Beter en duidelijker dan dit kan dat niet uitgelegd worden denk ikdiskeletlietje wrote:traag = moto plat manneke recht
snel = moto recht manneke plat
Zitpositie...
Zitpositie...
-
- Posts: 394
- Joined: 28 Jan 2015 17:14
Zitpositie...
Inderdaad, ??ntje voor te onthouden.Borniet wrote:Beter en duidelijker dan dit kan dat niet uitgelegd worden denk ikdiskeletlietje wrote:traag = moto plat manneke recht
snel = moto recht manneke plat
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.
Zitpositie...
Leeftijd is ok. Binst een jaar zijn die toch versleten.Koeno wrote:Awel,
De banden lagen er al op...
vooraan 3 jaar oud (maart-2012), achteraan 4 jaar oud (november-2011).
Wel nog genoeg voldoende profiel ('k denk dat de vorige eigenaar wel onderhoud deed, maar af en toe vergat te rijden).
Als ik mij niet vergis pilot road 2, maar ben even niet meer zeker...
De leeftijd is waarschijnlijk randje kantje aan het worden?
Let met rotondes altijd op, nooit gek doen. Rotondes zijn verzamelplaatsen van allerlei vette vloeistoffen.
Voordeel van kort op de tank te zitten bij de VFR is dat je gemakkelijk kan gaan "hangen" aan je ruggegraat, om je armen en polsen te ontlasten. Maw rompspieren wat opspannen en dan niet meer steunen op je armen. Voor alle duidelijkheid: ik heb het hier over "hangen" bij rechtdoor rijden!
Probeer volgende keer eens een Bridgestone, zeer neutrale en erg stabiele banden vind ik dat. Ik ben helaas niet mee met hun gamma dus ik kan geen advies eigen ervaring geven. Maar ik denk dat je best kiest tussen de T30 Evo en de S20.
Hier twee fotootjes van de achterband:
S20:
T30 Evo
Wat duidelijk opvalt is dat de wangen van S20 aan de buitenkanten veel platter zijn dan bij de T30 Evo. Bij die laatste blijven de wangen gekromd tot aan het randje. Praktisch komt het er op neer dat de S20 op hellingshoek meer rubber tegen de grond drukt. Aja, een plat blad papier heeft ook meer touch dan ??n dat wat opgerold is.
Ook lijkt er mij meer dan voldoende profiel te zijn om belgisch regenweer goed te overleven, ook in de voorbanden.
Zitpositie...
Dit is nu eens een echt interessante topic.
Duwen tegen je stuur, sturen met je heupen, sturen met je knie?n heb ik al geleerd maar (tegen)duwen op de steps is nieuw voor mij.
Volgend ritje testen dus.
@Koeno:
Wat die pilot road 2 betreft : 'k heb dat ook verschillende keren gehad, om de een of andere onverklaarbare reden ging mijn moto ook soms een stapje opzij in een flauwe bocht (zoals een rotonde). Warme of koude band had er niets mee te maken en dat was altijd aan brave rustige snelheden.
Misschien heeft dat met hun twee componenten gedoe te maken want aan die rustige snelheden, zoals bochten nemen op een rotonde rij je een beetje op het harde en een beetje op het zachte stuk van de band.
Nu heb ik Pirelli's opliggen en daar heb ik dat probleem nog niet mee gehad, die schuift alleen onverwacht als ik te hard door korte bochten vlam. :huh:
Zitpositie...
Droopy wrote:
Dit is nu eens een echt interessante topic.
Duwen tegen je stuur, sturen met je heupen, sturen met je knie?n heb ik al geleerd maar (tegen)duwen op de steps is nieuw voor mij.
Volgend ritje testen dus.
Zitpositie...
Bouwt dat aub op 't gemak op, trapsgewijs. Maak eerst van de tegensturen een automatisme. Ne keer ge daar niet meer op moet concentreren probeer je dat stepjesgedoe. Begrijp en aanvaard ook dat het niet op elk model even nuttig is. Hoe sportiever de moto hoe meer knie?n en voeten nuttig worden.Borniet wrote:Droopy wrote:
Dit is nu eens een echt interessante topic.
Duwen tegen je stuur, sturen met je heupen, sturen met je knie?n heb ik al geleerd maar (tegen)duwen op de steps is nieuw voor mij.
Volgend ritje testen dus.
Zitpositie...
Thanks!!Muug wrote:Bouwt dat aub op 't gemak op, trapsgewijs. Maak eerst van de tegensturen een automatisme. Ne keer ge daar niet meer op moet concentreren probeer je dat stepjesgedoe. Begrijp en aanvaard ook dat het niet op elk model even nuttig is. Hoe sportiever de moto hoe meer knie?n en voeten nuttig worden.Borniet wrote:Droopy wrote:
Dit is nu eens een echt interessante topic.
