Rechts Afslaan

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Rechts Afslaan

Post by Wipr »

:stop: :stop: :stop:

Mannekes mannekes mannekes toch. Relax relax

@Bas: we kennen je niet en je rijkunsten ook niet maar ze zien je graag wel eens op een rit verschijnen om te weten wie Bas is en niet om hoe snel ( of traag) je wel niet bent.
Ik denk dat het toffe van dit forum is dat niemand hier tegenover anderen moet bewijzen wat hij/zij wel of niet kan. De meesten kennen elkaar hier al heel lang en we hebben allemaal onze goede en minder superieure kanten. :wink:

Of een VFR1200 dat nu kan of niet wil ik buiten beschouwing laten. Ik kan het zeer zeker NIET dus mij mag je wat dat betreft al weg laten uit de challenge om achtjes te draaien. Ik ken de VFR1200 toevallig wel een beetje van bij Honda en effectief om daar achtjes (binnen de 8m) mee te draaien lijkt me heel moeilijk maar misschien is er toch een toppiloot die het wel kan.

De beste motard die ik ken is hier ook lid van dit forum (waar hangt hij eigenlijk uit) en rijdt met een "scootertje" Hij heeft er door de jaren heen een 100.000'den km's mee gedaan.
De beste motard is niet diegene altijd diegene die de motor het meest plat in de bocht kan leggen, de snelste tijd op circuit kan neerzetten, de meeste pk's heeft en zelfs het aantal jaar motorrijden zijn niet altijd evenredig aan een rijder zijn kunnen. Neem nu mezelf, rij al jaren op de verkeerde manier rond en toch al bijna 20j :gieren: maar wel diegene die de juiste spirit heeft om te rijden. En die gedachtengang mag verschillend zijn maar in mijn ogen is dat een defensieve rijstijl (wat niet wil zeggen dat defensief gelijk moet staan aan een slakkengang), waardering voor die andere motard en vooral het feit dat we niets tegenover elkaar moeten bewijzen. (ik moet hier spontaan aan het verhaal van de slak en de haas denken)

Nothing to lose, nothing to prove (wipr quote :smash: )

Hou het gerust on topic en laat dat uitdagen en welles/ niettes voor elders.

Tot u gesproken: Moraalridder wipr :mrgreen: :Pyndn:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Rechts Afslaan

Post by F M »

Marreke wrote:Koeno, bye and have fun.
I have more to do with my life than prove the ignorant wrong.
Jullie doen pertang heel veel moeite daarvoor ... :roll:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Rechts Afslaan

Post by F M »

Wipr wrote: @Bas: we kennen je niet en je rijkunsten ook niet maar we zien je graag wel eens op een rit verschijnen
Wim, spreek voor jezelf :wink:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Rechts Afslaan

Post by F M »

O ja, nog eentje.

Ik begin me eindelijk de juiste reden te realiseren waarom ik eigenlijk niet zo nodig naar elke motorrijder moet zwaaien. :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Rechts Afslaan

Post by F M »

En nog eentje om het af te leren:

Marreke wrote:Wie denkt de wijsheid in pacht te hebben heeft nog veel te leren.
:gieren: :gieren: :gieren: :gieren: :gieren: :gieren: :gieren: :gieren: :bowdown:
I am confused. Oh no, maybe not!

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Rechts Afslaan

Post by KlaasN »

Het is een studie waard. Hoe het kan dat op elk forum, waar het ook over gaat, mensen ruzie beginnen maken en uiteindelijk uitkomen bij een discussie die er nts mee te maken heeft. :smash:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Rechts Afslaan

Post by OzzePaa »

KlaasN wrote:Het is een studie waard. Hoe het kan dat op elk forum, waar het ook over gaat, mensen ruzie beginnen maken en uiteindelijk uitkomen bij een discussie die er nts mee te maken heeft. :smash:
Dat wordt een korte studie :pijlr: "Omdat er overal, en dat geldt niet alleen voor fora, Bassen, Marrekes, KoenO's, OzzePaas, Effemmen enz. zich de normale menselijke verbale interactie veroorloven, maar sommigen daar nogal persistent in zijn."
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Rechts Afslaan

Post by petervdc »

Gunter wrote: :beer:
Die komt niet aan zijn koppeling ?
Keep going

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Rechts Afslaan

Post by OzzePaa »

petervdc wrote:
Gunter wrote: :beer:
Die komt niet aan zijn koppeling ?
Als het een DCT is ... wordt dat beetje moeilijk h? Peter :wink:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Rechts Afslaan

Post by Muug »

rustig mannekes rustig
kalmte alleen kan u redden
we gaan hier niet beginnen duelleren gelijk in de Middeleeuwen eh....
laat iedereen geloven in zijn eigen wijsheid tot het tegendeel bewezen is.
En probeer aub een topic per onderwerp te openen. Die discussies over ABS kunnen perfect apart.

Het gaat sowieso nog enkele weekskes duren eer ik tijd heb om dat te doen. Er is zoiets als de vijfdagenwerkweek, zondagen waarop winkels gesloten zijn, weekendjes op reis met het gezin, lente- en communiefeesten, dans-, zwem- en muzieklessen..... Vrij beschikbare examenachtjes komen ook ietske minder voor dan pisbloemen dus daar gaan we ook efkes achter moeten zoeken.

