Rijvaardigheidstraining

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Rijvaardigheidstraining

Post by Muug »

bompa wrote:het wordt stilletjes aan tijd dat ze dat gasje is op het matje roepen eer hij het kampioenschap verkloot voor de ander nu hij er niet meer voor mee kan strijden.
Je kan er voor gaan om te winnen maar dan moet je het nog niet zo spelen van ik niet meer gij ook niet.
Groot gelijk Bompa, ik heb hier thuis al meermaals gezegd dat Rossi gaat moeten opletten dat Marquez hem niet torpedeert. Hebde Marquez zien schuiven na dien touch in de chicane? :yikes: Op RTBF staat er een filmke met een schoon bovenaanzicht, geen idee hoe ze dat gefilmd gekregen hebben. Marquez toucheert Rossi, en terwijl Rossi door de grind gaat, ziede Marquez op zijn twee wielen schuiven op maximale hellingshoek. Als bij wonder blijven de banden griperen en kan hij - sterk vertraagd - verder rijden naar de finish. Voor 't zelfde geld had 'm Rossi onderuit gekatapulteerd. :devil: :devil: :devil:
Het zou het ergste van 't ergste zijn moest Rossi door een onstuimige aktie van dat klein kind zijn kampioenschap verliezen. Afgezien daarvan waren de drie laatste ronden h??l erg schoon om naar te kijken, gelijk die twee synchroon dansen op 't scherp van de snee, echt buitenaards!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Rijvaardigheidstraining

Post by Davy78 »

Stoner ... wat zou dat geven, als die terug zou meedoen.

Maar, ik zie het niet direct gebeuren:
http://www.motorsport.com/motogp/news/s ... rn-motogp/

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Rijvaardigheidstraining

Post by TRooPER »

waar zou Rossi zijn rijvaardigheidstraining hebben gevolgd ? :ricky:

kzou die vanmiddag ook hebben kunnen gebruiken vandaag in het centrum, met de fiets

-bomma en bompa die hun kleine kindjes op fietspad-trottoir afzetten en dan met alle deuren open tot over het fietspad de solden beginnen uitpakken en de kindjes laten loslopen. na paar keer mijn bel hardhandig te hebben gebruikt en al maar tegen 10/u meer te rijden, roept die bomma naar de kleine: "PAAAAAAAAASSSSSSSOOOOOOP" , die kleine verschiet natuurlijk meer van de bomma dan van mijn bel, en loopt bijna nog es over het fietspad.

-100m verder een bellende wandelaar met een gsm en boek tegen zijn oren, zonder kijken, het fietspad over, ik stop vlak voor zijn neus met piepende remmen.....en zeg in zijnen telefoon: "godverdoeme, kijkt toch ne keer ....." en terwijl ik verder fiets begint em nog wat van zijn oren te maken. Ik stop nog efkes, maar besef op dat moment, dat het toch geen zin heeft van op in te gaan, terug tempo verder.

-rijdt er ene al efkes rechtdoor met zijn rechtse richtingaanwijzer aan, besluit dan nog wat trager OP het fietspad te rijden, maar wel met de ruimte om mij precies door te laten rijden, alsof dat em mij gezien heeft. Als ik dan ter hoogte ben van die wagen, snokt em zijn stuur nog meer naar rechts om halvelings te parkeren. Weer effe goed in de remmen en keelgat meer open. Deze keer toch halve excuses mogen ontvangen.

-komt er ne Gentse johny van de paRking van de LIdllll gere?n, ik had al in de mot dat em niet zou kijken, ik vertraag al en ik zie hem inderdaad vlak voor mijn neus, de baan opsjezen zonder naar de mogelijke fietsers of bromfietsers te kijken. ik roep ook nog ne keer dat kijken te veel is. Bekan weeral op mijn bakkes.

