Wipr wrote:Beetje meer naast de motor hangen op de 690? Is dat niet moeilijker om een motor met dergelijke rechte zitpositie naast de motor te gaan hangen dan op een rasechte racefiets met het stuur erg laag?
Je handen blijven dan relatief hoog tov je bovenlichaam met zo een hoog stuur dan met een lager stuur. Logisch maar ook makkelijker of moeilijker?
Het is eigenlijk zo dat hoe meer contactpunten je met je moto kan houden, hoe beter. Om moto zo recht mogelijk te houden (en dus een hogere bochtensnelheid te verkrijgen met minder hellingshoek) ga je je verzetten op het zadel, je schuift 1 bil opzij en je steekt je knie uit. Doordat je je knie uitsteekt, verlies je een contactpunt. Bij een sportmachien met laag stuur en hoge tank, kan je het verlies van je contactpunt gaan compenseren door met arm/elleboog tegen de tank contact te maken. Dat is niet mogelijk bij een duke. bij een duke ben je dat contactpunt van je knie kwijt zonder tegencompensatie. Dat is het grootste nadeel van circuit rijden met een duke. Echter op het niveau dat ik rij en altijd zal blijven rijden, hoeft dat geen probleem te geven. Het is zelfs zo dat ze op zo een duke niet alleen gaan "hangen" maar echt er naast gaan hangen, zo heb ik de vorige keer ne gast zien rijden op een 690 duke bij de advanced, en die gasten hebben serieuze snelheid bij kan ik je verzekeren en die kon dat tempo zeer goed aan. Dus de moto zelf is absoluut geen beperkende factor, (zoals de 390 nu wel is), als je met een duke 690 niet kan meekomen ben je zelf de beperkende factor (ikke dus
) maar de moto zelf is daar perfect voor geschikt.
Waarom Muug een supermotostijl adviseerde op een duke is me nog steeds een raadsel. En ik ben altijd bereid om bij te leren...
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.