Vergeet het : ge kunt �cht NIET rijden

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden

Post by Marreke »

Ik heb me nooit illusies gemaakt. Deze mannen laten zien dat er nog heeeeeel veeeeel te leren is.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden

Post by F M »

Ik ben geabonneerd op die filmkes van Chris Birch. Die gast is niet normaal.
I am confused. Oh no, maybe not!

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden

Post by Gunter »

F M wrote:Ik ben geabonneerd op die filmkes van Chris Birch. Die gast is niet normaal.
Amai nie, die gast doet met die adventure waar ik soms met de wr niet aan durf beginnen...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden

Post by Muug »

Dat achterwiel zo heen en weer laten zwiepen is niet zo moeilijk, dat gaat bekanst vanzelf, zeker als de achterband wat versleten is, en dat voorwiel in de goei richting houden lukt ook nog, op rechte stukken..... maar dat doen in snelle bochten :S
Ook iets wat ik heel moeilijk vind is om dat achterwiel driftend door de bocht te krijgen. Ik ken de theorie maar kan het niet in de praktijk. De theorie is dat ge eerst uw achterwiel blokkeert waardoor de achterkant naar de buitenbocht begint weg te glijden. Staat de moto in de goei richting dan lost ge de achterrem en doet ge het wiel met extra veel gas spinnen zodat de driftende achterkant blijft glijden, maar nu versnellend ipv vertragend. De meeste mensen kunnen de eerste stap (dat deden we al met ons veloke) en de tweede stap lukt bij velen ook wel een beetje (door bvb teveel pk's) , maar om die twee (geblokkeerd achterwiel en spinnend achterwiel) vlot en vloeiend en veilig en gecontroleerd aan elkaar te koppelen is veel moeilijker. Want als 't achterwiel tussen die twee fasen efkes kan griperen krijg je een meer of minder ferme high-sider !
In de slo-mo beelden kan je zijn techniek trouwens mooi zien: eerst blokkeren en moto dwarszetten en dan spinnen.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden

Post by petervdc »

Muug wrote:Ook iets wat ik heel moeilijk vind is om dat achterwiel driftend door de bocht te krijgen
Is het niet "gewoon" v??l gas geven ?
Enfin, ik durf da eigenlijk zelf nie proberen, kzou niet graag overkop of uit de bocht gaan...
Keep going

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden

Post by Koeno »

Persoonlijk vind ik de topic titel wel fout...

Ik kan ?cht wel rijden... enkel kunnen die mannen dat pakken beter :p

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden

Post by petervdc »

Hmm, hoeveel jaar rijdt die gast al ? Vanaf kindertijd wrsch.
In hoeveel keer is da filmpje opgenomen ?
Etc

Maar, anyway, tis toch heel straf wi !
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden

Post by bompa »

Ja maar dat is dan ook niet den eerste en beste he , als je die Chris Birch zijne staat van dienst bekijkt amai die is wel wat gewoon.

Voor zo een reclame filmpje nemen ze wel iemand die daar mee overweg kan :grin: en als je al ziet hoe die moet werken op die moto om het goed te laten verlopen in die singeltrack moet je daar als gewone rijder zeker zo niet aan beginnen want dan lig je er zeker 20 keer naast op da stuk . :grin:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden

Post by Muug »

bompa wrote:.......en als je al ziet hoe die moet werken op die moto om het goed te laten verlopen in die singeltrack moet je daar als gewone rijder zeker zo niet aan beginnen want dan lig je er zeker 20 keer naast op da stuk . :grin:
ik had al willen zien dat 'm aan 't zwieren en zwaaien was met zijn lijf om rechtop te blijven. Merci voor dit bemoedigend inzicht, bompa ! :thumbsup:

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden

Post by Bas »

Ik vind het allemaal wat soft hoor, niet dat ik het kan, maar een gemiddelde crosser kan dat ook.
Als je in Balen gaat kijken doen ze dat elke dag.

Als je echt iets wilt zien, ga dan eens op zondag naar het overslag terrein van de NMBS in Lommel, daar traint vaak een stuntteam.
Als je die bezig ziet, dan sta je echt wel achter je oren te krabben.