1,2,3.... rustig uitblazen, ..... tis al warm genoeg.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Rijvaardigheidstraining

Post by pingu »

bompa wrote: Dezelfde bocht dezelfde situatie gelijk daar kan nooit ,hij moet daar naar buiten komen om zijne bocht te kunnen nemen tegen die snelheid en dat kon niet want Rossi hing daar ,maar bvb met een andere piloot zou het wel is kunnen zijn dat er daar dan 2 gelegen hadden :confused2: het wordt stilletjes aan tijd dat ze dat gasje is op het matje roepen eer hij het kampioenschap verkloot voor de ander nu hij er niet meer voor mee kan strijden.
Je kan er voor gaan om te winnen maar dan moet je het nog niet zo spelen van ik niet meer gij ook niet.
Er is maar 1 Assen, dus zo maar 1 bocht, duh. Wat ik natuurlijk bedoelde was de "tactiek" van Marquez: langs de binnenkant "onderdoor" duiken, waarbij de tegenstander weinig andere keuze heeft dan "uit de weg gaan". De hele "tactiek" is erop gebaseerd om dit op zo'n manier te doen, dat, op het moment dat de tegenstander uitwijkt, Marquez al "voorbij" is. Op dat moment ligt hij nl. voor en is de tegenstander _verplicht_ (volgens het reglement) om hem "door te laten". De achtervolger moet er immers voor zorgen degene die hij inhaalt niet "af te snijden". Dat is hard, ongemeen hard zelfs, en ook behoorlijk gevaarlijk. Maar 't is perfect ok (volgens de regels). 't is ook precies het manouevre wat Marquez in Jerez 2013 tov Lorenzo probeerde (waar het w?l lukte).

Waarom het hier niet lukte is o.a. omdat Rossi wel wist dat Marquez "iets" zou proberen, en wat. Dus hij was voorbereidt. En het is Rossi: dus op "het" moment kiest hij voor wat achteraf gezien de juiste keuze bleek: moto rechtzetten, en met vol gas door het grind. Flinke dosis geluk ook want voor hetzelfde geld steekt hij in de grindbak op zijn kl**en. Of blijft hij niet, zoals nu, gedurende heel het manouevre eerste en verliest hij zijn plaats.
Muug wrote:Op RTBF staat er een filmke met een schoon bovenaanzicht, geen idee hoe ze dat gefilmd gekregen hebben.
Helicopter shot.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Rijvaardigheidstraining

Post by bompa »

Muug wrote:
bompa wrote:het wordt stilletjes aan tijd dat ze dat gasje is op het matje roepen eer hij het kampioenschap verkloot voor de ander nu hij er niet meer voor mee kan strijden.
Je kan er voor gaan om te winnen maar dan moet je het nog niet zo spelen van ik niet meer gij ook niet.
Groot gelijk Bompa, ik heb hier thuis al meermaals gezegd dat Rossi gaat moeten opletten dat Marquez hem niet torpedeert. Hebde Marquez zien schuiven na dien touch in de chicane? :yikes: Op RTBF staat er een filmke met een schoon bovenaanzicht, geen idee hoe ze dat gefilmd gekregen hebben. Marquez toucheert Rossi, en terwijl Rossi door de grind gaat, ziede Marquez op zijn twee wielen schuiven op maximale hellingshoek. Als bij wonder blijven de banden griperen en kan hij - sterk vertraagd - verder rijden naar de finish. Voor 't zelfde geld had 'm Rossi onderuit gekatapulteerd. :devil: :devil: :devil:
Het zou het ergste van 't ergste zijn moest Rossi door een onstuimige aktie van dat klein kind zijn kampioenschap verliezen. Afgezien daarvan waren de drie laatste ronden h??l erg schoon om naar te kijken, gelijk die twee synchroon dansen op 't scherp van de snee, echt buitenaards!
Inderdaad die laatste rondes dat was mooi om naar te kijken.Behalve Marquez zijn laatste stunt dat kon die daar niet waarmaken ,ik denk zelfs volgens ik kon zien dat hij Rossi tegen zijn been reed , en om iemand met je voorwiel tegen het been te rijden moet die volgens mij toch wel voorhangen .

