Page 4 of 5

Kijken! En inschatten!

Posted: 11 Jun 2015 10:16
by petervdc
Koeno wrote:Even advocaat van de duivel spelen:
hij geeft zelf toe dat het geen "noodstoppen" waren, maar wel meer een actie om de persoon in fout aan te tonen dat het gevaarlijk kon zijn...

Of dit effecient of dom is, daar spreek ik mij niet verder over uit.
Ik wel, tis DOM.
Vroeg of laat rijdt er ene tegen hem omdat hij pers? de ganse wereld wil leren hoe je w?l go?d moet rijden.
Djees... :kots: :kots: :kots:

Kijken! En inschatten!

Posted: 11 Jun 2015 17:48
by Koeno
nu gaan der ier een paar lachen,
maar kheb vandaag voor het eerst sinds zeer lange tijd... nog is nen echte noodstop mogen maken...
schurende voorband was het gevolg....

wagen die de rotonde opreed had mij niet zien komen...
en de second dat hij mij wel ziet, stampt hij hard op de rem, waardoor hij plak voor mijne neus stilstaat...

stond wel op tijd stil, maar twas met een zeer klein hartje...
en nog net geen remspoor (in de broek).

Kijken! En inschatten!

Posted: 11 Jun 2015 18:01
by petervdc
Koeno wrote:stond wel op tijd stil, maar twas met een zeer klein hartje...
en nog net geen remspoor (in de broek).
Knap !
Met of zonder abs ? Welke moto ?
Geen tijd om te peinzen dus...

Kijken! En inschatten!

Posted: 11 Jun 2015 18:27
by Koeno
petervdc wrote:
Koeno wrote:stond wel op tijd stil, maar twas met een zeer klein hartje...
en nog net geen remspoor (in de broek).
Knap !
Met of zonder abs ? Welke moto ?
Geen tijd om te peinzen dus...
zonder abs, vfr 800 (tis dus natuurlijk gedeen duuzend he)...
kweet ni of ik veel nagedacht he...

njah, voordeel van een rotonde, zo rap rijde der ni op, het nadeel is dat een rotonde meestal nen bocht is :p

Kijken! En inschatten!

Posted: 11 Jun 2015 22:11
by zappa
Je had de chance aan uwen kant :thumbsup: Waarschijnlijk even koud en warm gekregen?

Mijn eerste serieuze noodstop, zal ik niet zomaar vergeten, zal in 2011 geweest zijn met de SMT zonder abs voor een GLS kamionette die van stilstand rechts van het baantje ineens een u-bocht maakte.

Remmen ontwijken, ik heb alles tegelijk gedaan :shock: denk ik?

Links naast het baantje ligt een dikke beek, die hadden ze een dag ervoor "gekuist" met een kraan, de linker kant van het baantje lag vol modder en gras en klei hoopjes. Daarop dan alles dicht :sterrekes:

recht gebleven en stil met m'n voorwiel op 2cm van dat groot wit vlak :yikes:

't enige spoor dat er toen getrokken is, was een waterval aan scheldwoorden, door mijn helm tot in zijn kamionette goed hoorbaar :furious3: puur van ontlading :confused2:


Mijn andere memorabele noodstop, ging op nat wegdek op noppenbanden in eens over in mijn eerste schuiver... ook eentje die ik niet vlug meer ga vergeten :mottig:

Kijken! En inschatten!

Posted: 11 Jun 2015 22:13
by pingu
Koeno wrote:nu gaan der ier een paar lachen,
maar kheb vandaag voor het eerst sinds zeer lange tijd... nog is nen echte noodstop mogen maken...
schurende voorband was het gevolg....

wagen die de rotonde opreed had mij niet zien komen...
en de second dat hij mij wel ziet, stampt hij hard op de rem, waardoor hij plak voor mijne neus stilstaat...

stond wel op tijd stil, maar twas met een zeer klein hartje...
en nog net geen remspoor (in de broek).
Gij zijt er ongeschonden uitgekomen.
Uwe moto is er ongeschonden uitgekomen.
Nothing else matters.
Hoewel, is het zonder "remspoor" wel echt een noodstop? :evil:

Kijken! En inschatten!

Posted: 11 Jun 2015 22:36
by the riding man
pingu wrote: Hoewel, is het zonder "remspoor" wel echt een noodstop? :evil:
De ultieme controle :mrgreen:

Kijken! En inschatten!

Posted: 11 Jun 2015 23:48
by Harald
Dus:
:pijlr: Noodstop is een paniek reactie ten gevolge van een snel opduikend gevaar dat niet tijdig opgemerkt werd.
:pijlr: Gecontroleerde korte remactie is geen reactie maar een ACTIE die op voorand gekend is (ook al is die maar enkele seconden opvoorhand gekend)

Ik heb zondag de 2 de gedaan met de fiets ?n toch in de graskant beland.
Had ik tijdig gestopt en meneer de gepensioneerde op mij laten rijden omdat hij naar zijn voorband van zijn fiets aan't kijken was dat op de verkeerde kant van het fietspad reed, dat was dit een gewone remactie.
Neen, ik was zo koppig op te bellen, te roepen en uiteinderlijk van 31km/h naar nul met een geblokeerd voorwiel naast hem de graskant in. :mad:
Euh ik stond nog wel recht, algoe want de beek was niet droog :lol:
Dit laatste was dus "een gecontroleerde korte remactie" die al bij al goed is afgelopen. Niemand gevallen, mijn keel wat zeer van 't roepen, wat onbalans in mijn tubes (maar och, ik rijd daar toch geen 200km/h mee :mrgreen: ) en wat gras her en der tussen frame en schoenen.

