inkantelen met stuur tegen de aanslag

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

inkantelen met stuur tegen de aanslag

Post by pingu »

Mick wrote:'k Weet niet hoeveel het volgende met tegenstuur te maken heeft, is meer een gevoel, maar ik draai niet graag met het stuur tegen de aanslag omdat ik graag een beetje speling hou om het stuur nog wat verder naar de binnenkant van de bocht te draaien en zo de moto 'op te pikken'. 't Is alsof hij eerst nog een beetje dieper kantelt maar direct daarna rechtkomt, eigenlijk nog beter te voelen als ik haaks ergens afdraai dan als ik cirkels of achten probeer te rijden. 'k Zou het wel eens in slow motion willen zien om te weten of ik niet aan 't zeveren ben. :P
Awel, dat gevoel ken ik. Bovendien, de redelijk riante stuuruitslag van mijn Tigerke, in combinatie met het nogal brede stuur, zorgt ervoor dat mijn korte armpjes simpelweg niet aan de "verste kant" kunnen als het stuur tegen de uitslag gedraaid is... :oops:

Post Reply