Rijvaardigheidstraining

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Rijvaardigheidstraining

Post by Muug »

en wat te denken van die gasten die zich Marquez-gewijs er langs binnen nog tussen pitsen terwijl gij vollenbak aan 't remmen zijt! :yikes:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Rijvaardigheidstraining

Post by bompa »

Muug wrote:en wat te denken van die gasten die zich Marquez-gewijs er langs binnen nog tussen pitsen terwijl gij vollenbak aan 't remmen zijt! :yikes:
:grin: als je dan nog bij de pinken zijt gelijk Rossi,da voorwiel naar omhoog verder wa offroad en t 'is in orde :grin:
maar velen zullen dan op hun chokedijzen gaan denk ik :grin:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Rijvaardigheidstraining

Post by Muug »

bompa wrote:
Muug wrote:en wat te denken van die gasten die zich Marquez-gewijs er langs binnen nog tussen pitsen terwijl gij vollenbak aan 't remmen zijt! :yikes:
:grin: als je dan nog bij de pinken zijt gelijk Rossi,da voorwiel naar omhoog verder wa offroad en t 'is in orde :grin:
maar velen zullen dan op hun chokedijzen gaan denk ik :grin:
ni normaal wat die gast kan eh, ongelooflijk. Als er ?ne is die van mij wereldkampioen moet worden van 't jaar is 't hem wel. Maar Stoner zit verdomd kort op zijn hielen eh... :blink: Marquez tel ik al niet mee, die is al teveel op zijn bakkes gegaan.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re:Rijvaardigheidstraining

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: ni normaal wat die gast kan eh, ongelooflijk. Als er ?ne is die van mij wereldkampioen moet worden van 't jaar is 't hem wel. Maar Stoner zit verdomd kort op zijn hielen eh... :blink: Marquez tel ik al niet mee, die is al teveel op zijn bakkes gegaan.
stoner?
flashback!
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Rijvaardigheidstraining

Post by Gunter »

Stoner is gaan vissen :evil: tzal Lorenzo zijn peins ik...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Rijvaardigheidstraining

Post by Muug »

duh :blink: Ik bedoel vaneigens Lorenzo. :lipsrsealed2:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Rijvaardigheidstraining

Post by zappa »

'tzal de warmte zijn :mrgreen:
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Rijvaardigheidstraining

Post by bompa »

Muug wrote:
bompa wrote:
Muug wrote:en wat te denken van die gasten die zich Marquez-gewijs er langs binnen nog tussen pitsen terwijl gij vollenbak aan 't remmen zijt! :yikes:
Maar eigenlijk wat die Marquez daar weer uithaalde ,dat is gewoon lomp :confused2: zo kan je daar nooit voorbij zonder ongelukken. Maar het liep gelukkig goed af.
Maar ik vrees ervoor dat die het kampioenschap nog gaat bederven voor die ander gasten :confused2: ,hopelijk niet .

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Rijvaardigheidstraining

Post by pingu »

bompa wrote:
Muug wrote:
bompa wrote:
Maar eigenlijk wat die Marquez daar weer uithaalde ,dat is gewoon lomp :confused2: zo kan je daar nooit voorbij zonder ongelukken. Maar het liep gelukkig goed af.
Maar ik vrees ervoor dat die het kampioenschap nog gaat bederven voor die ander gasten :confused2: ,hopelijk niet .
Bwa, als dien andere niet Rossi heet, dan lukt dat waarschijnlijk wel. Denk maar aan Jerez 2013, toen was "den andere" Lorenzo... Marquez is alles of niks, altijd. En in Assen heeft Rossi dat meesterlijk tegen hem gebruikt. 't zal ferm pijn gedaan hebben bij Marquez.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Rijvaardigheidstraining

Post by bompa »

pingu wrote:
bompa wrote:
Muug wrote:
Maar eigenlijk wat die Marquez daar weer uithaalde ,dat is gewoon lomp :confused2: zo kan je daar nooit voorbij zonder ongelukken. Maar het liep gelukkig goed af.
Maar ik vrees ervoor dat die het kampioenschap nog gaat bederven voor die ander gasten :confused2: ,hopelijk niet .
Bwa, als dien andere niet Rossi heet, dan lukt dat waarschijnlijk wel. Denk maar aan Jerez 2013, toen was "den andere" Lorenzo... Marquez is alles of niks, altijd. En in Assen heeft Rossi dat meesterlijk tegen hem gebruikt. 't zal ferm pijn gedaan hebben bij Marquez.