Kan er helaas geen filmpjes van vinden, maar het is in Lommel onder de windmolens aan het spoor.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden

Post by Koeno »

Bas wrote:Ik vind het allemaal wat soft hoor, niet dat ik het kan, maar een gemiddelde crosser kan dat ook.
Als je in Balen gaat kijken doen ze dat elke dag.

Als je echt iets wilt zien, ga dan eens op zondag naar het overslag terrein van de NMBS in Lommel, daar traint vaak een stuntteam.
Als je die bezig ziet, dan sta je echt wel achter je oren te krabben.

Kan er helaas geen filmpjes van vinden, maar het is in Lommel onder de windmolens aan het spoor.
Euhm, dieje KTM weegt 230kg volgetankt
nen bij wijze van voorbeeld wr450f weegt ergens 125kg volgetankt?

ik kan mij best inbeelden dat een verdubbeling vangewicht, ervoor zocht dat het offroad rijden plots "ietske" moeilijker wordt...

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden

Post by Borniet »

Zijn dat deze mannen die daar oefenen?
http://www.bleuk.be

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden

Post by F M »

Bas wrote:Ik vind het allemaal wat soft hoor, niet dat ik het kan, maar een gemiddelde crosser kan dat ook.
Yeah right. :zotteke:
Ik denk dat em ook niet goed rechts afslaat, zeker ? :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden

Post by Muug »

den Bas is niet rap onder de indruk :P

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden

Post by Bas »

Vroeger veel op het strand en in de duinen gereden :pom:
(toen "mocht" het nog)

Maar zonder dollen, als je eens op zondag in de buurt van Lommel bent moet je echt eens kijken of dat stuntteam er aan het oefenen is.
Wat die mannen doen met een motor is echt wel van een heel ander kaliber :wav:

@Borniet, neen het is volgens mij Bleuk niet want ze rijden met diverse soorten en merken van motoren.
Maar ze doen wel zaken als Bleuk ook doet. Meestal met een 10-tal motoren.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden

Post by OzzePaa »

Ja, da's natuurlijk ook gene kak, die show-stunt-teams :shock: :bowdown: ...

Maar wat Chris Birch uitsteekt met een 1190R standaardfiets op onverhard, is toch wel iets anders dan de ongetwijfeld ook sterke rijkunsten van die manne op daartoe speciaal geprepareerde motoren op vlakke beton mijgedacht... of zijn die gasten in Lommel ook op wild terrein zo bezig :?:

Eigenlijk is het showstunten iets totaal anders qua motorbeheersing, zei het evenzeer zeer indrukwekkend.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden

Post by Bas »

Ja die mannen zijn echt zo bezig, en dat gaat er heel heftig aan toe, met ook regelmatig valpartijen.
Al zie je meteen dat ze het vaker gedaan hebben want vaak springen ze er gewoon af alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Driften op beton is een stuk moeilijker dan in het zand, probeer het maar eens uit :P

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden

Post by bompa »

Bas wrote:Ik vind het allemaal wat soft hoor, niet dat ik het kan, maar een gemiddelde crosser kan dat ook.
Als je in Balen gaat kijken doen ze dat elke dag.

.
Vergeet het :mrgreen: Ik heb in Lommel en Balen (Olmen) gereden ,Ik heb in Dessel op den witten berg gereden gaten 70 cm diep en dieper :confused2: :grin:
En heb zeer veel jaren enduro gereden :grin: ,Ik rij nu soms nog met mijne 660 en 990 op het onverhard ,Maar wa die doet met zijne 1190 Hoedje af ,en als da soft is ,wil ik is zien wa snel of straf is :wink:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden

Post by bompa »

Bas wrote:Ik vind het allemaal wat soft hoor, niet dat ik het kan, maar een gemiddelde crosser kan dat ook.
Als je in Balen gaat kijken doen ze dat elke dag.

Als je echt iets wilt zien, ga dan eens op zondag naar het overslag terrein van de NMBS in Lommel, daar traint vaak een stuntteam.
Als je die bezig ziet, dan sta je echt wel achter je oren te krabben.

Kan er helaas geen filmpjes van vinden, maar het is in Lommel onder de windmolens aan het spoor.

Post Reply