inkantelen in rechtse haarspeldbochten

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

inkantelen in rechtse haarspeldbochten

Post by F M »

Muug wrote:Maar in van die ouwe geknepen speldbochten die eigenlijk meer een spitse punt dan bocht zijn, en het hoogteverschil aan de binnenbocht meer dan ne gezonde meter kan bedragen
Typevoorbeeld: de Stelvio aan de oostelijke zijde. In de rechterbochten was er geen sprake van tegenstuur. Enkel rechtop blijven.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

inkantelen in rechtse haarspeldbochten

Post by Stefke »

Muug wrote: Stef, ivm dat tegensturen : 't is allemaal te zien hoe rap ge door die bocht gaat. En dat zal sterk afhangen van de scherpte van die bocht. Van die haarspeldbochten die zo breed zijn dat twee autobussen elkaar kunnen kruisen kunt ge natuurlijk aan relatief hoge snelheid nemen en dan gaat dat tegensturen en het daaruit voortvloeiende omkantelende effect van het voorwiel zeker zijn nut hebben. Maar in van die ouwe geknepen speldbochten die eigenlijk meer een spitse punt dan bocht zijn, en het hoogteverschil aan de binnenbocht meer dan ne gezonde meter kan bedragen, daar gaat ge zo traag aan 't rijden zijn dat er niet al teveel gyroscopische effect meer zal overschieten....en van het zuivere tegensturen zal op dat moment ook niet al te veel sprake meer zijn. Z?ker niet op het allertraagste punt. :wink:
awel ja, ik schreef toch: "in een zeer krappe rechtse heb je doorgaans minder snelheid (zeker bergop), dus minder duwen, dus kan je dus ook iets minder diep inkantelen toch?" :oogrollen:

En om een of ander duistere reden heb ik ongelofelijk veel goesting om nog eens een paar ferme bergpassen te doen... :roll:

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

inkantelen in rechtse haarspeldbochten

Post by vet on wheels »

Ik heb altijd goesting om bergpassen te doen..... :wink: :P

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

inkantelen in rechtse haarspeldbochten

Post by F M »

Stefke wrote: En om een of ander duistere reden heb ik ongelofelijk veel goesting om nog eens een paar ferme bergpassen te doen... :roll:
Zwijg verdomme ! :devil: :furious3: :kwijl:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

inkantelen in rechtse haarspeldbochten

Post by Muug »

Stefke wrote: awel ja, ik schreef toch: "in een zeer krappe rechtse heb je doorgaans minder snelheid (zeker bergop), dus minder duwen, dus kan je dus ook iets minder diep inkantelen toch?" :oogrollen:

En om een of ander duistere reden heb ik ongelofelijk veel goesting om nog eens een paar ferme bergpassen te doen... :roll:
Allez dan , 't is goe :oogrollen:

Zeg mij wanneer ge vertrekt : ik ga mee. :ricky:

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

inkantelen in rechtse haarspeldbochten

Post by laouen »

Muug wrote: Zeg mij wanneer ge vertrekt : ik ga mee. :ricky:
ik ook :S
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

inkantelen in rechtse haarspeldbochten

Post by bompa »

Ja als het echt zou moeten :whistling: ik kan elke dag of heel de week weg naar ergens of naar nergens :mrgreen:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

inkantelen in rechtse haarspeldbochten

Post by Davy78 »

Ge zijt niet alleen zwiep :) Ik neem mijn bochten daar meestal ook wijder dan ik wil, en moet mijn best doen om niet op het ander rijvak te komen. Is bij mij wel enkel bij bochten naar beneden, naar boven heb ik dat eigenlijk helemaal niet.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

inkantelen in rechtse haarspeldbochten

Post by Muug »

Davy78 wrote:Ge zijt niet alleen zwiep :) Ik neem mijn bochten daar meestal ook wijder dan ik wil, en moet mijn best doen om niet op het ander rijvak te komen. Is bij mij wel enkel bij bochten naar beneden, naar boven heb ik dat eigenlijk helemaal niet.
Achterrem gebruiken om uw daalsnelheid te controleren.
Echt heel hard over uw schouder kijken, draai uw bovenlichaam maar goed in de richting waarin ge wilt rijden!

Post Reply