Gymkhana: Tegensturen?

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Gymkhana: Tegensturen?

Post by zappa »

als een Pilot road 3 er op past, dan zou ik dat nemen, op m'n smt was dat d? allerbeste band die er ooit heeft op gelegen, ook bij regen.
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Gymkhana: Tegensturen?

Post by Muug »

dat ne moto rond springt op bulten zal eerder met de vering te maken hebben. Misschien te weinig uitgaande demping achteraan?

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Gymkhana: Tegensturen?

Post by petervdc »

Muug wrote:dat ne moto rond springt op bulten zal eerder met de vering te maken hebben. Misschien te weinig uitgaande demping achteraan?
te weinig ingaande toch ?
ingaande is toch als de de bult op rijdt, uitgaande als je terug de bult af rijdt ?
Keep going

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Gymkhana: Tegensturen?

Post by Borniet »

Muug wrote:dat ne moto rond springt op bulten zal eerder met de vering te maken hebben. Misschien te weinig uitgaande demping achteraan?
Ah, maar dat weet ik vooral aan de weg, niet zozeer de banden :-)
Maar, wel een goede tip natuurlijk! Is dat iets dat ik zelf kan nakijken, of die demping goed zit?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Gymkhana: Tegensturen?

Post by Muug »

ingaande is in principe inderdaad als je de bult op rijdt : de vering wordt dan INgedrukt en die beweging moet worden gedempt.
Maar doorgaans volgt het probleem met bulten pas erna, wanneer de vering weer gaat uitveren. Als de uitgaande demping dan te zwak staat, springt de veer te hard en wipt de achterkant van je moto omhoog.
Mijn KTM had dat probleem toen ik de lichte Wings-einddempers erop had gezet. Bij het rijden over verkeersdrempels (akkoord, aan 100 per uur....) wipte de achterkant omhoog. UItgaande demping twee kliks stroever gezet en probleem opgelost.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Gymkhana: Tegensturen?

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote:Maar doorgaans volgt het probleem met bulten pas erna, wanneer de vering weer gaat uitveren. Als de uitgaande demping dan te zwak staat, springt de veer te hard en wipt de achterkant van je moto omhoog.
En als de uitgaande demping te hard staat raakt de veer niet snel genoeg uitgeveerd en komt de band ook los van de grond. Het is dus de kwestie van een goed evenwicht te vinden.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Gymkhana: Tegensturen?

Post by Muug »

jep :thumbsup:

Post Reply