Dezelfde bocht dezelfde situatie gelijk daar kan nooit ,hij moet daar naar buiten komen om zijne bocht te kunnen nemen tegen die snelheid en dat kon niet want Rossi hing daar ,maar bvb met een andere piloot zou het wel is kunnen zijn dat er daar dan 2 gelegen hadden :confused2: het wordt stilletjes aan tijd dat ze dat gasje is op het matje roepen eer hij het kampioenschap verkloot voor de ander nu hij er niet meer voor mee kan strijden.
Je kan er voor gaan om te winnen maar dan moet je het nog niet zo spelen van ik niet meer gij ook niet.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Rijvaardigheidstraining

Post by Muug »

bompa wrote:het wordt stilletjes aan tijd dat ze dat gasje is op het matje roepen eer hij het kampioenschap verkloot voor de ander nu hij er niet meer voor mee kan strijden.
Je kan er voor gaan om te winnen maar dan moet je het nog niet zo spelen van ik niet meer gij ook niet.
Groot gelijk Bompa, ik heb hier thuis al meermaals gezegd dat Rossi gaat moeten opletten dat Marquez hem niet torpedeert. Hebde Marquez zien schuiven na dien touch in de chicane? :yikes: Op RTBF staat er een filmke met een schoon bovenaanzicht, geen idee hoe ze dat gefilmd gekregen hebben. Marquez toucheert Rossi, en terwijl Rossi door de grind gaat, ziede Marquez op zijn twee wielen schuiven op maximale hellingshoek. Als bij wonder blijven de banden griperen en kan hij - sterk vertraagd - verder rijden naar de finish. Voor 't zelfde geld had 'm Rossi onderuit gekatapulteerd. :devil: :devil: :devil:
Het zou het ergste van 't ergste zijn moest Rossi door een onstuimige aktie van dat klein kind zijn kampioenschap verliezen. Afgezien daarvan waren de drie laatste ronden h??l erg schoon om naar te kijken, gelijk die twee synchroon dansen op 't scherp van de snee, echt buitenaards!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Rijvaardigheidstraining

Post by Davy78 »

Stoner ... wat zou dat geven, als die terug zou meedoen.

Maar, ik zie het niet direct gebeuren:
http://www.motorsport.com/motogp/news/s ... rn-motogp/

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Rijvaardigheidstraining

Post by TRooPER »

waar zou Rossi zijn rijvaardigheidstraining hebben gevolgd ? :ricky:

kzou die vanmiddag ook hebben kunnen gebruiken vandaag in het centrum, met de fiets

-bomma en bompa die hun kleine kindjes op fietspad-trottoir afzetten en dan met alle deuren open tot over het fietspad de solden beginnen uitpakken en de kindjes laten loslopen. na paar keer mijn bel hardhandig te hebben gebruikt en al maar tegen 10/u meer te rijden, roept die bomma naar de kleine: "PAAAAAAAAASSSSSSSOOOOOOP" , die kleine verschiet natuurlijk meer van de bomma dan van mijn bel, en loopt bijna nog es over het fietspad.

-100m verder een bellende wandelaar met een gsm en boek tegen zijn oren, zonder kijken, het fietspad over, ik stop vlak voor zijn neus met piepende remmen.....en zeg in zijnen telefoon: "godverdoeme, kijkt toch ne keer ....." en terwijl ik verder fiets begint em nog wat van zijn oren te maken. Ik stop nog efkes, maar besef op dat moment, dat het toch geen zin heeft van op in te gaan, terug tempo verder.

-rijdt er ene al efkes rechtdoor met zijn rechtse richtingaanwijzer aan, besluit dan nog wat trager OP het fietspad te rijden, maar wel met de ruimte om mij precies door te laten rijden, alsof dat em mij gezien heeft. Als ik dan ter hoogte ben van die wagen, snokt em zijn stuur nog meer naar rechts om halvelings te parkeren. Weer effe goed in de remmen en keelgat meer open. Deze keer toch halve excuses mogen ontvangen.

-komt er ne Gentse johny van de paRking van de LIdllll gere?n, ik had al in de mot dat em niet zou kijken, ik vertraag al en ik zie hem inderdaad vlak voor mijn neus, de baan opsjezen zonder naar de mogelijke fietsers of bromfietsers te kijken. ik roep ook nog ne keer dat kijken te veel is. Bekan weeral op mijn bakkes.