Duwen tegen je stuur, sturen met je heupen, sturen met je knie?n heb ik al geleerd maar (tegen)duwen op de steps is nieuw voor mij.
Volgend ritje testen dus.
Da's eigenlijk nen nog betere tip
Zitpositie...
Op een rotonde moet je altijd opletten want de meeste liggen hellend naar de buitenkant of negatief, bvb fotoDroopy wrote:
Dit is nu eens een echt interessante topic.
Wat die pilot road 2 betreft : 'k heb dat ook verschillende keren gehad, om de een of andere onverklaarbare reden ging mijn moto ook soms een stapje opzij in een flauwe bocht (zoals een rotonde). Warme of koude band had er niets mee te maken en dat was altijd aan brave rustige snelheden.
:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... M3TP4IuPWQ
En met teveel gas trek je de moto van die helling af met gevolg een stapje opzij,
Ik ben daar gewoonlijk redelijk rustig op
Zitpositie...
En da's dus ook waarover het hier gaat :pijlr: performance bike-riding op circuitBorniet wrote:Muug wrote:Thanks!!Borniet wrote: Bouwt dat aub op 't gemak op, trapsgewijs. Maak eerst van de tegensturen een automatisme. Ne keer ge daar niet meer op moet concentreren probeer je dat stepjesgedoe. Begrijp en aanvaard ook dat het niet op elk model even nuttig is. Hoe sportiever de moto hoe meer knie?n en voeten nuttig worden.
Da's eigenlijk nen nog betere tip
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Zitpositie...
waw, goeie tekst, zelfs als je de focus op circuit weglaat , merci !
Zitpositie...
Nog een dom vraagske.
In de bocht hou je je bovenlichaam in de lijn van je motor als gewone mens op de openbare weg.
Hou je dan best je hoofd verticaal of ook in de lijn van je motor?
In de bocht hou je je bovenlichaam in de lijn van je motor als gewone mens op de openbare weg.
Hou je dan best je hoofd verticaal of ook in de lijn van je motor?
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do .
-
- Posts: 394
- Joined: 28 Jan 2015 17:14
Zitpositie...
Er bestaan geen domme vragen! Altijd je hoofd verticaal houden tov de weg, dit om je evenwichtsgevoel optimaal te houden.Nickel wrote:Nog een dom vraagske.
In de bocht hou je je bovenlichaam in de lijn van je motor als gewone mens op de openbare weg.
Hou je dan best je hoofd verticaal of ook in de lijn van je motor?
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.
Zitpositie...
TRM zegt het juist.Nickel wrote:Nog een dom vraagske.
In de bocht hou je je bovenlichaam in de lijn van je motor als gewone mens op de openbare weg.
Hou je dan best je hoofd verticaal of ook in de lijn van je motor?
Al eens een bocht genomen met schuin hoofd? Best raar hoor !
Zitpositie...
ach waarom hebben wij niet het evenwichtsorgaan van een vogel?
en het ori?ntatieorgaan
en het ori?ntatieorgaan
sig nature
Zitpositie...
Ah, dat is een optiepakket van organen dat samen met dat andere orgaan genomen moet worden. En niemand wil datzappa wrote:ach waarom hebben wij niet het evenwichtsorgaan van een vogel?
en het ori?ntatieorgaan
Zitpositie...
... Als ik allemaal lees welke kapriolen dat jullie moeten doen om comfotabel met een moto te rijden ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Zitpositie...
Fore, ne scooter is 't equivalent van een halfdode pony, ne moto 't equivalent van een bronstige volbloed. Het spreekt vanzelf dat dat laatste ietske meer werk vraagt om goed te berijden.fore wrote: ... Als ik allemaal lees welke kapriolen dat jullie moeten doen om comfotabel met een moto te rijden ...
-
- Posts: 394
- Joined: 28 Jan 2015 17:14
Zitpositie...
Ooh Muug stouterik! En gij dat altijd de kerk in het midden probeert te houden, dat had ik niet van u verwacht se.
Maar uit eigen ervaring kan ik je wel zeggen dat er waarheid zit in hetgene je met een kwinkslag probeert te zeggen.
Maar uit eigen ervaring kan ik je wel zeggen dat er waarheid zit in hetgene je met een kwinkslag probeert te zeggen.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.
Zitpositie...
ja, mijn kwinkslagen komen van tijd nogal aan, 'k moet er voorzichtig mee leren zijn , maar ik ben zeker dat Fore zijn vel dik genoeg is en erg begripvol