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Rijvaardigheidstraining

Post by bompa »

pingu wrote:
bompa wrote: Dezelfde bocht dezelfde situatie gelijk daar kan nooit ,hij moet daar naar buiten komen om zijne bocht te kunnen nemen tegen die snelheid en dat kon niet want Rossi hing daar ,maar bvb met een andere piloot zou het wel is kunnen zijn dat er daar dan 2 gelegen hadden :confused2: het wordt stilletjes aan tijd dat ze dat gasje is op het matje roepen eer hij het kampioenschap verkloot voor de ander nu hij er niet meer voor mee kan strijden.
Je kan er voor gaan om te winnen maar dan moet je het nog niet zo spelen van ik niet meer gij ook niet.
Er is maar 1 Assen, dus zo maar 1 bocht, duh. Wat ik natuurlijk bedoelde was de "tactiek" van Marquez: langs de binnenkant "onderdoor" duiken, waarbij de tegenstander weinig andere keuze heeft dan "uit de weg gaan". De hele "tactiek" is erop gebaseerd om dit op zo'n manier te doen, dat, op het moment dat de tegenstander uitwijkt, Marquez al "voorbij" is. Op dat moment ligt hij nl. voor en is de tegenstander _verplicht_ (volgens het reglement) om hem "door te laten". De achtervolger moet er immers voor zorgen degene die hij inhaalt niet "af te snijden". Dat is hard, ongemeen hard zelfs, en ook behoorlijk gevaarlijk. Maar 't is perfect ok (volgens de regels). 't is ook precies het manouevre wat Marquez in Jerez 2013 tov Lorenzo probeerde (waar het w?l lukte).

Waarom het hier niet lukte is o.a. omdat Rossi wel wist dat Marquez "iets" zou proberen, en wat. Dus hij was voorbereidt. En het is Rossi: dus op "het" moment kiest hij voor wat achteraf gezien de juiste keuze bleek: moto rechtzetten, en met vol gas door het grind. Flinke dosis geluk ook want voor hetzelfde geld steekt hij in de grindbak op zijn kl**en. Of blijft hij niet, zoals nu, gedurende heel het manouevre eerste en verliest hij zijn plaats.
Muug wrote:
.
je zegt zelf, Er is maar 1 Assen, dus zo maar 1 bocht, en ook,'t is ook precies het manouevre wat Marquez in Jerez 2013 tov Lorenzo probeerde (waar het w?l lukte).
Er was daar in Asse niks onderdoor te duiken hij hing tweedes en in die positie kon hij dat nooit waarmaken daar, maar ze doen maar, maar ik zou het spijtig vinden moest hij door zijn onozel doen het kampioenschap verpersten

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Rijvaardigheidstraining

Post by pingu »

bompa wrote: Er was daar in Asse niks onderdoor te duiken hij hing tweedes en in die positie kon hij dat nooit waarmaken daar, maar ze doen maar, maar ik zou het spijtig vinden moest hij door zijn onozel doen het kampioenschap verpersten
Er was daar een opening, hoe klein ook. Hij had trouwens precies dat manoeuvre, precies die rijlijn tijdens de trainingen trouwens al enkele malen uitgeprobeerd (volgens commentaar op het altijd excellente motomatters.com). En dat is nu eenmaal Marquez, als die een opening ziet, dan duikt die erin. Alles of niks. Of dat slim is? Niet altijd, zoals hij intussen heeft ondervonden. En ook in Argentini? al (ook al tegen Rossi). Hopelijk leert hij het een beetje minder "alles of niks" en een beetje slimmer spelen. V??r er gewonden vallen.

Wat ik in elk geval wel weet: het seizoen is nog lang. Rossi heeft zijn 10e titel nog lang niet binnen. 't zal ervan afhangen of hij zijn ploegmaat kan afhouden, want die is ook niet slecht bezig (en eerlijk gezegd, 'k zou liever Rossi's ploegmaat zien winnen, maar bon, that's me :-))

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Rijvaardigheidstraining

Post by bompa »

Voor mij speelt het geen rol wie wint en kampioen zal worden,ik zie naar meer motorsporttakken :grin: , als het maar serieus gaat ,en niet van klinkt het niet dan bost het maar,als het een mooie strijd is is het een mooie sport om naar te kijken gelijk de laatste rondes,behalve gelijk die allerlaatste aanslag,ik plaats hier maar wat ik gezien heb en blijkbaar was er toch geen opening want dan had hij weg geweest, en da was niet :grin: maar ik hou er over op want ik win en verlies er niks mee en het zou langdradig worden :grin:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Rijvaardigheidstraining

