Rechts Afslaan

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Rechts Afslaan

Post by Stefke »

Bas wrote: Ik kan die achtjes draaien met elke motor die het KAN draaien.
Veel motoren kunnen het niet.

Zo kan een VFR800Fi het ook niet,
oei, ik zag dat ooit gebeuren met een grijze VFR800Fi. In amazonezit, links en rechts. Ruim binnen de lijntjes van de examenfiguur...geen voetjes aan de grond, geen moto tegen de grond... :roll:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Rechts Afslaan

Post by Koeno »

Trekt het u ni aan, ietske nadien zegt hij dat hij het wel kan op een VFR800FI...
Kpeis dat em in al zijn doorgedrevenheid zijne kluts ffkes kwijt was :)

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Rechts Afslaan

Post by the riding man »

Dat is het gevaar met liegen, na een tijd weet je zelf niet meer welke leugens je wel of niet gezegd hebt.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

Rechts Afslaan

Post by Marreke »

We hebben hier een VFR1200, een VFR800, een CBR1000rr en een Suzuki GS500E. In het verleden stonden hier ook nog een SV650, een GSX600f, een GSX750f en een CBR600f4i.
Wat voor mensen zitten er op die fietsen? Eentje met 30 jaar rij-ervaring, eentje met 4 jaar rijervaring, eentje met 2.5 jaar haar rijbewijs en eentje met bijna 2 jaar haar rijbewijs.
Het kind met 4 jaar rijervaring had 8 lessen en 1 examen nodig om zijn rijbewijs te halen. Da's een natuurtalentje.
Maar het mooiste is dat we niet te beroerd zijn om van elkaar te leren. Ja, ook van de dochter die amper 2 jaar haar rijbewijs heeft leren we soms iets. Aan de andere kant leren we ook van ervaring.
En wat is het leuke? Elke keer als er een examen voor de deur stond werden de 8-jes geoefend. Maar wel met de motoren die op dat moment voorhanden waren.
Suzuki? Alleen de 500 lukte zonder problemen, met aangepaste rallentir. De 600 en 750 werd het toerental ook aangepast, zonder veel resultaat.
Honda? De SV lukte het mee maar de "racers" waren een ander verhaal. Nee en nee voor de duuzend en de 600f4i.
De Honda tourers? Met de 800 lukt 1 8tje n?t. Was de zoon die dat kon, ??n keer.
De 1200 hebben we maar niet geprobeerd.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Rechts Afslaan

Post by Koeno »

Marreke wrote: Het kind met 4 jaar rijervaring had 8 lessen en 1 examen nodig om zijn rijbewijs te halen. Da's een natuurtalentje.
Bedankt voort compliment ;)

6 jaar geleden heb ik op 8uur (was dacht ik toen het minimum) mijn examen gehaald, waarin (zoals in een ander topic) nog een extra moeilijkheidje zat... :wav:

Die die niet kan rijden ( :stomstom: ) is volgens jou dus ook een natuurtalentje: whoop whoop :wav:

de lijst aan moto's hier is korter, en de meeste zijn zeker doenbaar, al zijn het geen gewone moto's meer te noemen de dag van vandaag... :)

En beroerd om te leren? Dat ben ik ook niet, nog tijdens de OMD-rit met Muug heb ik nog enkele tips te harte genomen...
Omdat ik toen verre van gewend was om met clip-ons te rijden...
Das volgens mij het schone aan moto rijden? ge zijt nooit echt uitgeleerd...

en proberen iets te doen hoort daar dan ook bij, al wordt dat soms afgeschoten.

GoedAdmin
Posts: 8
Joined: 26 Mar 2013 12:29

Rechts Afslaan

Post by GoedAdmin »

Wegens de indruk dat er niet veel relevants meer aan deze topic kan toegevoegd worden, sluit ik deze topic. :stop:

Post Reply