VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by TRooPER »

F M wrote:En toch wil ik Muug die achtjes zien draaien...
uw toetstenbord stond wat ver van uw vingers precies



kzal het wat dichter brengen:

En toch wil ik Muug die achtjes zien draaien...

:P :whistling:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by KlaasN »

:lol: :lol:
Precies een bende kleuters
:lurker:

Misschien moet je de vraag eens aan Honda stellen. Ze zullen met plezier een motor uitlenen om te testen.

Hagar
Posts: 64
Joined: 23 Mar 2015 12:22

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by Hagar »

Wipr wrote:Nu kan ik me vergissen maar als een constructeur een motorfiets bouwt zullen deze testen ook wel gedaan worden. Tenzij dat 8-jes draaien in andere landen gebeurt met een veel grotere diameter. ......
Nu wil ik voor niemand partij trekken, maar ik denk dat een constructeur een motorfiets ontwerpt met bepaalde motoreigenschappen in funktie van overbrengingsverhoudingen etc.... die allemaal in rekening gebracht worden tijdens de ontwerpfase.
Als deze fiets in landen ge?mporteerd wordt, waar (idiote) tax-regels gelden zodat deze constructeur de programmatie volledig moet om zeep helpen, kan ik me wel voorstellen dat we hier over 2 totaal verschillende motorfietsen praten.

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by Werner »

Ruziestoker !!!

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by Werner »

Ruziestoker :schieten:

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by Werner »

F M wrote:En toch wil ik Muug die achtjes zien draaien...

Ruziestoker :motten:

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by the riding man »

Hagar wrote: Als deze fiets in landen ge?mporteerd wordt, waar (idiote) tax-regels gelden zodat deze constructeur de programmatie volledig moet om zeep helpen, kan ik me wel voorstellen dat we hier over 2 totaal verschillende motorfietsen praten.
Bas heeft hem laten flashen, herprogrammeren, dus de programmatie zit nu goed. En hij stelt dat het zelfs nu met perfect afgestelde moto nog steeds onmogelijk is.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by petervdc »

F M wrote:En toch wil ik Muug die achtjes zien draaien...
Ik niet, heb het al gezien met die duc (zie foto van raket ook). Hij moet zich voor niemand iets te bewijzen voelen, en zeker niet voor die :kots:
Keep going

User avatar
Mick
Posts: 50
Joined: 25 Apr 2015 16:22
Location: Hageland

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by Mick »

Heeft Muug eigenlijks zelfs wel geschreven dat dat met elke motor kon? Ik herinner me precies dat hij schreef dat het met z'n eigen R6 ook niet zo goed ging omdat het stuur te dicht bij de tank kwam of zoiets. Ik denk niet dat er ook maar iemand keihard heeft zitten beweren dat de allereerste motor waar je geen Belgische examen-8 mee kan draaien nog moet worden uitgevonden.

Ik herinner me ook dat Bas schreef dat het met een VFR1200F in originele toestand moest zijn. Waarom weet ik niet, aangezien het volgens hem met z'n grandioos geflasht spul ook niet lukt, maar ik heb het al opgegeven om de rare cognitieve dissonantiekronkels in meneer zijn hersenen te begrijpen.

diskeletloetje
Posts: 651
Joined: 23 Oct 2009 14:06

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by diskeletloetje »

Eigenlijk intereseert mij dat werkelijk geen hol of die moto nu al dan niet achtjes kan draaien, geflashed of niet...
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by diskeletlietje »

diskeletloetje wrote:Eigenlijk intereseert mij dat werkelijk geen hol of die moto nu al dan niet achtjes kan draaien, geflashed of niet...
je zou gewoon moeten cashen iedere keer ze uwe foto posten :sweetheart: , " copyright Loetje photography " :zuipe:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by Stefke »

diskeletloetje wrote:Eigenlijk intereseert mij dat werkelijk geen hol of die moto nu al dan niet achtjes kan draaien, geflashed of niet...
tutut, mij wel, en ik ga dat niet laten passeren... :evil:

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re:VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by Harald »

Ik zou dat beter ook wat terug oefenen, en als ik stefke dat kan zien voordoen, weet ik weer hoe klein ik wel ben

:-)

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by Bas »

Wipr wrote:Nu kan ik me vergissen maar als een constructeur een motorfiets bouwt zullen deze testen ook wel gedaan worden. Tenzij dat 8-jes draaien in andere landen gebeurt met een veel grotere diameter.

Nu ik weet niet of je al eens met zo een oude Duc gereden hebt (ik wel) en qua gasrespons e.d. is dat een heel pak minder aangenaam dan de VFR1200. Althans dat is mijn gevoel erover.

Dat je nu ijvert om Muug dat te laten doen vind ik stomweg gewoon raar. Ego is blijkbaar een belangrijk iets voor je. Ken je niet en zomaar iemand beoordelen ligt niet in m'n aard maar dit doet me denken aan de lagere school toen we zeiden dat we iets konden en dat de anderen zeiden: "alle doe dan eens he, laten zien". Dus als je dan zei dat je driedubbele achterwaartse gedraaide gestrekte flick flack salto kon en je was lid van een turnkring en was reeds kampioen van je provincie......en je had je medailles reeds laten zien, dan nog moest en zouden je leeftijdsgenoten dit moeten zien. Dus wat gebeurde er dan. Die turner ging op de stenen zijn driedubbele achterwaartse gedraaide gestrekte flick flack salto :pom: :Pyndn: :zotteke: uitvoeren maar door een klein steentje mislukte dit en kwam hij op zijn hoofd terecht met de gevolgen van dien.
(gebaseerd op een waar gebeurd verhaal :mrgreen: )

Dus, neem een Xanax-je en vergeet even dit 8-jes draaien VFR gedoe.
Ten gepaste tijden komt dat er wel eens van als het ego je parten blijft spelen.

Zeg Bas, je bent toch zo geen "heb je mij gezien (hoe snel ik reed en je de pas afsneed) motard"

En wat mij redelijk lijkt is dat indien je echt wil dat dit gereden wordt dat je zelf zorgt voor een motor en plek waar dit gedaan kan worden. Jij bent immers vragende partij. We gaan toch niet zelf in het materiaal voorzien voor iets wat een ander wil dat er gedaan wordt. Iemand dat we nog niet in levende lijve hebben ontmoet. Je vraagt meer dan enkel het rijden zelf he. Dit lijkt wat op liefdadigheid naar jouw toe.

Als ik vraag aan een erkende! dakwerker om mijn dak te vernieuwen en hij valt van het dak is dat mijn probleem niet he. Toch niet in die zin dat ik zijn medische kosten moet gaan dekken.

Men betaalt de dakwerker
Jij zorgt voor de motor

De dakwerker voert de werken uit
Muug rijdt het rondje

Dakwerker valt van het dak.
Muug valt op de grond. (wat ik betwijfel)

Dak herstellen is niet meer mogelijk.
Rondje rijden is niet meer mogelijk

Dakwerker wordt verzorgd op kosten van derden
Motorfiets wordt hersteld door de bijkomende verzekering die jij hebt betaald.

Kortom je vraagt heel veel en dit enkel voor jouw zelfbehagen terwijl we er allemaal iets aan kunnen hebben als jij alles zou regelen. En maak er dan ineens een heus motortreffen van met BBQ en nodig de Burgervader dan ook effe uit dan moeten we daar ook geen petitie voor tekenen. :lipsrsealed2:

De logica ontgaat me compleet in dit verhaal.
Wat een boterham.
Het is allemaal begonnen met de Flash, waar ik heb gezegd (en ik niet alleen, journalisten en andere motards ook) dat de VFR1200F/DCT een slechte motor is en een slecht programma in de computer heeft.
Een van de dingen die dit ding niet kan met een standaard programma is 8-tjes draaien, als dat nu het enige was dan is er niks aan de hand.
De andere dingen zijn, slecht rotondes pakken, gas vertraging, bij haarspeldbochten met bepakking (bijna) vallen, bij een stoplicht verliezen van een simpele 600cc etc etc.

Dit achtjes draaien is een eigen leven gaan leiden waar velen beweren dat het met elke motor kan.
Ik moet helemaal niks aanleveren, waarom zou ik? De mijne is geflashed en kan het nog steeds niet.
Het punt is dat Honda een slechte motor afgeleverd heeft voor Europa (en andere CO2 maffia landen) die een belachelijke computer bevatten.

Vervolgens komt heel dit forum met kolder argumenten, ook jij, op mijn nek dat het allemaal wel zo slecht niet zou zijn.
Wel het is wel zo slecht, vanaf daar heeft Muug gezegd dat hij het ging proberen en een motor zou halen bij een dealer.

De mijne is qua computer niet standaard meer en bevalt nu goed, maar dat kostte wel 500 euro voor een nieuw programma in de computer, maar 8-tjes probeer ik er niet mee te draaien, het gas is redelijk riskant om bij een mogelijke val per ongeluk open te draaien. De paardjes komen nu meteen los, heb dat graag maar is echt niet voor dit soort grappen geschikt.
Dit ding heeft fly-by-wire, en dat wil je echt niet per-ongeluk-opentrekken met een race-programma. (al kan je ook andere programma's vragen).

Het punt is gewoon simpel, de 1200F/DCT is standaard een waardeloze motor, flash hem en je hebt een pareltje van een machine. Daar begon het mee.
En dit geldt voor heel veel machines op dit moment waar de CO2 maffia de computer heeft laten aanpassen, om kort te gaan, geen enkele motor met een moderne standaard computer is goed.
Dit is bij auto's en motoren. Vraag maar in je garage aan een monteur die er wat van kent, die zegt hetzelfde (al mag die dat niet).

Heeft niks met ego te maken, maar met de Euro CO2 rotzooi. In de USA (vooral Florida en Californi?) hebben ze hetzelfde probleem en passen massaal de computer aan, auto's en motoren.

Arme beginnende motards die met moderne motoren een modern examen willen doen, want die lopen straks ook tegen die CO2-shit-computers aan. Nu zijn het enkel de heel zware motoren die er last van hebben, zoals de 1200.
Bij auto's niemand opgevallen dat ze allemaal piepkleine motoren bevatten? Kan niet anders want je kan anders geen vermogen meer maken, maar ze gaan ook niet lang mee.

Je kan domweg geen CO2 minderen en toch een goede ontsteking hebben, Europa eist het wel.....dus....

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by Bas »

petervdc wrote:Muug, of bij uitbreiding Raket, Stefke etc hebben jou niks te bewijzen baske.
...

Djees, waarom verspil ik eigenlijk nog tijd & moeite aan die frustr?...
Ga gewoon ergens anders de pipo gaan uithangen h?.
Wacht even, Muug zei dat die het ging proberen en een dealer wou hem een motor lenen om het te doen.
Dus ja, hij heeft het wel te bewijzen.
Muug zei zelf dat die het ging bewijzen/proberen, wel dan wil ik dat zien, waarom zei die anders dat hij het ging doen?
Je kan het nalezen, het staat gewoon op het forum.

Stefke wil het trouwens ook zien :evil:

Ik neem dan ook nog een aantal VFR1200 rijders mee die het ook willen zien, waaronder een die gevallen is bij proberen :lurker:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by Wipr »

Tja, dus het gaat volgens jou enkel niet omdat de elektronica het niet toelaat, omdat het gas niet doseerbaar genoeg zou zijn toch?
Niet omdat de bouw, stuuruitslag ontoereikend zou zijn?

Wel, indien dit het eerste het geval is dan vraa ik me af hoe je een 180? bocht op een tweebaansvak neemt, hoe je in het stadsverkeer met de motor rijdt. Dat het ride by wire is en geen fly by wire :wink: Vind ik het zeker raar dat het daar aan zou liggen.

Maar goed. I rest my case! Als Muug zo vriendelijk wil zijn om het te tonen met de VFR1200 dan graag op een moment dat het iedereen hier wat uitkomt h?. En dan zetten we dat ineens op tape en op YouTube om het tot in de eeuwigheid te laten gelden als bewijsmateriaal

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by Bas »

Wipr wrote:Tja, dus het gaat volgens jou enkel niet omdat de elektronica het niet toelaat, omdat het gas niet doseerbaar genoeg zou zijn toch?
Niet omdat de bouw, stuuruitslag ontoereikend zou zijn?

Wel, indien dit het eerste het geval is dan vraa ik me af hoe je een 180? bocht op een tweebaansvak neemt, hoe je in het stadsverkeer met de motor rijdt. Dat het ride by wire is en geen fly by wire :wink: Vind ik het zeker raar dat het daar aan zou liggen.

Maar goed. I rest my case! Als Muug zo vriendelijk wil zijn om het te tonen met de VFR1200 dan graag op een moment dat het iedereen hier wat uitkomt h?. En dan zetten we dat ineens op tape en op YouTube om het tot in de eeuwigheid te laten gelden als bewijsmateriaal
De elektronica laat het standaard zeker niet toe, of die van mij na de flash het kan ga ik niet proberen domweg omdat bij een grotere cirkel het gas lastig te doseren is.
Dat is de geflashde versie, de standaard versie heeft 0,5msec gas vertraging, probeer het en je ligt onderuit. Zo ook op rotondes en haarspeldbochten met 2 personen en volle belasting, moet je echt heel goed kunnen rijden het rechtop te houden.

Ik kan na mijn flash een 180 graden doen op een tweebaansvak (7m totaal?), maar een 2 baans vak is meer dan een examen achtje, veel meer, toch? Maar 1x 180 graden is geen 2 achtjes.....wel een klein verschil.

Ga naar een dealer en haal er een voor een proefrit, doe dan een rotonde met het vrouwtje achterop, je zal het rap merken.
Neem een maat mee met een 600cc toer/sport, die is weg voor jij weet dat er iets gebeurt.

Stadsverkeer? Hebben ze daar bochten zie overeen komen met 2 achtjes draaien? Nooit gezien.
Argumenten aan het verzinnen?

Je hebt er duidelijk nooit op gereden, anders kom je niet af met die onzin.

Voor de liefhebbers, hier hebben al mijn kinderen en vrouw motorrijles gehad en ik heb mee gedaan:

http://www.mot-art.be/pages/home.php

Theo staat enorm goed aangeschreven en zie de oefeningen: https://youtu.be/84EZDNkcPoc

Gaat met een VFR1200F niet.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by bompa »

Bas wrote:
Wipr wrote:Tja, dus het gaat volgens jou enkel niet omdat de elektronica het niet toelaat, omdat het gas niet doseerbaar genoeg zou zijn toch?
Niet omdat de bouw, stuuruitslag ontoereikend zou zijn?

Wel, indien dit het eerste het geval is dan vraa ik me af hoe je een 180? bocht op een tweebaansvak neemt, hoe je in het stadsverkeer met de motor rijdt. Dat het ride by wire is en geen fly by wire :wink: Vind ik het zeker raar dat het daar aan zou liggen.

Maar goed. I rest my case! Als Muug zo vriendelijk wil zijn om het te tonen met de VFR1200 dan graag op een moment dat het iedereen hier wat uitkomt h?. En dan zetten we dat ineens op tape en op YouTube om het tot in de eeuwigheid te laten gelden als bewijsmateriaal
De elektronica laat het standaard zeker niet toe, of die van mij na de flash het kan ga ik niet proberen domweg omdat bij een grotere cirkel het gas lastig te doseren is.
Dat is de geflashde versie, de standaard versie heeft 0,5msec gas vertraging, probeer het en je ligt onderuit. Zo ook op rotondes en haarspeldbochten met 2 personen en volle belasting, moet je echt heel goed kunnen rijden het rechtop te houden.

Ik kan na mijn flash een 180 graden doen op een tweebaansvak (7m totaal?), maar een 2 baans vak is meer dan een examen achtje, veel meer, toch? Maar 1x 180 graden is geen 2 achtjes.....wel een klein verschil.

Ga naar een dealer en haal er een voor een proefrit, doe dan een rotonde met het vrouwtje achterop, je zal het rap merken.
Neem een maat mee met een 600cc toer/sport, die is weg voor jij weet dat er iets gebeurt.

Stadsverkeer? Hebben ze daar bochten zie overeen komen met 2 achtjes draaien? Nooit gezien.
Argumenten aan het verzinnen?

Je hebt er duidelijk nooit op gereden, anders kom je niet af met die onzin.

Voor de liefhebbers, hier hebben al mijn kinderen en vrouw motorrijles gehad en ik heb mee gedaan:

http://www.mot-art.be/pages/home.php

Theo staat enorm goed aangeschreven en zie de oefeningen: https://youtu.be/84EZDNkcPoc

Gaat met een VFR1200F niet.
Dus nu zonder zeveren ,gelijk ik hier kan lezen ,die moto is gewoon niet geschikt om gewoon aan het verkeer deel te nemen ,dan is er maar en optie ,al die moto's van dat type uit het verkeer te halen want dan is het een gevaar op de weg .Geen discussie daaromtrent mogelijk :wink:

Eigenlijk zou dat door moeten gegeven worden, Dit type van moto is niet geschikt om gewoon aan het verkeer deel te nemen

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by Wipr »

Beste Bas, ik ben geen kunstenaar met de motor zoals een paar hier wel zijn en ik ken vooral mijn beperkingen op het vlak wat betreft motorrijden (na 3 ongevallen met de motor heb ik het wel gehad)

Er niet op gereden? Wel dat heb ik zeker wel, net als alle Honda motoren in het gamma 2011-2012 en dus ook de VFR1200, zowel de gewone als DCT versie. Aanschaffen kon ik hem niet maar dat hoefde die periode ook niet. Wel heb ik er meerdere uren op gesleten. Nogmaals, ik zal wellicht maar een fractie van de motorvaardigheden hebben van velen hier maar ik ken deze motor zeker wel. :wink:

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

VFR1200F, Muug ik wacht nog steeds op de afspraak.

Post by KlaasN »

Beste mensen, het doet er niet toe. Op een examen (8jes, parcour) mag je niet met je eigen motor rijden.
Het is altijd met de rijschool, het probleem doet zich dus niet voor.

Post Reply