Post by bompa »

Voor mij speelt het geen rol wie wint en kampioen zal worden,ik zie naar meer motorsporttakken :grin: , als het maar serieus gaat ,en niet van klinkt het niet dan bost het maar,als het een mooie strijd is is het een mooie sport om naar te kijken gelijk de laatste rondes,behalve gelijk die allerlaatste aanslag,ik plaats hier maar wat ik gezien heb en blijkbaar was er toch geen opening want dan had hij weg geweest, en da was niet :grin: maar ik hou er over op want ik win en verlies er niks mee en het zou langdradig worden :grin:

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Rijvaardigheidstraining

Post by the riding man »

Ben ik nu de enige fan van Marquez hier die zijn rijstijl geweldig leuk vind om naar te kijken. Een echte vechtersmentaliteit met karakter. En iedereen mag hier zeggen dat het niet waar is maar we spreken hier over een full-contact sport, den ene neemt dat al wat letterlijker dan den andere.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Rijvaardigheidstraining

Post by bompa »

the riding man wrote:r. En iedereen mag hier zeggen dat het niet waar is maar we spreken hier over een full-contact sport, den ene neemt dat al wat letterlijker dan den andere.
Als je een full-contact sport wilt doen moet je gaan boksen , en elke dag gaan trainen of het lukt nie bij boksen :grin:

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Rijvaardigheidstraining

Post by pingu »

the riding man wrote:Ben ik nu de enige fan van Marquez hier die zijn rijstijl geweldig leuk vind om naar te kijken. Een echte vechtersmentaliteit met karakter. En iedereen mag hier zeggen dat het niet waar is maar we spreken hier over een full-contact sport, den ene neemt dat al wat letterlijker dan den andere.
Nope. Vorig jaar in Le Mans tijdens de trainingen echt gebiologeerd staan kijken thv La Chapelle / Mus?e. Achterkant schuivend Mus?e in, soms voorkant ??k :shock: En hij komt ermee weg. En hoe. De enige die eenzelfde controle had was Stoner. Dit gezegd zijnde, Lorenzo diezelfde sectie zien ronden was ook bijzonder. Zo soepel dat die rijdt, zo "in control". Da's bijna dansen met die Yamaha wat die deed. Op een andere manier net zo indrukwekkend.

En wat die hele Marquez controverse betreft: de dagen van Pedrosa / Lorenzo / Stoner's "white glove" racing met de 800cc's waarbij de minste wat meer agressieve pass of contact een grote "no-no" was, en de "winning overtake" vaak ook de ?nige van de wedstrijd, die verder zo spannend was als een sessie tijdrijden, zijn voorbij. Kijk maar naar Moto3, Moto2: motoracen is niet voor watjes. Marquez, Iannone, Pol Espargaro, iedereen die door de Moto3 / 2 rangen is opgeklommen is niet vies van een harde block-pass hier of daar. En met reden: wie niet "hard" wil of kan racen komt in de Moto3 / 2 jungle nergens. En laten we niet vergeten dat Lorenzo er in zijn eerste jaren in MotoGP ook niet vies van was (hij werd er ooit zelfs een wedstrijd voor geschorst!). Om van Rossi zelf nog maar te zwijgen. Wat die destijds met o.a. Gibernau of meer recent Stoner (Laguna Seca 2008 anyone?) uithaalde...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Rijvaardigheidstraining

Post by Muug »

Rossi is de beste psycholoog van de bende. Zijn "dark side" wilt ge niet oproepen!

Leuk om lezen trouwens:

Marquez grew up hero-worshipping Rossi & they seemed to have a special connection. Is that all over now?

With nineteen years of experience reporting on MotoGP? for Motorcycle News, Matthew Birt knows the championship inside-out. For the 2015 season he joins the motogp.com team to bring you exclusive news and opinion from inside the paddock.

The final chicane clash between Valentino Rossi and Marc Marquez in Assen could prove to be one of the defining moments of the 2015 MotoGP World Championship.

It will almost certainly prove a watershed moment in the relationship between the pair.

