ook nen averechtse
Today is the tomorrow you were promised yesterday.
inkantelen in rechtse haarspeldbochten
linkse bochten = :confused2: tenzij offroad, en ik ben rechts handig, maar ook een vrouw, dat kan er ook mee te maken hebben :grotegrijnsTimS wrote:Mja bij mij is het hetzelfde moet ik vaststellen. Linkeroog is dominant en links gaat me het beste af. Lijkt wel te kloppen met mijn theorie over rechtshandig zijn, maar dan zou voor de meeste mensen links het gemakkelijkst zijn? Dus tot daar mijn theoriesusse wrote:linkeroog is meesteroog of dominant
linkerbochten liggen mij beter
maar ik ben dan ook nen averechtse
sig nature
inkantelen in rechtse haarspeldbochten
let wel : er is ook nog de kwestie dat wij vanaf onze peutertijd leren om links te keren. Wij doen dat dus al ettelijke jaren: eerst met driewielers, dan met minifietskes dan gewone fietsen dan brommers, moto's, auto's, bussen, whatever.... logisch dan ook dat links voor ons beter gaat. In Engeland zal dat net het omgekeerde zijn.
inkantelen in rechtse haarspeldbochten
leren links keren als ik klein was
wasmadavuziever
wasmadavuziever
jommo... nagommenegank...
inkantelen in rechtse haarspeldbochten
Inderdaad. De susse is nooit klein geweest !
I am confused. Oh no, maybe not!
inkantelen in rechtse haarspeldbochten
Ik dacht ooit ook eens de uitleg te hebben gekregen dat mensen het aangenamer te vinden om een bocht te nemen waarbij hun dominante hand het verste van hen is. Dus bocht naar links -> meer vertrouwen voor rechtshandigen. Dit voornamelijk omdat bij een bocht naar rechts, dan de links hand eigenlijk het meeste controleert (wat rechtshandigen dan weer minder vertrouwen geeft).
Enfin, het is een uitleg zoals een ander he
Enfin, het is een uitleg zoals een ander he
Today is the tomorrow you were promised yesterday.
inkantelen in rechtse haarspeldbochten
TimS wrote:Dit voornamelijk omdat bij een bocht naar rechts, dan de links hand eigenlijk het meeste controleert
Wat zegt het concept 'tegensturen' je ?
I am confused. Oh no, maybe not!
inkantelen in rechtse haarspeldbochten
@muug
daar zeg je wat, omkeren over straat, of op een parking wordt onbewust linksomgedaan
daar zeg je wat, omkeren over straat, of op een parking wordt onbewust linksomgedaan
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN
inkantelen in rechtse haarspeldbochten
Ja begrijp je reactie en tegensturen is inderdaad iets wat dit tegenspreekt. Maar hier heeft Zwiep het voornamelijk (of toch zo lijkt het) over tragere en scherpe bochten. Voor het uitvoeren van manoeuvres zoals draaien in de straat of 8-jes maken werd me verteld dat mensen dat comfortabeler vinden met hun dominante hand ver van zich af ipv omgekeerd. Reden zou zijn dat je stuur een wel erg grote hoek maakt en dat ??n hand dan vrij ver van het lichaam is (wat het gevoel van minder controle zou geven).F M wrote:
Wat zegt het concept 'tegensturen' je ?
Het klonk me toen allemaal plausibel al vind ik het "oog-verhaal" ook wel zeer plausibel
Today is the tomorrow you were promised yesterday.
inkantelen in rechtse haarspeldbochten
bwof, 't is niet echt onbewust, 't is gewoon een maatschappelijk gegeven. We rijden rechts, we lopen rechts, we fietsen rechts... dus we keren altijd naar links. Is gewoon een niet te onderschatten factor.zwiep wrote:@muug
daar zeg je wat, omkeren over straat, of op een parking wordt onbewust linksomgedaan