1,2,3.... rustig uitblazen, ..... tis al warm genoeg.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Rijvaardigheidstraining

Post by pingu »

bompa wrote: Dezelfde bocht dezelfde situatie gelijk daar kan nooit ,hij moet daar naar buiten komen om zijne bocht te kunnen nemen tegen die snelheid en dat kon niet want Rossi hing daar ,maar bvb met een andere piloot zou het wel is kunnen zijn dat er daar dan 2 gelegen hadden :confused2: het wordt stilletjes aan tijd dat ze dat gasje is op het matje roepen eer hij het kampioenschap verkloot voor de ander nu hij er niet meer voor mee kan strijden.
Je kan er voor gaan om te winnen maar dan moet je het nog niet zo spelen van ik niet meer gij ook niet.
Er is maar 1 Assen, dus zo maar 1 bocht, duh. Wat ik natuurlijk bedoelde was de "tactiek" van Marquez: langs de binnenkant "onderdoor" duiken, waarbij de tegenstander weinig andere keuze heeft dan "uit de weg gaan". De hele "tactiek" is erop gebaseerd om dit op zo'n manier te doen, dat, op het moment dat de tegenstander uitwijkt, Marquez al "voorbij" is. Op dat moment ligt hij nl. voor en is de tegenstander _verplicht_ (volgens het reglement) om hem "door te laten". De achtervolger moet er immers voor zorgen degene die hij inhaalt niet "af te snijden". Dat is hard, ongemeen hard zelfs, en ook behoorlijk gevaarlijk. Maar 't is perfect ok (volgens de regels). 't is ook precies het manouevre wat Marquez in Jerez 2013 tov Lorenzo probeerde (waar het w?l lukte).

Waarom het hier niet lukte is o.a. omdat Rossi wel wist dat Marquez "iets" zou proberen, en wat. Dus hij was voorbereidt. En het is Rossi: dus op "het" moment kiest hij voor wat achteraf gezien de juiste keuze bleek: moto rechtzetten, en met vol gas door het grind. Flinke dosis geluk ook want voor hetzelfde geld steekt hij in de grindbak op zijn kl**en. Of blijft hij niet, zoals nu, gedurende heel het manouevre eerste en verliest hij zijn plaats.
Muug wrote:Op RTBF staat er een filmke met een schoon bovenaanzicht, geen idee hoe ze dat gefilmd gekregen hebben.
Helicopter shot.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Rijvaardigheidstraining

Post by bompa »

Muug wrote:
bompa wrote:het wordt stilletjes aan tijd dat ze dat gasje is op het matje roepen eer hij het kampioenschap verkloot voor de ander nu hij er niet meer voor mee kan strijden.
Je kan er voor gaan om te winnen maar dan moet je het nog niet zo spelen van ik niet meer gij ook niet.
Groot gelijk Bompa, ik heb hier thuis al meermaals gezegd dat Rossi gaat moeten opletten dat Marquez hem niet torpedeert. Hebde Marquez zien schuiven na dien touch in de chicane? :yikes: Op RTBF staat er een filmke met een schoon bovenaanzicht, geen idee hoe ze dat gefilmd gekregen hebben. Marquez toucheert Rossi, en terwijl Rossi door de grind gaat, ziede Marquez op zijn twee wielen schuiven op maximale hellingshoek. Als bij wonder blijven de banden griperen en kan hij - sterk vertraagd - verder rijden naar de finish. Voor 't zelfde geld had 'm Rossi onderuit gekatapulteerd. :devil: :devil: :devil:
Het zou het ergste van 't ergste zijn moest Rossi door een onstuimige aktie van dat klein kind zijn kampioenschap verliezen. Afgezien daarvan waren de drie laatste ronden h??l erg schoon om naar te kijken, gelijk die twee synchroon dansen op 't scherp van de snee, echt buitenaards!
Inderdaad die laatste rondes dat was mooi om naar te kijken.Behalve Marquez zijn laatste stunt dat kon die daar niet waarmaken ,ik denk zelfs volgens ik kon zien dat hij Rossi tegen zijn been reed , en om iemand met je voorwiel tegen het been te rijden moet die volgens mij toch wel voorhangen .

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Rijvaardigheidstraining

Post by bompa »

pingu wrote:
bompa wrote: Dezelfde bocht dezelfde situatie gelijk daar kan nooit ,hij moet daar naar buiten komen om zijne bocht te kunnen nemen tegen die snelheid en dat kon niet want Rossi hing daar ,maar bvb met een andere piloot zou het wel is kunnen zijn dat er daar dan 2 gelegen hadden :confused2: het wordt stilletjes aan tijd dat ze dat gasje is op het matje roepen eer hij het kampioenschap verkloot voor de ander nu hij er niet meer voor mee kan strijden.
Je kan er voor gaan om te winnen maar dan moet je het nog niet zo spelen van ik niet meer gij ook niet.
Er is maar 1 Assen, dus zo maar 1 bocht, duh. Wat ik natuurlijk bedoelde was de "tactiek" van Marquez: langs de binnenkant "onderdoor" duiken, waarbij de tegenstander weinig andere keuze heeft dan "uit de weg gaan". De hele "tactiek" is erop gebaseerd om dit op zo'n manier te doen, dat, op het moment dat de tegenstander uitwijkt, Marquez al "voorbij" is. Op dat moment ligt hij nl. voor en is de tegenstander _verplicht_ (volgens het reglement) om hem "door te laten". De achtervolger moet er immers voor zorgen degene die hij inhaalt niet "af te snijden". Dat is hard, ongemeen hard zelfs, en ook behoorlijk gevaarlijk. Maar 't is perfect ok (volgens de regels). 't is ook precies het manouevre wat Marquez in Jerez 2013 tov Lorenzo probeerde (waar het w?l lukte).