For all their denials that their relationship won?t be tainted, it is hard to comprehend how it can remain convivial if the battles continue to be as intense as Assen.

One nameless MotoGP rider that I bumped into at breakfast on Sunday morning was in no doubt. "Well that?s the end of that beautiful friendship then," he said.

The small cracks that first emerged in their relationship after their late tangle in Argentina widened to gaping holes during a prickly post race press conference in Assen.

It was tense and awkward to say the least, with the frosty atmosphere thawed only by some witty interjections from third placed man Jorge Lorenzo, who knows only too well what can happen when you cross swords with Rossi.

It has seemed for many a year that a special connection existed between Rossi and Marquez.

Marquez grew up hero-worshipping Rossi to such an extent that his bedroom was a shrine to the Italian. When Marquez began to rampage through the 125cc and Moto2 classes, he appeared the natural successor to Rossi as the new poster boy for MotoGP.

Rossi even seemed to embrace that by frequently speaking of his admiration for Marquez as a blindingly fast rider, brutally uncompromising in the battle and mentally bulletproof when the going got tough.

Even when Marquez first arrived in MotoGP, the fact that they were in direct competition only seemed to grow the mutual respect between them.

On the same track together, Rossi could see at close quarters the precocious talent Marquez is. While Marquez was blown away by Rossi?s motivation, desire and speed that?s kept him at the top level for two decades.

But the dynamic of the Rossi and Marquez relationship has dramatically altered in 2015.

When Marquez ran riot to win back-to-back titles in 2013 and ?14, Rossi never really posed a serious threat to him.

Marquez invariably held the upper hand and Rossi?s two wins last season in Misano and Phillip Island came in races that Marquez crashed in.

But when they have gone head-to-head in 2015, Rossi has inflicted deflating defeats on Marquez in Argentina and Assen.

And the Assen press conference gave a glimpse of how things might never be the same again between them. At least not while they are vying for the same piece of asphalt.

There were smiles through gritted teeth, brief but terse glances and more than one spikey comment.

Was this beginning of the end of their friendship? That appeared the overwhelming feeling from those in attendance. Of course that respect between them will remain. But you don?t have to like somebody you respect.

And you cross Rossi at your peril. Anybody that has threatened to block his path to success in the past has been firmly cast as the pantomime villain. Just ask Max Biaggi, Sete Gibernau, Marco Melandri, Casey Stoner and Lorenzo.

Rossi though might be relieved that Marquez sits 74-points behind him in the rankings.

He knows how resentful Marquez will be about Assen. It was like a poking a sleeping lion with a big stick. And now armed with a Honda RC213V that he looks ominously confident and comfortable on, Marquez will be looking to exact swift revenge.

Emotions were running high in the immediate aftermath of the Assen race and some of the comments from Marquez angered not only Rossi fans but also the neutrals.

For too many, he wasn?t gracious enough in defeat. But this is a rider that has the phrase ?second is first loser? etched into his brain.

When it comes to a battle for supremacy on track, Marquez is easily capable of winning against Rossi.

In the battle off the track, I?m afraid there is only ever going to be one winner.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Rijvaardigheidstraining

Post by pingu »

Yup, helemaal mee eens. Zolang Rossi "kansloos" was (Ducati, eerste tijd terug bij Yamaha), was het allemaal "fun and games". Maar nu heeft Rossi z'n zinnen gezet op die 10e titel, en komt de "oude" Rossi helemaal terug boven. En idd wee diegene die dan in zijn weg staat. Of die nu Marquez heet of niet.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Rijvaardigheidstraining

Post by Mario »

ach, die Rossi is ook maar een mens (net als Marquez)
zo moeilijk kan dat toch niet zijn om u niet uit evenwicht te laten brengen door zijn 'pesterijen' ? :P
hij heeft trouwens ook wel enkele erg forse (overdreven) man?uvres op zijn naam staan

en motorsport een volbloed contactsport ?
als je met zo'n idee aan de start verschijnt, blijf ik liever uit de buurt (maar ik ben dan ook geen racer)

enfin, niemand die het hier heeft over de spectaculaire wijze waarop Ajo de finishlijn overschreed
ook stof voor een rijvaardigheidscursus me dunkt ! :w00t: :gieren:
https://www.youtube.com/watch?v=H2T4RFcHcG8

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Rijvaardigheidstraining

Post by Bas »

KlaasN wrote:Misschien is het antwoord hier al lang op gegeven, maar ik vind het niet terug.
Welke rijvaardigheidstraining is goed? Op het net vind ik verschillende aanbieders/scholen. Wie heeft er ervaring?
Binnenkort wil ik graag een cursus volgen, vandaar de vraag.
Ik vind de vraag nogal vaag.
Kan je al een stukje rijden?