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Rechts Afslaan

Post by petervdc »

OzzePaa wrote:
petervdc wrote:
Gunter wrote: :beer:
Die komt niet aan zijn koppeling ?
Als het een DCT is ... wordt dat beetje moeilijk h? Peter :wink:
Dus die koppelingshendel staat erop maar kan niet gebruikt worden ??
Keep going

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Rechts Afslaan

Post by OzzePaa »

petervdc wrote:
OzzePaa wrote:
petervdc wrote:
Die komt niet aan zijn koppeling ?
Als het een DCT is ... wordt dat beetje moeilijk h? Peter :wink:
Dus die koppelingshendel staat erop maar kan niet gebruikt worden ??
Dat onderdeel ontbreekt eigenlijk op een DCT h? Peter :wink: :pijlr: Klikker ...

P.S .... nu staat daar toch wel dat een VFR ne meiskesbrommer is zekers :shock: :peepwall: :mrgreen: :lipsrsealed2: :lipsrsealed2:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3201
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Rechts Afslaan

Post by Koeno »

OzzePaa wrote:
petervdc wrote:
OzzePaa wrote: Als het een DCT is ... wordt dat beetje moeilijk h? Peter :wink:
Dus die koppelingshendel staat erop maar kan niet gebruikt worden ??
Dat onderdeel ontbreekt eigenlijk op een DCT h? Peter :wink: :pijlr: Klikker ...

P.S .... nu staat daar toch wel dat een VFR ne meiskesbrommer is zekers :shock: :peepwall: :mrgreen: :lipsrsealed2: :lipsrsealed2:
Als ik het fimmelke bekijk, dan lijkt er nen koppelingshendel op te staan?
Of miszie ik mij nu enorm?

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Rechts Afslaan

Post by Muug »

OzzePaa wrote:P.S .... nu staat daar toch wel dat een VFR ne meiskesbrommer is zekers :shock: :peepwall: :mrgreen: :lipsrsealed2: :lipsrsealed2:
Paaaaaaaaaaaaaa :whip:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Rechts Afslaan

Post by OzzePaa »

Koeno wrote:
Als ik het fimmelke bekijk, dan lijkt er nen koppelingshendel op te staan?
Of miszie ik mij nu enorm?
Neenee ... ik schreef dus "ALS het een DCT is...", KoenO. Ik had beter erbij vermeld dat ik dat hier opt werk (NO Youtube :!: ) niet kon zien/checken. :motten: :oops:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Rechts Afslaan

Post by Muug »

Tuybens in Velzeke-Zottegem heeft er drie te koop staan. Testrit is mogelijk. En aan de Bevegemse Vijvers daar een kwartierke verder weet ik een acht zijn. Met wat geluk is er geen les op de moment dat ik die VFR1200 eens ga testrijden en dan kan ik het daar eens proberen. Maar, gelijk al gezegd, 't zal niet voor de eerste twee zaterdagen zijn!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Rechts Afslaan

Post by bompa »

Wipr wrote:


@Bas: we kennen je niet en je rijkunsten ook niet maar ze zien je graag wel eens op een rit verschijnen om te weten wie Bas is
Wipr :grin: Doe maar , maar toch zonder mij 'k weet dan wel wat beters te doen :wink:






En hoeveel pagina's gaan hier nu eigenlijk over de gestelde vraag :?:
Mij hebben ze anders met eenmaal te reageren in een ander topic gezet,en dan ging het toen nog over hetzelfde
ook onderhoud :peepwall:

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Rechts Afslaan

Post by Muug »

bompa wrote: En hoeveel pagina's gaan hier nu eigenlijk over de gestelde vraag :?:
Mij hebben ze anders met eenmaal te reageren in een ander topic gezet,en dan ging het toen nog over hetzelfde
ook onderhoud :peepwall:
ja maar gij kwam over uw onderhoud vertellen in een topic over mijn onderhoud :mrgreen:
en toen was ik er rap bij
nu die topic in twee knippen is nu niet meer zo evident peis ik
't zou al in drie of vier stukken moeten zelfs :blink:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Rechts Afslaan

Post by Wipr »

Woorden op een fora..... Zoveel verkeerde interpretaties en dit al zonder beeld en klank. Elkaar eens zien bevestigd of ontkracht de daden op een forum

Overeen komen komt van twee kanten he. :wink:

Koeno
Posts: 3201
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Rechts Afslaan

Post by Koeno »

Wipr wrote:Woorden op een fora..... Zoveel verkeerde interpretaties en dit al zonder beeld en klank. Elkaar eens zien bevestigd of ontkracht de daden op een forum

Overeen komen komt van twee kanten he. :wink:
Jup, van twee kanten moet ook respect komen...
maar laten we eerlijk zijn, probeer de posts zo positief mogelijk te lezen... en zelfs dan komt het niet 100% goed over.
Die van mij waarschijnlijk ook niet...

Maar 'k heb nergens geroepen dat Bas of Marreke niet kunnen rijden he :)

Post Reply