Waarom het hier niet lukte is o.a. omdat Rossi wel wist dat Marquez "iets" zou proberen, en wat. Dus hij was voorbereidt. En het is Rossi: dus op "het" moment kiest hij voor wat achteraf gezien de juiste keuze bleek: moto rechtzetten, en met vol gas door het grind. Flinke dosis geluk ook want voor hetzelfde geld steekt hij in de grindbak op zijn kl**en. Of blijft hij niet, zoals nu, gedurende heel het manouevre eerste en verliest hij zijn plaats.
Muug wrote:
.
je zegt zelf, Er is maar 1 Assen, dus zo maar 1 bocht, en ook,'t is ook precies het manouevre wat Marquez in Jerez 2013 tov Lorenzo probeerde (waar het w?l lukte).
Er was daar in Asse niks onderdoor te duiken hij hing tweedes en in die positie kon hij dat nooit waarmaken daar, maar ze doen maar, maar ik zou het spijtig vinden moest hij door zijn onozel doen het kampioenschap verpersten

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Rijvaardigheidstraining

Post by pingu »

bompa wrote: Er was daar in Asse niks onderdoor te duiken hij hing tweedes en in die positie kon hij dat nooit waarmaken daar, maar ze doen maar, maar ik zou het spijtig vinden moest hij door zijn onozel doen het kampioenschap verpersten
Er was daar een opening, hoe klein ook. Hij had trouwens precies dat manoeuvre, precies die rijlijn tijdens de trainingen trouwens al enkele malen uitgeprobeerd (volgens commentaar op het altijd excellente motomatters.com). En dat is nu eenmaal Marquez, als die een opening ziet, dan duikt die erin. Alles of niks. Of dat slim is? Niet altijd, zoals hij intussen heeft ondervonden. En ook in Argentini? al (ook al tegen Rossi). Hopelijk leert hij het een beetje minder "alles of niks" en een beetje slimmer spelen. V??r er gewonden vallen.

Wat ik in elk geval wel weet: het seizoen is nog lang. Rossi heeft zijn 10e titel nog lang niet binnen. 't zal ervan afhangen of hij zijn ploegmaat kan afhouden, want die is ook niet slecht bezig (en eerlijk gezegd, 'k zou liever Rossi's ploegmaat zien winnen, maar bon, that's me :-))

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Rijvaardigheidstraining

Post by bompa »

Voor mij speelt het geen rol wie wint en kampioen zal worden,ik zie naar meer motorsporttakken :grin: , als het maar serieus gaat ,en niet van klinkt het niet dan bost het maar,als het een mooie strijd is is het een mooie sport om naar te kijken gelijk de laatste rondes,behalve gelijk die allerlaatste aanslag,ik plaats hier maar wat ik gezien heb en blijkbaar was er toch geen opening want dan had hij weg geweest, en da was niet :grin: maar ik hou er over op want ik win en verlies er niks mee en het zou langdradig worden :grin:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Rijvaardigheidstraining

Post by bompa »

Voor mij speelt het geen rol wie wint en kampioen zal worden,ik zie naar meer motorsporttakken :grin: , als het maar serieus gaat ,en niet van klinkt het niet dan bost het maar,als het een mooie strijd is is het een mooie sport om naar te kijken gelijk de laatste rondes,behalve gelijk die allerlaatste aanslag,ik plaats hier maar wat ik gezien heb en blijkbaar was er toch geen opening want dan had hij weg geweest, en da was niet :grin: maar ik hou er over op want ik win en verlies er niks mee en het zou langdradig worden :grin:

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Rijvaardigheidstraining

Post by the riding man »

Ben ik nu de enige fan van Marquez hier die zijn rijstijl geweldig leuk vind om naar te kijken. Een echte vechtersmentaliteit met karakter. En iedereen mag hier zeggen dat het niet waar is maar we spreken hier over een full-contact sport, den ene neemt dat al wat letterlijker dan den andere.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Post Reply