Want als je gewoon opstapt zonder ooit les gehad te hebben, ga dan naar een rijschool en neem een 6 a 9 uur les.
Immers als je nooit gereden hebt of nooit les gehad hebt dan ontbreek je enorm veel vaardigheid, die moet je eerst aanleren.

Die cursussen zijn leuk voor mensen die kunnen rijden maar een winterstop houden, maar als je de basis mist neem je beter les bij een rijschool.
Daar leren ze je meer dan een rijvaardigheidstraining, die laatste beschouw ik een leuke aanvulling op rijles.

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Rijvaardigheidstraining

Post by KlaasN »

Beste Bas

De rijschool heb ik natuurlijk al achter de rug. Om een rijbewijs te halen zijn we tegenwoordig verplicht om eerst naar de rijschool te gaan.
Ondertussen volgde ik nog steeds geen extra les, eerst wat ervaring opdoen, dat is niet onbelangrijk. Vorige maand wisselde ik van motor en daar moet ik zeker nog wat aan wennen.
Mijn doel met die lessen is om het toestel extra goed onder controle te krijgen. Met mijn vorige motor ging dat al aardig (cb750), de Gs1150 is weer wennen, een stuk zwaarder en moeilijker om te besturen hier in het centrum van A'pen.

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Rijvaardigheidstraining

Post by Bas »

Dag Klaas,

Geen idee wanneer je lessen hebt gehad of hoe oud je bent, dus is het opnieuw lastig antwoorden.
Heb je extra lessen nodig? Weet ik niet, want hoe lang is je opleiding geleden en hoeveel kilometers heb je gedaan?
Het enige wat ik als tip kan geven is ga eens crossen met een cross-motor, want dan leer je goed wat een motor doet als het wegdek niet droog is.
Remmen op een droog wegdek kan iedereen, maar als het nat is wordt het anders.
Dan heb je ineens de achterrem wel nodig, al is het alleen maar om je in het spoor te houden, zo ook bij slijk, zand en sneeuw.
Te veel mensen denken dat enkel voorrem genoeg is, ja klopt bij droog weer, maar verder niet, regen is het V60/A40.
In het zand iets van A80/V20 en in de sneeuw is het zelfs A90/V10%.
Zou je enkel remmen als bij droog weer dan lig je in die andere omstandigheden gewoon onderuit.
Zelfde als mensen die met droog weer denken dat enkel achter remmen het beste is, die gaan ook 180 graden onderuit.

Het is niet eenvoudig de juiste cursus aan te bevelen, maar mijn eerste advies is ga eens crossen.
Dan zit je in een andere ondergrond en merk je snel genoeg wat het doet....asfalt ken je als het goed is al.

Oefeningen rond pionnen kan je zelf doen, koop pionnen en ga naar een oefenterrein en zet ze uit, daar heb je niemand voor nodig, staat genoeg op Internet hoe je het uit moet zetten.

Geert
Posts: 30
Joined: 10 Nov 2015 17:59

Rijvaardigheidstraining

Post by Geert »

Hallo, is er hier iemand die regelmatig eens wat rijvaardigheidsoefeningen wil gaan doen op een afgesloten terrein? Ik denk hierbij aan noodstop oefenen, achtjes draaien, slalom en dergelijke. En dit in de buurt van Aarschot, Herentals. Laat maar weten, dan neem ik wel contact op.


:wav:

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Rijvaardigheidstraining

Post by the riding man »

Ik ben niet van uit de buurt, maar voor een gezellig dagje motogymnastiek kan je mij warm krijgen om tot daar te komen op een vrije dag.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Post Reply