Kijken! En inschatten!

Posted: 12 Jun 2015 09:05
by Nickel
the riding man wrote:
De ultieme controle :mrgreen:
LOL

Kijken! En inschatten!

Posted: 09 Aug 2015 02:07
by Bas
Koeno wrote:
petervdc wrote:
Koeno wrote:stond wel op tijd stil, maar twas met een zeer klein hartje...
en nog net geen remspoor (in de broek).
Knap !
Met of zonder abs ? Welke moto ?
Geen tijd om te peinzen dus...
zonder abs, vfr 800 (tis dus natuurlijk gedeen duuzend he)...
kweet ni of ik veel nagedacht he...

njah, voordeel van een rotonde, zo rap rijde der ni op, het nadeel is dat een rotonde meestal nen bocht is :p
De VFR800 heeft een gecombineerd remsysteem tussen voor en achter en remt belachelijk goed.
Al knijp je enkel voor in, achter komt mee en het ding gaat er vol op.
Persoonlijk vind ik de VFR800Fi een van de best remmende motoren bij een noodstop.

Kijken! En inschatten!

Posted: 09 Aug 2015 11:57
by Koeno
Bas wrote:
Koeno wrote:
petervdc wrote:
Knap !
Met of zonder abs ? Welke moto ?
Geen tijd om te peinzen dus...
zonder abs, vfr 800 (tis dus natuurlijk gedeen duuzend he)...
kweet ni of ik veel nagedacht he...

njah, voordeel van een rotonde, zo rap rijde der ni op, het nadeel is dat een rotonde meestal nen bocht is :p
De VFR800 heeft een gecombineerd remsysteem tussen voor en achter en remt belachelijk goed.
Al knijp je enkel voor in, achter komt mee en het ding gaat er vol op.
Persoonlijk vind ik de VFR800Fi een van de best remmende motoren bij een noodstop.
Amai, sjans dat ge mij dat komt uitleggen...
Dat wist ik niet...
BEDANKT, YOU THE BEST.

Sebiet gaat ge mij nog vertellen dat het nen V4 motor is?
Met een tandwiel aangedreven nokkenas?
en dat het eigenlijk geen 800cc is?

Kweet niet hoe het met u zit, maar als ik ne motor koop wil ik eerst de technische details wel weten :)
Ook als ge 2de hands of in vfr-geval derde hands koopt hebt ge kans dat de vorige eigenaar de gecombineerde toestanden verwijderd heeft...
Is dan meestal een teken aan de wand dat de vfr voor circuit gebruikt werd, omdat ze dat daar liever niet hebben...

als ge voor in knijpt gaat achter niet volledig mee. zelfde als ge de achterste rem gebruikt, dan gaat de voorste niet plots 100% remmen..

maar nogmaals bedankt.
Oh en sorry als dit antwoord gefrustreerd overkomt, maar 't is gewoon zo :p

Kijken! En inschatten!

Posted: 09 Aug 2015 20:21
by F M
Oei, elektronische remhulp. Moet je niet zelf juist kunnen doseren tussen voor-en achterrem? Voor als je ooit een rijexamen in de sneeuw zou moeten doen ?

Kijken! En inschatten!

Posted: 10 Aug 2015 09:30
by petervdc
F M wrote:Oei, elektronische remhulp. Moet je niet zelf juist kunnen doseren tussen voor-en achterrem? Voor als je ooit een rijexamen in de sneeuw zou moeten doen ?
Ja, pas op h?, met een duust...

Kijken! En inschatten!

Posted: 27 Aug 2015 12:08
by Stefke
kijken, inschatten... en vooral niks doen...

https://www.youtube.com/watch?v=C1aSvoIpVss

Kijken! En inschatten!

Posted: 27 Aug 2015 13:42
by petervdc
Stefke wrote:kijken, inschatten... en vooral niks doen...
Was die een geflashte moto ? Dan is het normaal h? dat je niks doet, want dat lukt niet. Hmm, of was het andersom...
En ook niet als je een gratis rijbewijs hebt, want dan heb je de skills niet daarvoor.
:pom:

Kijken! En inschatten!

Posted: 27 Aug 2015 18:36
by zappa
Stefke wrote:kijken, inschatten... en vooral niks doen...
paniek zeker en zijne achteruit niet vinden :mrgreen:

of 't was hem om die knuffel van de oma te doen? Of hij was zijn ducati beu? :dontknow: