Hoe maximum hellingshoek weten zonder voelsprieten?

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Hoe maximum hellingshoek weten zonder voelsprieten?

Post by Muug »

Stefke wrote: Die voetsteunen hou je wel tegen met je voeten, dus helemaal dichtklappen doen die niet. Die BB sleet dan af aan de kuip en het generatordeksel links. Ge ondervindt wel rap wat er eerst tegen de grond schuurt inderdaad meestal de steun eerst, hangt trouwens van zoveel verschillende dingen af.
Heb al vanalles tegen de grond gereden zonder problemen (schakelpedaal, middenpoot, zijpoot voetsteun passagier, uitlaatbochten, onderkuip, cylinder, uitlaatdemper, hoek zijkoffers, valvleugels) de echte problemen begonnen pas als mijn bil en schouder tegen de grond kwamen... :mrgreen:
hm
ge kunt ook in de problemen geraken als het aantal bruikbare meters asfalt op geraakt ... :skull:
Ene keer met de Bol d'Or (bijna) meegemaakt... op een oprit in Gent. Moto platter en platter...tenen aan de grond...voetsteunen aan de grond...moto moest nog steeds platter om deftig door den bocht te geraken...zijpoot aan de grond, dat geeft ook nog wat mee...nog platter... middenbok aan de grond, en die gaf niet meer mee, dus konden we niet meer platter, maar bij een gegeven snelheid zit je dus vast aan een bepaalde bochtenstraal, en de bocht was scherper.... en de vangrail kwam dichter en ik ging over de witte lijn... en de vangrail kwam n?g dichter...en dichter.... en toen scheerde ik er rakelings langs, middenbok nog steeds tegen de grond en met hartslag 200...
Ik was gewoon veel te rap in dien bocht gegaan. Beginnersfoutje. :oops:
Qua kijktechniek kon dat wel tellen :mrgreen:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Hoe maximum hellingshoek weten zonder voelsprieten?

Post by F M »

Muug wrote:Qua kijktechniek kon dat wel tellen :mrgreen:
UIt uw verhaal begrijp ik dus dat ge heel veel naar die vangrail gekeken hebt. :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Hoe maximum hellingshoek weten zonder voelsprieten?

Post by Muug »

F M wrote:
Muug wrote:Qua kijktechniek kon dat wel tellen :mrgreen:
UIt uw verhaal begrijp ik dus dat ge heel veel naar die vangrail gekeken hebt. :whistling:
:yikes: heel hard er weg van ! :yikes:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Hoe maximum hellingshoek weten zonder voelsprieten?

Post by OzzePaa »

F M wrote:
Muug wrote:Qua kijktechniek kon dat wel tellen :mrgreen:
UIt uw verhaal begrijp ik dus dat ge heel veel naar die vangrail gekeken hebt. :whistling:
En als beginner weete vanzelfsprekend ook niet dagge kunt remmen in de bocht :peepwall:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Hoe maximum hellingshoek weten zonder voelsprieten?

Post by Muug »

het slimste was toen gewoon geweest om rustig en voorzichtig de gas te lossen
remmen als alles tegen de grond zit, kweenie, ik heb schrik dat de vering zou inveren met alle gevolgen vandien?

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Hoe maximum hellingshoek weten zonder voelsprieten?

Post by bompa »

Stefke wrote:
bompa wrote: y:
de echte problemen begonnen pas als mijn bil en schouder tegen de grond kwamen... :mrgreen:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Hoe maximum hellingshoek weten zonder voelsprieten?

Post by bompa »

Stefke wrote:
bompa wrote:
de echte problemen begonnen pas als mijn bil en schouder tegen de grond kwamen... :mrgreen:
Ik heb dat ook is meegemaakt in een bocht dat mijn schouder en bil de grond raakte , ' t was op een crossterrein
nog met mijne crossmoto . Maar toen lag ik er naast :confused2: :grin:

dametje over in een u bocht en 't was zover :grin:

Post Reply